راهنمای خرید برای دانشجوهای ترم اولی

دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
راهنمای خرید وسایل مدرسه
در مقاله راهنمای خرید برای دانشجوهای ترم اولی، هر آنچه را که دانشجویان ترم اول در دانشگاه و مسیر تحصیل به آن نیاز پیدا خواهند کرد، معرفی کرده‌ایم.
تبلیغات

با نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید، دانشجوهای تازه‌پذیرفته‌شده و ترم اولی‌ بیش از همه ذوق و اضطراب دارند. اکنون دانش‌آموزان به‌عنوان دانشجو وارد محیط جدیدی می‌شوند که پیش از آن تجربه حضور در آن را نداشته‌اند. از این‌رو در این مقاله راهنمای خرید برای دانشجوهای ترم اولی سعی کرده‌ایم موارد مهمی را که هر دانشجو تازه‌وارد به آن نیاز پیدا خواهد کرد، معرفی کنیم.

واقعیت این است که لوازم مورد نیاز دانشگاه تفاوت چندانی با دبیرستان ندارد و بیشتر مواردی که در مدرسه به کارتان می‌آمد اکنون نیز به‌دردتان می‌خورد؛ با این تفاوت که اکنون استفاده از لوازم دیجیتال آزاد است و راحت‌تر می‌توانید استایل شخصی خود را داشته باشید.

نگاهی به فهرست زیر بیندازید و محصولات معرفی‌شده را بررسی کنید تا اگر چیزی از قلم افتاده است، بتوانید به‌زودی آن را تهیه کنید.

لوازم مورد نیاز دانشجوی ترم اول

  • گوشی هوشمند
  • لپ‌تاپ
  • تبلت قلم‌دار
  • پاوربانک
  • هدفون
  • ساعت هوشمند
  • فلش مموری
  • کیف و کوله لپ‌تاپ
  • گیفت کارت اپ استور و گوگل پلی
  • فلاسک و تراول ماگ
  • ست دفتر یادداشت و کلاسور
  • ست لوازم تحریر
  • چراغ و پنل مطالعه

گوشی هوشمند

سامسونگ گلکسی A14 و سامسونگ گلکسی A54

مطمئناً مدت‌ها پیش از ورود به دانشگاه گوشی هوشمند خود را داشته‌اید؛ اما اکنون وقت آن است که اگر به گوشی جدیدتری نیاز دارید از بین بهترین گوشی‌های موبایل با توجه به بودجه‌تان، یک مدل را انتخاب کنید. می‌توانید گوشی‌های اقتصادی گلکسی A14 سامسونگ یا گلکسی A54 را انتخاب کنید یا با بررسی قیمت گوشی به خرید گوشی هوشمند دلخواهتان بپردازید.

لپ‌تاپ

 لپ‌تاپ ایسوس Vivobook S15 K3502ZA-MA294

لپ‌تاپ یکی از ضروری‌ترین مواردی است که به‌عنوان دانشجوی ترم اول نیاز خواهید داشت. اگر در رشته‌های آی‌تی و نرم‌افزار تحصیل می‌کنید، بدون شک باید از همان ترم اول یک لپ‌تاپ خوب تهیه کنید که به‌راحتی آن را سر کلاس ببرید. دانشجو‌های رشته‌های دیگر هم برای مطالعه دروس، ارائه کنفرانس‌ و موارد دیگر به لپ‌تاپ نیاز پیدا خواهند کرد.

می‌توانید لپ‌تاپ ایسوس Vivobook S15 K3502ZA-MA294 با نسل دوازدهم پردازنده‌های Core i5 را در نظر بگیرید. همه‌چیز به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. با بررسی مقاله‌‌های بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی و بهترین لپ تاپ های 2023 بازار ایران می‌توانید با توجه به قیمت لپ تاپ محصول دلخواهتان را گلچین کنید.

البته در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک دانشجویانی را که قصد خرید لپ‌‌تاپ‌های استوک دارند، فراموش نکرده‌ایم.

هدفون

سامسونگ گلکسی بادز 2

یکی از ضروری‌ترین مواردی که همه و به‌خصوص شما به‌عنوان یک دانشجوی ترم اولی نیاز دارید، هدفون است. توصیه می‌کنیم هدفون بی‌سیم سامسونگ گلکسی بادز 2 را انتخاب کنید که به کمک تکنولوژی حذف نویز امکان تمرکز در محیط شلوغ دانشگاه را برایتان فراهم کند.

برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین انتخابی که می‌توانید داشته باشید، نگاهی به راهنمای خرید بهترین هدفون های بی سیم بیندازید. همچنین برای مقایسه قیمت هدفون و هدست می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

پاوربانک

 پاوربانک انکر PowerCore III Sense

فقط دانشجویی که در صف تک پریز کلاس مانده باشد، نعمت داشتن پاوربانک مناسب را درک می‌کند. با خرید پاور بانک می‌توانید دستگاه‌های مختلفی را هر زمان که نیاز شد، شارژ کنید. بهترین و قیمت مناسب‌ترن پاوربانکی که می‌توانید بخرید، پاوربانک انکر PowerCore III Sense با ظرفیت 10000 میلی‌آمپر ساعت و شارژ سریع با توان ۱۸ وات است.

اگر می‌خواهید بسته به بودجه‌تان بهترین مدل را انتخاب کنید، به راهنمای خرید بهترین پاور بانک های بازار ایران سر بزنید و قیمت پاوربانک را بررسی کنید. همچنین در مقاله راهنمای خرید پاوربانک تمام نکات مهمی را که قبل از خرید یک پاوربانک خوب باید بدانید، ذکر کرده‌ایم.

تبلت قلم دار

تبلت آیپد 10.9 اپل نسخه 2022

تبلت قلم دار یکی دیگر از گزینه هایی است که می‌تواند شما را از بند دفتر و کلاسور رها کند. اگر دوست دارید همه‌چیز را دیجیتال پیش ببرید، انتخاب و خرید تبلت قلم دار می‌تواند بهترین هدیه دانشجویی به خودتان باشد. تبلت آیپد 10.9 اپل نسخه 2022 با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و ۴ گیگابایت رم به همراه تراشه قدرتمند اپل A14 Bionic بهترین مدلی است که می‌توانید در فهرست بهترین تبلت های قلم دار بازار پیدا کنید. البته قلم این محصول باید به‌صورت جدا خریداری شود.

اگر صرفاً قصد خرید تبلت دارید و قلم برایتان مهم نیست، می‌توانید قیمت تبلت را در زومیت بررسی کنید.

ساعت و بند هوشمند

بند 8 شیائومی

ساعت و بند هوشمند یکی از ضروری‌ترین اقلامی است که شاید در ترم اول متوجه کمبود آن نشوید، اما با گذراندن امتحانات و رفتن به ترم‌های بالاتر به اهمیت وجود آن پی می‌برید. به کمک ساعت هوشمند دیگر نیازی نیست که برای هر کار کوچکی، گوشی در دست بگیرید. می‌توانید تماس‌ها و پیام‌های خود را روی ساعت دریافت کنید و در برخی مدل‌ها به آن‌ها پاسخ دهید. حتی می‌توانید صدای استاد را بدون در آوردن گوشی، ضبط کنید. تماشای عکس‌های گالری در کنار دسترسی به موزیک‌ها هنگام استفاده از ایرفون نیز از مزیت‌‌های دیگر ساعت و بند‌های هوشمند است.

بند 8 شیائومی امکانات ساعت هوشمند را ندارد؛ اما ارزنده‌ترین انتخاب در بین بندهای هوشمند است. در مقاله بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بهترین‌های بازار را معرفی کرده‌ایم تا با توجه به قیمت ساعت هوشمند، بهترین انتخاب را داشته باشید.

فلش مموری

 فلش مموری سن دیسک

برای انتقال سریع و بی‌دردسر فایل‌ها، خرید یک فلش مموری USB 3.0 با سرعت بالا ایده خوبی است. می‌توانید از فلش مموری‌هایی مثل فلش مموری سن دیسک که یک سر آن رابط USB Type-C قرار دارد، استفاده کنید یا فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Flair CZ73 را بخرید و مبدل USB-C / MicroUSB / لایتنینگ OTG یسیدو را جداگانه سفارش دهید. قیمت فلش مموری را در زومیت بررسی کنید.

کیف و کوله لپ‌تاپ

کیف و کوله لپ‌تاپ

برای حمل و محافظت از لپ‌تاپ به کیف و کاور مناسب نیاز دارید. اگر کیفی خریداری کنید که برای لوازم ضروری دیگر مثل خودکار، کاغذ، جاکارتی و غیره جا داشته باشد، با یک تیر دو نشان زده‌اید. کیف لپ تاپ کد CT-06 و کوله پشتی لپ تاپ مدل 069 از پرفروش‌ترین محصولاتی است که می‌توانید با توجه به اندازه لپ‌تاپتان خریداری کنید.

همچنین کاور لپ تاپ مدل AK001 با دو محفظه جدا یکی برای لپ تاپ و دیگری برای تبلت و گوشی و شارژر، محافظ خوبی برای دستگاه‌های باارزشتان است.

گیفت‌کارت اپ استور یا گوگل پلی

گیفت‌کارت اپ استور و گوگل پلی بهترین ایده به‌عنوان کادو برای یک دانشجوی ترم اولی است. به کمک هر دوی این گیفت کارت‌ها می‌توانید بهترین اپلیکیشن‌های کاربردی غیررایگان را خریداری کنید و یا پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای انجام دهید.

افرادی‌ که از آیفون، آیپد، اپل واچ و مک بوک استفاده می‌کنند، می‌توانند با گیفت‌کارت اپ استور به‌راحتی تمام محصولات و خدمات موجود در فروشگاه اپل، اپ استور، آیتونز، اپل موزیک، اپل تی‌وی و اپل بوک را تهیه کنند. گیفت کارت گوگل پلی هم برای خرید بازی و نرم‌افزار‌های غیررایگان گوگل پلی مناسب است.

فلاسک و تراول ماگ

فلاسک و تراول ماگ

اگر قرار است یک روز شلوغ تحصیلی را شروع کنید باید انرژی کافی داشته باشید. چه اهل نوشیدن چای باشید، چه از طرفداران نوشیدنی‌های بر پایه قهوه یا فقط خواهان نوشیدن آب، با خرید یک تراول ماگ باکیفیت که بتواند نوشیدنی شما را تا مدت مناسبی گرم یا سرد نگه دارد، می‌توانید کیفیت روزتان را تضمین کنید.

فلاسک اینجوی و تراول ماگ دیوانجین از پرفروش‌ترین تراول ماگ‌های نیم لیتری است که قیمت مناسب و ظاهر زیبایی دارد. به‌غیر از این دو مدلِ اقتصادی، ماگ سفری استنلی و نسپرسو دو گزینه جذاب هستند که برای مدت‌های طولانی دوام خواهند داشت.

ست دفتر یادداشت و کلاسور

کلاسور پاپکو مدل اکو

اگر به نوت‌برداری سنتی و جزوه نوشتن علاقه دارید، برای نظم دادن به یادداشت‌هایتان باید از همان روز اول دست‌به‌کار شوید. ست دفتر یادداشت پدیده نقش مدل ارگانیزر و کلاسور پاپکو مدل اکو، کیفیت و جذابیت خاصی دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

ست لوازم تحریر

ست لوازم تحریر استدلر

ست لوازم تحریر از آن دسته ابزارهای نوشتاری است که عاشقان لوازم تحریر نمی‌توانند از آن بگذرند. بسته لوازم تحریر پدیده نقش شامل دفتر یادداشت، خودکار، جامدادی و بسته لوازم تحریر استدلر مدل BL شامل اتود، خودکار، روان‌نویس و هایلایتر گزینه‌های مناسبی هستند. درنهایت بسته نوشت‌افزار استدلر مدل welcome شامل ۱۵ نوع قلم نوشتاری مثل اتود، هایلایتر، روان‌نویس و خودکار می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

چراغ مطالعه

چراغ مطالعه

چراغ مطالعه همدم شب‌های طولانی‌ای خواهد بود که تا صبح باید مطالعه یا پروژه‌تان را آماده تحویل کنید. اگر در محیط‌های اشتراکی مثل خوابگاه زندگی می‌کنید، خرید چراغ مطالعه ضروری به حساب می‌آید. بهترین مدل‌هایی که می‌توانید خریداری کنید چراغ مطالعه ویداسی با قیمت مناسب، ۳ حالت رنگی و سه شدت نوردهی است. چراغ مطالعه Uni Light هم حالت کلیپسی دارد و می‌تواند به اطراف میز و کتابخانه وصل شود.

خرید پنل مطالعه به جای چراغ مطالعه هم گزینه جمع‌وجورتر و اقتصادی‌تری برای مطالعه کتاب و جزوه‌ها است. پنل‌های مطالعه شامل صفحه LED نورانی هستند که روی صفحه کتاب قرار می‌گیرند تا مطالعه در شب را ممکن سازند.

سوالات متداول زومیت

  • مهم‌ترین لوازم مورد نیاز دانشجوی ترم اول چیست؟

    به‌عنوان داشنجوی ترم اول، گوشی هوشمند و لپ‌تاپ از مهم‌ترین مواردی است که باید تهیه کنید. خرید یک کوله یا کیف مناسب برای حمل لپ‌تاپ و یک دستگاه پاوربانک نیز موارد مهم بعدی هستند.

  • مهم‌ترین لوازم دیجیتال مورد نیاز دانشجوی ترم اول چیست؟

    به‌عنوان داشنجوی ترم اول گوشی هوشمند و لپ‌تاپ از مهم‌ترین لوازمی است که باید تهیه کنید. پاوربانک، ساعت هوشمند، تبلت و هدفون سایر لوازم دیجیتالی هستند که بسته به اولویت شخصی خودتان می‌توانید خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات