تلویزیون شفاف ال‌جی / دوک‌باکس الجی / ربات بالی سامسونگ / تبلت هیبریدی لنوو

نوآورانه‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2024؛ از لپ تاپ بدون نمایشگر تا خودروهای آینده

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰مطالعه 10 دقیقه
CES فرصتی برای نمایش خلاقیت و نوآوری شرکت‌های تکنولوژی است تا هر برند با بهترین محصولات خود رجزخوانی کند. نوآورانه‌ترین محصولات CES 2024 کدامند؟
تبلیغات

با شروع هر سال میلادی جدید، منتظر شگفت‌انگیزترین و نوآورانه‌ترین محصولاتی هستیم که شرکت‌های بزرگ و کوچک تکنولوژی با معرفی آن‌‌ها به درخشش برند خود کمک می‌کنند.

CES 2024 هم درست مانند هر سال دیگری پر از جذابیت بود و اگر این مراسم را دنبال کرده باشید، احتمالاً یکی‌دو محصول به‌قدری برایتان جذاب و تعجب‌آور بوده‌اند که بخواهید با دوستانتان در موردشان صحبت کنید.

در مقاله‌های جذاب‌ترین اتفاقات CES 2024، چکیده‌ای از ۳ روز نوآوری و شگفتی را به شما معرفی کردیم. در این مقاله، قصد داریم به خلاقانه‌ترین و نوآورانه‌ترین محصولات CES 2024 اشاره کنیم؛ محصولاتی فراتر از سشوار مادون قرمز، اما نه جسورانه‌تر از توالت هوشمند ۱۰ هزار دلاری کوهلر!

تلویزیون شفاف ال جی

تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی
تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی

ال‌جی Signature OLED T تلویزیونی ۷۷ اینچی شفافی است که تصویر را با ترفندی منحصربه‌فرد نمایش می‌دهد. این تلویزیون ال‌جی پنل OLED شفاف در جلو دارد و لایه‌ی ماتی که ال‌جی آن را صفحه‌ی کنتراست می‌نامد، در پشت تصویر گسترده می‌شود تا حالت تلویزیون عادی بگیرد. با جمع‌شدن صفحه‌ی کنتراست، دوباره پنلی شفاف خواهیم داشت.

زمانی‌که از تلویزیون شفاف ال‌جی استفاده نمی‌شود، می‌توان از آن به‌عنوان آکواریوم مجازی لذت برد. نکته‌ی جالب‌ درباره‌ی تلویزیون این است که برخلاف بسیاری از تلویزیون‌های شفاف دیگر که جنبه‌ی نمایشی دارند، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ به مرحله‌ی تجاری برسد و وارد خانه‌ها شود. قیمت تلویزیون ال جی بیش از ۵۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود؛ اما تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی آن اعلام نشده است.

نگاه نزدیک به تلویزیون شفاف ال جی؛ هنر مهندسی به سبک کره‌ای‌ها
نگاه نزدیک به تلویزیون شفاف ال جی؛ هنر مهندسی به سبک کره‌ای‌ها
مطالعه '3

تلویزیون هایسنس با روشنایی ۱۰ هزار نیت

تلویزیون هایسنس Hisense 110UX در اتاق نشیمن
هایسنس 110UX
تلویزیون هایسنس Hisense 98UX در اتاق نشیمن
هایسنس 98UX

هایسنس نسل جدید تلویزیون‌های سری ULED X خود را با روشنایی شگفت‌انگیز و تراشه‌ی هوش مصنوعی رونمایی کرد. از بین تلویزیون‌های معرفی‌شده، مدل ۱۱۰ اینچی 110UX با حداکثر روشنایی ۱۰ هزار نیت و تراشه‌ی هوش مصنوعی یکی از تلویزیون‌های درخشان‌ این شرکت است.

نسل جدید تلویزیون ۹۸ اینچی هایسنس 98UX نیز با روشنایی ۵ هزار نیت نزدیک به دو برابر روشنایی بیشتری از مدل ۲۰۲۳ دارد که در ترکیب با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی می‌تواند به‌راحتی در فهرست بهترین تلویزیون برای تماشای فیلم و بازی جای بگیرد.

بی‌شک قیمت تلویزیون هایسنس مدل ۲۰۲۴ بیشتر از قیمت تلویزیون‌ مدل ۲۰۲۳ این برند خواهد بود. تلویزیون‌های سری ULED و ULED X اواخر سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهند شد.

تلویزیون‌های ۹۸ اینچ و ۱۰۰ اینچ هایسنس با روشنایی شگفت‌انگیز ۱۰ هزار نیت معرفی شدند
تلویزیون‌های ۹۸ اینچ و ۱۰۰ اینچ هایسنس با روشنایی شگفت‌انگیز ۱۰ هزار نیت معرفی شدند
مطالعه '3

تبلت هیبریدی اندروید-ویندوزی لنوو

نمای کلی لپ تاپ ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid لنوو با تمرکز روی حالت تبلت و پشتیبانی از قلم
نمای نیمرخ لپ تاپ ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid لنوو با تمرکز روی قابلیت جداسازی نمایشگر و حالت تبلت و نمایش درگاه‌های لبه‌ی سمت راست

به‌لطف ارتقا و کارآمدی پردازنده‌ها در سا‌ل‌های اخیر، لپ‌تاپ‌ها توانسته‌اند در عین حفظ قدرت به‌منظور انجام بیشتر کارهای کاربران نازک‌تر شوند. این موضوع تأثیر شگرفی بر تحریک خلاقیت شرکت‌ها و آزادی عملشان گذاشته است. برای مثال، اکنون آن‌ها می‌توانند کارهای بسیار سرگرم‌کننده‌ای مانند قراردادن دو کامپیوتر واقعی در یک لپ‌تاپ انجام دهند.

لنوو با معرفی ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid دوباره ثابت کرد که تا چه اندازه می‌تواند خلاق و بی‌پروا باشد. تینک‌پد پلاس نسل ۵ هیبرید لنوو را هم می‌توان به‌عنوان تبلت اندرویدی ۱۴ اینچی OLED استفاده و هم می‌توان آن را به داک مخصوصش متصل و در حالت دسکتاپ با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ کار کرد. با اتصال داک به مانیتور اکسترنال نیز، می‌توان دستگاه را به کامپیوتر شخصی ویندوزی تبدیل کرد.

تبلت لنوو به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و ۱۲ گیگابایت رم مجهز است. داک آن پردازنده اینتل مدل Core Ultra 7 و ۳۲ گیگابایت رم دارد. قیمت تبلت حدود ۲٬۰۰۰ دلار اعلام‌ شده است که باتوجه‌به سخت‌افزار قدرتمندش، منطقی به‌نظر می‌رسد.

این محصول لنوو ترکیب لپ تاپ ویندوزی و تبلت اندرویدی است
این محصول لنوو ترکیب لپ تاپ ویندوزی و تبلت اندرویدی است
مطالعه '2

لپ‌تاپ بدون نمایشگر Spacetop

میحط کاری لپ تاپ واقعیت افزوده Spacetop

با معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو، بعید نبود که در CES امسال شاهد لپ‌تاپ بدون نمایشگر باشیم. استارتاپ Sightful محصولی به‌ نام Spacetop را معرفی کرد که بخش پایینی آن مثل لپ‌تاپ است؛ ولی به‌جای نمایشگر معمولی به عینک واقعیت افزوده متصل می‌شود.

عینک واقعیت افزوده‌‌ی ۲٬۰۰۰ دلاری Spacetop صفحه‌نمایشی مجازی با ابعاد ۱۰۰ اینچ را مقابل چشم قرار می‌دهد و از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کند. به‌جای کنترلر هم می‌توان از ژست‌های حرکتی دست و کیبورد فیزیکی و صفحه‌ی لمسی برای نوشتن و مرور وب یا هر کار دیگری استفاده کرد.

با Spacetop آشنا شوید؛ لپ تاپی که نمایشگر ندارد!
با Spacetop آشنا شوید؛ لپ تاپی که نمایشگر ندارد!
مطالعه '3

گجت Rabbit R1

گجت Rabbit R1 در دست با نمایشگر روشن

گجت Rabbit R1 که با محوریت هوش مصنوعی توسعه داده شده و قرار است در آینده جایگزین گوشی هوشمند شود، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد. Rabbit R1 نمایشگری ۲٫۸۸ اینچی و دکمه‌هایی با دو عملکرد چرخان و کلیکی و دوربینی ۳۶۰ درجه‌ برای ثبت عکس و ویدئو دارد و به تراشه‌ی Helio P35 مدیاتک و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۴ گیگابایت رم مجهز است.

سیستم‌عامل اختصاصی Rabbit R1 برپایه‌ی مدل عملی توسعه داده شده است و می‌تواند با اپلیکیشن‌ها تعامل کند تا به‌مرورزمان اطلاعات خود را گسترش دهد. به‌عنوان نمونه، می‌توانید به Rabbit R1 بگویید که به برنامه‌ی فوتوشاپ برود و عکسی را انتخاب کند و واترمارک پایین تصویر را از بین ببرد.

این گجت هوش مصنوعی به جای شما با اپلیکیشن‌هایتان کار می‌کند
این گجت هوش مصنوعی به جای شما با اپلیکیشن‌هایتان کار می‌کند
مطالعه '2

حلقه‌ی هوشمند Whisper

WHSP RING / حلقه هوشمند WHSP

در رویداد امسال، حلقه‌های هوشمند زیادی معرفی شدند؛ اما حلقه Whisper یکی از گجت‌های کوچکی بود که توانست افتخار حضور در جوایز نوآورانه CES 2024 را ازآنِ خود کند.

بسیاری از ما هنوزهم با صدازدن نام دستیار صوتی هوشمندمان در جمع و محیط‌های عمومی مشکل داریم؛ زیرا معمولاً برای فعال‌کردن آن‌ها باید با صدایی کمی بلندتر از حد معمول صحبت کنیم. شرکت کره‌ای VTouch برای حل این مشکل حلقه‌‌ی Whisper را رونمایی کرد. این حلقه با سنسور مجاورت و تشخیص گفتار هوش مصنوعی و میکروفون، رابطی بین شما و دستیار هوشمندتان می‌شود.

از همه جالب‌تر اینکه برای فعال‌شدنش به گفتن کلمه‌ی خاصی مثل سیری نیاز نیست و وقتی آن را به‌سمت دهانتان می‌برید، فعال می‌شود. حلقه با هربار شارژ حدود یک‌ونیم روز دوام می‌آورد و کیف شارژ قابل‌حمل عمر گجت پوشیدنی را تا ۹ روز افزایش می‌دهد. هنوز از قیمت و زمان عرضه‌ی قطعی حلقه خبری در دست نیست.

از طریق این حلقه جادویی می‌توانید با گوشی خود صحبت کنید
از طریق این حلقه جادویی می‌توانید با گوشی خود صحبت کنید
مطالعه '2

دوک‌باکس ال‌جی

مرد میان سال با لباس سفید در کنار کانسپت ال جی دوک باکس / LG DukeBox

دوک‌باکس دستگاهی ترکیبی و مفهومی محسوب می‌شود که ترکیبی از تقویت‌کننده‌‌ی لامپ خلأ و سیستم صوتی چنداسپیکری و نمایشگر شفاف اولد است که شبیه شومینه‌ی پیشرفته به‌نظر می‌رسد. رویکرد نوآورانه‌ی ال‌جی در دوک‌باکس، نشان‌دهنده‌ی روند رو‌به‌رشد فناوری است که در آن عناصری به سبک قدیمی با ویژگی‌های پیشرفته ترکیب می‌شوند تا محصولاتی کاربردی با زیبایی‌شناختی ایجاد کنند.

دوک‌باکس در بخش پایینی و بالایی به اسپیکر مجهز است که اسپیکرهای بالایی از نوع ۳۶۰ درجه هستند. به‌گفته‌ی ال‌جی، دوک‌باکس «صدای غوطه‌ورکننده» پخش می‌کند. یکی از بخش‌های جذاب دوک‌باکس، نمایشگر اولد شفاف است که با کاهش شفافیت، می‌توان سیستم نوری داخل دستگاه را مشاهده کرد که با صدای در حال پخش هماهنگ می‌شود.

با اجرای شبیه‌ساز آتش‌بازی در حالت نیمه‌شفاف می‌توانید از جلوه‌ی بصری هیجان‌انگیزی لذت ببرید که دوک‌باکس به‌نمایش می‌گذارد. اگر هم پنل را به‌طور کامل مات کنید، به‌عنوان تلویزیون روی آن می‌توانید فیلم و سریال ببینید.

ال‌جی با «دوک‌باکس» به نمایشگاه CES 2024 می‌آید؛ خلاقانه‌ترین محصول امسال؟
ال‌جی با «دوک‌باکس» به نمایشگاه CES 2024 می‌آید؛ خلاقانه‌ترین محصول امسال؟
مطالعه '1

ربات بالی سامسونگ

ربات توپی بالی زرد رنگ در حال پخش فیلم

بالی (Ballie) ربات بامزه‌ای است که اولین پروژکتور رباتیک متحرک و اولین موتور پروژکتور تغییر‌پذیر (شامل دو پروژکتور) و دستگاه هوشمند تعاملی چندحالته در جهان محسوب می‌شود. با اینکه سامسونگ در سال ۲۰۲۰ بالی را معرفی کرد، امسال ربات جذاب کوچک ارتقای بزرگی یافته است و می‌تواند به‌عنوان پروژکتور متحرک عمل کند.

بالی با فناوری پیشرفته به‌طور خودکار سطوح مناسب را شناسایی می‌کند و تصویرها و فیلم‌ها و برنامه‌هایی را پخش می‌کند که به کنترل لمسی پاسخ می‌دهند. به‌عنوان مثال، می‌توانید با لمس‌کردن تصویر، روی آن زوم و ویدئوها را متوقف کنید یا دکمه‌های کنترل دستگاه‌های هوشمند را فشار دهید. بالی می‌تواند کارهای مفید دیگری نیز مانند کنترل تهویه مطبوع، روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، مدیریت لوازم خانگی و بررسی حیوانات خانگی را انجام دهد.

چهار سال گذشته است و هنوز از قیمت یا زمان عرضه بالی خبری نیست و سامسونگ فقط با نمایش این ربات دل کاربران را آب می‌کند؛ بااین‌حال، شاید ۲۰۲۴ سالی باشد که بالی بالاخره به خانه‌ها راه پیدا می‌کند.

ربات دوست‌داشتنی جدید سامسونگ با پروژکتور داخلی رونمایی شد
ربات دوست‌داشتنی جدید سامسونگ با پروژکتور داخلی رونمایی شد
مطالعه '2

خودروهای آینده‌نگرانه هوندا

نمای جانبی خودروی مفهومی هوندا Saloon

شرکت‌هایی مثل هوندا زندگی واقعی را با سرعت بیشتری به فیلم‌‌های تخیلی نزدیک می‌کنند. در CES 2024، هوندا سری جدید خودروهای مفهومی Honda Zero را رونمایی کرد که ظاهر بسیار تخیلی و آینده‌نگرانه‌‌ای دارند. اولین مدل تولید انبوه این کانسپت به نام Saloon قرار است از سال ۲۰۲۶ به بازار آمریکا راه پیدا کند.

Saloon سدانی با فرم فست‌بک و چراغ‌های مستطیلی منحصر‌به‌فرد در جلو و عقب است. این خودرو برای عملکرد اسپرت برگرفته از خودروهای فرمول یک، فاصله‌ی بسیار کمی از سطح زمین دارد. فضای داخلی با نورپردازی خاص و نمایشگر مرکزی و کنترلرهایی با پوشش پیکسلی، طراحی مینیمال خود را به‌نمایش می‌گذارد.

داخل کابین دو صندلی نیمکتی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که نشانه‌ای از وجود سیستم رانندگی خودکار است. در پشت هیچ پنجره‌ای وجود ندارد و رانندگان احتمالاً به استفاده از دوربین‌ها برای دیدن عقب خودرو مجبور خواهند بود.

هوندا ادعا می‌کند خودروهای برقی جدیدش بسته به مدل انتخابی، نیمه‌خودران یا کاملاً خودران خواهند بود. اطلاعاتی درباره‌ی قیمت خودرو جدید هوندا در دست نیست.

خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند
خودروهای جدید هوندا مستقیما از آینده آمده‌اند
مطالعه '3

خانه‌ی متحرک ال‌جی

کمپر Bon Voyage ال جی به رنگ سفید در طبیعت

ال‌جی در CES امسال با معرفی کمپر Bon Voyage توجه طبیعت‌گردان و عاشقان سفرهای جاده‌ای را به خود جلب کرد. خانه‌ی متحرک ال‌جی چیزی شبیه به به‌وقوع‌پیوستن رؤیای سفردوستان است. این فضای جذاب و مجهز به‌راحتی به خودرو شما متصل می‌شود تا در طول سفرتان حس نکنید از خانه دور هستید.

فضای داخلی کمپر Bon Voyage با ۲ متر پهنا و حدود ۴ متر درازا و ۲٫۲ متر ارتفاع، به آشپزخانه‌‌ای کاملاً مجهز، مبلمان‌، تخت‌خواب، اجاق برقی، تصفیه‌کننده‌ی آب و یخچال مجهز است. از همه مهم‌تر، ال‌جی با نگاه آینده‌نگرانه در طراحی این خانه‌ی متحرک از پنل خورشیدی بهره گرفته است تا کاربران برای تأمین انرژی الکتریکی در مناطق بدون امکانات به مشکل برنخورند.

خانه متحرک ال جی از نمای نزدیک؛ نوآوری هیجان‌انگیز کره‌ای‌ها
خانه متحرک ال جی از نمای نزدیک؛ نوآوری هیجان‌انگیز کره‌ای‌ها
مطالعه '1

ژنراتور خورشیدی

ژنراتور خورشیدی Delta Pro Ultra در حال شارژ ماشین

قطع‌شدن ناگهانی و مکرر برق به‌خصوص برای خانه‌های هوشمند اتفاق ناگواری است؛ به‌همین‌دلیل، خرید ژنراتور ضرورت پیدا می‌کند. برند EcoFlow، در پی قطع مکرر برق در ایالات متحده در رویداد CES امسال ژنراتور خورشیدی Delta Pro Ultra را رونمایی کرد.

ژنراتور خورشیدی Delta Pro Ultra درصورتی‌که فقط برای تأمین نیروی وسایل ضروری استفاده شود، برق بیش از یک ماه خانه را می‌تواند تأمین کند، قابل‌حمل است، خودرو‌های الکتریکی را نیز می‌تواند شارژ کند و در شرایط عادی هم می‌توان از آن استفاده کرد.

با درنظرگرفتن این موضوع که در درازمدت ژنراتور خورشیدی Delta Pro Ultra به‌نفع خریدار است و به کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد، قیمت این سیستم که باتوجه‌به تعداد اینورتر‌ و باتری‌ها از ۵٬۷۹۹ دلار شروع می‌شود، منطقی به‌نظر می‌رسد.

این ژنراتور خورشیدی برق یک ماه خانه شما را تامین می‌کند
این ژنراتور خورشیدی برق یک ماه خانه شما را تامین می‌کند
مطالعه '3

CES 2024 نیز مانند هرسال، پرشور و پرخلاقیت تمام شد، با این تفاوت که امسال می‌شد به وضوح حضور پررنگ هوش مصنوعی را در محصولات متفاوت دید. بی‌شک سال بعد می‌توانیم انتظار رویداد شگفت‌انگیزی را داشته باشیم که درست شبیه به آینده‌‌ی پیش‌بینی‌شده در فیلم‌های سینمایی است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی محصولات نوآورانه‌ی CES 2024 چیست؟ محصول منتخب شما کدام است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات