بهترین مانیتورهای CES 2024

بهترین مانیتورهای نمایشگاه CES 2024؛ از هیولای ۵۷ اینچ ایسر تا مانیتور تاشو ایسوس

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰مطالعه 8 دقیقه
مانیتورهای سال ۲۰۲۴ چه ویژگی‌های جدیدی دارند؟ با کندوکاو در نمایشگاه CES 2024 به‌دنبال پاسخ این پرسش گشتیم.
تبلیغات

در نمایشگاه CES 2024 مانند سال‌های گذشته شاهد معرفی محصولات پرتعداد و نوآوری‌های متنوع از شرکت‌های سراسر دنیا بودیم. ازجمله محصولاتی که تنوع بسیار خوب و بازدیدکنندگان زیادی داشتند، مانیتورها بودند.

نسل جدید پنل‌های OLED سامسونگ و ال‌جی یا مانیتورهای خمیده و بسیار بزرگ Mini-LED از ایسر و ایسوس در CES امسال رقابت را برای سایر برندها سخت‌تر از همیشه کردند.

با زومیت همراه باشید تا بهترین مانیتورهای CES 2024 را بهتر بشناسید و با قابلیت‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

مانیتور سامسونگ اودیسه G8 مدل G80SD

مانیتور سامسونگ اودیسه G8

مانیتور سامسونگ اودیسه G8 را به‌دلیل امکانات نوآورانه‌شان، به‌راحتی می‌توان یکی از بهترین مانیتور های گیمینگ CES 2024 معرفی کرد. سامسونگ در مانیتور یادشده از پنل OLED با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز استفاده کرده است که کیفیت خیره‌کننده و کنتراست بسیار زیادی دارد. البته سامسونگ از نام تجاری QD-OLED برای این دسته از پنل‌های خود استفاده می‌کند که نشان‌دهنده‌ی ترکیب فناوری کوانتوم دات با اولد است.

طراحی ارگونومیک و پیشرفته‌ی G8 باعث می‌شود تا فضای زیادی روی میزتان اشغال نشود و مانیتور سامسونگ برای محیط‌های مختلف خانگی و غیرخانگی مناسب به‌نظر برسد. اودیسه G8 در بخش پورت‌ها نیز از تنوع مناسبی بهره می‌برد که شامل دو درگاه HDMI 2.1 و یک درگاه DP و یک هاب USB است و متأسفانه از پورت USB تایپ C در آن خبری نیست.

اگرچه هنوز اطلاعاتی از قیمت مانیتور سامسونگ در‌دسترس نیست، با‌توجه‌به امکانات و قیمت‌گذاری‌ سایر برند‌ها، به‌نظر می‌رسد که اودیسه G8 در بازه قیمتی ۱۰۰۰ تا ۱,۳۰۰ دلار فروخته شود.

مانیتور سامسونگ اودیسه G6 مدل G60SD

مانیتور سامسونگ اودیسه G6

به همان اندازه که اودیسه G8 حرف‌های زیادی درباره‌ی وضوح تصویر دارد، مانیتور اودیسه G6 با تمرکز بر نرخ نوسازی خیره‌کننده و برای مقاصد گیمینگ طراحی شده است. پنل مانیتور یادشده از نوع OLED با وضوح 1440p و نرخ نوسازی چشمگیر ۳۶۰ هرتز است.

پنل‌های OLED به‌دلیل ساختارشان از پنل‌های LCD روان‌تر هستند. این یعنی پیکسل‌ها در نمایشگر سریع‌تر تغییر می‌کنند. مانیتور اودیسه G6 شاید سریع‌ترین مانیتور OLED فهرست ما نباشد؛ اما قطعاً یکی از سریع‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

مانیتور ایسوس ROG Swift مدل PG27AQDP

مانیتور ایسوس ROG

مانیتور جدید PG27AQDP ایسوس که از پنل ۲۷ اینچی OLED بهره می‌برد، وضوح 2K و نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز دارد که برای اولین‌بار در جهان معرفی می‌شود. ال‌جی نیز مانیتوری با سرعت ۴۸۰ هرتز دارد؛ اما مانیتور ایسوس از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد.

نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز دو برابر نرخ ۲۴۰ هرتز است که سال گذشته در مانیتورهای OLED مشاهده کردیم. براساس مشاهده‌ی کاربران، اشیای متحرک کاملاً روان به‌نظر می‌رسیدند و متون کاملاً خواندنی بودند و بافت تصاویر حتی کوچک‌ترین تغییری نمی‌کرد.

مانیتور ایسوس نیز از فناوری Micro Lens Array ال‌جی بهره می‌برد که باعث افزایش روشنایی تا ۱۳۰۰ نیت می‌شود؛ بنابراین، فیلم‌ها و بازی‌های HDR در این مانیتور به‌خوبی نمایش داده می‌شوند. به‌گفته‌ی ایسوس، مانیتور ROG Swift تا نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد.

مانیتور UltraGear مدل ۲۰۲۴ ال‌جی

مانیتور الجی ultragear

جدیدترین مانیتور ال جی درست مانند ROG Swift ایسوس از نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتز بهره می‌برد؛ اما با برخی تفاوت‌ها.

در اصل مانیتور ۳۲ اینچی ال‌جی که از پنل OLED با وضوح 4K بهره می‌برد، در حالت استاندارد، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز خود دارد؛ اما هر زمان که بخواهید، می‌توانید با فشردن دکمه‌ای که ال‌جی تعبیه کرده است، وضوح و نرخ نوسازی مانیتور را به 1080p و ۴۸۰ هرتز تغییر دهید.

شاید در اندازه‌ی ۳۲ اینچی وضوح 1080p کمی ناامیدکننده باشد و تراکم پیکسلی جذابی نصیبتان نشود؛ اما برای افرادی که می‌خواهند بیشترین سرعت و عملکرد را در بازی‌های شوتر و آنلاین داشته باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

مانیتور ام‌اس‌آی MEG مدل 321URX

مانیتور MSI

شاید در نگاه اول مانیتور ام اس آی با پنل ۳۲ اینچی 4K خود چیز جدیدی برای عرضه نداشته باشد؛ اما آنچه آن را نوآورانه جلوه می‌دهد، ادغام هوش مصنوعی با مانیتور MSI هنگام بازی‌کردن است.

مانیتور MEG که از پنل OLED سامسونگ (با نام تجاری QD-OLED) و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کند، شامل نواری نورانی در قسمت پایینی مانیتور است که با استفاده از هوش مصنوعی میزان سلامتی شما در بازی را ازطریق نوار سلامتی هر بازی تشخیص می‌دهد و آن را با رنگ‌بندی‌های مختلف در نوار فیزیکی خود اعمال می‌کند.

همچنین، ویژگی دیگری به‌ نام Skysight وجود دارد که می‌تواند برای مشخص‌کردن دشمنان در بازی League of Legends استفاده شود. مانیتور MSI با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند زمینه‌ی فراگیرشدن هرچه بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی را در مانیتور‌های آینده ارتقای چشمگیری دهد.

مانیتور ام‌اس‌آی MEG مدل 321URX در ژوئن ۲۰۲۴ (خرداد و تیر ۱۴۰۳) با قیمت نسبتاً گران ۱,۷۹۹ دلار در مارکت‌های مختلف عرضه خواهد شد.

مانیتور گیمینگ سه‌بعدی سامسونگ

مانیتور سه بعدی سامسونگ

پیش‌از‌این خیرهای زیادی درباره‌ی مانیتورهای سه‌بعدی بدون عینک نشنیده بودیم؛ اما سامسونگ در CES 2024 فناوری انقلابی در‌زمینه ساخت چنین مانیتورهایی را به کاربران نشان داد.

همان‌طور‌که از نام مانیتور پیدا است، شما می‌توانید در لحظه نمای مشاهده‌ی خود را از دوبعدی به سه‌بعدی تغییر دهید. همچنین، دوربین تعبیه‌شده در بالای مانیتور حرکت چشم و سر شما را ردیابی می‌کند و نحوه‌ی نمایش اجسام سه‌بعدی را بر‌اساس آن تغییر می‌دهد.

سامسونگ قطعاً تا پایان سال ۲۰۲۴ اطلاعات بیشتری درباره‌ی مانیتور انقلابی خود ارائه خواهد داد؛ اما درحال‌حاضر چیز بیشتری برای ارائه در‌دسترس نیست.

مانیتور تاشو ایسوس مدل MQ17QH

مانیتور تاشو ایسوس

ایسوس در CES 2024 مانیتور ZenScreen جدیدی را معرفی کرد که به پنل OLED مجهز است و قابلیت تغییر اندازه بین اندازه‌های ۱۲٫۵ و ۱۷٫۳ اینچی را دارد.

چنین مانیتوری برای کاربرانی بسیار کاربردی است که نیاز دارند درکنار لپ‌تاپ خود مانیتور قابل‌حمل و سبکی را این‌طرف و آن‌طرف ببرند.

ایسوس در‌حال‌حاضر اطلاعات زیادی از این دستگاه را در‌اختیار کاربران قرار نداده؛ اما مطمئناً یکی از محصولاتی است که در آینده نمونه‌های مشابه و بهبودیافته زیادی خواهد داشت.

مانیتور ایسر Predator مدل Z57

مانیتور ایسر Predator

ایسر Predator Z57 از معدود مانیتورهای Mini-LED در نمایشگاه CES 2024 بود؛ اما آن‌قدری بزرگ است که بتوان به‌جای یکی، آن را دو یا سه مانیتور حساب کرد.

مانیتور ایسر از پنل ۵۷ اینچی LCD با نور پس‌زمینه‌ی Mini-LED و وضوح ۷۶۸۰ در ۲۱۶۰ پیسکل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. مانیتور یادشده می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای تجربه بازی‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator باشد که به فضاسازی زیادی نیاز دارند.

ایسر Predator Z57 که از بهترین مانیتور‌های گیمینگ آینده خواهد بود، احتمالاً ۲٬۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ عرضه می‌شود. بااین‌حال، در‌حال‌حاضر ایسر اطلاعات رسمی از آن را منتشر نکرده است.

مانیتور اچ‌پی Omen Transcend 32

مانیتور اچ پی Omen Transcend 32

HP Omen Transcend 32 مانیتور دیگری با پنل‌ OLED (با نام تجاری QD-OLED) ساخت سامسونگ است که صفحه‌نمایش ۳۲ اینچی با وضوح 4K و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز دارد.

مانیتور اچ پی اولین مانیتور OLED در جهان است که می‌تواند توان ۱۴۰ واتی را ازطریق پورت USB تایپ C منتقل کند. شایان ذکر است که مانیتور به‌طور فعال خنک می‌شود؛ از‌این‌رو، پنل OLED مانیتور تا حد زیادی در‌مقابل پدیده‌ی Burn-in (سوختگی تصویر) مقاوم خواهد بود.

مانیتور ایسوس ROG Swift مدل PG39WCDM

مانیتور ایسوس ROG

مانیتور جدید ایسوس ROG Swift با پنل OLED خمیده‌ی ۳۹ اینچی و وضوح ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، یکی از مانیتورهای خوش‌ساخت با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز است. پنل به‌کار‌رفته در مانیتور یادشده یکی دیگر از پنل‌های جدید ال‌جی است و از فناوری Micro Lens Array (MLA) برای دستیابی به حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت در حالت HDR استفاده می‌کند.

ایسوس در بخش پشتی مانیتور تنوع خوبی در طراحی پورت‌ها به‌خرج داده که گل سر سبد آن‌ها پورت USB تایپ C است که هم می‌تواند به‌جای پورت DP استفاده شود و هم توانی برابر ۹۰ وات را انتقال دهد.

ایسوس مانیتور خود را با پایه‌ی گیمینگ ROG در CES به‌نمایش گذاشت؛ اما به‌نظر می‌رسد که چنین چیزی در جعبه‌ی دستگاه وجود نداشته باشد. انتظار می‌رود Asus ROG Swift OLED PG39WCDM در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ عرضه شود؛ ولی قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

برندهایی زیادی از سراسر دنیا در طول سال تمام توان خود را به‌کار می‌گیرند تا در CES درخشان ظاهر شوند؛ از‌این‌رو، مانیتورها هم مانند سایر محصولات دنیای فناوری نوآوری‌هایی مانند نرخ نوسازی ۴۸۰ هرتزی و استفاده از هوش مصنوعی و قدرت انتقال بیشتر از طریق USB را در CES امسال معرفی کردند که گام‌هایی روبه‌جلو در صنعت مانیتور محسوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات