این گجت هوش مصنوعی به جای شما با اپلیکیشن‌هایتان کار می‌کند

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گجت نارنجی رنگ Rabbit R1 با پس‌زمینه خاکستری رنگ
گجت Rabbit R1 که با تمرکز بر هوش مصنوعی در مراسم CES 2024 معرفی شده است، می‌تواند به‌جای شما از اپلیکیشن‌هایتان استفاده کند.
تبلیغات

هوش مصنوعی با سرعت بالایی در حال رشد و پیشرفت است و طبیعتا به‌مرور زمان کاربرد عملی بیشتری پیدا می‌کند. گجت Rabbit R1 با محوریت هوش مصنوعی توسعه داده شده و قصد دارد تا در آینده جایگزین گوشی هوشمند شود.

شکل ظاهری Rabbit R1 مربعی است و از یک نمایشگر ۲٫۸۸ اینچی نیز میزبانی می‌کند. این گجت دارای دوربینی ۳۶۰ درجه‌ برای ثبت عکس و ویدئو است و دکمه‌هایی با دو عملکرد چرخان و کلیکی دارد تا به شما کمک کند در رابط کاربری گشت و گذار کنید.

گجت Rabbit R1 در دست با نمایشگر روشن

طبق اطلاعات سازنده، در دل Rabbit R1 تراشه‌ی Helio P35 شرکت مدیاتک قرار گرفته که با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم همراهی می‌شود. باتری این گجت می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد که البته باید در دنیای واقعی بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

از مشخصات ظاهری و سخت‌افزاری Rabbit R1 که فاصله بگیریم به مهم‌ترین بخش آن یعنی نرم‌افزار می‌رسیم، جایی که گجت جدید قرار است بدرخشد. سیستم‌عامل گجت معرفی‌شده، Rabbit OS نام دارد و برخلاف ChatGPT یک مدل زبانی بزرگ نیست و بر پایه‌ی مدل عملی توسعه داده شده که Large Action Model یا به صورت مختصر LAM نامیده می‌شود.

بهترین توصیف برای LAM راهی برای کنترل برنامه‌ها به‌صورت کلی است. گجت Rabbit R1 با محیط سیستم‌عامل گوشی یا لپ تاپ کاملا آشنایی دارد و می‌تواند رفته‌رفته اطلاعات خود را گسترش دهد. برای نمونه این گجت با محیط برنامه‌ی اسپاتیفای یا هر نرم‌افزار دیگری آشنا می‌شود و یاد می‌گیرد که چگونه بتواند ثبت شدن سفارش، تایید شدن درخواست و موارد این‌چنینی را تایید کند.

خلاصه قابلیت‌های rabbit r1 با مربع‌های مشکی رنگ

به‌نوعی می‌توان ادعا کرد که LAM از شما یاد می‌گیرد و می‌تواند به‌کمک هوش مصنوعی عملکرد مشابهی در برنامه‌ها داشته باشد. برای نمونه شما می‌توانید به Rabbit R1 بگویید که داخل برنامه فوتوشاپ برود و عکس مورد نظر را انتخاب کند و واترمارک پایین تصویر را از بین ببرد.

شما خواهید توانست تا با خود Rabbit R1 کارهایتان را انجام دهید یا از طریق پرتال وب Rabbit Hole وارد سرویس‌های مختلف شوید. شاید بتوان گفت که گجت Rabbit R1 هنوز ماهیت اصلی خود را پیدا نکرده، اما در هر صورت به‌عنوان نسخه‌ی ابتدایی عملکرد قابل توجهی دارد.

بر اساس بیانیه‌ی رسمی، قیمت Rabbit R1 برابر با ۱۹۹ دلار است و از امروز می‌توان آن را از طریق سایت رسمی خریداری کرد. البته که اواخر مارس (اوایل فروردین) گجت Rabbit R1 در دسترس قرار می‌گیرد و در حال حاضر می‌توانید آن را پیش خرید کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات