زومیتی ها در یک کلام

به کمک هم، جامعه ای برای عاشقان تکنولوژی باشیم
به لطف فعالیت زومیت، فرصتی فراهم شده تا همه‌ی ما دوستداران تکنولوژی بتونیم دور هم جمع بشیم، دیدگاه‌هامون رو به اشتراک بگذاریم، باهم کل کل کنیم، برای برند مورد علاقه‌مون تا حد جنون مایه بذاریم و از همه مهم‌تر، یاد بدیم و یاد بگیریم. این جو صمیمی برامون خیلی ارزشمنده و تمام تلاشمون رو می‌کنیم تا باحال بمونه. اما باتوجه به اهداف دورهمی‌مون و قوانین کشور، یه چارچوب برای دیدگاه‌ها مشخص کردیم تا همگی بهش پایبند باشیم.
مشاهده چارچوب دیدگاه‌ها
guideline-intro

چارچوب دیدگاه‌های جامعه‌ی کاربری زومیت

این چارچوب تدوین شده تا سطح کیفی دیدگاه‌ها ارتقا پیدا کنه و دیدگاه‌های ارزشمند، بهتر دیده بشن. تو بحث و جدل‌هامون، از همدیگه یاد می‌گیرم و با اینکه نظرات متفاوتی داریم، اما به هم احترام می‌ذاریم. دوست نداریم نظراتی که نکات ارزشمندی دارند، بین انبوهی از اسپم و ترول‌بازی‌ها غرق بشن. فراموش نکنیم همه‌ی ما عضوی از جامعه‌ی زومیت هستیم و تو حفظ و ارتقای سطحش نقشی کلیدی داریم و همچنین قرار نیست اینجا همدیگه رو اذیت کنیم و تحمل نظر مخالف رو نداشته باشیم.

همیشه بهترین‌ها در صدر هستند؛
با لایک نظرات مفید، به بیشتر دیده شدن آن‌ها کمک کنیم

۱

شناسنامه‌ات رو خودت بنویس

نام و تصویر کاربری تنها راهیه که دوستانتون شما را به یاد بیارن یا تو بحث‌ها صداتون کنند. پیشنهاد
می‌کنیم نام و تصویری در شأن شخصیت خودتون انتخاب کنید.
استفاده از نام افراد دیگه و جعل هویت اون‌ها، ممنوعه! این موضوع درباره‌ی نام و تصاویر خانواده‌ی زومیت و اعضای تحریریه هم صدق می‌کنه.
guideline-1

۲

گلادیاتورها خیلی وقته باهم دوست شدن

فراموش نکنیم که ما تو جامعه‌ی کاربری زومیت فقط تو زورآزمایی دانشی، وارد جنگ با همدیگه می‌شیم؛ تهدید، تحقیر، فحاشی، قضاوت و توهین به ادیان، عقاید، ناتوانی جسمی، ملیت و جنسیت افراد، ما رو از همدیگه دور می‌کنه. زومیت محلی برای تبادل نظر مسائل علمی و فناوریه؛ واسه همین هیچ‌وقت درباره مسائل سیاسی یا مذهبی با هم مجادله نمی‌کنیم. از قدیم گفتند سوال پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است؛ پس اگر جواب سوالات کاربران تازه‌وارد رو می‌دونید، با صبر و حوصله و توجه به جزئیات، جواب سؤالاتشون را بدین؛ فراموش نکنین که همه‌ی ما، یه روزی نوب بودیم! اگر هم به‌نظرتون سوال خیلی پیش‌پا افتاده است و دوست ندارید بهش جواب بدید اشکال نداره از سوال رد بشید و فرصت رو به دیگری بدید.
guideline-2

۳

اول فکر کنیم بعد حرف بزنیم

حرفهای ما تو زومیت باد هوا نیست؛ در قبال گفته‌هامون مسئولیم و تو مراممون نیست که به تهمت و شایعه‌ها دامن بزنیم.
همگی آگاه هستیم که تو زومیت دوستانی از گروه‌های سنی مختلف داریم؛ پس قبل از اینکه دیدگاه‌مون رو بگیم، دقت می‌کنیم که نظر ما کاربران دیگه رو به اقداماتی مانند خشونت، تجمع، خودکشی و... ترغیب نکنه.
guideline-3

۴

حریم خصوصی مهمه

اگر مایل هستین که اطلاعات شخصیتون مثل ایمیل یا حساب شبکه‌های اجتماعی رو با کاربران دیگر به‌اشتراک بذارید، این کار رو تو فضایی انجام بدین که تو پروفایلتون تدارک دیده شده؛ هرگز اطلاعات شخصی یا افراد دیگه رو تو بخش دیدگاه‌ها نذارید.
guideline-4

۵

لینک‌های غیرمجاز به اشتراک نذاریم

از قرار دادن لینک وبسایت‌هایی با مصادیق مجرمانه خودداری کنین. لینک دانلود فایل هم لطفا قرار ندین، چون ممکنه شامل بدافزار باشه و امکان بررسی اون‌ها برای ما وجود نداره.
guideline-5

۶

زبان میخی خیلی وقته دیگه استفاده نمی‌شه

نظرات بعضی‌هامون مثل زبان میخی نیاز به مکاشفه داره؛ کامنت‌هامون باید خوانا، دارای مفهوم و بدون علامت‌های خاص باشه.
پیامی که تو دیدگاه‌مون وجود داره باید در کوتاه‌ترین زمان به‌صورت کامل به دوستانمون منتقل بشه تا رشته‌ای از مکالمات شکل بگیره.
زبان اصلی زومیت فارسیه؛ برای ثبت نظراتمون از زبان‌های دیگه یا فینگلیش استفاده نمی‌کنیم تا همه‌ی ما با استفاده از زبانی مشترک از هم‌صحبتی با هم لذت ببریم.
guideline-6

۷

تکرار کنیم: من اسپم نمی‌کنم، من اسپم نمی‌کنم

اسپم به دیدگاه‌هایی گفته می‌شه که ارتباطی به موضوع بحث نداره و مثل یه سم باعث پاره‌شدن رشته‌ی کلام و بیراهه‌رفتن گفتوگوها می‌شه. زومیتی‌ها تو هر صفحه، فقط درباره‌ی محتوای همون صفحه، باهم گفتوگو می‌کنن.
ارسال نظر تکراری تو مطالب متفاوت هم نوعی از اسپمه. سوال‌ها یا نظراتمون رو در موضوع مرتبط مطرح کنیم؛ جایی که احتمالا همه‌ی علاقه‌مندان به اون موضوع حضور دارن. اینطوری سوالات بهتر جواب داده می‌شن و گفتوگوهای عمیقتری شکل می‌گیرن.
guideline-7

۸

تبلیغات جای خودش رو داره

محل تبلیغ و فروش برند، خدمات و محصولات تو بخش دیدگاه‌ها نیست. ما تو زومیت بستر و راهکارهای ویژه‌ای داریم که به دیده‌شدن کسب‌وکارتون کمک می‌کنه؛ برای اطلاع از اون‌ها با واحد تبلیغات ارتباط بگیرید.
guideline-8

۹

با کمک هم جامعه‌ی کاربری رو مدیریت کنیم

بهترین گرداننده‌ی هر جامعه‌ی کاربری، کاربران خود اون جامعه هستند؛ پس خواهش می‌کنیم اگر دیدگاهی خارج از چارچوب جامعه‌ی کاربری زومیت بود یا آغازکننده‌ی بحثی بی‌ثمر و پرتنش بود، به هیچ‌وجه وارد چاه مجادله‌ی بی‌پایان نشین و از گزینه‌ی «گزارش» استفاده کنید تا با کمک هم به یه بحث بی‌نتیجه پایان بدیم.
guideline-9

۱۰

تحریریه‌ای به بزرگی تمام زومیت

اعضای تحریریه‌ی زومیت تو تیم کاربرا توپ می‌زنن؛ برای اونها بی‌نهایت اهمیت داره تا مطالبی باب دل همه‌ی عاشقان دنیای فناوری تولید کنند و پیوسته در تلاشند تا بهترین و به‌روزترین محتوای حوزه رو در اختیار زومیتی‌ها قرار بدن. توهین و حمله‌ی لفظی به اعضای تحریریه، نتیجه‌ای جز دلسردی اونها نداره. تیم زومیت همواره پذیرای پیشنهاد و انتقادات شماست تا با کمکتون بهترین و باکیفیت‌ترین محتوا رو تولید کنه.
guideline-10

۱۱

این قوانین نانوشته نیستن

زومیت تو ایران فعالیت می کنه و از قوانین جمهوری اسلامی پیروی می کنه و اجازه ی فعالیت‌های خلاف قوانین کشور رو نداره.
برای ارتباط مستقیم با مسئولین جامعه ی کاربری، اگر:
  • در روند ثبت نام با مشکل مواجه شده اید
  • در ورود مجدد به سایت با مشکل مواجه شده اید
  • در روند ثبت دیدگاه با مشکل مواجه شده اید
  • یک ترول در سایت شروع به فعالیت کرده است و می خواهید رفتار این کاربر بررسی شود
  • می خواهید یک سوژه ی باحال برای تولید محتوا به ما پیشنهاد بدید
  • مشکلی تو عملکرد سایت دیدید
  • انتقاد یا پیشنهادی از کار ما دارید
لطفا موضوع را از طریق ایمیل به نشانی hi@zoomit.ir اطلاع دهید
guideline-11