اتفاقات جذاب CES 2024 روز دوم

جذاب‌ترین اتفاقات روز سوم CES 2024؛ از لپ‌تاپ بدون نمایشگر تا گوشی‌هایی که رنگ عوض می‌کنند

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
روز سوم CES 2024 به اوج هیجان خود رسید؛ سشواری که نور فروسرخ دارد، لپ‌تاپی که نمایشگر ندارد و ماشین لباسشویی‌ای که خانه را هم تمیز می‌کند.
تبلیغات

بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین رویداد تکنولوژی دنیا روز چهارشنبه به نقطه‌ی میانی خود رسید و در این مدت چشم‌انداز شگفت‌انگیزی از صنعت تکنولوژی در سال پیش رو را به نمایش گذاشت.

روز اول CES 2024 تلویزیون شفاف شگفت‌انگیز ال‌جی و کارت‌های گرافیک سری RTX 4000 Super انویدیا و پردازنده‌های AMD Ryzen 8000G حسابی گردوخاک به‌پا کردند و روز دوم، مانیتور تاشوی ایسوس و هدست واقعیت ترکیبی سونی و حتی گجت عجیب و بسیار باهوش Rabbit R1 نگاه‌ها را به سمت خود کشیدند.

اما روز سوم CES 2024 هم دست کمی از روزهای قبل نداشت و شاید حتی روز موردعلاقه‌ی من باشد، چون محصولات معرفی‌شده حس‌وحال آینده‌نگرانه‌تری داشتند؛ انگار که داشتند به ما می‌گفتند: «به آینده خوش آمدید!»

کیس کوسه‌ای کولر مستر

کیس کامپیوتر کولر مستر Shark X از نمای کناری

فقط کافی است نگاهی به تصویر کیس Shark X کولر مستر بیندازید تا بلافاصله مسحور ابهت آن شوید. کیس کوسه‌ای کولر مستر در CES سال پیش برای اولین‌بار به نمایش درآمد، اما در جریان CES 2024 بالاخره تاریخ عرضه‌ی آن در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ اعلام شد.

کیس عجیب کولر مستر با طراحی شبیه کوسه و قیمت نجومی عرضه می‌شود
کیس کوسه‌ای کولر مستر Shark X در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ با قیمت بیش از ۷۰۰۰ دلار وارد بازار می‌شود.
کیس عجیب کولر مستر با طراحی شبیه کوسه و قیمت نجومی عرضه می‌شود

این کیس کولر مستر با ظاهر عجیب و نورپردازی RGB، یک متر ارتفاع دارد و با مجهز بودن به پردازنده اینتل مدل Core i7-14700KF، کارت گرافیک RTX 4070 Ti ام اس آی، ۳۲ گیگابایت رم DDR5-5600 و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی M.2 PCIe نسل چهار، یک پکیج سخت‌افزاری کامل و به‌روز به‌شمار می‌آید. البته باید برای فضای بزرگی که قرار است این کیس در اتاق اشغال کند، فکری کرد؛ و همین‌طور قیمت ۷ هزار دلاری آن!

محافظت از مو با سشواری با نور فروسرخ

سری مغناطیسی و کنترل هوشمند سشوار LOreal Airlight Pro

حتما در جریان هستید که استفاده‌ی طولانی‌مدت از سشوار به مو و پوست سر آسیب می‌رساند. برای حل این مشکل، شرکت نام‌آشنای L'Oreal دست به‌ کار شده و سشواری را عرضه کرده است که به‌جای استفاده از سیم‌پیچ برای تولید گرما، از یک موتور قدرتمند و طراحی ویژه در کنار نور فروسرخ استفاده می‌کند.

این سشوار مدرن با نور فروسرخ موهای شما را تقویت می‌کند
شرکت L'Oreal با سشواری مدرن و هیجان‌انگیز در نمایشگاه CES 2024 درخشید.
این سشوار مدرن با نور فروسرخ موهای شما را تقویت می‌کند

به گفته‌ی L'Oreal، عملکرد سشوار AirLight Pro از طبیعت الهام گرفته شده و ترکیب استفاده از نور فروسرخ در کنار جریان هوای قدرتمند، مشابه عملکرد نور خورشید و جریان باد در زمان خشک کردن زمین‌های خیس است و می‌تواند موها را ۳۰ درصد سریع‌تر خشک کند.

نمی‌دانم این ادعا چقدر صحت دارد، ولی ایده‌اش جذاب است و شاید حتی عنوان بهترین سشوار سال را به خود اختصاص دهد. قیمتش هم احتمالاً در محدوده‌ی ۴۰۰ دلار باشد.

حلقه‌ای جادویی برای کمک به افراد خجالتی

WHSP RING / حلقه هوشمند WHSP

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که از صحبت با دستیار صوتی گوشی‌تان در جمع خجالت بکشید. حالا شرکت کره‌ای VTouch برای حل این مشکل حلقه‌ای به‌نام Whisper (به‌معنی نجوا!) را اختراع کرده است که اجازه می‌دهد با صدایی بسیار آرام، با آن حرف بزنید و دستیار صوتی گوشی را فعال کنید.

از طریق این حلقه جادویی می‌توانید با گوشی خود صحبت کنید
به کمک حلقه Whisper می‌توانید در اماکن شلوغ با حفظ حریم شخصی و تن صدای پایین با دستیار هوش مصنوعی گوشی خود در ارتباط باشید.
از طریق این حلقه جادویی می‌توانید با گوشی خود صحبت کنید

چیزی که درباره‌ی این حلقه نظرم را جلب کرد این است که برای فعال کردنش نیازی به گفتن دستور خاصی نیست؛ چراکه حسگرهای مجاورت و تشخیص گفتار هوش مصنوعی Whisper اجازه‌ می‌دهند بفهمد کاربر چه زمانی با آن صحبت می‌کند؛ تقریباً شبیه قابلیتی که اپل واچ اولترا ۲ ارائه می‌دهد.

هنوز خبری در مورد قیمت و زمان عرضه قطعی حلقه در دست نیست، اما فکر می‌کنم مشکل بسیاری از افراد خجالتی را حل کند.

و باز هم درخشش لنوو

کامپیوتر لپ تاپ ThinkBook Plus Gen 5 Hybri لنوو

برند لنوو واقعا دوست‌داشتنی است و همیشه ثابت می‌کند که می‌تواند نشدنی‌ها را به واقعیت تبدیل کند. لنوو در CES امسال واقعا خوش درخشید و با معرفی محصولات قدرتمند با ویژگی‌های جذاب، توانست حتی از برندهای مطرحی همچون ایسوس و آتش‌بازی‌های ‌آن‌ها در نمایشگاه، جلو بیفتد.

فهرست محصولات معرفی‌شده لنوو واقعاً طولانی است، اما گل سرسبد آن‌‌ها تبلت لنوو مدل ThinkBook Plus Gen 5 است؛ یک تبلت هیبریدی «اندروید-ویندوزی» که بخش اندرویدی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است با ۱۲ گیگابایت رم و بخش ویندوزی، پردازنده اینتل مدل Core Ultra 7 و ۳۲ گیگابایت رم دارد. قیمت تبلت حدود ۲۰۰۰ دلار اعلام‌شده که باتوجه‌به سخت‌افزار قدرتمندی که دارد، منطقی به نظر می‌رسد.

پیکاپ «وحشی» ویتنامی

پیکاپ کانسپت الکتریکی وین فست VF Wild از نمای عقب

بعضی روزها احساس می‌کنیم که طراحی خودروها شبیه گوشی هوشمند تکراری شده و بعد ناگهان نوبت CES می‌شود و متوجه می‌شویم نه، واقعا می‌شود خودروها را به شکل متفاوت و درعین‌حال جذابی طراحی کرد (بخش جذاب را به‌طعنه در خطاب به سایبرتراک گفتم!)

شرکت خودروسازی نوپای وین‌فست، پیکاپ الکتریکی جدیدی به‌نام «VF Wild» رونمایی کرد که همان‌طور که در تصویر می‌بینید، ظاهر فوق‌العاده‌ای دارد. البته این خودرو فعلاً در مرحله‌ی طرح مفهومی است، اما وین‌فست ادعا می‌کند اگر به تولید برسد، شاهد دو موتور برقی و برد حداقل ۴۰۲ کیلومتری خواهیم بود.

پیکاپ «وحشی» ویتنامی در نمایشگاه CES 2024 نگاه‌ها را خیره کرد
شرکت خودروسازی تایوانی وین‌فست، پیکاپ الکتریکی جدیدی با ظاهری خشن در CES به نمایش گذاشت.
پیکاپ «وحشی» ویتنامی در نمایشگاه CES 2024 نگاه‌ها را خیره کرد

قیمت خودرو جدید وین‌فست مشخص نیست، اما اگر ارزان‌تر از رقبا باشد، می‌تواند خریداران پیکاپ‌های الکتریکی بزرگ‌تر مانند فورد F-150 لایتنینگ، شورولت سیلورادو EV و به‌ویژه تسلا سایبرتراک را به سمت خود بکشد.

ماشین لباس‌شویی که خانه را هم تمیز می‌کند!

ماشین لباسشویی ۴ کاره با جاروی رباتیک

شاید شما هم به‌طعنه درباره‌ی قابلیت‌های محصولی اغراق کرده و گفته باشید «این که چیزی نیست؛ این محصول نان بربری هم برایتان می‌گیرد!» البته ماشین لباس‌ شویی Eureka قرار نیست برای کسی نان بربری بگیرد، اما می‌تواند لباس‌هایتان را بشوید، خشک کند و خانه‌‌تان را برق بیندازد! درضمن، همه‌ی این‌ کارها را هم درحالی انجام می‌دهد که ظاهر فوق‌العاده جذابی دارد و جای کمی در خانه اشغال می‌کند.

این ماشین لباس شویی چهارکاره متفاوت‌ترین وسیله خانگی ۲۰۲۴ است
محصول متفاوت Eureka Dual Washing Bot لباس‌هایتان را می‌شورد، خشک می‌کند و در عین حال،‌ خانه‌‌تان را برق می‌اندازد!
این ماشین لباس شویی چهارکاره متفاوت‌ترین وسیله خانگی ۲۰۲۴ است

البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ ماشین لباسشویی/جاروی رباتیک Eureka در کنار شست‌وشوی لباس‌ها و خانه‌، قابلیت تمیز کردن خودش و آب‌کشی جارویش را نیز دارد و حتی در دل خود دوربینی برای نظارت بر امنیت خانه دارد.

هنوز قیمت ماشین لباسشویی متفاوت Eureka و زمان عرضه‌اش مشخص نیست، اما با این همه قابلیت، حتماً به خریدش می‌ارزد.

لپ‌تاپ‌های فرازمینی الین‌ور؛ زیبا و قدرتمند

لپ تاپ گیمینگ الین ور m16 R2 مدل ۲۰۲۴ نمای جلو

لپ تاپ‌های گیمینگ الین‌ور به‌سبک نامشان همیشه ظاهری فرازمینی و چشمگیر داشته‌اند و مدل‌های تازه‌ معرفی‌شده‌ی m16 R2 و x16 R2 و m18 R2 نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

البته سلیقه‌ها متفاوت است، اما طراحی لپ‌تاپ‌های الین‌ور به‌قدری جالب‌توجه هستند که نمی‌توان چشم از آن‌ها برداشت. درکنار این زیبایی فرازمینی، به پردازنده‌های قدرتمند اینتل و گرافیک سطح بالای انویدیا مجهز شده‌اند تا صرفاً «یک چهره‌ی زیبا» نباشند.

بیگانگان فضایی صنعت لپ‌تاپ؛ الین‌ور از m16 R2 و x16 R2 با سخت‌افزار پرقدرت رونمایی کرد
لپ تاپ‌های گیمینگ الین‌ور x16 R2 و m16 R2 و m18 R2 با پردازنده‌‌ی Core Ultra اینتل به‌همراه گرافیک RTX 40 انویدیا رونمایی شدند.
مهدی حیدری
مطالعه '4
بیگانگان فضایی صنعت لپ‌تاپ؛ الین‌ور از m16 R2 و x16 R2 با سخت‌افزار پرقدرت رونمایی کرد

مدل پرچم‌دار x16 R2 در بهترین کانفیگ خود از پردازنده‌ اینتل Core Ultra 9 185H به‌همراه گرافیک انویدیا مدل RTX 4090 بهره می‌برد تا به‌راحتی در فهرست بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار قرار بگیرد.

Spacetop؛ اولین لپ‌تاپ AR که می‌توان خرید

پسر جوان درحال کار با لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop

شاید تا پیش از معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو، از شنیدن اینکه لپ‌تاپی تولید شده که نمایشگر ندارد، حسابی شگفت‌زده می‌شدیم یا شاید ناباورانه می‌گفتیم، چطور چنین چیزی ممکن است؟ البته دروغ چرا؛ هنوز هم دیدن این مدل لپ‌تاپ‌ها مرا شگفت‌زده می‌کند.

با Spacetop آشنا شوید؛ لپ تاپی که نمایشگر ندارد!
Spacetop را می‌توان لپ‌تاپی درنظر گرفت که واقعاً می‌خواهد به‌جای صفحه‌نمایش از عینک واقعیت افزوده استفاده کنید.
با Spacetop آشنا شوید؛ لپ تاپی که نمایشگر ندارد!

۱۴ سال طول کشید تا عینک واقعیت افزوده‌ی نورمن جیدن در بازی Heavy Rain رنگ‌وبوی واقعیت به خود بگیرد و حالا لپ‌تاپی مانند Spacetop که ساخت استارتاپ کوچکی به‌نام Sightful است، به‌جای نمایشگر معمولی از عینک واقعیت افزوده استفاده می‌کند و با قیمت حدود ۲۰۰۰ دلار برای خرید در دسترس است.

عینک واقعیت افزوده‌ی Spacetop صفحه‌نمایشی مجازی با ابعاد ۱۰۰ اینچ را مقابل چشم قرار می‌دهد و از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند. به‌جای کنترلر هم می‌توان از ژست‌های حرکتی دست، کیبورد فیزیکی و صفحه‌ی لمسی برای نوشتن، مرور وب یا هر کار دیگری استفاده کرد.

حلقه هوشمند امیزفیت؛ رقیب چینی گلکسی رینگ سامسونگ

حلقه هوشمند امیزفیت Helio Ring

احساس می‌کنم سال‌ها است درباره‌ی حلقه‌های سلامتی می‌شنویم، اما هنوز کسی ردی از آن‌ها را در واقعیت ندیده است. البته این حس درست نیست و حلقه‌های هوشمند حالا به مرحله‌ای رسیده‌اند که بتوان برای آن‌ها راهنمای خرید نوشت؛ شاید هنوز استفاده از آن‌ها بین مردم جا نیفتاده است.

در نمایشگاه CES 2024 شاهد رونمایی حلقه‌ی هوشمند Helio ساخت شرکت چینی امیزفیت بودیم که از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و وزن آن کمتر از ۴ گرم است و اگر قیمت معقولی داشته باشد، بعید نیست بتواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

حلقه هوشمند امیزفیت رونمایی شد؛ رقیب چینی گلکسی رینگ سامسونگ
امیزفیت با معرفی حلقه هوشمند Helio که شبیه به ساعت هوشمندی با رویکرد سلامتی است، از سامسونگ پیشی گرفت.
حلقه هوشمند امیزفیت رونمایی شد؛ رقیب چینی گلکسی رینگ سامسونگ

حلقه Helio مانند سایر حلقه‌های هوشمند و شبیه به ساعت هوشمند توانایی ردیابی خواب دارد و می‌تواند گزارش ریکاوری ورزشی و سایر گزارش‌های استاندارد مانند ضربان قلب، اکسیژن خون و استرس را ارائه دهد. هنوز چیزی از قیمت این حلقه نمی‌دانیم، اما اوایل بهار امسال عرضه می‌شود.

هدفون ۲۰۰۰ دلاری Breggz؛ گران اما روح‌نواز

ایرباد Breggz

اگر با شنیدن قیمت هدفون ۲۰۰۰ دلاری برند لوکس Breggz قلب شما از تپیدن باز نایستاد، صدایی که از آن تولید می‌شود احتمالا قلب و روحتان را به پرواز درآورد؛ یا دست‌کم این چیزی است که شرکت سازنده ادعا می‌کند.

شرکت هلندی Breggz Audio مدعی است این هدفون فوق‌العاده گران سطحی باورنکردنی از وضوح و کیفیت صوتی را ارائه می‌دهد و می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های شنیداری شما تبدیل شود. در واقع با این ایرباد احساس می‌کنید صدا حتی به قلب شما نفوذ کرده است!

با این ایرباد ۱۰۰ میلیون تومانی، موسیقی به قلب شما نفوذ می‌کند
اگر فکر می‌کنید هدفون‌های هزار دلاری خیلی گران هستند، ایرباد Breggz با قیمت ۲٬۰۰۰ دلاری قطعاً تعجب‌ شما را برمی‌انگیزد.
با این ایرباد ۱۰۰ میلیون تومانی، موسیقی به قلب شما نفوذ می‌کند

به‌عنوان کسی که عاشق بررسی هدفون است، واقعا دوست دارم این ایرباد را از نزدیک تجربه کنم و ببینم آیا صدایی که تولید می‌کند واقعا ارزش ۲ هزار دلار را دارد یا نه. البته ظاهر این هدفون هم به‌اندازه‌ی برچسب قیمتی‌اش خاص است!

گوشی عجیبی که تغییر رنگ می‌دهد

پنل پشتی گوشی‌ اینفینیکس با طرح‌‌های مختلف

هنوز از زمان معرفی قابلیت شخصی‌سازی لاک‌اسکرین گوشی چیزی نگذشته که شرکت اینفینیکس اعلام کرد با فناوری جدید E-Color Shift می‌توانیم رنگ پنل پشتی گوشی را به سلیقه‌ی خودمان تغییر دهیم!

قاب‌های رنگی را دور بیندازید؛ این گوشی عجیب در لحظه تغییر رنگ می‌دهد
با فناوری جدید اینفینیکس می‌توانید رنگ پنل پشتی گوشی را به سلیقه‌ی خودتان تغییر دهید.
قاب‌های رنگی را دور بیندازید؛ این گوشی عجیب در لحظه تغییر رنگ می‌دهد

این فناوری البته فقط روی گوشی‌های خاص همین شرکت کار می‌کند و به‌کمک جوهر الکترونیکی E-Inc Prism، می‌توان پشتی گوشی را براساس سلیقه و روحیه خود شخصی‌سازی کرد و به دستگاه حس‌وحال تازه‌ای بخشید.

البته نمی‌دانم آیا کسی حاضر است صرفاً به‌خاطر تغییر رنگ پنل پشتی، به‌جای خرید گوشی‌های مطرح سراغ برند Infinix برود یا به همان خرید قاب گوشی بسنده می‌کند؛ اما فکر می‌کنم اگر روزی این تکنولوژی فراگیر شود، بازار خسته‌ی گوشی‌های هوشمند را حسابی تکان خواهد داد.

کلیکس؛ گجتی که آیفون را به بلک‌بری تبدیل می‌کند

کیبورد فیزیکی Clicks برای آیفون

دنیا چند وقتی است که با سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و رفته‌رفته هرچیزی که زمانی فیزیکی بود و می‌توانستیم لمسش کنیم، جایش را به هولوگرام، دکمه‌های لمسی، واقعیت افزوده و متاورس خواهد داد.

شاید به‌خاطر همین حس نوستالژی است که گجت ظاهرا ساده‌ی Clicks اینقدر جذاب به‌نظر می‌رسد. این گجت درواقع کیبورد فیزیکی جدیدی برای آیفون و به‌ شکل قابی سیلیکونی است که در لبه‌ی پایینی آن کلیدهایی به‌سبک بلک‌بری دارد. قاب پشتی هم از چرم گیاهی ساخته شده که برای قراردادن دکمه‌ها و پورت لایتنینگ یا USB-C آیفون برجستگی‌هایی دارد.

نگاه نزدیک به کلیکس؛ گجتی که آیفون را به بلک‌بری تبدیل می‌کند
طعم نوشتن روی کیبوردهای فیزیکی گوشی‌های نمادین بلک بری را با کیبورد Clicks روی آیفون تجربه کنید.
نگاه نزدیک به کلیکس؛ گجتی که آیفون را به بلک‌بری تبدیل می‌کند

قیمت کیبورد کلیکس برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو ۱۴۰ دلار و برای آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۶۰ دلار اعلام شده؛ اما با آن رنگ‌های دلنشین و پشتیبانی از میان‌برهای مختلف و حس فوق‌العاده‌ی فشردن دکمه به‌قدری جذاب است که هر کسی را به خریدش وسوسه می‌کند.

شما کدام محصول معرفی‌شده در روز سوم CES 2024 را بیشتر دوست داشتید؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات