با Spacetop آشنا شوید؛ لپ تاپی که نمایشگر ندارد!

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
پسر جوان درحال کار با لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop
Spacetop را می‌توان لپ‌تاپی درنظر گرفت که واقعاً می‌خواهد به‌جای صفحه‌نمایش از عینک واقعیت افزوده استفاده کنید.
تبلیغات

برخی شرکت‌ها به‌دنبال راهکارهای جدید و بهتر برای تعامل با دنیای دیجیتال هستند. به‌عنوان مثال لپ تاپ لنوو را داریم که از دو نمایشگر و کیبورد جداشدنی بهره می‌برد تا کاربران بتوانند هنگام حرکت نیز به فضای کاری گسترده‌تر دسترسی داشته باشند. اکنون استارتاپ Sightful محصولی به‌نام Spacetop را معرفی کرده که از پایین مثل لپ‌تاپ است ولی به‌جای نمایشگر معمولی به عینک واقعیت افزوده متصل می‌شود.

عینک واقعیت افزوده‌ی همراه Spacetop می‌تواند صفحه نمایشی مجازی با ابعاد ۱۰۰ اینچ را مقابل چشم کاربر قرار دهد و بدین‌ترتیب فضای کاری بسیار بزرگی دراختیار شما خواهد بود. این محصول از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند و به‌جای کنترلر می‌توان از ژست‌های حرکتی دست، کیبورد فیزیکی و صفحه‌ی لمسی برای نوشتن، مرور وب یا هر کار دیگری استفاده کرد.

میحط کاری لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop
لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop روی میز

Spacetop از تراشه‌ی Snapdragon X2 بهره می‌برد که قبلاً در هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست ۲ نیز استفاده شده است. این محصول ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و عملیات‌های مختلف در محیط آن نسبتاً روان انجام می‌شوند. طبق اطلاعات سایت رسمی Sightful، محصول جدید این شرکت میان‌برهای ساده‌ای برای برخی کارها مثل قراردادن مجدد صفحه نمایش در مرکز دید با فشردن همزمان کلید شیفت سمت‌چپ و راست ارائه می‌دهد.

Sightful بخش پایه‌ی لپ‌تاپ Spacetop را خودش توسعه داده و لوگوی این برند را در کنار عینک واقعیت‌ افزوده‌ی دستگاه نیز مشاهده می‌کنیم. از محدودیت‌های عینک مذکور می‌توان به زاویه‌ی دید نسبتاً کم اشاره کرد که باعث می‌شود نتوان به‌طور بهینه از ظرفیت نمایشگر ۱۰۰ اینچی مجازی بهره گرفت.

لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop

پد لمسی Spacetop عملکرد خوبی ارائه می‌دهد اما از نظر دقت با مک بوک اپل یا لپ‌تاپ‌های درجه‌ یک ویندوزی فاصله‌ی زیادی دارد. قیمت لپ تاپ مذکور ۲٬۰۰۰ دلار است که برای چنین محصولی کمی زیاد به‌نظر می‌رسد.

اگر لپ‌تاپ دارید با پرداخت فقط ۵۰۰ دلار می‌توانید هدست جذاب کوئست ۳ را خریداری کنید و به امکانات بسیار بیشتری دسترسی داشته باشید. این محصول تراشه‌ی جدیدتری دارد و می‌تواند با لپ‌تاپ کاربر همگام‌سازی شود و محیط دسکتاپ را به‌راحتی در فضای مجازی اجرا کند.

لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop

به‌نظر می‌رسد امسال بیشتر از هر زمان دیگری شاهد روی کار آمدن عینک‌های واقعیت افزوده و هدست‌های واقعیت مجازی خواهیم بود که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، عرضه‌ی ویژن پرو اپل است. به‌هر حال تا زمانی‌که قیمت این محصولات از قدرت خرید مردم خیلی بالاتر باشد نمی‌توان انتظار داشت به‌طور گسترده جایگزین لپ‌تاپ‌ یا گوشی‌های هوشمند امروزی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات