تلویزیون شفاف شگفت‌انگیز Signature OLED T قدرت مهندسان ال‌جی را به رخ می‌کشد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون اولد شفاف ال جی صفحه اصلی
تلویزیون اولد شفاف ال‌جی می‌تواند به‌طور کامل یا به نسبت دلخواه شفاف شود و کاربردهای متنوع و شگفت انگیزی را به همراه دارد.
تبلیغات

ال‌جی از تلویزیون جدید خود که با فناوری OLED شفاف ساخته شده است، رونمایی کرد و تصمیم دارد آن را در نمایشگاه CES 2024 به نمایش بگذارد.

امسال شاهد محصولات متنوعی از ال‌جی برای عرضه در رویداد CES هستیم. علاوه‌بر تلویزیون‌های سری سیگنچر اولد M4 و اولد G4 و تلویزیون QLED، ساندبار ال جی و ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam Qube نیز رونمایی شدند و اکنون تلویزیون OLED شفاف موسوم‌ به Signature OLED T را می‌بینیم که فناوری شگفت‌انگیزی را با خود به‌همراه دارد.

تلویزیون اولد شفاف ال جی که خط خبری را نشان می دهد
تلویزیون اولد شفاف ال جی که تصویر خواننده زن را نشان می دهد و مردی سر خود را پشت آن برده

پیش از این نیز تلویزیون‌های شفاف دیگری را دیده بودیم، اما بیشتر جنبه‌ی نمایشی داشته‌اند و هیچ‌گاه به محصولی رایج تبدیل نشدند. این‌بار ال‌جی می‌خواهد تا پایان سال ۲۰۲۴، این محصول را به مرحله‌ی تجاری برساند و وارد خانه‌ها کند.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت تلویزیون Signature OLED T وجود ندارد، اما به احتمال قوی خرید تلویزیون ال جی با پنل شفاف بسیار پرهزینه خواهد بود.

در تلویزیون شفاف ال‌جی، یک پنل OLED شفاف در جلو وجود دارد و لایه‌ی ماتی که ال‌جی آن را صفحه‌ی کنتراست می‌نامد، در پشت تصویر گسترده می‌شود تا حالت یک تلویزیون معمولی‌ شکل بگیرد. با جمع شدن صفحه‌ی کنتراست، دوباره یک پنل شفاف خواهیم داشت.

تلویزیون اولد شفاف ال جی تبدیل به آکواریوم مجازی شده
تلویزیون اولد شفاف ال جی در حال نمایش درختی صورتی

می‌توان کاربردهای سرگرم‌کننده و جذابی برای این فناوری تصور کرد که یکی از آن‌ها، تبدیل شدن تلویزیون به آکواریوم مجازی است که در عکس دمو آن دیده می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهایی که تولیدکننده‌ی کره‌ای برای این فناوری ذکر کرده، چیزی موسوم‌ به T-Bar است که در آن قسمتی به‌اندازه‌ی حدود ۶ اینچ از تلویزیون می‌تواند محتوای خبر یا اطلاعات دیگر را نشان دهد و مابقی تلویزیون به‌صورت شفاف باقی بماند.

یکی از ایده‌هایی که می‌تواند با بهره‌گیری از شفاف بودن پنل نمایشگر تلویزیون مطرح شود، گسترده‌شدن صفحه‌ی کنتراست بر مبنای تصاویری است که در هر لحظه باید نمایش داده شوند.

هنوز اوایل راه برای تلویزیون Signature OLED T ال‌جی است و طبق گفته‌ی مدیران شرکت، توسعه‌ی آن همچنان ادامه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات