ربات دوست‌داشتنی جدید سامسونگ با پروژکتور داخلی رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
ربات توپی بالی زرد رنگ در حال پخش فیلم
سامسونگ در CES 2024 از ربات توپی جدید خود با نام Ballie که دارای پروژکتور داخلی است، رونمایی کرد.
تبلیغات

در کنار یخچال، تلویزیون، ماشین لباس شویی و مانیتور، هر سال در CES شاهد رونمایی از ربات‌های جذاب و کاربردی‌ای هستیم که گاهی اوقات طراحی نوآورانه‌ای دارند. امسال نیز سامسونگ رباتی توپی با قابلیت‌های متعدد را به نمایش گذاشت.

به گزارش سامسونگ، ربات جدید این شرکت Ballie نام دارد و در آن یک پروژکتور تعبیه شده است. محصول مذکور ظرف یک‌ سال آینده برای فروش دردسترس خواهد بود.

اولین بار در سال ۲۰۲۰ شاهد نمایش اولیه Ballie بودیم، هنگامی که مدیر اجرایی سامسونگ دستگاهی شبیه به توپ تنیس را روی صحنه آورد. در آن زمان، محصول مذکور به‌عنوان دستیار خانگی و تناسب اندام با مهارت‌های پیچیده‌ای مانند باز کردن پرده‌های هوشمند و روشن کردن تلویزیون معرفی شد. همچنین قرار بود اگر ببیند فردی روی زمین افتاده و بلند نشده است بتواند کمک خبر کند.

ربات زرد رنگ بالی در کنار پای فردی دیگر

حال به نظر می‌رسد طی چهار ساله گذشته بالی بزرگ‌تر شده و اکنون به اندازه توپ بولینگ است. همچنین ربات مذکور حسگر LiDAR و پروژکتور 1080p دارد. ویدئو پروژکتور با دو لنز خود به ربات اجازه می‌دهد فیلم، تماس‌های ویدئویی و متن‌های مختلف را روی سطوح اطراف خود به نمایش بگذارد.

در ویدئوی پخش‌شده طی سخنرانی، Ballie با نمایش کلمه Welcome به کاربری که به خانه خود بازگشته است، خوش‌آمد می‌گوید. در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید:

سامسونگ همچنین به مردم نشان داد که چگونه می‌توان از طریق صحبت کردن و پیامک دادن Ballie را کنترل کرد. در پاسخ نیز، ربات توپی ویدئوهایی از محیط اطراف خود می‌فرستاد؛ مانند فعالیت حیوان خانگی که تنها در خانه مانده است. در ضمن، این دستگاه می‌تواند به‌طور خودکار چراغ‌ها، ابزارهای متصل و حتی وسایل غیرمتصل را با فرستنده مادون قرمز خود روشن یا خاموش کند.

شاید با دیدن Ballie به یاد محصول مشابهی از ال‌جی به نام Rolling Bot بیفتید که سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شد؛ اما آن ربات هرگز وارد بازار نشد. به همین دلیل، باور کردن اینکه سامسونگ قصد دارد فروش دستگاه هوشمند جدید خود را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند کمی سخت به نظر می‌رسد. هنوز جزئیات دیگری مانند قیمت منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات