هدست واقعیت ترکیبی سونی رونمایی شد؛ ویژن پرو برای تولیدکنندگان محتوا

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
مطالعه 4 دقیقه
هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony روی صورت مرد جوان
سونی در اقدامی غیرمنتظره هدست جدیدی رونمایی کرد که مخصوص تولیدکنندگان محتواهای سه‌بعدی است.
تبلیغات

سونی بامداد امروز در نمایشگاه CES 2024 هدست واقعیت ترکیبی جدیدی برای تولیدکنندگان محتوا رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد مدل‌های سه‌بعدی را ازطریق یک هدست، ویرایش کنند و به آن‌ها شکل دهند. هدست واقعیت مجازی سونی به کنترلری ویژه مجهز است.

سونی در بیانیه‌ی مطبوعاتی رسمی‌اش، هدست موردب حث را «سیستم تولید محتوای مکان‌مند» خطاب می‌کند. این هدست به پردازنده‌ی Snapdragon XR2+ Gen 2 و نمایشگر اولد 4K مجهز است، اما برخلاف پلی استیشن VR2 روی گیمرها متمرکز نیست.

هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony از نمای جلو رندر

مدیرعامل سونی می‌گوید هدست جدید این شرکت مخصوص افراد حرفه‌ای است که روی محتواهای سه‌بعدی کار می‌کنند. این هدست می‌تواند لایه‌های مجازی را روی تصویر دنیای واقعی به‌نمایش بگذارد و به همین دلیل در دسته‌ی هدست‌های واقعیت ترکیبی قرار می‌گیرد.

در دمویی که سونی به‌نمایش گذاشت، افرادی را دیدیم که با استفاده از دو کنترلر مشغول اصلاح آیتم‌های مجازی سه‌بعدی بودند. سیستم کنترلر هدست سونی شامل یک حلقه و یک نشانگر است که در دست قرار می‌گیرد. بخش جلویی هدست به سمت بالا باز می‌شود تا بتوانید در بین حالت‌های مجازی و واقعی جابه‌جا شوید.

دختر جوان موفر با هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony
دو نفر با هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony

سونی می‌گوید «فناوری اختصاصی رندرینگ» جدیدش به هدست امکان می‌دهد که بافت‌های اشیای سه‌بعدی را به‌صورت بلادرنگ و با کیفیت بالا و به شکل واقع‌گرایانه، رندر کند. این هدست همچنین توانایی نمایش حالات چهره‌ی شخصیت‌های مجازی را دارد.

سونی پیش‌تر «نمایشگر واقعیت مکان‌مند» تولید کرده بود که به کاربران امکان می‌داد اشیای دیجیتالی را به‌صورت سه‌بعدی و با استفاده از سیستم‌های پایش چهره و چشم مشاهده کنند. فناوری به‌کاررفته در هدست جدید سونی کاملاً متفاوت است.

نیم رخ مرد جوان با هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony
تصویری از قابلیت های هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony
هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony در داخل اتاق
مرد جوان ریشی با هدست واقعیت ترکیبی سونی Sony

سونی می‌گوید سیستم جدیدش قبل از پایان سال ۲۰۲۴ در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. فعلاً قیمت هدست واقعیت مجازی سونی و حتی نام نهایی آن را نمی‌دانیم.

هدست سونی به‌نوعی رقیب اپل ویژن پرو محسوب می‌شود، اما حوزه‌های محدودتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

ویژن پرو هدستی همه‌جانبه به‌شمار می‌رود که نه‌تنها در حوزه‌ی تولید محتوا و تماشای فیلم و سریال کاربرد دارد، بلکه قرار است تعداد زیادی بازی داشته باشد. ویژن پرو بهمن‌ امسال با قیمت ۳٬۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات