بهترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی [تیر ۱۴۰۳]

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال ۲۰۲۴
در این مقاله بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار ایران را معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

احتمالاً وقتی به دوستانتان بگویید قصد خرید لپ‌تاپ برای بازی دارید، با نظر کارشناسانه‌ی آن‌ها مواجه می‌شوید. برخی به شما می‌گویند قید لپ‌تاپ گیمینگ را بزنید و به‌جای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر که خود را «پی‌سی گیمر» می‌دانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپ‌تاپ‌ گیمینگ پیش روی‌ شما قرار می‌دهند و خرید یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ را گزینه‌ی صحیح می‌دانند.

در نهایت، حرف هیچ‌کدام از آن‌ها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفته‌اید و دلایل خاص خودتان را برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ دارید. سؤال مهم این است که چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی را می‌توانیم گران‌ترین رسته از لپ‌تاپ‌ها بنامیم. اگر قیمت لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که برخی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند.

مهم‌ترین فاکتور انتخاب لپ‌تاپ گیمینگ، «پردازنده گرافیکی» است

برای یک «پی‌سی گیمر»، یعنی شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب کرده، فقط یک ‌چیز اهمیت دارد: کارت گرافیک! در نهایت این کارت گرافیک است که مشخص می‌کند چه بازی‌هایی را با چه کیفیتی می‌توانید اجرا کنید؛ بنابراین هنگام خرید لپ‌تاپ گیمینگ باید پیش از هر چیز به پردازنده گرافیکی یا GPU دستگاه توجه کنید. به هیچ‌وجه به سراغ لپ‌تاپ‌هایی نروید که گرافیک مجزا ندارند و از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده می‌کنند؛ چراکه فقط می‌توانید بازی‌های قدیمی را در پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

پس به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، بهترین لپ‌تاپ مخصوص بازی، مدلی است که توانمند‌ترین پردازنده‌ی گرافیکی را به‌ همراه داشته باشد. در مراحل بعدی به سراغ کیفیت بهتر نمایشگر، رم بیشتر و پردازنده مرکزی قدرتمندتر بروید.

اجرای بازی در لپ‌تاپ Legion 5 Pro لنوو

موضوع مهمی که باید در مورد لپ‌تاپ مخصوص بازی، به‌خصوص مدل‌های قدرتمند و گران‌قیمت بدانید این است که آن‌ها برای جایگزینی کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند و به اصطلاح، Desktop Replacement نام دارند. چنین لپ‌تاپ‌هایی سنگین هستند و باتری آن‌ها شارژدهی ضعیفی دارد. به‌احتمال زیاد مجبور می‌شوید همیشه از آداپتور برق آن‌ها استفاده کنید؛ پس خیلی روی «قابل ‌حمل» بودنشان حساب نکنید.

مشخصه‌های اصلی لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی

  • بهره‌مندی از پردازنده‌های توانمند
  • مجهز به توانمند‌ترین پردازنده‌های گرافیکی
  • نمایشگر با رزولوشن و نرخ‌ نوسازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگ‌ها
  • طراحی زمخت (به‌دلیل تعبیه‌ی سیستم‌ خنک‌کننده‌ی قوی)
  • زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB
  • عمر باتری بسیار اندک
  • وزن زیاد و قابلیت حمل پایین

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به دلیل بهره‌مندی از CPU و GPU توانمند، برای اموری مانند کاربری‌های سنگین ویرایش ویدئو و انجام محاسبات مهندسی هم گزینه‌ی مناسبی به ‌شمار می‌روند؛ اما ایدئال نیستند و اگر بازی بخشی از کاربری‌تان به شمار نمی‌رود، گزینه‌های بهتری با توان پردازشی بالا وجود دارند.

متأسفانه درحال‌حاضر برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ کارآمد باید حداقل حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه کنید؛ هرچند حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. در بازه‌ی کمتر از این مقدار، تقریباً می‌توان گفت امکان خرید لپ‌تاپ نو مخصوص بازی وجود ندارد و اگر لپ‌تاپی هم وجود داشته باشد احتمالاً کارکرده یا استوک هستند و اگر قصد خرید با قیمتی پایین‌تر از این مقدار دارید، باید به خرید لپ‌تاپ‌های دست‌ دوم فکر کنید. در ادامه می‌خواهیم بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

TUF Gaming A15 FA506NC ایسوس - Ryzen 5 7535HS RTX 3050 8GB 512GB
لپ تاپ ایسوس ASUS TUF Gaming A15 FA506NC نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS TUF Gaming A15 FA506NC نمای راست و درگاه ها
لپ تاپ ایسوس ASUS TUF Gaming A15 FA506NC نمای چپ و درگاه ها
لپ تاپ ایسوس ASUS TUF Gaming A15 FA506NC نمای پشت رنگ مشکی
15.6 اینچ
1080 × 1920 - FHD
AMD Ryzen 5 7535HS
انویدیا GeForce RTX 3050
8 گیگابایت رم
512 گیگابایت SSD
2.3 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 48 وات‌ساعت

لپ‌تاپ Gaming A15 مدل FA506NC از سری گیمینگ محبوب و پرفروش TUF و مقرون‌به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در بازار است که از گرافیک RTX 3050 با توان مصرفی ۷۵ وات (۶۰ وات + ۱۵ وات Dynamic Boost) استفاده می‌کند. گرافیک مذکور برای اجرای بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی میانه تا نرخ‌فریم حدود ۴۰ الی ۵۰ فریم‌برثانیه بازدهی دارد.

برای پردازش‌های محاسباتی نیز تراشه Ryzen 5-7535HS ایفای نقش می‌کند که مکمل خوبی برای گرافیک مذکور در اموری که به‌صورت ترکیبی از توان پردازشی CPU و GPU کمک می‌گیرند، به‌حساب می‌آید. یکی دیگر از نقات قوت این لپ‌تاپ استفاده از رم DDR5 با نرخ انتقال MT/s 5600 است که در تعداد بسیار انگشت‌شماری از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت دیده می‌شود.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۵۰ میلیون تومان

LOQ 16IRH8 لنوو - Core i5-13500H RTX 4050 8GB 512GB
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 نمای پشت
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 نمای راست
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 کیبورد
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRH8 نمای چپ
16 اینچ
1200 × 1920 - WUXGA
اینتل Core i5-13500H
انویدیا GeForce RTX 4050
8 گیگابایت رم
512 گیگابایت SSD
2.6 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 60 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های سری LOQ لنوو از جمله محصولاتی هستند که به‌فاصله بسیار کمی از معرفی‌شدن آن‌ها، محبوبیت و شناخت ویژه‌ای بین خریداران لپ‌تاپ‌های گیمینگ پیدا کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن توانسته‌اند جایگاه و فروش خوبی را در این بازار برای خود دست و پا کنند و این موفقیت را می‌توان به‌پای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی آن‌ها نوشت. لپ‌تاپ LOQ در پیکربندی‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی تولید و عرضه می‌شود و هم‌اکنون در حال مشاهده یکی از نسخه‌های با ارزش خرید بسیار بالا هستید که نمایشگر ۱۶ اینچی داشته و از گرافیک RTX 4050 استفاده می‌کند.

حداکثر توان اندازه‌گیری شده این گرافیک به‌کمک فناوری Dynamic Boost 2.0 به ۹۵ وات می‌رسد. افزون‌براین سری ۴۰۰۰ گرافیک انویدیا انواع بهبود‌های پردازشی و فناوری‌های مهم را به‌ارمغان آورده که از DLSS 3.0 می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرد. فناوری مذکور امکان افزایش نرخ‌فریم در بازی‌ها را به‌پشتوانه ویژگی Frame Generation که با هوش مصنوعی، فریم‌های بیشتری تولید می‌کند را ارائه می‌دهد. لپ‌تاپ LOQ هم‌چنین از قابلیت MUX Switch نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۶۰ میلیون تومان

LOQ 15IRX9 لنوو - Core i7-13650HX RTX 4050 16GB 1TB
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای جلو
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای راست صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای چپ صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای جانبی راست و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای پشت رنگ خاکستری
15.6 اینچ
1080 × 1920 - FHD
اینتل Core i7-13650HX
انویدیا GeForce RTX 4050
16 گیگابایت رم
1 ترابایت SSD
2.3 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 60 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های سری LOQ لنوو در ردیف باارزش‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه قرار می‌گیرند؛ لپ‌تاپ‌هایی که حالا در نسخه‌ی ۲۰۲۴ـشان به‌لطف بهبودهایی در سخت‌افزار و ارتقاء کیفیت ساخت، گزینه‌های خرید به‌مراتب ارزشمندتری هستند. توان مصرفی گرافیک RTX 4050 به‌کاررفته در لپ‌تاپ ۱۵ اینچی مدل 15IRX9 به‌صورت پویا به ۱۰۵ وات هم می‌رسد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که بازی‌های AAA با نرخ فریم بالاتر و به‌شکل نرم‌تری اجرا شوند؛ البته لنوو تنها به گرافیک بسنده نکرده و با به‌کارگیری پردازنده‌های سری HX اینتل بر قدرت پردازشی این لپ‌تاپ اقتصادی افزوده است.

طراحی LOQ 2024 نیز مدرن‌تر و شکیل‌تر شده و به طراحی سری Legion Pro این شرکت نزدیک‌تر شده است تا حس و حال استفاده از لپ‌تاپ‌های باکیفیت و پرچمدار را به‌کاربر القاء کند. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز هم‌اکنون از فضای رنگی sRGB پوشش کامل به‌عمل آورده و نسبت کنتراست بالاتری دارد تا تجربه بصری باکیفیت‌تری را نصیب کاربران کند. افزون‌بر این موارد، ویژگی‌هایی چون سیستم کولینگ قدرتمند، رم DDR5-5200 دوکاناله و پشتیبانی از MUX-Switch از نقاط قوت این لپ‌تاپ به‌شمار می‌روند.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۷۰ میلیون تومان

LOQ 15IRX9 لنوو - Core i7-13650HX RTX 4060 16GB 1TB
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای جلو
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای راست صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای چپ صفحه نمایش و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای جانبی راست و درگاه ها
لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ 15IRX9 نمای پشت رنگ خاکستری
15.6 اینچ
1080 × 1920 - FHD
اینتل Core i7-13650HX
انویدیا GeForce RTX 4060
16 گیگابایت رم
1 ترابایت SSD
2.3 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 60 وات‌ساعت

لپ‌تاپ‌های گیمینگ LOQ لنوو در پیکربندی‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شوند و همین موضوع سبب شده تا طیف وسیعی از بازه‌های قیمتی مختلف را پوشش داده و کاربران براساس اولویت‌هایشان، حق انتخاب بیشتری داشته باشند. یکی دیگر از پیکربندی‌های 2024 LOQ با گرافیک RTX 4060 عرضه می‌شود که با معماری جدید Ada Lovelace مبتنی‌بر فرایند ساخت TSMC 4N و فناوری‌های پیشرفته‌تر از جمله DLSS 3.0 و رهگیری پرتو بهبودیافته، پیشرفت‌های خوبی را نسبت به نسل قبلی یعنی RTX 3060 به‌ خود دیده است و این باعث می‌شود از پس هر بازی سنگینی با وضوح و نرخ فریم‌های بالا بربیاید و هرآنچه را که گیمرها از یک لپ‌تاپ گیمینگ انتظار دارند، برآورده کند.

لپ‌تاپ LOQ مدل 15IRX9 برای پردازش‌های محاسباتی از همان Core i7-13650HX استفاده می‌کند و سیستم کولینگ هوشمند و قدرتمندش، اجازه نمی‌دهد تا فرایند‌های پردازشی از جمله گرافیک که توانی بالغ‌بر ۱۱۵ وات دارد با افت عملکرد مواجه شوند. فناوری MUX-Switch نیز برای از بین‌بردن گلوگاه بین CPU و dGPU به‌منظور کاهش نرخ تاخیر و افت فریم در استفاده‌های سبک این دستگاه حضور دارد. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز نیز، ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد که تاثیر بالایی در بهبود تجربه‌ی بصری بازی‌ها دارد.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۸۰ میلیون تومان

Legion Slim 5 لنوو - Core i7-13700H RTX 4060 16GB 1TB
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Slim 5
کیبورد لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Slim 5
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Slim 5 نمای چپ
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Slim 5 نمای راست
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Slim 5 نمای پشت
16 اینچ
1600 × 2560 - WQXGA
اینتل Core i7-13700H
انویدیا GeForce RTX 4060
16 گیگابایت رم
1 ترابایت SSD
2.3 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 80 وات‌ساعت

لپ‌تاپ Legion Slim 5 از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ بالارده لنوو به‌حساب می‌آید که به‌واسطه ویژگی‌هایی چون نمایشگر بهتر، طراحی و کیفیت ساخت پریمیوم‌تر و برخی قابلیت‌ها و فناوری‌های به‌روزتر سخت‌افزاری، از سری LOQ برتر هستند. برای مثال در این مدل شاهد به‌کارگیری پنلی ۱۶ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل هستیم که وضوح بسیار بالاتری نسبت‌به پنل‌های FHD محسوب می‌شود و جزئیات را با دقت بیشتری به‌تصویر می‌کشد. این پنل نرخ‌نوسازی ۱۶۵ هرتزی ارائه داده و کل فضای sRGB را پوشش می‌دهد.

لپ‌تاپ مذکور در مدل 16IRH8 از گرافیک RTX 4060 با توان مصرفی ۱۲۵ وات و پردازنده Core i7-13700H استفاده می‌کند. لنوو برای خنک‌نگه داشتن و حفظ پایداری عملکرد مجموعه پردازشی این لپ‌تاپ از فناوری موسوم‌به Legion Coldfront 5.0 استفاده می‌کند که یکی از پیشرفته‌ترین و بهینه‌ترین سیستم‌های خنک‌کننده به‌حساب می‌آید و گیمرها می‌توانند چندین و چند ساعت با خاطر آسوده به اجرای بازی‌های سنگین بپردازند و در این حین به‌تجربه‌ی گیمینگ آن‌ها با این‌لپ‌تاپ خدشه‌ای وارد نشود.

TUF Gaming F15 FX507ZI ایسوس - Core i7-12700H RTX 4070 16GB 1TB
نمای جلو لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE
نمای پشت لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE
15.6 اینچ
1080 × 1920 - FHD
اینتل Core i7-12700H
انویدیا GeForce RTX 4070
16 گیگابایت رم
1 ترابایت SSD
2.2 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 90 وات‌ساعت

لپ‌تاپ گیمینگ سری اقتصادی TUF Gaming F15 مدل FX507ZI با تمرکز ویژه بر گرافیک تولید و عرضه می‌شود چراکه از RTX 4070 استفاده می‌کند که در حالت عادی ۱۱۵ وات و حداکثر ۱۴۰ وات توان با اتکا بر ویژگی Dynamic Boost به آن تزریق می‌شود تا بتواند بازی‌های AAA را با حداکثر جزئیات گرافیکی و نرخ‌فریم‌های بالای ۵۰ فریم‌برثانیه اجرا کند. گرافیک مذکور ۸ گیگابایت VRAM GDDR6 دارد. البته خود لپ‌تاپ کماکان از رم DDR4-3200 استفاده می‌کند تا قیمت دستگاه را تاحد امکان پایین نگه دارد.

F15 بدنه و شاسی پلاستیکی دارد و پوشش روی درب لپ‌تاپ از جنس آلومینیوم است. وزن دستگاه نیز به‌نسبت گزینه‌های مشابه کمتر و حدود ۲٫۲ کیلوگرم است. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح FHD، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پوشش کامل فضای رنگی sRGB استفاده می‌کند و تراشه‌ی Core i7-12700H قدرت پردازشی آن را تامین می‌کند. پشتیبانی از فناوری MUX-Switch از دیگر نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۱۰۰ میلیون تومان

Legion Pro 5 16IRX8 لنوو - Core i7-13700HX RTX 4070 32GB 1TB
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Pro 5 16IRX8
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Pro 5 16IRX8 نمای راست
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Pro 5 16IRX8 نمای پشت
لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Pro 5 16IRX8 نمای چپ
16.0 اینچ
1600 × 2560 - WQXGA
اینتل Core i7-13700HX
انویدیا GeForce RTX 4070
32 گیگابایت رم
1 ترابایت SSD
2.5 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 80 وات‌ساعت

Legion Pro 5 یکی از قدرتمندترین اعضای خانواده لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری لیجن به‌شمار می‌رود چراکه از سریع‌ترین و ارتقایافته‌ترین پردازنده‌ها استفاده می‌کند. مدل 16IRX8 که در پیکربندی‌های مختلفی عرضه می‌شود در این نسخه از گرافیک RTX 4070 با توان مصرفی ۱۴۰ وات بهره می‌برد که تقریبا می‌توان گفت در اجرای بازی‌های چالش‌برانگیز با نهایت کیفیت، وضوح و نرخ فریم‌های ۶۰ فریم‌برثانیه و بالاتر کم نمی‌آورد و با فناوری کولینگ Legion Coldfront 5.0 تضمین می‌کند که پردازش کلیه اعمال گرافیکی و محاسباتی با حفظ عملکرد اولیه استمرار یابد.

لیجن پرو ۵ از نمایشگری ۱۶ اینچی IPS با وضوح بالای ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره برده که با نرخ فوق‌العاده ۲۴۰ هرتز به‌روز می‌شود اما حرف‌های نمایشگر به این‌جا ختم نمی‌شود و باید گفت که ضمن پوشش کامل sRGB از استانداردهای 400 DisplayHDR و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن به ۵۰۰ نیت می‌رسد تا وجوه تمایز خود را با لپ‌تاپ‌های گیمینگ متداول برجسته کند. لپ‌تاپ مذکور شاسی پلاستیکی و درب آلومینیومی داشته و وزن آن به ۲٫۵ کیلوگرم می‌رسد.

ROG Zephyrus G14 GA403UV ایسوس - Ryzen 9 8945HS RTX 4060 32GB 1TB
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G14 GA403 نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G14 GA403 نمای بالا و کیبورد
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G14 GA403 نمای پشت رنگ خاکستری
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus G14 GA403 نمای جانبی و درگاه ها
14 اینچ
1800 × 2880 - 3K
AMD Ryzen 9 8945HS
انویدیا GeForce RTX 4060
32 گیگابایت رم
1 ترابایت SSD
1.5 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 73 وات‌ساعت

اگر گیمر هستید اما حمل‌پذیری، طراحی، زیبایی و معیارهای کیفی خاصی چون نمایشگر بسیار برای شما اهمیت دارد، لپ‌تاپ Zephyrus G14 سال ۲۰۲۴ از سری ROG ایسوس همان لپ‌تاپی است که معیارهای مهم برای انتخاب یک لپ‌تاپ به‌معنای واقعی کلمه را در خود دارد و از طرفی سخت‌افزاری قدرتمند مناسب گیم برای آن درنظر گرفته‌شده است که برای جای‌گیری در کالبدی جمع‌وجورتر بهینه شده است تا ذهنیت کاربران از لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌عنوان دستگاه‌های غول‌پیکر، سنگین و با متریال نه‌چندان باکیفیت و ناخوشایند را عوض کند.

لپ‌تاپ مذکور درست مانند مک‌بوک‌های اپل، بدنه‌ای ساخته‌شده از بلوک یکپارچه آلومینومی دارد و وزنش از ۱٫۵ کیلوگرم فراتر نمی‌رود. از نظر سخت‌افزاری در این نسخه گرافیک RTX 4060 با توان مصرفی ۹۰ وات حضور داشته و از پردازنده Ryzen 9-8945HS قدرت می‌گیرد. نمایشگر ۱۴ اینچی زفیروس G14 از نوع OLED و وضوح 3K با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز است و جزء معدود لپ‌تاپ‌های گیمینگ با چنین نمایشگری به‌حساب می‌آید. OLED بودن پنل مزایایی چون پشتیبانی از Dolby Vision HDR و پوشش کامل sRGB و DCI-P3 را برای این لپ‌تاپ به‌ارمغان آورده است؛ مجموعه‌ای از این موارد و تمامی استانداردهایی که باعث شده تا ایسوس از آن به‌عنوان ROG Nebula Display یاد کند.

نکات مثبت
  • کیفیت ساخت عالی با بدنه‌ی آلومینیومی
  • بدنه‌ی باریک، طراحی جمع‌وجور و مدرن
  • نمایشگر خیره‌کننده OLED و ۱۲۰هرتزی
  • صدای فراگیر و بلند با بیس‌های کوبنده
  • پردازنده‌ی قدرتمند و عملکرد مطلوب
  • شارژدهی رضایت‌بخش
نکات منفی
  • افت عملکرد در حالت جدا از برق
  • حذف‌شدن قابلیت ارتقای رم

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ بدون در نظر گرفتن قیمت

ROG Strix SCAR 18 G834JYR ایسوس - Core i9-14900HX RTX 4090 64GB 1TB
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Strix SCAR 18 G834 نمای جلو
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Strix SCAR 18 G834 نمای راست صفحه نمایش
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Strix SCAR 18 G834 نمای چپ صفحه نمایش
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Strix SCAR 18 G834 نمای بالا و کیبورد
لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Strix SCAR 18 G834 نمای پشت رنگ مشکی نورپردازی RGB
18 اینچ
1600 × 2560 - WQXGA
اینتل Core i9-14900HX
انویدیا GeForce RTX 4090
64 گیگابایت رم
1 ترابایت SSD
3.1 کیلوگرم
باتری با ظرفیت 90 وات‌ساعت

اگر قصد دارید بهترین لپ‌تاپ ویندوزی بازار را مال خود کنید و از طرف دیگر برای بازی کردن، به‌هردلیلی، سراغ پلی استیشن سونی یا ایکس باکس مایکروسافت نمی‌خواهید بروید، صرف‌نظر از منطقی بودن این مقدار هزینه، بهترین گزینه‌ی ممکنی که پیش‌روی شما است، لپ‌تاپ ROG Strix Scar 18 ایسوس به‌شمار می‌رود. این لپ‌تاپ یک غول تمام‌عیار ویندوزی محسوب می‌شود که به‌واسطه‌ی پردازنده‌ی مرکزی به‌روز و قدرتمندش از پس تمام وظایفی که به عهده‌اش بگذارید، به‌خوبی برخواهد آمد و عنوان بهترین لپ تاپ 2024 ویندوزی بازار برازنده‌ی این دستگاه خواهد بود.

پردازنده‌ی نسل چهاردهمی اینتل Core i9-14900HX با ۲۴ هسته‌ی پردازشی با ترکیب ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۱۶ هسته‌ی کم‌مصرف و ۳۲ رشته یکی از قدرتمندترین، جدیدترین و بهترین پردازنده‌‌های موجود در بازار تا به این لحظه به‌حساب می‌آید. در سمت دیگر دستگاه، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX 4090 قرار داده شده تا با ۱۶ گیگابایت رم ویدئویی‌اش کم‌و‌کسری در پردازش‌های گرافیکی، بازی، رندر گرفتن و یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نداشته باشید. این GPU قدرتمند کلاس لپ‌تاپ با احتساب ۲۵ وات توان تقویتی پویا، مجموعاً از توان ۱۷۵ وات بهره می‌برد که چیزی حدود نصف توان کارت گرافیک RTX 4080 کلاس دسکتاپ است.

برای مطالعه اطلاعات فنی و قیمت روز همه لپ‌تاپ‌ها می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل نظر در مورد لپ‌تاپ فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالات خود را مطرح کنید.

سوالات متداول زومیت

  • برای بازی کردن، لپ‌تاپ‌ گیمینگ بهتر است یا کامپیوتر رومیزی؟

    به‌صورت کلی، کامپیوترهای رومیزی قدرت بیشتری با قیمت یکسان ارائه می‌دهند و در ضمن قابلیت ارتقا دارند؛ ولی لپ‌تاپ‌های گیمینگ قابل‌ حمل هستند و با آن‌ها می‌توانید در هرجایی بازی‌های موردعلاقه‌تان را اجرا کنید.

  • لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی چه مشکلاتی دارند؟

    بزرگ‌ترین مشکل لپ‌تاپ‌های گیمینگ، گرم شدن بیش‌ازحد بدنه و صدای زیاد سیستم خنک‌کننده‌ی آن‌ها است. به‌علاوه برخلاف کامپیوترهای رومیزی، امکان ارتقای قطعات داخلی لپ‌تاپ‌ها وجود ندارد و پس از چند سال از رده خارج می‌شوند. اکثر لپ‌تاپ‌های گیمینگ فقط زمانی با حداکثر سرعت کار می‌کنند که از آداپتور برق استفاده کنید.

  • بهترین لپ‌تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان کدام مدل است؟

    برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان باید مدلی با پردازنده‌ی Core i5-Ryzen 5 7535HS و گرافیک RTX 3050 را تهیه کنید. پیشنهاد ما ایسوس TUF Gaming A15 است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات