بیگانگان فضایی صنعت لپ‌تاپ؛ الین‌ور از m16 R2 و x16 R2 با سخت‌افزار پرقدرت رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
لپ تاپ گیمینگ الین ور m16 R2 مدل ۲۰۲۴ نمای جلو
لپ تاپ‌های گیمینگ الین‌ور x16 R2 و m16 R2 و m18 R2 با پردازنده‌‌ی Core Ultra اینتل به‌همراه گرافیک RTX 40 انویدیا رونمایی شدند.
تبلیغات

با شروع عرضه سری اول پردازنده‌های Core Ultra میتیور لیک اینتل، انتظار می‌رفت که شاهد ارتقای سری محبوب Alienware با این سخت‌افزارها باشیم. این سری که از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار است، حالا با هدف قرار دادن گیمرهای سخت پسند و کاربران سطح بالا، خط تولید الین‌ور ۲۰۲۴ را به CPU-های نسل چهاردهم HX و Core Ultra اینتل مجهز کرده است.

کیبورد و نمایشگر به همراه طراحی کلی لپ تاپ الین ور X16 R2

اول سراغ Alienware x16 R2 می‌رویم که با وزن ۲٫۷۲ کیلوگرمی و ظاهری مدرن‌تر از قبل، در بهترین کانفیگ خود از پردازنده‌ اینتل Core Ultra 9 185H به‌همراه گرافیک انویدیا مدل RTX 4090 بهره می‌برد. نمایشگر این دستگاه پرچم‌دار ۱۶ اینچی، ۲۴۰ هرتز با وضوح +QHD و قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های Optimus و G-Sync انویدیا است.

نمای کنار لپ تاپ سفید دل Alienware x16 r2 مدل ۲۰۲۴
نمای پشت لپ تاپ دل الین ور اکس ۱۶ رنگ سفید

از دیگر مشخصات جدیدترین لپ تاپ دل می‌توان به حداکثر ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5x-7467 و تا ۴ ترابایت NVMe M.2 SSD اشاره کرد. بلوتوث ۵٫۳ و Wi-Fi 6E به همراه مجموعه‌ای از درگاه‌های تایپ C شامل USB4 نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

مدل بعدی که یک سطح پایین‌تر قرار می‌گیرد Alienware m16 R2 نام دارد که باز هم به پردازنده ‌یسطح بالای اینتل Core Ultra 9 185H مجهز شده و در بهترین حالت از گرافیک هشت گیگابایتی RTX 4070 انویدیا بهره می‌برد.

نمای سه رخ لپ تاپ دل الین ور ام ۱۶ مدل ۲۰۲۴ رنگ سیاه
نمای کناری لپ تاپ دل الین ور ام ۱۶ رنگ مشکی

نمایشگر ۱۶ اینچ این لپ‌تاپ، محتوا را با حداکثر نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و وضوح +QHD نمایش می‌دهد و از فناوری‌های Freesync شرکت AMD و G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کند. باتری ۹۰ وات‌ساعتی با طراحی ۶ سلولی، وای‌فای نسخه‌ی 6E یا ۷، بلوتوث ۵٫۳ و حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR5-5600 از سایر مشخصات لپ‌تاپ گیمینیگ دل محسوب می‌شوند.

وزن دستگاه به ۲٫۶۱ کیلوگرم می‌رسد و شارژر همراه آن ۲۸۰ وات یا آداپتور ۲۴۰ وات گالیم-نیتریدی خواهد بود.

نمای جلوی Alienware M18 به همراه کیبورد و نمایشگر رنگ سیاه

می‌رسیم به مدل جذاب Alienware m18 R2 که در بهترین حالت از ترکیب بسیار قدرتمند CPU نسل چهاردهمی اینتل Core i9-14900HX مجهز به ۲۴ هسته‌ی پردازشی و حداکثر کلاک ۵٫۸ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا RTX 4090 استفاده می‌کند.

لپ تاپ دل الین ور به همراه نورپردازی از نمای پشت
کیبورد لپ تاپ الین ویر ام ۱۸ و نمایشگر از نمای بالا و رنگ مشکی

حداکثر تا ۶۴ گیگابایت رم DDR5-5200/5600، چهار یا هشت ترابایت SSD NVMe، باتری ۹۷ وات‌ساعتی با شارژر ۳۶۰ وات GaN و نورپردازی AlienFX نیز برای این لپ‌تاپ بالارده در نظر گرفته شده است.

گفتنی است قیمت لپ تاپ Alienware m16 R2 از ۱٬۵۹۹ دلار، Alienware x16 R2 از ۲٬۹۹۹ دلار و m18 R2 از ۱٬۸۹۹ دلار آغاز خواهد شد. بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی الین‌ور، این لپ‌تاپ های گیمینگ بالارده از فردا رسماً به بازار عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات