این محصول لنوو ترکیب لپ تاپ ویندوزی و تبلت اندرویدی است

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
کامپیوتر لپ تاپ ThinkBook Plus Gen 5 Hybri لنوو
تبلت اندرویدی جدید لنوو ویژگی جذابی دارد که می‌توان آن را با اتصال به داک همراه، به کامپیوتر شخصی با سیستم‌عامل ویندوز تبدیل کرد.
تبلیغات

دستگاه‌های هیبریدی که ترکیبی از لپ‌تاپ و تبلت را ارائه‌ می‌دهند از سال‌ها قبل روانه‌ی بازار می‌شوند؛ جایی‌ که می‌توان با جداسازی کیبورد، از این محصولات به‌عنوان تبلت لمسی استفاده کرد. اکنون در CES 2024 شاهد رونمایی لنوو از محصولی متفاوت به‌نام ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid هستیم که می‌تواند در نقش تبلت یا کامپیوتر شخصی ظاهر شود.

تینک‌پد پلاس نسل ۵ هیبرید لنوو را می‌توان به‌عنوان تبلت ۱۴ اینچی OLED با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ استفاده کرد. همچنین می‌توان تبلت لنوو را به داک مخصوصش متصل و در حالت دسکتاپ با سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ از آن استفاده کرد. بدین‌ترتیب وقتی در حال حرکت هستید تبلت اندرویدی در اختیار دارید و زمانی‌ که به داک متصل شوید، لپ‌تاپ ویندوزی کاملی دردسترس شما است.

قلب تپنده‌ی ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک است و در کنار آن شاهد رم ۱۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی هستیم.

داک این محصول به پردازنده اینتل Core 7 Ultra، گرافیک اینتل Arc، رم ۳۲ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی مجهز شده است.

کامپیوتر لپ تاپ ThinkBook Plus Gen 5 Hybri لنوو از نمایش پشت

جدا بودن سخت‌افزار تبلت و لپ‌ تاپ لنوو ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid باعث می‌شود در صورت نیاز به اندروید یا ویندوز بتوانید به‌ بهترین شکل به آن‌ها دسترسی یابید. درواقع استفاده از پردازنده‌ی قدرتمند x64 اینتل برای اجرای ویندوز باعث می‌شود عملکرد دستگاه در محیط این سیستم‌عامل روان‌تر و بهتر باشد.

از دیگر ویژگی‌های ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid می‌توان به امکان اجرای برنامه‌های اندروید در حالت لپ‌تاپ اشاره کرد. البته هنوز نمی‌دانیم حالت تبلت نیز امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های ویندوزی را ارائه می‌دهد یا خیر.

طبق اعلام لنوو، می‌توان با اتصال داک ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid به مانیتور اکسترنال نیز از آن به‌عنوان کامپیوتر شخصی ویندوزی استفاده کرد. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به نمایشگر ۱۴ اینچی OLED با وضوح 2.8K، دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی، درگاه USB-C، اسپیکر چهارگانه‌ی یک واتی و باتری ۳۲ وات‌ساعتی اشاره کرد.

کامپیوتر لپ تاپ ThinkBook Plus Gen 5 Hybri لنوو درحالت تبلتی

داک ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid نیز دو پورت تاندربولت ۴، حسگر اثر انگشت، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، دو اسپیکر دو واتی و باتری ۷۵ وات‌ساعتی دارد.

قیمت تبلت دوکاره‌ی ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid لنوو ۲٬۰۰۰ دلار است و در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهد شد. محصول اشاره‌شده به‌هیچ‌وجه دستگاه ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شود اما عملکرد آن به‌عنوان تبلت اندروید و لپ‌تاپ ویندوزی واقعاً جذاب به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات