بهترین تلویزیون های CES 2024

بهترین تلویزیون‌های CES 2024؛ از پنل شفاف تا روشنایی ۱۰ هزار نیت

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰مطالعه 5 دقیقه
رویداد CES فرصت مناسبی برای معرفی تلویزیون‌های جدید با فناوری‌های نو است. در این مقاله، با بهترین تلویزیون‌های معرفی‌شده در CES 2024 آشنا می‌شویم.
تبلیغات

نمایشگاه CES 2024 بعد از چند روز پُر تب‌وتاپ به‌پایان رسید. به‌ رسم هر سال، شاهد رونمایی از محصولات جذابی بودیم که نه‌تنها باید به آن‌ها لقب نوآورانه بدهیم، بلکه می‌توانیم برای به جلو راندن صنعت تکنولوژی روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنیم.

شگفتی‌های نمایشگاه امسال در حوزه‌ی لوازم خانگی و به‌خصوص تلویزیون، چیزی کم از بخش‌های دیگر نداشت و از ال‌جی و سامسونگ تا هایسنس و TCL، آمده بودند تا با محصولات جدیدشان ما را بیش‌ازپیش شگفت‌زده کنند.

امسال علاوه‌بر معرفی تلویزیون‌های عظیم با پنل‌ها و تکنولوژی‌های جدید، تریبون در اختیار هوش مصنوعی بود و شرکت‌های سازنده،‌ مانور زیادی روی پردازش‌های هوش مصنوعی دادند. برای اینکه در سیل محصولات معرفی‌شده در CES امسال، فرصت آشنایی با بهترین تلویزیون‌های رویداد را از دست ندهید، مقاله‌ی پیش رو را آماده کرده‌ایم تا مروری داشته باشیم بر محصولاتی که توانستند نگاه تعجب‌انگیز ما را به‌ خود خیره کنند. پس تا انتهای مقاله با زومیت همراه باشید.

تلویزیون Signature OLED T ال‌جی

تلویزیون اولد شفاف ال جی در حال نمایش درختی صورتی

ال‌جی در تلویزیون شفاف Signature OLED T تقریباً از بهترین تکنولوژی‌های چند سال اخیرش استفاده می‌کند. در کنار نمایشگر جمع‌شونده‌ی تلویزیون Signature OLED R، باکس اتصال بی‌سیم تلویزیون M3 OLED نیز در Signature OLED T به‌ کار گرفته شده است تا تلویزیون ال‌جی را به‌ یکی از آینده‌نگرانه‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2024 تبدیل کند.

تلویزیون Signature OLED T، از یک پنل شفاف در قسمت جلو و یک لایه‌ی مات در پشت این پنل استفاده می‌کند. ال‌جی از لایه‌ی مات پشتی با نام صفحه‌ی کنتراست یاد می‌کند. زمانی که کاربر بخواهد محتوای مدنظرش را روی صفحه تماشا کند، صفحه‌ی کنتراست در پشت پنل شفاف باز می‌شود و محتوا روی پنل به نمایش درمی‌آید.

تلویزیون شفاف شگفت‌انگیز Signature OLED T قدرت مهندسان ال‌جی را به رخ می‌کشد
تلویزیون اولد شفاف ال‌جی می‌تواند به‌طور کامل یا به نسبت دلخواه شفاف شود و کاربردهای متنوع و شگفت انگیزی را به همراه دارد.
تلویزیون شفاف شگفت‌انگیز Signature OLED T قدرت مهندسان ال‌جی را به رخ می‌کشد

با جمع شدن صفحه‌ی کنتراست، تنها چیزی که باقی می‌ماند یک پنل شفاف شبیه شیشه است که کاربر به دلخواه،‌ می‌تواند با اسکرین‌سیورهای مختلف، آن را به فرم آکواریوم، شومینه یا هرچیز دیگری در بیاورد و از آن به‌عنوان یک المان جذاب در دکوراسیون خانه استفاده کند.

با اینکه فعلاً از قیمت تلویزیون ال جی اطلاعی نداریم، اما می‌دانیم که قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. بدون شک قیمت تلویزیون مورد بحث بسیار زیاد خواهد بود.

تلویزیون G4 OLED ال‌جی

تلویزیون G4 OLED ال جی

بعد از Signature OLED T، بهترین تلویزیونی که کُره‌ای‌ها کمی پیش‌ از شروع نمایشگاه CES 2024 و بدون سروصدای خاصی معرفی کردند، نسل جدید تلویزیون‌های اولد سری G یعنی G4 به‌حساب می‌آید. تلویزیون G4 از بهبودهای مهمی مثل تراشه‌ی جدید A11 بهره‌مند شده است که به‌گفته‌ی ال‌جی، پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را تا ۳۰ درصد سرعت می‌بخشد و تصویر تولیدشده را تا ۷۰ درصد به تصویر هدف وفادارتر نشان خواهد داد.

ال‌جی تلویزیون G4 را به پنل ۱۴۴ هرتزی، تکنولوژی‌های G-Sync و FreeSync و همچنین قابلیت Brightness Booster Max مجهز کرده است تا در کنار به‌روزرسانی‌های مرتبط با هوش مصنوعی، تلویزیون را به مجموعه‌ی کامل‌تری تبدیل کنند.

تلویزیون S95D OLED سامسونگ

تلویزیون S95D سامسونگ در غرفه‌ی سامسونگ

سامسونگ هم امسال دست پر به نمایشگاه CES 2024 آمد و برای اینکه از دور رقابت با ال‌جی عقب نماند، خط یکی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌هایش را با مدل جدید به‌روز کرد.

تلویزیون S95D اولد برای اولین‌بار در صنعت، از پنل ضد انعکاس (Glare Free) استفاده می‌کند و با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، اسپیکرهای ۷۰ واتی ۴٫۲٫۲ کانال و پشتیبانی از Dolby Atmos به دست کاربران می‌رسد.

سامسونگ تلویزیون اولد با روشنایی چشمگیر و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی کرد
سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 از تلویزیون اولد جدیدی با پوشش ضدانعکاس خاص و روشنایی بالا رونمایی کرد.
رضا رضائی
مطالعه '2
سامسونگ تلویزیون اولد با روشنایی چشمگیر و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز رونمایی کرد

تلویزیون S95D سامسونگ کمتر از ۱۱ میلی‌متر ضخامت دارد و از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل Tizen این شرکت استفاده می‌کند. در حال حاضر اطلاعاتی از قیمت تلویزیون سامسونگ در دست نداریم.

تلویزیون 110UX ULED هایسنس

تلویزیون مینی ال ای دی هایسنس 110UX در اتاق

هایسنس در نمایشگاه CES 2024 خط محصولات سال ۲۰۲۴ خود را معرفی کرد و در این بین، تلویزیون 110UX به‌لطف ویژگی‌هایی همچون روشنایی شگفت‌انگیز ۱۰ هزار نیتی در پنل ULED X، توانست نگاه‌ها را به‌ خود خیره سازد. هایسنس امیدوار است که پنل‌های ULED X بتوانند طی سال‌های آتی، دنیای پنل‌ها را وارد فاز جدیدی کنند.

تلویزیون‌های ۹۸ اینچ و ۱۰۰ اینچ هایسنس با روشنایی شگفت‌انگیز ۱۰ هزار نیت معرفی شدند
نسل جدید تلویزیون‌های سری ULED X هایسنس با حداکثر روشنایی ۱۰ هزار نیت و تراشه‌ی هوش مصنوعی رونمایی شدند.
تلویزیون‌های ۹۸ اینچ و ۱۰۰ اینچ هایسنس با روشنایی شگفت‌انگیز ۱۰ هزار نیت معرفی شدند

پنل ULED X که در نمایشگاه CES سال گذشته توسط هایسنس معرفی شده بود، رقیب مستقیم پنل‌های OLED به‌حساب می‌آید و با نور پس‌زمینه‌ی mini-LED، برای اولین‌بار در صنعت، از ۴۰ هزار ناحیه‌ی نورپردازی برای دستیابی به روشنایی خیره‌کننده‌ی ده‌هزار نیتی استفاده می‌کند. تلویزیون هایسنس مدل ۲۰۲۴ فضای رنگی وسیع BT.2020 را تا ۹۵ درصد پوشش می‌دهد.

تلویزیون QM89 QD Mini LED تی‌سی‌ال

نمای صفحه‌نمایش بزرگ تلویزیون مینی LED مدل QM89 TCL

تلویزیون تی سی ال با پنل عظیم ۱۱۵ اینچ QD Mini LED، یکی از جالب‌ترین محصولات سال ۲۰۲۴ این شرکت به‌حساب می‌آید. با وجود مشخصاتی همچون پشتیبانی از FreeSync Premium، نرخ نوسازی متغیر ۲۴۰ هرتز و البته روشنایی بیشینه‌ی ۵۰۰۰ نیت، تلویزیون TCL می‌تواند یک محصول واقعاً وسوسه‌کننده برای گیمرها باشد.

بزرگ‌ترین تلویزیون 4K مینی LED دنیا با پنل ۱۱۵ اینچ رونمایی شد
تلویزیون ۱۱۵ اینچی تی‌سی‌ال، بزرگ‌ترین تلویزیون ترکیبی مینی LED و کوانتوم دات است که تجربه صدای فراگیر را ارائه می‌دهد.
مبینا جوکار
مطالعه '2
بزرگ‌ترین تلویزیون 4K مینی LED دنیا با پنل ۱۱۵ اینچ رونمایی شد

QM89 برای پردازش‌های هوش مصنوعی، از جدیدترین پردازنده‌ی مجهز به ماژول هوش مصنوعی TCL با نام AIPQ Ultra استفاده می‌کند. افزون‌بر مدل ۱۱۵ اینچی، TCL مدل‌های کوچک‌تری را با ابعاد ۶۵ تا ۹۸ اینچی نیز راهی بازار خواهد کرد که به‌جز کوچک‌تر بودن، از پردازنده‌ی ضعیف‌تری نیز استفاده می‌کنند.

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ با بک‌گراند آبی

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ در نمایشگاه CES‌ امسال سروصدای زیادی به پا کردند و با پنل‌های mini LED و وضوح 4K و 8K، جزو محصولات مورد توجه بودند.

سامسونگ تلویزیون‌های سری Neo QLED را به پردازنده‌ی NQ8 AI نسل ۳ مجهز کرده است و می‌گوید که واحد پردازش عصبی تراشه‌ی مذکور، دو برابر سریع‌تر از تراشه‌ی تلویزیون‌های نسل قبل عمل می‌کند.

تلویزیون‌های 4K و 8K جدید سامسونگ با هوش مصنوعی از راه رسیدند
سامسونگ از نسل جدید تلویزیون‌های 8K و 4K خود در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد.
تلویزیون‌های 4K و 8K جدید سامسونگ با هوش مصنوعی از راه رسیدند

در مدل‌های 8K، با تکیه‌بر فناوری 8K AI Upscaling Pro، محتوای غیربومی 8K به وضوح 8K آپ‌اسکیل می‌شود و با تکنولوژی AI Motion Enhancer Pro، از هوش مصنوعی برای تشخیص ورزش‌های مختلف و ردیابی و کاهش نویز تصویر حین حرکات سریع توپ یا ورزشکاران استفاده می‌کند. نسخه‌ی ۲۰۲۴ سیستم‌عامل Tizen نیز تلویزیون‌های Neo QLED را همراهی می‌کند.

به‌نظر شما جای کدام تلویزیون معرفی‌شده در لیست ما خالی است؟ کدام‌یک از این محصولات به نظرتان جذابیت بیشتری دارد و می‌تواند بهترین تلویزیون بازار در سال ۲۰۲۴ لقب بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات