نگاه نزدیک به تلویزیون شفاف ال جی؛ هنر مهندسی به سبک کره‌ای‌ها

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی
ال جی Signature OLED T، تلویزیونی ۷۷ اینچی شفافی است که تصویر را با ترفندی منحصربه‌فرد نمایش می‌دهد و البته قیمت بسیار گرانی دارد.
تبلیغات

از سال‌ها قبل در CES شاهد نمونه‌های اولیه‌ی تلویزیون‌های شفاف بوده‌ایم. این محصولات عموماً در نگاه اول بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کنند و قابلیت‌های منحصربه‌فرد فناوری OLED را نشان می‌دهند. به‌هر‌حال ال جی امسال تلویزیون شفافی را به‌نمایش گذاشت که مردم می‌توانند آن را تهیه کنند.

تلویزیون OLED Signature T ال جی با ابعاد ۷۷ اینچ معرفی شد. پشت پنل شفاف این محصول صفحه‌ای مخصوص قرار دارد که با فشردن یک دکمه روی کنترل راه‌ دور می‌توان آن را بلند کرد تا شبیه تلویزیون‌های OLED معمولی کار کند و برای استفاده در حالت شفاف می‌توان پنل پشتی را پایین آورد.

تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی

ال جی OLED Signature T ابزارک‌های سفارشی دارد که فقط روی بخش پایینی صفحه قرار می‌گیرند. این محصول از نسخه‌ی سفارشی سیستم‌عامل WebOS استفاده می‌کند که به‌طور خاص برای ارائه‌ی عملکردهای صفحه‌ی شفاف بهینه شده است و ظاهری ساده‌تر از رابط کاربری تلویزیون‌های معمولی این برند دارد.

ال جی در CES 2024 نمونه‌های نمایشی مختلفی را روی تلویزیون شفاف جدیدش اجرا کرد و در برخی موارد شفافیت این محصول حسی از عمق را می‌سازد که ذهن بیننده را به‌ خود جذب می‌کند.

تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی

نکته‌ی منفی درباره‌ی تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی این است که وقتی پنل پشتی آن بالا باشد، ازنظر فنی نمی‌تواند با بهترین تلویزیون OLED استاندارد سری G این شرکت برابری کند. این محصول فناوری Micro Lens Array ندارد؛ قابلیتی که سطح روشنایی تلویزیون‌های معمولی غول فناوری کره‌‌جنوبی را افزایش چشمگیری می‌دهد.

تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی
تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی
تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی
تلویزیون شفاف OLED Signature T ال جی

ال جی برای دستیابی به فناوری شفاف در OLED Signature T مجبور به حذف برخی ویژگی‌ها شده است؛ بنابراین، قبل‌ از خرید باید همه‌ی جنبه‌ها را در نظر گرفت. سؤال مهم این است که محصول اشاره‌شده برای چه‌ کسی مناسب خواهد بود؟ سایت ورج با مطرح‌کردن این سؤال از نمایندگان ال‌جی با این پاسخ مواجه شد:‌ «شرکت ما به این نتیجه رسیده که اکنون زمان مناسبی برای عرضه‌ی تلویزیون شفاف به بازار است و این محصول برای کسانی مناسب خواهد بود که به‌دنبال تلویزیونی جدید و متفاوت هستند.»

بخش زیرین OLED Signature T چند بلندگو دارد و درست مثل محصولات سری M، صداها را با Zero Connect Box پخش می‌کند. قیمت تلویزیون ال جی بیش از ۵۰ هزار دلار خواهد بود و در سال جاری به‌دست مشتریان خواهد رسید؛ اما تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. بد نیست اشاره کنیم قیمت تلویزیون OLED رول‌شونده‌ی این شرکت که قبلاً معرفی شده بود، ۱۰۰ هزار دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات