بهترین تلویزیون های بازار ایران

بهترین تلویزیون‌های بازار ایران [دی ۱۴۰۲]

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 34 دقیقه
در مقاله‌ی پیش‌رو بهترین تلویزیون‌های بازار ایران را در ابعاد و برچسب‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

تلویزیون، این جعبه‌ی جادویی محبوب که در گذر زمان، رقبای قدرتمندی را از کنسول‌های دستی تا لپ‌تاپ و موبایل در مقابل خود دیده، کماکان نقشی پررنگ را در سرگرمی افراد ایفا می‌کند؛ هرچند که اکنون برای نمایش محتوا بیش‌از آنکه به آنتن و دیش وابسته باشد، به اینترنت و سرویس‌های VOD متکی است و جای تلویزیون‌های قطور و برفکی گذشته را نیز پنل‌هایی باریک و غول‌پیکر با وضوحی خیره‌کننده پر کرده‌اند. با نگاهی با آمار و ارقام بازار تلویزیون و روند کم‌وبیش پایدارش، می‌توان متوجه شد که به این زودی‌ها با آن خداحافظی نخواهیم کرد.

ممنوعیت واردات رسمی تلویزیون به بهانه‌ی وجود «نمونه‌ی مشابه داخلی» باعث شده است تا اکنون بازار سنتی و فروشگاه‌های اینترنتی نامدار کشور، دو داستان کاملا متفاوت را روایت کنند؛ درحالی‌که در برخی فروشگاه‌های فیزیکی، می‌توان به تلویزیون‌های روز ال‌جی، سامسونگ و سونی دسترسی داشت، فروشگاه‌های اینترنتی مجاز، صرفا مدل‌هایی از برندهای داخلی نظیر جی‌پلاس، سام و ایکس‌ویژن را به‌فروش می‌رسانند و همین موضوع باعث سردرگمی و کلافگی خریدار می‌شود.

فهرست مطالب

در مقاله‌ی پیش‌رو سعی کردیم تا بهترین مدل‌های موجود در بازار فیزیکی و اینترنتی ایران را از برندهای مختلف و در ابعاد ۳۲ تا ۸۵ اینچی، با ترتیب گران‌ترین به ارزان‌ترین معرفی کنیم؛ اما باید توجه داشته باشید که تلویزیون‌های معرفی‌شده از برندهای خارجی؛ مانند ال‌جی، سامسونگ و سونی، گارانتی رسمی ندارند؛ بنابراین در زمان خرید تلویزیون، حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

نکات مهم خرید تلویزیون

پیش‌از آنکه سراغ معرفی بهترین مدل‌های تلویزیون برویم، مهم‌ترین نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم که هنگام خرید تلویزیون باید مدنظر داشته باشید. برای آنکه بتوانید درباره‌ی نکات یادشده در این مقاله، اطلاعات بیشتری به‌دست آورید، توصیه می‌کنیم که مقاله‌ی «راهنمای جامع خرید تلویزیون» در زومیت را مطالعه کنید.

ابعاد و وضوح

هنگام انتخاب ابعاد تلویزیون باید فاصله‌ی محل نشستنتان تا تلویزیون و تعداد نفراتی را در نظر داشته باشید که معمولا هم‌زمان به تماشای تلویزیون می‌نشیند. به‌طور کلی، فاصله‌‌ای را می‌توانیم مناسب بدانیم که از آن نقطه، نتوانید پیکسل‌های تلویزیون را به تفکیک مشاهده کنید؛ به‌عنوان قاعده‌ی کلی و ساده، فاصله‌ی شما از تلویزیون Full HD و 4K، باید به‌ترتیب بیش‌از ۳ برابر و ۱٫۵ برابرِ ارتفاع تلویزیون باشد؛ پس برای تماشای تلویزیون ۵۵ اینچی 4K با ارتفاع ۷۵ سانتی‌متر، باید در فاصله‌ی بیش‌از ۱۱۲ سانتی‌متری از تلویزیون بنشینید.

تلویزیون شیائومی می تی 4 اس - نمای روبرو

وضوح تلویزیون نیز به‌اندازه‌ی ابعاد، در فاصله‌ی ایده‌آل شما از تلویزیون تأثیر می‌گذارد؛ بدین‌مفهوم که از فاصله‌ی بسیار دور، ادراک شما از تصویر 4K تفاوت چندانی با تصویر 1080p ندارد؛ به‌عنوان مثال، هنگام خرید تلویزیون ۵۵ اینچی 4K باید در نظر داشته باشید که فاصله‌‌تان از تلویزیون نباید فراتر از حدود ۲ متر (۲۰۰ سانتی‌متر) باشد. در مورد تلویزیون 4K با ابعاد ۶۵ و ۷۵ اینچی نیز حداکثر فاصله‌ی ایده‌آل، به‌ترتیب حدود ۲٫۵ و ۳ متر است.

نوع پنل

فروشندگان بازار ایران معمولا تلویزیون‌ها را با عناوینی همچون LED و LCD و OLED طبقه‌بندی می‌کنند و عموما از برتری «تلویزیون ال ای دی» به «تلویزیون ال سی دی» می‌گویند؛ اما باید توجه داشته باشید که تلویزیون‌های فعلی به دو دسته‌ی کلی LCD و OLED تقسیم می‌شوند؛ ضمن اینکه تمام تلویزیون‌های LCD کنونی روشنایی خود را با LED تأمین می‌کنند.

پنل‌های LCD معمولا دو نوع کلی IPS (سامسونگ این نوع پنل‌ها را ADS می‌نامد) و VA را دربرمی‌گیرند؛ این پنل‌ها دو تفاوت عمده با یکدیگر دارند؛ پنل‌های IPS زوایای دید وسیع و کنتراست پایینی دارند و در نقطه‌ی مقابل، پنل‌های VA زوایای دید محدود و کنتراست بالاتری دارند، توجه داشته باشید که کنتراست بالاتر به‌مفهوم مشکی عمیق‌تر است، تلویزیون‌های IPS، رنگ مشکی را متمایل به خاکستری به‌تصویر می‌کشند.

مرورگر تلویزیون Q80A سامسونگ

در سال‌های اخیر نام QLED نیز در بازار تلویزیون به گوش می‌رسد؛ سامسونگ این نام تجاری را برای تلویزیون‌های LCD مجهز به فناوری Quantum Dot به کار می‌برد. به‌موجب فناوری کوانتوم دات، لایه‌ای از نانوکریستال‌ها با ابعاد مختلف به پنل LCD اضافه می‌شود که در نتیجه‌ی آن، تلویزیون می‌تواند به روشنایی بالاتر و پوشش گسترده‌تری از رنگ‌ها دست یابد.

تلویزیون‌های miniLED در واقع از همان پنل‌های LCD با تعداد زیادی از چراغ کوچک LED بهره می‌برند. شرکت‌ها به‌نوعی به‌دنبال آن هستند تا با فناوری نور پس‌زمینه‌ی miniLED، کنتراست و سطح روشنایی تلویزیون‌های LCD را افزایش دهند. چراغ‌های miniLED در قالب گروه‌های چندتایی، سطح پشتی پنل LCD را پوشش می‌دهند؛ هرچقدر تعداد LED-ها بیشتر باشد، رفتار پنل به OLED نزدیک‌تر است. سامسونگ و ال‌جی تلویزیون‌های miniLEDـشان را به‌ترتیب با نام Neo QLED و QNED به‌فروش می‌رسانند.

طراحی تلویزیون LG C1 OLED

تلویزیون‌های OLED به منبع نوری جداگانه نیازی ندارند و نور موردنیاز به‌وسیله‌ی خود پیکسل‌ها تأمین می‌شود. این نوع از تلویزیون‌ها عمیق‌ترین رنگ مشکی و بالاترین کنتراست را ارائه می‌دهند و رنگ‌های بسیار شفاف و خیره‌کننده‌ای را به‌نمایش می‌گذارند؛ اما سطح روشنایی آن‌ها معمولا به‌اندازه‌ی تعدادی از تلویزیون‌های LCD بالارده نیست و خطر وقوع پدیده‌ی Burn-in نیز همیشه تهدیدشان می‌کند؛ بدین‌مفهوم که چنانچه تصویر ثابتی به‌مدت طولانی (به‌عنوان مثال آرم یک شبکه‌ی تلویزیونی) در تلویزیون OLED به‌نمایش درآید، ممکن است هاله‌ای از تصویر یادشده برای همیشه روی پنل ثبت شود.

پشتیبانی از HDR

HDR یکی از فناوری‌های نسبتا به‌روز دنیای تصویر به‌حساب می‌آید. با فناوری HDR می‌توان رنگ‌های غنی‌تر، کنتراست بالاتر و روشنایی بیشتری را تجربه کرد؛ اما لازمه‌ی چنین تجربه‌ای وجود محتوای HDR و پشتیبانی تلویزیون/نمایشگر از HDR است. HDR10 و HLG (محتوای شبکه‌های تلویزیونی)، پایه‌ای‌ترین استانداردهای HDR هستند؛ در نقطه‌ی مقابل HDR10+ (استاندارد اختصاصی سامسونگ) و Dolby VISION جزو رده‌بالاترین استانداردها هستند و به‌خصوص دالبی‌ویژن را می‌توان در تلویزیون‌های گران‌قیمت یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما «مقاله‌ی HDR چیست» را در زومیت مطالعه کنید.

نرخ نوسازی و قابلیت‌های گیمینگ

نرخ نوسازی به‌مفهوم تعداد دفعاتی (با واحد هرتز) است که تصویر روی پنل نمایشگر در هر ثانیه به‌روز می‌شود؛ هرچقدر نرخ نوسازی بالاتر باشد، نمایشگر تصویر نرم‌تری را به‌نمایش می‌گذارد. نرخ نوسازی با ظهور کنسول‌های نسل نهمی مثل پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، بیش‌از پیش حائز اهمیت است، برای کسانی که با این کنسول‌ها به‌دنبال اجرای بازی‌های رقابتی مثل COD هستند، توصیه می‌کنیم که سراغ تلویزیون‌هایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بروند؛ اما برای کنسول‌های نسل قبلی، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز نیز کفایت می‌کند.

بازی رالی در تلویزیون LG C1 OLED

تعدادی از تلویزیون‌های رده‌بالا، علاوه‌بر نرخ نوسازی بالا، از فناوری نرخ نوسازی متغیر نیز پشتیبانی می‌کنند؛ بدین‌مفهوم که تلویزیون می‌تواند بسته به نرخ فریم بازی، نرخ نوسازی خود را تغییر دهد و با نرخ فریم منطبق سازد تا مشکلاتی همچون پارگی تصویر به‌وجود نیاید؛ برای آنکه بتوان از نرخ نوسازی متغیر در کنسول‌های نسل نهمی بهره برد، باید تلویزیون از AMD FreeSync پشتیبانی کند.

اگر پلی استیشن ۵ یا ایکس باکس سری ایکس دارید یا می‌خواهید از تلویزیون به‌عنوان مانیتور برای سیستم گیمینگ قدرتمندتان استفاده کنید، حتما تلویزیونی را انتخاب کنید که درگاه HDMI 2.1 داشته باشد؛ تلویزیون‌ها به‌لطف این درگاه می‌توانند بازی‌ها را با وضوح 4K و نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه به‌نمایش بگذارند.

تلویزیون‌ها معمولا به‌دلیل پردازش‌هایی که روی تصویر انجام می‌دهند، Input Lag بالایی دارند؛ موضوعی که برای گیمر بازی‌های رقابتی، ناخوشایند است؛ شرکت‌ها برای رفع این مشکل، معمولا Game Mode را نیز به تلویزیونشان اضافه می‌کنند تا به‌موجب آن، تا جای ممکن، تأخیر و لگ را در بازی‌ها به حداقل برسانند.

بهترین مارک تلویزیون در بازار ایران

حال که نکات مهم خرید تلویزیون را به‌صورت مختصر با شما به‌اشتراک گذاشتیم، به معرفی بهترین تلویزیون های بازار ایران بسته به ابعاد نوبت می‌رسد. توجه کنید که برای هریک از ابعاد،‌ پس از بررسی مارک های مختلف تلویزیون، مدل‌ها را به‌ترتیب ارزان‌ترین به گران‌ترین معرفی کرده‌ایم.

توجه داشته باشید که در بازار ایران، تنها تلویزیون‌های تولید داخل گارانتی رسمی و شرکتی دارند؛ بنابراین هنگام خرید تلویزیون‌های با برند خارجی نظیر سامسونگ، ال‌جی و سونی، حتما به این موضوع دقت داشته باشید و به‌دنبال فروشگاهی مطمئن باشید.

بهترین تلویزیون بازار بدون در نظر گرفتن قیمت

اگر محدودیت‌های بودجه را کنار بگذاریم، به تلویزیون‌های هیجان‌انگیزی می‌رسیم: از مدل‌های غول‌پیکر ۸۳ اینچی تا دستگاه‌هایی با وضوح خیره‌کننده‌ی 8K و سیستم نوردهی پیشرفته‌ی MiniLED؛ اما اگر هیجان را کنار بگذاریم و با در نظر گرفتن تمامی پارامترها، به‌دنبال بهترین مدل بازار ایران باشیم، در این‌صورت، به تلویزیون OLED ال‌جی G3 می‌رسیم که دستگاه بالارده‌ی کره‌ای‌ها برای سال ۲۰۲۳ است.

ال‌جی G3

تلویزیون G3 ال جی

ال‌جی G3 درست‌مانند C3 از پنل پیشرفته‌ی OLED Evo استفاده می‌کند؛ اما به‌لطف فناوری Micro Lens Array یا به‌قول ال‌جی، Brightness Booster Max، در ابعاد ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچی به ۷۰ درصد روشنایی بیشتر درمقایسه‌با تلویزیون B3 دست می‌یابد و براساس بررسی‌ها، روشنایی آن حین پخش محتوای HDR نزدیک ۲ برابرِ C3 است. روشنایی بیشتر تلویزیون، به تجربه‌ی بصری خیره‌کننده با رنگ‌های چشم‌نوازتر به‌ویژه در محیط‌های روشن منتهی می‌شود.

تلویزیون 4K و ۱۰ بیتی ال‌جی رنگ‌های خیره‌کننده و کنتراست بسیار بالایی را ارائه می‌دهد و به‌لطف نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و درگاه‌های HDMI 2.1-اش گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای کاربران کنسول‌های نسل نهمی است.

تلویزیون G3 قابلیت پخش ویدیوهای HDR با استاندارد Dolby Vision را دارد، از پردازنده‌ی پیشرفته‌تری نسبت به گذشته استفاده می‌کند و با اسپیکرهای ۶۰ واتی‌اش، تجربه‌ی صوتی به‌مراتب فراگیرتر و گوش‌نوازتری درمقایسه‌با اسپیکرهای ۴۰ واتی LG C3 فراهم می‌آورد.

در‌حال حاضر، تلویزیون C3 در ابعاد ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی عرضه شده است و هم‌اکنون مدل ۶۵ اینچی‌اش با قیمت حدود ۱۲۰ میلیون تومان در برخی از فروشگاه‌های ایران به‌فروش می‌رسد.

بهترین تلویزیون ۳۲ اینچی ۷ تا ۱۱ میلیون تومان

عمده‌ی تلویزیون‌های ۳۲ اینچی بازار ایران، چه تولیدات داخلی، چه گزینه‌های محدود خارجی، از وضوح ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل بهره می‌برند؛ با چنین وضوح و ابعادی، فاصله‌‌ی ایده‌آل برای نشستن مقابل تلویزیون، بین ۱٫۲ متر تا حدود ۳ متر است؛ چنانچه فاصله‌تان بیش‌از ۳ متر باشد، ادراکتان از وضوح 720P تقریبا با 480P یکسان خواهد بود.

جی پلاس GTV-32PD618N

GPlus 32PD618N

تلویزیون جی پلاس جزو معدود مدل‌های ۳۲ اینچی خوش‌قیمت بازار ایران است که در دسته‌ی تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌گیرد. تلویزیون GTV-32PD618N از پنل IPS بهره می‌برد، از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای قدرت می‌گیرد و اندروید ۱۱ در دل دارد. وجود پورت اتصال شبکه، سه درگاه HDMI، بلوتوث و گیرنده‌ی دیجیتال از جمله‌ی نقاط قوت این تلویزیون به‌شمار می‌آیند.

قیمت تلویزیون ۳۲ اینچی جی‌پلاس در بازار ایران، هم‌اکنون حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان است.

شیائومی Mi TV A2

Xiaomi Mi TV P1 55

تلویزیون شیائومی، یکی از به‌روزترین مدل‌های ۳۲ اینچی بازار ایران به‌شمار می‌آید. تلویزیون 32A2 که به‌نوعی جایگزین مدل P1 در سال ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود، از پنل IPS با وضوح ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل استفاده می‌کند. در این تلویزیون از استانداردهای HDR خیره‌کننده خبری نیست؛ اما به‌لطف سیستم‌عامل اندروید و ریموت‌کنترل هوشمند، بهره‌گیری از درگاه‌های HDMI، اتصال بلوتوث و گیرنده‌های داخلی و خارجی، کم‌وبیش می‌تواند نیازهای چندرسانه‌ای‌تان را مرتفع سازد.

شما می‌توانید تلویزیون شیائومی A2 در محدوده‌ی قیمتی ۸ تا ۹ میلیون تومان خریداری کنید.

بهترین تلویزیون ۴۳ اینچی ۱۱ تا ۲۰ میلیون تومان

در رده‌ی تلویزیون‌های ۴۳ اینچی، بازار ایران را می‌توان به دو دسته‌ی تلویزیون‌های Full HD تولید داخل و مدل‌های خارجی 4K تقسیم کرد. در نظر داشته باشید که فاصله‌ی ایده‌آل برای تماشای تلویزیون ۴۳ اینچی Full HD حدود ۱٫۸ تا ۲٫۵ متر است؛ اگر هم تلویزیون ۴۳ اینچی 4K می‌خواهید، باید در فاصله‌ی ۰٫۸ تا حدود ۱٫۸ متری تلویزیون بنشینید.

جی پلاس 43PH622N

TV Gplus GTV 32PD616N

در بین تلویزیون‌های ۴۳ اینچی ایرانی، مدل 43PH622N، معقول‌ترین مشخصات فنی را دارد؛ تلویزیون جی‌پلاس از پنل IPS با وضوح ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (Full HD) بهره می‌برد و از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ استفاده می‌کند. مدل‌هایی از تلویزیون‌های اسنوا و ایکس‌ویژن نیز در همین محدوده‌ی قیمتی یافت می‌شود، این تلویزیون‌ها کم‌وبیش تجربه‌ی بصری مشابه 43PH622N را ارائه می‌دهند؛ اما سیستم‌عامل قدیمی‌تر اندروید ۹ را در دل دارند.

شما می‌توانید تلویزیون ۴۳ اینچی جی‌پلاس را با برچسب قیمتی ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان در بازار بیابید.

سامسونگ 43CU7000

تلویزیون سامسونگ CU7000

تلویزیون 43CU7000 کم‌وبیش تجربه‌ی بصری مشابهی با 43BU8000 ارائه می‌دهد؛ اما تلویزیون به‌روزتری است و یکی از مدل‌های اقتصادی سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ به‌شمار می‌آید. مدل 43CU7000 از پنل ۸ بیتی VA با وضوح 4K بهره می‌برد و به‌موجب فناوری FRC، می‌تواند حس‌وحال پنل‌های ۱۰ بیتی با یک میلیارد رنگ را به کاربر القا کند.

در تلویزیون 43CU7000 از قابلیت‌هایی همچون تیرگی موضعی (Local Dimming) خبری نیست و نور آن از طریق چراغ‌های LED در لبه‌ی پنل تأمین می‌شود. پنل VA اجازه می‌دهد تا تلویزیون کنتراست معقولی داشته باشد؛ اما زاویه‌ی دید آن محدود است؛ بنابراین چنانچه مبلمان گسترده‌ای را مقابل تلویزیون قرار می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ مدلی با پنل IPS بروید.

تلویزیون CU7000 از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و ۳ درگاه HDMI 2.0 بهره می‌برد؛ بنابراین برای استفاده با کنسول‌های نسل نهمی گزینه‌ی مناسبی نیست. این تلویزیون اسپیکرهای ۲۰ واتی در دل دارد و رابط کاربری به‌روزِ Tizen 7 را دراختیار کاربر می‌گذارد. تلویزیون اقتصادی سامسونگ از انواع فرمت‌های ویدیویی از جمله فرمت پرکاربرد کاربران ایرانی موسوم به MKV نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت تلویزیون سامسونگ در بازار ایران، هم‌اکنون در محدوده‌ی معقولِ ۱۵ میلیون تومان قرار دارد.

انتخاب جایگزین: ال جی 43UQ8000

LG UQ8000

تلویزیون 43UQ8000 از مدل‌های اقتصادی ۲۰۲۲ ال‌جی به‌شمار می‌آید، این تلویزیون از پنل ۸ بیتی IPS با وضوح 4K و پشتیبانی از FRC برای نمایش یک میلیارد رنگ استفاده می‌کند؛ بنابراین زوایای دید آن وسیع‌تر از تلویزیون 43BU8000 سامسونگ است. مدل 43UQ8000 ال‌جی نیز از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز با درگاه‌های HDMI 2.0 بهره می‌برد؛ بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای استفاده با کنسول‌های نسل نهمی نیست.

مطابق انتظار، در تلویزیون اقتصادی 43UQ8000 نیز از قابلیت‌هایی همچون تیرگی موضعی یا نرخ نوسازی متغیر خبری نیست. تلویزیون از اسپیکرهای دوکاناله‌ی ۲۰ واتی استفاده می‌کند و رابط کاربری webOS 7 را در اختیار کاربر می‌گذارد.

توجه داشته باشید که تلویزیون ال جی مدل 43UQ8000 صرفا از نظر طراحی بدنه و پایه‌ها، با مدل UQ8100 تفاوت‌هایی دارد و از نظر تجربه‌ی بصری و کیفیت تصویر، با آن یکسان است.

قیمت تلویزیون ال جی در بازار ایران هم‌اکنون حدود ۱۸ میلیون تومان است.

در بازار ایران تلویزیون Mini LED و OLED در ابعاد ۴۳ و ۴۲ اینچ نیز می‌توان یافت؛ اما مادامی‌که محدودیت فضا و الزامی برای داشتن تلویزیون ۱۲۰ هرتزی برای کنسول‌های نسل نهمی ندارید، توصیه می‌کنیم که برای ابعاد ۴۳ اینچ، چنین هزینه‌ای نکنید.

بهترین تلویزیون ۵۰ اینچی ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان

عموم تلویزیون‌های ۵۰ اینچی بازار ایران، چه تولیدات داخل، چه مدل‌های خارجی، از وضوح 4K بهره می‌برند؛ برای آنکه تجربه‌ی ایده‌آل از تلویزیون‌های ۵۰ اینچی 4K داشته باشید، توصیه می‌کنیم که در محدوده‌ی یک تا ۲ متری تلویزیون قرار بگیرید.

نکسار U50C614S

Nexar NTV U50C614S

تلویزیون نکسار U50C614S یکی از ارزان‌ترین تلویزیون‌های 4K بازار ایران به‌شمار می‌‌آید. نکسار در واقع برند اقتصادی گلدیران است و در سطح قیمتی پایین‌تری نسبت به جی‌پلاس به‌فروش می‌رسد. این تلویزیون از پنل VA بهره می‌برد و به‌مدد فناوری FRC می‌تواند تصاویر ۱۰ بیتی را روی پنل ۸ بیتی‌اش به‌نمایش گذارد

نکسار U50C614S از اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و کم‌وبیش می‌تواند نیازهای چندرسانه‌ای شما را پاسخ دهد؛ به‌خصوص که همراه تلویزیون علاوه‌بر ریموت‌کنترل عادی، یک ریموت هوشمند نیز عرضه می‌شود. دستگاه سه درگاه HDMI و دو درگاه USB نیز در دل خود دارد.

قیمت تلویزیون نکسار هم‌اکنون در محدوده‌ی ۱۵ میلیون تومان قرار دارد.

جی پلاس 50PQ736S

GPlus 50PQ736S

در محدوده‌ی قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان، می‌توان چند تلویزیون ۵۰ اینچی ایرانی یافت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تی‌سی‌ال 50P635، دوو DSL-50SU1700 و جی پلاس 50PQ736S اشاره کرد؛ دو مدل تی‌سی‌ال و جی‌پلاس از پنل VA و مدل دوو از پنل IPS LCD استفاده می‌کنند؛ اما دستگاه جی‌پلاس از فناوری کوانتوم‌دات بهره می‌برد و سیستم‌عامل اندروید ۱۱ را به‌جای اندروید ۹ در دل خود دارد.

استفاده از فناوری QLED به تلویزیون جی‌پلاس اجازه می‌دهد تا رنگ‌های زنده‌تری را به‌نمایش بگذارد. این تلویزیون از پنل 4K و اسپیکرهای استریوی ۲۰ واتی استفاده می‌کند و به‌موجب فناوری FRC، قابلیت نمایش تصاویر ۱۰ بیتی را روی پنل ۸ بیتی‌اش دارد.

تلویزیون ۵۰ اینچی جی‌پلاس در محدوده‌ی قیمتی ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ 50CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

در محدوده‌ی قیمتی تلویزیون ۵۰ اینچی جی‌پلاس، مدل 50CU8000 سامسونگ نیز در بازار وجود دارد که جزو مدل‌های اقتصادی کره‌ای‌ها برای سال ۲۰۲۳ به‌شمار می‌آید و به‌لحاظ عملکردی با در سطحی بالاتر از تلویزیون 50BU8000 از سال ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد و در واقع نسل جدید آن است.

تلویزیون 50CU8000 از پنل ۶۰ هرتز و ۸ بیتی VA با وضوح 4K استفاده می‌کند؛ بنابراین کنتراست و روشنایی معقولی ارائه می‌دهد؛ اما باید توجه داشته باشید که چنانچه در خانه‌تان به زاویه‌ی دید وسیع‌تری نیاز دارید، باید سراغ مدلی با پنل IPS همچون 50UQ8000 ال‌جی بروید.

مدل 50CU8000 از سیستم‌عامل Tizen 7 استفاده می‌کند، با فناوری FRC، یک میلیارد رنگ به‌نمایش می‌گذارد و قابلیت اتصال به دستگاه‌های اپل با فناوری AirPlay را نیز دارد. این تلویزیون از درگاه‌های HDMI 2.0 استفاده می‌کند و مناسب کنسول‌های نسل نهمی نیست.

توجه داشته باشید که تفاوت مدل ‌CU8000 با CU8500، صرفا به طراحی ظاهری و مدل پایه بازمی‌گردد.

تلویزیون ۵۰ اینچی اقتصادی سامسونگ هم‌اکنون در محدوده‌ی قیمتی ۱۹ تا ۲۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ 50Q60B

Samsung Q60B

تلویزیون ۸ بیتی 50Q60B به‌واسطه‌ی فناوری FRC، رنگ‌های چشم‌نوازی تولید می‌کند، ۲ اسپیکر با توان کلی ۲۰ وات دارد و از سیستم‌عامل Tizen 6.5 بهره می‌گیرد. توجه کنید که تلویزیون 50Q60B از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و سه درگاه HDMI 2.0 استفاده می‌کند؛ بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای کنسول‌های نسل نهمی نیست.

در رده‌ی تلویزیون‌های ۵۰ اینچی 4K زیر ۳۰ میلیون تومان، مدل 50Q60B که جزو مدل‌های QLED سال ۲۰۲۲ سامسونگ است، یکی از بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌رود. این تلویزیون از پنل VA استفاده می‌کند و کنتراست و روشنایی بسیار خوبی را دراختیارتان می‌گذارد؛ اما باید به زاویه‌ی دید محدودتر آن نسبت به مدل‌های IPS LCD و OLED توجه کنید.

تلویزیون ۵۰ اینچی Q60B سامسونگ با قیمت حدود ۲۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

ال جی 50NANO84

LG NANO84

مدل ۵۰ اینچی NANO84 برخلاف مدل‌های دیگرش، از پنل VA استفاده می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا کم‌وبیش همان ضعف‌ها و برتری‌های تلویزیون BU8000 سامسونگ را داشته باشد: کنتراست بالا و زوایای دید محدود؛ اما NANO84 به‌لطف بهره‌گیری از تیرگی موضعی (Local Dimming)، کنترل دقیق‌تر روی سطح روشنایی دارد.

تلویزیون 4K ال‌جی از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد؛ بنابراین برای کنسول‌های نسل‌نهمی گزینه‌ی مناسبی نیست؛ اما به‌لطف نمایش رنگ‌های ۱۰ بیتی (از طریق فناوری FRC)، می‌تواند رنگ‌های چشم‌نوازی تولید کند. این تلویزیون از سیستم‌عامل webOS 7.0 و سیستم صوتی استریوی ۲۰ واتی استفاده می‌کند و چهار پورت HDMI 2.0 را در اختیارتان می‌گذارد.

تلویزیون نانو ۸۴ ال‌جی با برچسب قیمتی حدود ۲۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

ال جی 48C1

LG C1

در محدوده‌ی قیمتی ال‌جی C1 شاید بهتر باشد که به‌سراغ مدل‌های بزرگ‌تر بروید؛ اما چنانچه ابعاد تلویزیون چندان برایتان مشکل‌ساز نیست، تلویزیون ۴۸ اینچی C1، بهترین محصولی است که در بازه‌ی قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان بخرید.

تلویزیون C1 به‌لطف پنل ۱۰ بیتی و OLED خود به‌طور بومی یک میلیارد رنگ را نشان می‌دهد و کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای را دراختیارت می‌گذارد. این تلویزیون کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد و رنگ مشکی را با عمقی عالی به‌تصویر می‌کشد؛ اما روشنایی آن در سطح بهترین تلویزیون‌های بازار نیست و در محیط‌های کم‌نور، برتری‌هایش را به رخ می‌کشد.

به‌لطف بهره‌گیری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، چهار درگاه HDMI 2.1 و قابلیت AMD FreeSync Premium، تلویزیون ۴۸ اینچی C1، انتخابی ایده‌آل برای کنسول‌های بازی نسل نهمی خواهد بود؛ از طرف دیگر به‌لطف پشتیبانی از NVIDIA G-Sync، می‌توان C1 را به‌عنوان مانیتور برای کامپیوترهای گیمینگ قدرتمند به‌کار برد.

تلویزیون ۴۸ اینچی C1 ال‌جی با قیمت حدود ۳۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان

بین سایزهای مختلف، تلویزیون‌های ۵۵ اینچی جزو محبوب‌ترین‌ها هستند؛ چرا که در عموم خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک تا متوسط، تجربه‌ی بصری رضایت‌بخشی را ارائه می‌دهند. برای آنکه از تماشای تلویزیون‌های ۵۵ اینچی 4K نهایت لذت را ببرید، توصیه می‌کنیم که در فاصله‌ی حدود یک متر تا حدود ۲٫۵ متری آن‌ها قرار بگیرید.

تی سی ال 55P635

تلویزیون تی سی ال 55P635

تلویزیون 55P635 تی‌سی‌ال جزو معدود مدل‌های ۵۵ اینچی ایرانی در محدوده‌ی قیمتی زیر ۲۵ میلیون تومان است که از پنل VA بهره می‌برد و به‌لطف همین پنل، کنتراست تصویر بالاتری را دراختیارتان می‌گذارد. تلویزیون 55P635 با بهره‌گیری از اندروید ۱۱ و پردازنده‌ی نسبتا توانمند چهارهسته‌ای با هسته‌های Cortex A55، تجربه‌ی کم‌وبیش نرم و روانی را ارائه می‌دهد

تلویزیون تی‌سی‌ال 55P635 از مجموعه‌ی دو اسپیکر ۱۰ واتی برای تولید صدا استفاده می‌کند و یک درگاه USB 2.0 در کنار ۳ درگاه HDMI شامل یک درگاه HDMI 2.1 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ البته کاربران کنسول‌های بازی نسل نهمی توجه کنند که نرخ نوسازی تلویزیون برابر با ۶۰ هرتز است. ایکس‌ویژن می‌گوید این تلویزیون به روشنایی ۲۷۰ نیت می‌رسد و از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت تلویزیون تی سی ال 55P635 هم‌اکنون در محدوده‌ی ۲۰ میلیون تومان قرار دارد.

سامسونگ 55CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون CU8000 سامسونگ حتی در میان مدل‌های ۵۵ اینچی نیز جزو خوش‌قیمت‌ترین دستگاه‌هایی است که در بازار به‌فروش می‌رسد. مدل اقتصادی سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ از پنل ۶۰ هرتز و ۸ بیتی VA با وضوح 4K استفاده می‌کند؛ بنابراین کنتراست و روشنایی معقولی ارائه می‌دهد؛ اما چنانچه به زاویه‌ی دید عریض‌تری نیاز دارید، می‌توانید با فداکردن کنتراست بالا و روشنایی، به‌سراغ تلویزیون 55UQ8000 ال‌جی بروید.

توجه داشته باشید که تلویزیون CU8500 جز در طراحی پایه، با تلویزیون CU8000 پیشنهادی ما هیچ تفاوت دیگری ندارد.

تلویزیون ۵۵ اینچی CU8000 سامسونگ هم‌اکنون با قیمت حدود ۲۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ 55Q60B

Samsung Q60B

در محدوده‌ی قیمتی ۲۵ میلیون تومان، تلویزیون‌هایی همچون X75K سونی یا NANO84 ال‌جی در دسترس هستند؛ اما هیچ‌کدام از این تلویزیون‌ها از نظر روشنایی یا کنتراست، در سطح تلویزیون QLED سامسونگ Q60B نیستند. این تلویزیون 4K از پنل VA بهره می‌برد و به‌همین دلیل از نظر عمق رنگ مشکی و شدت روشنایی، در سطحی بالاتر از تلویزیون‌های IPS سونی و ال‌جی قرار می‌گیرد.

تلویزیون ۸ بیتی 55Q60B به‌واسطه‌ی فناوری FRC، یک میلیارد رنگ تولید می‌کند، ۲ اسپیکر با توان کلی ۲۰ وات دارد و از سیستم‌عامل Tizen 6.5 بهره می‌گیرد. توجه کنید که تلویزیون 50Q60B از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و سه درگاه HDMI 2.0 استفاده می‌کند؛ بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای کنسول‌های نسل نهمی نیست.

قیمت تلویزیون ۵۵ اینچی سامسونگ حدود ۲۹ میلیون تومان است؛ اما می‌توان مدل 55Q65B را با یک میلیون تومان قیمت ارزان‌تر یافت؛ تفاوت این مدل با 55Q60B تنها به طراحی پایه بازمی‌گردد.

سامسونگ 55Q70C

Samsung Q70B

اگر بودجه‌ی خود را کمی ارتقا دهید، می‌توانید سراغ تلویزیون 55Q70C سامسونگ بروید که در واقع جایگزین Q70B برای سال ۲۰۲۳ به‌شمار می‌آید. این تلویزیون جز اقتصادی‌ترین مدل‌های ۵۵ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز محسوب می‌شود که از چهار درگاه HDMI 2.1 بهره می‌برد و با پشتیبانی از Free Sync و G-Sync، گزینه‌ای جذاب برای گیمرها خواهد بود.

تلویزیون Q70C با استفاده از پنل VA، کنتراست و روشنایی بسیار خوبی دارد؛ اما زاویه‌ی دید آن به‌وسعت تلویزیون‌های IPS نیست؛ بنابراین چنانچه‌ی بودجه‌تان در محدوده‌ی زیر ۴۰ میلیون میلیون تومان و چینش مبلمان‌تان عریض است و به‌دنبال تلویزیونی برای کنسول نسل نهمی‌تان هستید، باید مدلی با پنل IPS همچون تلویزیون ال‌جی 55NANO96 بروید.

توجه داشته باشید که تلویزیون Q70C نسخه‌ی جایگزین Q70A است و به‌مقدار چشمگیری بهتر از آن عمل می‌کند. این تلویزیون درمقایسه‌با Q70B صرف‌نظر از بهبود جزئی کیفیت تصویر، رابط کاربری به‌روزتر Tyzen 7 را نیز در دل خود دارد.

تلویزیون ۵۵ اینچی Q70C را می‌توان با قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان خرید.

سامسونگ 55Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C

در محدوده‌ی قیمتی ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان، تلویزیون Q80C را پیشنهاد می‌کنیم که جزو مدل‌های ۲۰۲۳ سامسونگ به‌حساب می‌آید. این تلویزیون 4K از پنل ۱۲۰ هرتز و VA بهره می‌برد و به‌لطف فناوری FRC قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد. پشت پنل حدود ۱۰۰ ناحیه‌ی نوردهی وجود دارد؛ بنابراین تلویزیون جدید سامسونگ درمقایسه‌با رقیب هم‌قیمتش، 55X85L سونی با ۲۴ ناحیه‌ی نوردهی، کنترل به‌مراتب بهتری روی کنتراست تصویر دارد و به روشنایی بالاتری نیز دستی می‌یابد.

تلویزیون 55Q0C از استانداردهای HDR شامل +HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند و با فناوری‌های FreeSync Premium Pro و G-Sync سازگاری دارد؛ بنابراین از آن هم می‌توان برای کنسول‌های بازی نسل نهمی هم کامپیوترهای مجهز به کارت‌های گرافیک AMD و انویدیا استفاده کرد. تلویزیون سامسونگ از ۴ پورت HDMI 2.1 و اسپیکرهای پرقدرت ۴۰ واتی بهره می‌برد.

قیمت تلویزیون 55Q80C سامسونگ هم‌اکنون در محدوده‌ی ۴۲ میلیون تومان قرار دارد.

ال جی 55CS

LG CS

تلویزیون 55CS ال‌جی یکی از خوش‌قیمت‌ترین مدل‌های OLED بازار است که در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد؛ این تلویزیون از پنل پیشرفته‌ی Evo OLED استفاده نمی‌کند و در عوض همان پنل به‌کاررفته در تلویزیون C1 را در دل دارد.

تلویزیون 55CS به‌لطف پنل ۱۰ بیتی و OLED خود به‌طور بومی یک میلیارد رنگ را نشان می‌دهد و کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای را دراختیارت می‌گذارد. این تلویزیون کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد و رنگ مشکی را با عمقی عالی به‌تصویر می‌کشد؛ اما روشنایی آن در سطح بهترین تلویزیون‌های بازار نیست و در محیط‌های کم‌نور، برتری‌هایش را به رخ می‌کشد.

به‌لطف بهره‌گیری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، چهار درگاه HDMI 2.1 و قابلیت AMD FreeSync Premium، تلویزیون CS، انتخابی ایده‌آل برای کنسول‌های بازی نسل نهمی خواهد بود.

توجه داشته باشید که تلویزیون‌های OLED همواره در خطر بروز Burn-in هستند؛ به‌ویژه اگر هنگام تماشای تلویزیون، به‌صورت پیوسته، در بخشی از پنل، تصویری ثابت به‌نمایش درآید. در چنین شرایطی، بعد از گذشت مدتی، ممکن است هاله‌ای از آن تصویر برای همیشه روی پیکسل‌های تلویزیون باقی بماند؛ بنابراین می‌توانید به‌جای این تلویزیون به‌سراغ مدل ۵۵ اینچی QN90B سامسونگ بروید که در ادامه معرفی کرده‌ایم.

قیمت تلویزیون ۵۵ اینچی CS ال‌جی هم‌اکنون با قیمت حدود ۵۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

ال جی 55C2

LG C2

تلویزیون 55C2 جزو بهترین تلویزیون‌های حال‌حاضر بازار به‌حساب می‌آید؛ این تلویزیون از نسل جدید پنل‌های OLED ال‌جی موسوم به Evo بهره می‌برد که نسبت به نمونه‌ی به‌کاررفته در C1 و CS حدود ۲۰ درصد روشنایی بالاتری ارائه می‌دهد و مقابل بروز پدیده‌ی Burn-in نیز مقاوم‌تر است.

باید دقت کنید که مدل ۵۵ اینچی و جدیدترِ LG C3 نیز در بازار وجود دارد؛ اما اختلاف قیمت ۱۵ درصدی آن به نسبتِ بهبودهای اندک C3، توجیه چندانی ندارد؛ بنابراین در حال حاضر تلویزیون C2 انتخاب منطقی‌تری است.

تلویزیون C2 به‌لطف پنل ۱۰ بیتی‌اش، بیش‌از یک میلیارد رنگ را به‌صورت بومی نمایش می‌دهد، کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد و مشکی را با عمق بسیار زیادی تولید می‌کند. با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از فناوری‌های نرخ نوسازی متغیر AMD و NVIDIA به‌همراه بهره‌گیری از چهار پورت HDMI 2.1، تلویزیون ال‌جی گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمرها به‌ویژه کاربران کنسول‌های نسل نهمی است.

توجه داشته باشید که با وجود ارتقای پنل به نسخه‌ی Evo، باز هم روشنایی پنل C2 به‌اندازه‌ی رقبای گران‌قیمت Mini LED نیست؛ بنابراین چنانچه عموما در محیط‌های بسیار روشن از تلویزیون استفاده می‌کنید، می‌توانید سراغ مدلی همچون 55QN90B بروید.

تلویزیون ۵۵ اینچی C2 ال‌جی با قیمت حدود ۵۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

انتخاب جایگزین: 55QN90B

Samsung QN90B

اگر در اتاق‌های پرنور از تلویزیون‌تان استفاده می‌کنید یا از خطر وقوع Burn-in واهمه دارید، می‌توانید به‌جای تلویزیون C2، سراغ مدل 55QN90B سامسونگ بروید. این تلویزیون از تعدادی نامعلومی ناحیه‌ی نوردهی با چراغ‌های Mini LED در پسِ پنل خود استفاده می‌کند؛ بنابراین هم روشنایی بسیار بالایی دارد، هم می‌تواند تا حدودی رفتار تلویزیون‌های OLED در تولید مشکی عمیق را شبیه‌سازی کند، هم خطر Burn-in، تهدیدش نمی‌کند.

تلویزیون 55QN90B از پنل ۱۲۰ هرتزی و ۱۰ بیتی VA استفاده می‌کند، از فناوری نرخ نوسازی متغیر AMD و NVIDIA پشتیبانی می‌کند، چهار درگاه HDMI 2.1 دارد و به‌لطف اسپیکرهای پرقدرت ۶۰ واتی‌اش، حتی از اسپیکرهای ۴۰ واتی C2 نیز صدای فراگیرتری تولید می‌کند. نسل قبلی این تلویزیون با نام 55QN85B نیز هم‌اکنون در بازار موجود است؛ اما دقت کنید که مدل ۵۵ اینچی QN85B از پنل IPS با کنتراست ضعیف‌تر از QN90B استفاده می‌کند.

تلویزیون ۵۵ اینچی QN90B سامسونگ هم‌اکنون با قیمت ۵۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد؛ بنابراین این تلویزیون را می‌توان به‌نوعی انتخاب جایگزین برای هر دو مدل C2 و CS ال‌جی معرفی کرد.

بهترین تلویزیون ۶۵ اینچی ۳۵ تا ۹۰ میلیون تومان

چنانچه به‌دنبال خرید تلویزیون ۶۵ اینچی 4K هستید، باید توجه داشته باشید که برای به‌دست‌آوردن تجربه‌ی بصری ایده‌آل، باید در فاصله‌ی ۱٫۲ متر تا ۲٫۵ متری تلویزیون بنشینید.

متأسفانه در رده‌ی تلویزیون‌های ۶۵ اینچی، مدل کارآمد ایرانی با قیمت منطقی وجود ندارد؛ بنابراین در این رده، از تلویزیون‌های تولید داخل، گزینه‌ای را معرفی نکردیم.

سامسونگ 65CU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

تلویزیون CU8000 در خانواده‌ی محصولات اقتصادی سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد و نسل بعدی تلویزیون BU8000 به‌شمار می‌آید. این تلویزیون 4K از پنل VA بهره می‌برد و روشنایی آن از لبه‌ی تلویزیون تأمین می‌شود؛ اما به‌لطف فناوری FRC حس‌وحال پنل‌های ۱۰ بیتی با یک میلیارد رنگ را به‌ارمغان می‌آورد.

تلویزیون ۶۰ هرتزی CU8000 از دو اسپیکر با مجموع توان ۲۰ وات برای تولید صدا استفاده می‌کند. این تلویزوین به‌لطف بهره‌گیری از پنل VA، کنتراست و روشنایی معقولی دارد؛ اما چنانچه به زاویه‌ی دید عریض‌تری نیاز دارید، می‌توانید قید کنتراست بالا و روشنایی را بزنید و به‌سراغ تلویزیون 65UQ8000 ال‌جی بروید.

قیمت تلویزیون ۶۵ اینچی CU8000 سامسونگ در بازار ایران حدود ۳۴ میلیون تومان است.

انتخاب جایگزین: ال جی 65UQ8000

LG UQ8000

تلویزیون ۶۵ اینچی UQ8000 ال‌جی که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، همان محدودیت‌های تلویزیون CU8000 را دارد و قابلیت‌های آن نیز در همان سطح قرار می‌گیرد؛ فقدان نوردهی موضعی، نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و پنل ۸ بیتی از جمله‌ی شباهت‌های دو تلویزیون به‌شمار می‌آید.

برتری تلویزیون UQ8000 به تلویزیون سامسونگ در بحث زاویه‌ی دید به چشم می‌‌آید؛ جایی‌که این تلویزیون به‌لطف IPS-بودن پنلش، حتی در گوشه‌ها نیز افت چشمگیری در طراوت رنگ‌ها تجربه نمی‌کند؛ اما روشنایی و کنتراست آن در سطح CU8000 نیست.

تلویزیون ۶۵ اینچی UQ8000 ال‌جی با قیمت حدود ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ 65Q60B

Samsung Q60B

اگر کمی بودجه‌تان را ارتقا دهید، به تلویزیون QLED اقتصادی سامسونگ در سال ۲۰۲۲ می‌رسید. این تلویزیون 4K از پنل ۶۰ هرتز و ۸ بیتی VA بهره می‌برد؛ اما به‌لطف فناوری کوانتو‌م‌دات، در زمینه‌ی کنتراست و پوشش رنگ‌ها، کمی بهتر از BU8000 عمل می‌کند.

مانند عموم تلویزیون‌های VA، مدل Q60B سامسونگ نیز در زمینه‌ی کنتراست و روشنایی عملکرد رضایت‌بخشی دارد؛ اما زاویه‌ی دید آن محدود است؛ بنابراین چنانچه مبلمان گسترده‌ای دارید، بهتر است سراغ گزینه‌ی جایگزینی مانند 65NANO84 ال‌جی بروید.

قیمت تلویزیون ۶۵ اینچی سامسونگ حدود ۳۸ میلیون تومان است.

سامسونگ 65Q70C

Samsung Q70B

در سطحی بالاتر از Q60B، در درجه‌ی اول تلویزیون میان‌رده‌ی 65Q70C سامسونگ را پیشنهاد می‌دهیم که در واقع نسخه‌ی جایگزین Q70B در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود. این تلویزیون روشنایی و کنتراست بالاتری نسبت به Q60B دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، نرخ نوسازی متغیر و چهار پورت HDMI 2.1 بهره می‌برد؛ بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای کنسول‌های نسل نهمی است.

تلویزیون ۶۵ اینچی Q70C از پنل ۸ بیتی VA استفاده می‌کند؛ بنابراین با وجود ارتقای روشنایی و کنتراست، باز هم به‌اندازه‌ی تلویزیون‌های IPS LCD یا OLED نمی‌تواند زوایای دید وسیعی را دراختیار کاربر قرار دهد؛ بنابراین به افرادی با مبلمان گسترده پیشنهاد می‌دهیم تا سراغ تلویزیون دیگری همچون 65QNED80 بروند.

تلویزیون ۶۵ اینچی Q70C با قیمت حدود ۴۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ 65QN85B

Samsung QN85B

اگر در محیط‌های روشن و پرنور از تلویزیون‌تان استفاده می‌کنید یا تمایل ندارید که ریسک وقوع Burn-in را به جان بخرید، بنابراین تلویزیون 65QN85B می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. تلویزیون Mini LED سامسونگ از نظر کیفیت تصویر بسیار نزدیک به OLEDـها ظاهر می‌شود.

تلویزیون 65QN85B از پنل ۱۰ بیتی ADS (معادل IPS در دنیای سامسونگ) با وضوح 4K استفاده می‌کند؛ در پس این پنل، تعداد ۷۲۰ ناحیه‌ی نوردهی با چراغ‌های Mini LED وجود دارد که وظیفه‌ی کنترل نوردهی بسته به نوع محتوا را برعهده دارند و روشنایی و کنتراست تلویزیون را به‌طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهند.

پنل ۱۲۰ هرتزی با پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر، چهار پورت HDMI 2.1 به‌همراه اسپیکرهای پرقدرت ۶۰ واتی از جمله‌ی قابلیت‌های کلیدی دیگری 65QN85B به‌شمار می‌آیند.

قیمت تلویزیون ۶۵ اینچی QN85B سامسونگ در محدوده‌ی ۶۰ میلیون تومان قرار دارد.

انتخاب جایگزین: سونی 65X90K

سونی X90K

در محدوده‌ی قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان، تلویزیون‌های ۶۵ اینچی متعددی مانند Q80B سامسونگ یا مدل QNED81 در دسترس قرار دارند؛ اما اگر ضعف پنل IPS در زمینه‌ی کنتراست و دغدغه‌های Burn-in در مدل‌های پایین‌رده‌تر OLED را در نظر بگیریم، در این صورت، تلویزیون ۶۵ اینچی X90K سونی، بهترین گزینه‌ی در دسترس، در این محدوده‌ی قیمتی خواهد بود.

تلویزیون 65X90K از پنل VA با ۵۴ ناحیه‌ی نوردهی بهره می‌برد و از نظر کنتراست و شدت روشنایی در سطحی بالاتر از مدل Q80B سامسونگ قرار می‌گیرد. پنل دستگاه ۱۰ بیت واقعی است و قابلیت نمایش ویدیوهای HDR با استاندارد Dolby Vision را دارد.

تلویزیون سونی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و درگاه‌های HDMI 2.1-اش برای کاربران کنسول‌های نسل نهمی نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

قیمت تلویزیون سونی در محدوده‌ی ۵۵ میلیون تومان قرار دارد.

ال جی 65CS

LG CS

اگر بودجه‌تان را به‌مقدار چشم‌گیری افزایش دهید، به دنیای تلویزیون‌های ۶۵ اینچی OLED ال‌جی و Mini LED سامسونگ راه پیدا می‌کنید؛ جذاب‌ترین محصول در این محدوده به‌خصوص برای افرادی که در محیط‌های تاریک تلویزیون تماشا می‌کنند، مدل CS ال‌جی است.

تلویزیون 65CS به‌لطف پنل ۱۰ بیتی و OLED خود به‌طور بومی یک میلیارد رنگ را نشان می‌دهد و کیفیت تصویر خیره‌کننده‌ای را دراختیارتان می‌گذارد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و متغیر نیز CS را به‌گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمرها بدل می‌سازد.

توجه داشته باشید که مانند هر تلویزیون OLED دیگری، مدل CS ال‌جی نیز با ریسک وقوع پدیده‌ی Burn-in دست‌به‌گریبان است؛ بنابراین قبل از خرید، حتما راجع به سبک‌وسیاق استفاده‌تان از تلویزیون فکر کنید.

تلویزیون ۶۵ اینچی CS ال‌جی با قیمت حدود ۷۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

انتخاب جایگزین: سامسونگ 65QN90B

Samsung QN90B

پس از تلویزیون‌های OLED، مدل‌های Mini LED بالارده‌ی سامسونگ، در بحث کیفیت تصویر، جزو بهترین‌ها قرار می‌گیرند. تلویزیون ۶۵ اینچی 65QN90B هم یکی از همین تلویزیون‌ها است؛ این مدل از پنل ۱۲۰ هرتزی و ۱۰ بیتی VA استفاده می‌کند و در پسِ پنل خود ۷۲۰ ناحیه‌ی نوردهی دارد که به کنترل بهتر نورپردازی تصویر، افزایش روشنایی و بالا بردن کنتراست (بالاتر از 65QN85B) کمک می‌کنند.

گذشته از بحث روشنایی و کنتراست، می‌توان به نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی، عمق ۱۰ بیتی رنگ‌ها، چهار درگاه HDMI 2.1، سازگاری با کنسول‌های نسل نهمی و اسپیکرهای پرقدرت ۶۰ واتی از جمله‌ی ویژگی‌های کلیدی دیگر تلویزیون 65QN90B به‌شمار می‌آیند.

تلویزیون ۶۵ اینچی QN90B سامسونگ با قیمت حدود ۷۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

ال جی 65C3

ال‌جی C3

چنانچه محدودیت بودجه ندارید و عمدتا در محیط‌های کم‌نور به تماشای تلویزیون می‌نشینید، مدل ۶۵ اینچی C3 ال‌جی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. این تلویزیون OLED رنگ‌های چشم‌نواز و خیره‌کننده، مشکی عمیق و کنتراست فوق‌العاده بالایی دارد. تلویزیون C2 از پنل جدید OLED Evo ال‌جی بهره می‌برد و براساس تست‌ها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد روشنایی بیشتری درمقایسه‌با مدل C2 تولید می‌کند.

پنل ۱۰ بیتی با قابلیت نمایش بیش‌از یک میلیارد رنگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، چهار درگاه HDMI 2.1، مقاومت بیشتر مقابل Burn-in نسبت به نسل‌های قبلی و اسپیکرهای ۴۰ واتی ۲٫۲ از جمله‌ی قابلیت‌های کلیدی تلویزیون C3 هستند.

صرف‌نظر بهبودهای صورت‌گرفته در پنل C3، این تلویزیون کماکان روشنایی مدل‌های گران‌قیمت LCD را ندارد و همچنان در برابر وقوع پدیده‌ی Burn-in به‌صورت کامل مصون نیست؛ بنابراین چنانچه موارد یادشده جزو دغدغه‌هایتان است، توصیه می‌کنیم که به‌سراغ تلویزیون Mini LED سامسونگ بروید.

در محدوده‌ی قیمتی LG C3 می‌توان مدل S95B سامسونگ را نیز پیشنهاد داد؛ اما براساس بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی RTINGS، در استفاده‌های طولانی‌مدت، پنل OLED به‌کاررفته در S95C، مقابل پدیده‌ی Burn-in آسیب‌پذیرتر است؛ بنابراین از معرفی این تلویزیون صرف‌نظر کردیم.

تلویزیون ۶۵ اینچی C3 ال‌جی با قیمت حدود ۸۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

انتخاب جایگزین: سامسونگ 65QN90B

Samsung QN90B

تلویزیون QN90B سامسونگ را حتی می‌توان برای OLED گران‌قیمت C3 نیز به‌عنوان مدل جایگزین در نظر گرفت. این مدل از پنل ۱۲۰ هرتزی و ۱۰ بیتی VA استفاده می‌کند و در پسِ پنل خود ۷۲۰ ناحیه‌ی نوردهی دارد که به کنترل بهتر نورپردازی تصویر، افزایش روشنایی و بالا بردن کنتراست کمک می‌کنند. روشنایی QN90B به‌مراتب بالاتر از مدل C3 است.

گذشته از بحث روشنایی و کنتراست، می‌توان به نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی، عمق ۱۰ بیتی رنگ‌ها، چهار درگاه HDMI 2.1، سازگاری با کنسول‌های نسل نهمی و اسپیکرهای پرقدرت ۶۰ واتی از جمله‌ی ویژگی‌های کلیدی دیگر تلویزیون 65QN90B به‌شمار می‌آیند.

توجه داشته باشید که در بازار ایران تلویزیون QN95B نیز با حدود ۲۰ درصد قیمت بیشتر از QN90B در دسترس قرار دارد؛ اما اختلاف عملکرد این دو مدل به‌اندازه‌ای نیست که پرداخت چنین مبلغ اضافه‌ای را توجیه کند.

تلویزیون ۶۵ اینچی QN90B سامسونگ با قیمت حدود ۷۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

بهترین تلویزیون ۷۵ اینچی ۷۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان

اگر قصد خرید تلویزیون ۷۵ اینچی 4K دارید، توصیه می‌کنیم که پیش‌از اقدام به خرید، به محل نشیمن خانه و نصب تلویزیون توجه کنید؛ برای لذت‌بردن از کیفیت تصویر تلویزیون ۷۵ اینچی 4K، باید در فاصله‌ی ۱٫۵ تا ۳ متری تلویزیون بنشینید.

از آنجا که برچسب قیمتی تلویزیون‌های ۷۵ اینچی بسیار هنگفت است؛ بنابراین هنگام انتخاب مدل تلویزیون، معیار را برآن گذاشتیم که خریدار چنین تلویزیونی، به‌احتمال زیاد در کنار تماشای فیلم و سریال، به اجرای بازی‌های نسل نهمی نیز علاقه‌مند خواهد بود؛ پس تنها مدل‌هایی را برگزیدیم که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و درگاه HDMI 2.1 بهره می‌برند.

سامسونگ 75Q70C

Samsung Q70B

Q70C یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و به‌روزترین تلویزیون‌های ۷۵ اینچی و ۱۲۰ هرتزی بازار است و عضوی از خانواده‌ی تلویزیون‌های اقتصادی ۲۰۲۳ سامسونگ به‌حساب می‌آید و به‌لطف بهره‌گیری از ۴ درگاه HDMI 2.1 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کاربران کنسول‌های نسل نهمی باشد. این تلویزیون از پنل ۸ بیتی VA استفاده می‌کند؛ بنابراین روشنایی و کنتراست معقولی را دراختیارتان می‌گذارد و به‌مدد فناوری FRC، تماشای یک میلیارد رنگ را ممکن می‌کند.

قیمت تلویزیون ۷۵ اینچی Q70A حدود ۷۵ میلیون تومان است.

سونی 75X90K

سونی X90K

در محدوده‌ی قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، X90K سونی بهترین تلویزیون ۷۵ اینچی بازار ایران به‌شمار می‌آید. این دستگاه از پنل VA با نوردهی کامل در پشت پنل بهره می‌برد و از نظر کنتراست و شدت روشنایی در سطحی بالاتر از مدل 75Q80B سامسونگ قرار می‌گیرد. پنل دستگاه ۱۰ بیت واقعی است و قابلیت نمایش ویدیوهای HDR با استاندارد Dolby Vision را دارد.

تلویزیون 4K سونی از پنل ۱۲۰ هرتزی، درگاه HDMI 2.1 و نرخ نوسازی متغیر بهره می‌برد، فناوری Nvidia G-SYNC پشتیبانی می‌کند، اسپیکرهای ۳۰ واتی در دل دارد و اندروید ۱۰ را دراختیارتان می‌گذارد.

تلویزیون ۷۵ اینچی X90K سونی با قیمت حدود ۸۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ 75QN85B

Samsung QN85B

با حدود ۴۰ درصد بودجه‌ی بیشتر نسبت به مدل X90K سونی، می‌توانید تلویزیون 75QN85B سامسونگ را انتخاب کنید که از پنل ۱۰ بیتی و ۱۲۰ هرتزی IPS با تعداد نامشخصی از نواحی نوردهی با چراغ‌های Mini LED استفاده می‌کند؛ بنابراین کنتراست و روشنایی به‌مراتب بهتری نسبت به مدل یادشده دارد و رنگ‌های پرطراوت‌تر و جذاب‌تری نیز تولید می‌کند.

تلویزیون ۷۵ اینچی سامسونگ QN85B با قیمت حدود ۹۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

سامسونگ 75QN90B

Samsung QN90B

اگر نمی‌خواهید ریسک وقوع Burn-in را به جان بخرید یا در محیط‌های روشن و پرنور از تلویزیون استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به تلویزیون‌های OLED، سراغ تلویزیون 75QN90B با فناوری Mini LED بروید.

تلویزیون 75QN90B از پنل ۱۲۰ هرتزی و ۱۰ بیتی VA با ۹۲۰ ناحیه‌ی نوردهی Mini LED استفاده می‌کند، ترکیب VA و فناوری Mini LED باعث می‌شود تا کنتراست و روشنایی این تلویزیون از مدل QN80B نیز بالاتر باشد.

قیمت تلویزیون 75QN90B سامسونگ حدود ۱۵۵ میلیون تومان است.

ال جی 77C3

ال‌جی C3

اگر هیچ محدودیت بودجه‌ای ندارید، توصیه می‌کنیم تا به سراغ تلویزیون گران‌قیمت C3 بروید. تلویزیون ۷۷ اینچی بالارده‌ی ال‌جی از پنل OLED Evo استفاده می‌کند که حدود ۱۵ درصد روشن‌تر از C2 است و مقاومت بیشتری نیز در برابر پدیده‌ی Burn-in دارد.

تلویزیون ۱۲۰ هرتزی و ۱۰ بیتی 77C3، کنتراست، طراوت رنگ‌ها و عمق مشکی را به‌سطوح بالاتری نسبت به قبل می‌رساند و کیفیت بصری خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد؛ اما چنانچه به‌دنبال روشنایی بیشتر و ریسک کمتر وقوع Burn-in هستید، با قیمت به‌مراتب کمتر از C3 و با فدا کردن کنتراست بالا، به‌سراغ تلویزیون 75QN90B بروید.

برای خرید مدل ۷۷ اینچی ال‌جی C2 باید حدود ۱۷۰ میلیون تومان بپردازید.

آیا مدلی وجود دارد که در هنگام نگارش راهنمای خرید پیش‌رو، از چشمان ما دور مانده باشد؟ لطفا آن را در بخش دیدگاه‌ها به‌اشتراک بگذارید و به کامل‌شدن این راهنمای خرید کمک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات