بهترین پاور بانک‌ برای گوشی اندروید و آیفون [اردیبهشت ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
مطالعه 11 دقیقه
بهترین پاوربانک های بازار در سال ۲۰۲۳ از سامسونگ و شیائومی تا باسئوس
در مقاله‌ی پیش‌ رو، با بهترین پاور بانک بازار ایران برای گوشی اندروید و آیفون از برندهایی مانند انکر، راوپاور، باسئوس و مک دودو آشنا می‌شویم.
تبلیغات

امروزه، گوشی‌های هوشمند و لوازم دیجیتال به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته‌اند؛ اما هنوز یک مشکل مشترک بین این دستگاه‌های هوشمند برطرف نشده است: «خالی‌شدن زودهنگام باتری»؛ مسئله‌ای که اغلب ما با آن دست‌به‌گریبان هستیم؛ به‌همین‌دلیل کاربران هنگام خرید گوشی، لپ‌تاپ، دوربین دیجیتال، تبلت و دیگر دستگاه‌های هوشمند شارژشدنی به فکر خرید پاوربانک مناسب نیز هستند.

پاوربانک‌ها از آن دست محصولاتی هستند که تنوع بسیار زیادی داخل بازار دارند؛ پس با این حساب، طبیعی است که برای خرید پاوربانک قدرتمند و متناسب با نیازهایمان، کمی دچار سردرگمی شویم.

اگر چندان اهل جابه‌جایی و سفر نیستید و به شارژر همراه نیاز مبرم ندارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی بهترین شارژر گوشی در زومیت بزنید. در این مقاله، علاوه‌بر معرفی بهترین شارژر برای انواع گوشی، استانداردهای شارژ هر شرکت را نیز توضیح داده‌ایم.

فهرست مطالب

حال هنگام خرید پاوربانک باید چه نکاتی را در نظر بگیریم یا بهتر است بگوییم که پاوربانک ایدئال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ در‌ادامه، ویژگی‌های پاوربانک مناسب را بررسی و بهترین پاوربانک های بازار ایران را بر‌اساس قیمت و ظرفیت معرفی می‌کنیم.

نکات مهمی درباره خرید پاور بانک

به‌طور‌کلی، هنگام خرید پاور بانک باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ظرفیت پاوربانک: یکی از نکات مهمی که قبل از خرید پاوربانک باید بدان توجه کنید، ظرفیت پاوربانک است که با واحد میلی‌آمپرساعت یا mAh محاسبه می‌شود. قبل از خرید پاوربانک، ابتدا باید بدانید به پاوربانک با چه ظرفیتی نیاز دارید. پاوربانک ۱۰هزار میلی‌آمپرساعت معمولا نزد مردم محبوبیت بیشتری درمقایسه‌با ظرفیت‌های دیگر دارد.
  • ولتاژ و شدت جریان: علاوه‌بر محاسبه‌ی ظرفیت مورد‌نیاز، باید به ولتاژ (واحد ولت) و شدت جریان خروجی (واحد آمپر) پاوربانک نیز توجه کنید. حاصل‌ضرب این دو عدد، توان شارژ پاوربانک را نشان می‌دهد که رابطه‌ی مستقیمی با سرعت شارژ دارد. پاوربانکی بهتر است که هم سریع شارژ شود، هم دستگاه‌های دیگر را سریع شارژ کند.
  • نوع اتصالات: پاوربانک باید با‌توجه‌به نوع کابل شارژرتان انتخاب شود. درگاه‌های ورودی و خروجی پاوربانک ممکن است microUSB، USB A، USB C یا لایتنینگ باشد. برای گوشی‌های آیفون ۱۴ به پایین، پاوربانکی ایدئال خواهد بود که با پورت لایتنینگ شارژ شود تا به حمل دو کابل، برای شارژ گوشی و پاوربانک نیازی نداشته باشید.
  • مدت‌زمان شارژ‌شدن پاوربانک: یکی دیگر از نکات مهم سرعت شارژ‌شدن باتری خود پاوربانک است. برای پی‌بردن به سرعت شارژ باتری خود پاوربانک، باید توان ورودی آن‌ را بررسی کنید.
  • ایمنی: آیا ممکن است پاوربانک به باتری گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ آیا در تولید پاوربانک‌ها اصول ایمنی در نظر گرفته می‌شود؟ در برخی از آن‌ها، بله!
  • شدت جریان هوشمند: با‌توجه‌به تنوع گجت‌های هوشمند شارژ‌شدنی، شرکت‌های تولید‌کننده‌ی پاوربانک با‌توجه‌به‌ نیازهای گوناگون، فناوری‌های پیشرفته‌ای را برای تنظیم شدت جریان خروجی توسعه داده‌اند که می‌تواند جریان ایدئال دستگاه‌های مختلف را تأمین کند.
  • شارژ بی‌سیم: تنها در‌صورتی‌که دستگاه هوشمندتان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، به‌دنبال پاوربانک بی‌سیم باشید. گفتنی است امکان شارژ گجت‌ها ازطریق سیم با پاوربانک‌های بی‌سیم نیز وجود دارد؛ اما قیمت بیشتری هم دارند. توجه کنید که چنانچه برای آیفون به‌دنبال پاوربانک بی‌سیم هستید، حتما باید مدلی را انتخاب کنید که با فناوری MagSafe سازگاری دارد.
  • فناوری‌های شارژ سریع: بهره‌مندی از فناوری‌هایی همچون Quick Charge و Power Delivery (به‌اختصار PD) از دیگر نکات مهمی هستند که هنگام خرید پاوربانک باید در نظر داشته باشید؛ چراکه عمده‌ی گوشی‌ها حداقل از یکی از دو فناوری یادشده برای شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؛ به‌عنوان مثال گوشی سامسونگ و اپل با فناوری PD سازگاری دارند.
  • مقاومت در‌برابر ضربه و نفوذ مایعات: توصیه‌ی ما به کاربران همیشه‌ در‌ سفر، مدنظر قرار‌دادن این قابلیت هنگام خرید پاوربانک است؛ البته خریدن پاوربانک ضدضربه یا ضدآب، نیازمند صرف هزینه‌ی بیشتری خواهد بود.
  • ابعاد پاوربانک: ابعاد پاوربانک هم یکی از موضوعات مهمی است که حین خرید باید به آن توجه کنید؛ برای مثال، اگر پاوربانکی با ظرفیت زیاد و تعداد پورت‌های بیشتر نیاز داشته باشید یا نمونه‌های خورشیدی را می‌‌خرید، ابعاد شارژر همراه شما بزرگ‌تر خواهد بود.

بهترین پاوربانک اندروید و آیفون بدون در نظر گرفتن قیمت

بدون درنظر گرفتن قیمت، می‌توان پاوربانکی با توان و ظرفیت بالا را خریداری کرد که علاوه‌بر شارژ چندباره‌ی دستگاه‌ها با سرعت بالا، امکان شارژ لپ‌تاپ را نیز داشته باشد. مدل‌های پیشنهادی ما هردو از برند نام‌آشنای انکر هستند.

پاور بانک انکر 737

پاوربانک انکر 737 که با نام Anker PowerCore 24K نیز شناخته می‌شود، دارای دو درگاه خروجی از نوع USB-C و دو درگاه خروجی USB-A است. هردو پورت USB-C با پشتیبانی از فناوری پاوردلیوری و توان فوق‌العاده‌ی ۱۴۰ وات، قادر به شارژ گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ‌ها در مدت‌زمانی کوتاه هستند.

پاور بانک انکر 737

براساس ادعای انکر، پاوربانک انکر 737 می‌تواند گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۲ سامسونگ و آیفون ۱۳ را بیش‌ از ۴ بار شارژ‌ کند. به‌علاوه، این محصول مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را در مدت‌زمان ۴۰ دقیقه به‌مقدار ۵۰ درصد شارژ خواهد کرد.

باتوجه به توان بالای درگاه ورودی USB-C، خود پاوربانک انکر در مقایسه‌با مدل‌های دیگر با سرعت بسیار قابل توجهی شارژ می‌شود. نمایشگر قرارگرفته روی دستگاه نیز اطلاعات مهمی را نمایش می‌دهد؛ برای مثال، درصورت استفاده‌ی همزمان از درگاه‌ها می‌توانید ببینید که هرکدام با چه توانی در حال شارژ گوشی یا لپ‌تاپ هستند.

پاوربانک انکر 737 با ظرفیت ۲۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت را می‌توانید در محدوده‌ی قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومان خریداری کنید.

پاوربانک انکر PowerCore III Elite 87W

پاوربانک ۲۵۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی انکر مدل PowerCore III Elite گزینه‌ی دیگری است که می‌توان با قیمتی کمتر از مدل انکر 737 خریداری کرد. این پاوربانک ۲ درگاه خروجی از نوع USB-C و دو درگاه خروجی دیگر از USB-A دارد. درصورت استفاده از یکی از درگاه‌های USB-C، گوشی یا لپ‌تاپتان با توان ۸۷ وات شارژ خواهد شد.

پاور بانک انکر PowerCore III Elite 87W

چنانچه از دو درگاه USB-C به‌طور همزمان استفاده کنید، توان ۸۷ وات بین درگاه‌ها تقسیم می‌شود و با توان کمتری روبه‌رو خواهید بود. درگاه‌های دیگر نیز هرکدام قادر به شارژ دستگاه‌ها با توان ۱۸ وات هستند؛‌ اما اگر در حال استفاده از تمام درگاه‌ها به‌طور همزمان باشید، مجموع توان خروجی به ۷۸ وات خواهد رسید.

پاوربانک انکر مدل PowerCore III Elite 87W در فروشگاه‌های مختلف با قیمت حدودیِ ۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

بهترین پاوربانک ۵ هزار میلی‌آمپرساعت تا ۵۰۰ هزار تومان

باید بدانیم که همیشه قیمت گران‌تر‌ و امکانات متنوع پاوربانک به‌معنای مناسب‌بودن آن برای نیازهای ما نیست. گاهی ممکن است با صرف هزینه‌ی کمتر بتوانیم نیازهای خود را برطرف کنیم و پول اضافی بابت امکانات بیشتری ندهیم که به درد ما نمی‌خورند.

پاور بانک تسکو TP 803

پاور بانک تسکو مدل TP 803 با ظرفیت اسمی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و حداکثر توان خروجی ۱۰ وات انتخاب مناسبی در بازه‌ی قیمتی ۵۰۰ هزار تومان محسوب می‌شود. در بخش درگاه‌ها، با وجود دو درگاه خروجی تایپ A، یک درگاه ورودی microUSB و یک درگاه ورودی USB-C، پاوربانک اقتصادی تسکو وضعیت مناسبی دارد.

پاور بانک تسکو TP 803 با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت مشکی

قابلیت شارژ هم‌زمان دو دستگاه، سیستم محافظت دربرابر اتصال کوتاه و به‌همراه داشتن کابل USB A به Micro USB از دیگر امکانات پاوربانک تسکو TP 803 به‌حساب می‌آیند.

قیمت پاور بانک تسکو مدل TP 803 در حال حاضر چیزی حدود ۴۸۰ هزار تومان است.

بهترین پاور بانک ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعت: ۵۰۰ هزار تا ۲٫۵ میلیون تومان

پاوربانک‌های ۱۰هزار میلی‌آمپرساعت جزو محبوب‌ترین مدل‌های پاوربانک به‌شمار می‌آیند؛ چرا که در حد تعادلی میان ظرفیت و قابلیت حمل قرار می‌گیرند؛ درادامه فهرستی از بهترین پاوربانک‌های ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی در محدوده‌ی قیمت ۵۰۰ هزار تا ۲٫۵ میلیون تومان را معرفی می‌کنیم.

پاور بانک ای دیتا P10000QCD

پاوربانک ای دیتا P10000QCD یکی از بهترین پاوربانک‌های بازار با ظرفیت اسمی ۱۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌حساب می‌آید که امکان شارژ سریع دستگاه‌ها با توان ۲۲٫۵ وات شارژ‌ را فراهم می‌کند.

پاور بانک ای دیتا ADATA P10000QCD 10000mAh با ظرفیت 10000 میلی‌آمپر ساعت مشکی

پاوربانک ای دیتا مدل P10000QCD با وزن ۱۷۵ گرم در دسته‌ی پاوربانک‌های سبک قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو، می‌توانید همیشه آن را به‌همراه داشته باشید. سیستم محافظت در‌برابر شارژ و گرمای بیش‌از‌حد، پشتیبانی از فناوری‌های Quick Charge 3.0 و Power Delivery 3.0 از دیگر امکانات این پاوربانک به‌شمار می‌آیند.

قیمت پاور بانک ای دیتا مدل P10000QCD در محدوده‌ی ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد.

پاوربانک انکر PowerCore III Sense A1248H11

پاور بانک انکر مدل A1248H11 در مجموع از سه درگاه خروجی بهره می‌برد. خروجی USB-C با پشتیبانی از فناوری پاور دلیوری قادر به شارژ‌ دستگاه‌ها با توان ۲۰ وات است و درگاه‌های دیگر با توان ۱۸ وات گوشی‌های هوشمند را شارژ می‌کنند.

پاوربانک انکر مدل PowerCore III Sense A1248H11

درگاه USB-C وظیفه‌ی شارژ‌ خود پاوربانک انکر A1248H11 را هم بر عهده دارد و درصورت استفاده از شارژ‌ر و کابل سازگار، مد‌ت‌زمان شارژشدن بیش از ۴ ساعت زمان نخواهد برد.

قیمت پاور بانک انکر مدل PowerCore III Sense A1248H11 هم‌اکنون در محدوده‌‌ی ۲ میلیون میلیون تومان قرار دارد.

پاور بانک مک دودو MC-593

چنانچه با مبلغ حدودیِ ۲ میلیون تومان قصد خرید پاوربانک MagSafe دارید، پیشنهاد ما پاوربانک مک دودو مدل MC-593 است. این پاوربانک، علاوه‌بر شارژ سیمی با حداکثر توان ۳۰ وات، با بهره‌مندی از از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی در فهرست بهترین پاوربانک های بی‌ سیم نیز قرار می‌گیرد.

پاوربانک مک دودو مدل MC-593

پاوربانک مک دودو MC-593 با بهره‌مندی از قابلیت مگ‌سیف، به‌عنوان یکی از بهترین پاوربانک های آیفون نیز شناخته می‌شود. علاوه‌بر این، امکان شارژ لوازمی همچون هندزفری با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز فراهم است.

قیمت پاور بانک مک دودو مدل MC-593 در محدوده‌ی ۲ میلیون تومان قرار دارد.

بهترین پاور بانک ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعت: ۲٫۵ تا ۴ میلیون تومان

با مبلغی بیشتر از ۲٫۵ میلیون می‌توانید پاوربانک‌های مناسبی با ظرفیت ۲۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت تهیه کنید. درادامه فهرستی از بهترین پاوربانک‌های ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعت موجود در بازار را معرفی می‌کنیم.

پاور بانک راوپاور RP-PB208

پاوربانک راوپاور RP-PB208 با چهار درگاه خروجی که با توان‌های مختلفی قادر به شارژ گوشی‌های هوشمند هستند، یکی از بهترین پاوربانک‌های بازار به‌حساب می‌آید. این محصول با اینکه ظرفیتی ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد، با وزن ۲۰۴ گرم نسبتاً سبک‌وزن است.

پاوربانک راوپاور rp-pb208 با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت

پاوربانک راوپاور از نمایشگر بهره نمی‌برد؛ اما می‌توانید از طریق نشانگر‌های روی دستگاه، مقدار شارژ باقیمانده را مشاهده کنید. حداکثر توانی که این پاوربانک ارائه می‌دهد، ۳۰ وات و مربوط به درگاه USB-C است. دیگر درگاه‌ها با توان‌های ۲۰ و ۱۸ وات قادر به شارژ گوشی‌های هوشمند هستند.

قیمت پاور بانک راوپاور مدل RP-PB208 در بازار ایران حدوداً ۳ میلیون تومان است.

پاوربانک باسئوس PPAD000101

پاوربانک باسئوس مدل PPAD000101 با ظرفیت ۲۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و سه درگاه خروجی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. این شارژر همراه با پشتیبانی از شارژ سریع کوآلکام و فناوری پاور دلیوری، دستگاه‌ها را در کمترین زمان ممکن شارژ می‌کند.

نمای روبرو پاور بانک باسئوس Adaman Metal Digital Display PPAD000101

توان شارژ پاوربانک باسئوس PPAD000101 حدوداً ۲۲٫۵ وات و مربوط به درگاه‌های USB A است. این پاوربانک از سه درگاه ورودی متنوع از جمله لایتنینگ، تایپ سی و MicroUSB بهره می‌برد؛ بنابراین، اگر از آیفون‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، با همان کابل شارژ امکان شارژ خود پاوربانک را نیز خواهید داشت.

قیمت پاور بانک باسئوس مدل PPAD000101 هم‌اکنون در محدوده‌ی ۲٫۵ میلیون تومان قرار دارد.

پاوربانک باسئوس PPBL000201

اگر به‌دنبال خرید پاوربانکی هستید که علاوه‌بر گوشی، از عهده‌ی شارژ لپ‌تاپتان نیز بربیاید، می‌توانید به‌سراغ پاوربانک ۲۰هزار میلی‌آمپرساعتی باسئوس مدل PPBL000201 بروید که در فهرست بهترین پاوربانک برای لپ تاپ نیز جای می‌گیرد.

پاوربانک باسئوس مدل PPBL000201

پاوربانک باسئوس PPBL000201 با توان قابل ملاحظه‌ی ۱۰۰ وات مربوط به درگاه USB-C و توان ۳۰ وات مربوط درگاه USB-A افزون‌بر شارژ سریع گوشی‌های هوشمند، برای شارژ‌ لپ‌تاپ‌ها نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید. پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع کوالکام و پاور دلیوری و داشتن استانداردهای شارژ ایمن از دیگر دلایل ما برای انتخاب این پاوربانک هستند.

پاوربانک باسئوس مدل PPBL000201 را می‌توانید با قیمت حدودیِ ۴ میلیون تومان خریداری کنید.

بهترین پاور‌بانک ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت: ۴ تا ۵ میلیون تومان

وقتی صحبت از پاوربانک‌هایی با ظرفیت ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت و بیشتر به میان می‌آید، انتخاب‌های محدودتری پیش رو داریم. توجه داشته باشید که هرچه ظرفیت پاوربانک بالاتر می‌رود، به‌مراتب وزن آن نیز افزایش پیدا می‌کند. در این بخش، فهرستی از بهترین پاوربانک‌های بازار با ظرفیت ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت را معرفی می‌کنیم.

پاوربانک باسئوس Amblight PPLG

پاوربانک باسئوس Amblight PPLG

اگر قصد دارید بهترین پاوربانک فست شارژ ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت را با بودجه‌ی حدودیِ ۴ میلیون تومان بخرید، باسئوس Amblight PPLG با ویژگی‌هایی مثل ظرفیت اسمی ۳۰٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، حداکثر توان خروجی ۶۵ وات، پشتیبانی از فناوری Quick Charge 3.0 و Power Delivery 3.0 و شارژ هم‌زمان ۵ دستگاه انتخاب معقولانه‌ای است.

باسئوس Amblight PPLG از چهار درگاه USB-A خروجی و یک درگاه USB-C مشترک و دو درگاه ورودی برای شارژ پاوربانک بهره می‌برد. تنها ضعف این پاوربانک قدرتمند را می‌توان فقدان قابلیت شارژ بی‌سیم دانست.

پاور بانک باسئوس مدل Amblight PPLG در فروشگاه‌های مختلف با قیمت حدودیِ ۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

از دیدگاه شما بهترین برند سازنده پاوربانک کدام است؟ آیا محصولات معرفی‌شده در این مطلب را استفاده کرده‌اید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا پاوربانک گوشی‌های اندروید و آیفون فرق دارند؟

    تفاوت اصلی میان پاوربانک گوشی اندروید و آیفون را مواردی همچون وجود درگاه لایتنینگ در پاوربانک برای مرتفع‌ساختن نیاز به حمل دو کابل و پشتیبانی از فناوری MagSafe برای فراهم‌ساختن قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۵واتی برای آیفون رقم می‌زنند. آیفون مانند اغلب گوشی‌های اندروید از فناوری شارژ سریع سیمی PD پشتیبانی می‌کند؛ اما توان شارژ ۲۰واتی‌اش با گوشی‌های دیگر همچون سامسونگ متفاوت است.

  • محدوده‌ی قیمتی پاوربانک در بازار ایران چقدر است؟

    قیمت پاوربانک در بازار ایران از حدود ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. شما می‌توانید در این مقاله فهرستی از بهترین پاوربانک‌ها را در بازه‌های قیمتی مختلف ببینید.

  • بهترین فروشگاه برای خرید پاوربانک کدام است؟

    در بخش محصولات زومیت، با مقایسه قیمت انواع محصولات ازجمله شارژر همراه، همواره می‌توانید به بهترین فروشگاه‌ها برای خرید پاوربانک دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات