بهترین تبلت های بازار ایران [بهمن ۱۴۰۲]

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
برای خرید تبلت مناسب، نیازی نیست حتماً پول زیادی پرداخت کنید. در راهنمای خرید پیش‌ رو، بهترین تبلت‌های بازار ایران را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

حدود ۱۰ سال پیش که تقاضا برای تبلت‌ها بسیار زیاد بود، کارشناسان فناوری اعتقاد داشتند که کامپیوترهای شخصی (لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی) به‌ پایان راهشان رسیده‌اند و تبلت‌ها جایگزینشان خواهند شد. این موضوع برای مدتی صحت داشت و بازار کامپیوترهای شخصی روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شد؛ اما ازآنجاکه نمایشگر گوشی به‌مرور بزرگ‌تر شد و تبلت‌ها هم نتوانستند به‌اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی کاربردی شوند، تقاضا برای تبلت‌ها خیلی کم شد؛ به‌طوری‌که حالا فقط تعداد انگشت‌شماری تولیدکننده تبلت در دنیا وجود دارد.

فهرست مطالب

هنوز هم دلایل زیادی برای خرید تبلت وجود دارد؛ زیرا تبلت‌ها نمایشگر بزرگ‌تری نسبت‌ به گوشی‌ها دارند و از نظر سادگی و راحتی کار، از لپ‌تاپ‌ بهترند. برای گیمرهای موبایل یا طراحان و گرافیست‌ها، تبلت همچنان می‌تواند گزینه‌ی بهتری درمقایسه‌با گوشی یا لپ‌تاپ باشد.

طبق آمار منتشرشده از فصل چهارم ۲۰۲۲، نزدیک به نیمی از سهم بازار تبلت دراختیار آیپد‌های اپل است. تعجبی هم ندارد؛ چون اپل جزو معدود شرکت‌هایی است که همچنان به‌صورت جدی تبلت تولید می‌کند و اتفاقاً بهترین تبلت‌های بازار را هم ارائه می‌دهد. قیمت آیپد معمولاً بیشتر از قیمت تبلت برندهای دیگر است، اما کیفیت ساخت و توانایی‌های آیپد این تفاوت قیمت را توجیه می‌کند.

تبلت‌های آیپد به‌دلیل عملکرد قوی و تجربه‌ی کاربری منحصربه‌فردشان، عنوان بهترین تبلت را به‌خود اختصاص می‌دهند و اگر ازنظر هزینه مشکلی ندارید، توصیه می‌کنیم بدون تردید سراغ آیپد بروید؛ ولی این گفته بدین‌ معنی نیست که به‌جز آیپد هیچ تبلت دیگری ارزش خرید ندارد.

در ادامه، بهترین تبلت‌های بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم تا بتوانید با‌‌ توجه‌‌‌ به بودجه‌ی خود، مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

توجه کنید که با تمام علاقه‌مان به سیستم‌عامل محبوب و کارآمد ویندوز، همچنان این سیستم‌عامل دوست‌داشتنی بدون کیبورد و ماوس، با اتکا به تعامل لمسی، نمی‌تواند تجربه ایدئالی برایتان رقم بزند. بااین‌حال، اگر اصرار دارید تبلت مایکروسافت بخرید، بهتر است مقاله‌ی پیش‌رو را تا انتها بخوانید.

بهترین تبلت تا 7 میلیون تومان

رنگ نقره‌ای گلکسی تب A7 لایت / Galaxy tab A7 lite

گلکسی تب A7 لایت

تبلت گلکسی تب A7‌ لایت سامسونگ که در فصل دوم ۲۰۲۱ معرفی شد، از نمایشگر ۸٫۷ اینچی TFT با وضوح ۸۰۰×۱۳۴۰ پیکسل بهره می‌برد که اندازه و کیفیتی معمولی دارد؛ اما از ویژگی‌هایی که موجب شده است تا Tab 7 Lite سامسونگ در فهرست بهترین تبلت‌های بازار ایران قرار بگیرد، می‌توان به عرضه با اندروید ۱۱، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، رم و حافظه ذخیره سازی مناسب با پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت یک ترابایت و بدنه‌ی فلزی اشاره کرد.

باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی تبلت سامسونگ گلکسی تب A7 لایت، ظرفیت کمی در دنیای تبلت‌ها دارد و همچنین تراشه‌ی هلیو P22T که نقش قلب تپنده‌ی دستگاه را ایفا می‌کند، نسبتاً قدیمی و ضعیف است؛ اما همچنان گلکسی تب ای ۷ لایت در محدوده‌ی قیمتی ۶ تا ۷ میلیون تومان یکی از گزینه‌های خوب به‌حساب می‌آید.

انتخاب جایگزین: گلکسی تب A8.0 سامسونگ نسخه 2019

پنل جلو تب A8.0 گلکسی

گلکسی تب A8.0 با نمایشگر ۸ اینچی، درحال‌حاضر یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های سامسونگ است و بااینکه چندسالی از عرضه‌ی آن می‌گذرد، کماکان ارزش خرید دارد. پردازنده‌ی مرکزی Snapdragon 429 با گرافیک Adreno 504 مشخصات سخت‌افزاری دستگاه را تشکیل می‌دهند.

گلکسی تب A8.0 مانند دیگر تبلت‌های هم‌رده‌اش، به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۲ گیگابایت رم مجهز شده‌؛ بااین‌حال، امکان افزایش ظرفیت حافظه تا ۱ ترابایت از طریق کارت حافظه‌ فراهم شده است. از دیگر امکانات تبلت می‌توان به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی و باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

بهترین تبلت تا 9 میلیون

گلکسی تب A8 10.5 نسخه 2021

گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ نسخه 2021

گلکسی تب A8 مدل ۲۰۲۱ از جدیدترین تبلت‌های سامسونگ است و از نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی FHD با پنل TFT، اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1، تراشه‌ی یونیساک Tiger T618، اسپیکر استریو، باتری ۷٬۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۵ وات بهره می‌برد.

حسگر تشخیص اثر انگشت کناری و درگاه اختصاصی کارت حافظه‌ی جانبی microSDXC از دیگر امکانات گلکسی تب A8 هستند. درحال‌حاضر نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی این تبلت را می‌توانید با قیمتی کمتر از ۹ میلیون تومان خریداری کنید و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آن حدود ۹ میلیون تومان قیمت دارد.

بهترین تبلت تا 13 میلیون

نمای جلو ردمی پد شیائومی

ردمی پد شیائومی

ردمی پد شیائومی دارای صفحه‌نمایش ۱۰٫۶ اینچ IPS است و روشنایی‌ آن به ۴۰۰ نیت می‌رسد. امکاناتی مانند نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای هلیو G99 مدیاتک، حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت، دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی و درنهایت باتری قدرتمند ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نشان می‌دهند که با یکی از بهترین تبلت‌های میان‌رده‌ی شیائومی در بازه‌ی قیمتی ۱۲ تا ۱۳ میلیون طرف هستیم.

شیائومی برخلاف سامسونگ و اپل تنوع زیادی از تبلت‌ها را روی میز ندارد و اگر قصد خرید تبلت شیائومی را دارید، ردمی پد جزو معدود انتخاب‌های شما خواهد بود. از ایرادات ردمی پد، می‌توان به پشتیبانی‌نکردن از سیم‌کارت و نداشتن جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد.

انتخاب جایگزین: گلکسی تب A9 پلاس سامسونگ

گلکسی تب A9 پلاس

اگر به‌دنبال تبلتی سیمکارت‌خور هستید، می‌توانید تب A9 پلاس سامسونگ را خریداری کنید که در دو نسخه‌ی وای‌فای و سیمکارت‌خور ارائه شده است و با قیمتی مشابه ردمی پد شیائومی به‌فروش می‌رسد.

از مهم‌ترین امکانات تب A9 پلاس، می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی TFT با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل، تراشه‌ی Snapdragon 695 5G با هشت هسته‌ی مرکزی، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد. این تبلت در دو نسخه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد و نسخه‌ی پایه‌ی آن را می‌توان با کمتر از ۱۳ میلیون خریداری کرد.

بهترین تبلت تا 17 میلیون تومان

APPLE IPAD 10.2 2021 | آیپد ۱۰.۲ اپل مدل ۲۰۲۱

آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 (نسل نُهم)

نسل نهم آیپد اپل با داشتن نمایشگر ۱۰٫۲ اینچ رتینا IPS LCD با وضوح ۲۱۶۰×۱۶۲۰ پیکسل، تراشه‌ی A13 بایونیک، دوربین اصلی ۸ و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، باتری ۸۵۵۷ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از نسل اول اپل پنسل، بهترین انتخاب ممکن در این رده قیمتی است. آیپد 10.2 اپل مدل 2021 امکانات حذف‌شده از آیفون، مانند جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و تاچ آیدی را با خود به همراه دارد. با مبلغی کمتر از ۱۷ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی WiFi و ۶۴ گیگابایتی آن را تهیه کرد.

بهترین تبلت تا 18 میلیون تومان

پد ۶ شیائومی

پد 6 شیائومی

درحال حاضر با مبلغ ۲۰ میلیون تومان انتخاب‌های زیادی پیش‌رو ندارید و اگر از طرفداران آیپد هستید با کمی هزینه‌ی بیشتر می‌توانید آیپد 10.9 اپل را خریداری کنید. با این حال، اگر قصد خرید تبلتی اندرویدی را دارید، پد 6 شیائومی که زمان زیادی از عرضه‌ی آن نمی‌گذرد، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

پد ۶ شیائومی، در مقایسه با نسل قبل، تغییرات قابل‌توجهی به خود دیده است. همچنان شاهد همان صفحه‌نمایش ۱۱ اینچی IPS LCD هستیم، اما نرخ نوسازی از ۱۲۰ هرتز به ۱۴۴ هرتز و وضوح از ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل به ۱۸۰۰ در ۲۸۸۰ پیکسل تغییر یافته است.

پد ۶ شیائومی، از تراشه‌ی اسنپدراگون 870 کوالکام با هشت هسته‌ی مرکزی بهره می‌برد و در استفاده‌ی روزمره به‌ندرت در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارها به مشکل می‌خورد.

از امکانات پد 6 شیائومی می‌توان به عرضه با رابط کاربری MIUI 14 و سیستم‌عامل اندروید ۱۳، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، اسپیکر چهارگانه و باتری ۸۸۴۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از Quick Charge 4 و Power Delivery 3 اشاره کرد. این تبلت تنها در یک نسخه‌ی وای‌فای روانه‌ی بازار شده است و با دو حافظه‌ی مختلف ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به همراه رم ۶ یا ۸ گیگابایت به ‌فروش می‌رسد.

بهترین تبلت تا 25 میلیون تومان

آیپد 10.9 اپل 2022

آیپد 10.9 اپل نسخه 2022

نسل دهم آیپد اپل، یعنی آیپد 10.9 اپل نسخه 2022 که به‌همراه نسخه‌ی پرو معرفی شد، از نمایشگر Liquid Retina IPS LCD با حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت، دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و تراشه‌ی اپل A14 بایونیک بهره می‌برد و در نسخه‌های وای‌فای و سیمکارت‌خور راهی بازار شده است. مدل WiFi با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایت این دستگاه را می‌توانید با قیمتی حدود ۲۵ میلیون تومان خریداری کنید.

البته در این رده قیمتی تبلت دیگری از اپل وجود دارد که برای افرادی که به‌دنبال تبلتی با نمایشگر کوچک هستند، ارزش خرید بالایی خواهد داشت. آیپد مینی 2021 اپل از نمایشگر ۸٫۳ اینچ IPS رتینا بهره می‌برد که کوچک‌تر از آیپد نسل ۱۰ است، اما این صفحه‌‌نمایش از گستره‌ی رنگی P3 و نسل دوم Apple Pencil پشتیبانی می‌کند؛‌ درحالی‌که آیپد ۲۰۲۲ به Apple Pencil نسل اول محدود می‌شود.

از طرف دیگر آیپد برخلاف آیپد مینی، از Magic Keyboard پشتیبانی می‌کند که ممکن است برای برخی کاربران قابلیتی کلیدی و مهم محسوب شود. گفتنی است که آیپد مینی ۲۰۲۱ از تراشه اپل A15 Bionic استفاده می‌کند که از تراشه موجود در آیپد ۲۰۲۲ قوی‌تر است؛ همچنین A15‌ بایونیک به علت داشتن یک هسته‌ی بیشتر در پردازنده‌ی گرافیکی‌اش، در اجرای بازی‌ها نیز بهتر ظاهر می‌شود.

بهترین تبلت تا 35 میلیون تومان

اپل آیپد ایر 2022

اگر بودجه‌تان را به ۳۵ میلیون تومان برسانید، می‌توانید آخرین نسل از آیپد ایر را بخرید که از تراشه معروف و قدرتمند M1 اپل بهره می‌برد. آیپد ایر 2022 از نمایشگر ۱۰٫۹ اینچ Liquid Retina IPS LCD با وضوح ۲۳۶۰ × ۱۶۴۰ پیکسل، ۸ گیگابایت رم، دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۲۸٫۶ وات ساعتی استفاده می‌کند و یکی از ارزشمندترین محصولات اپل است. برای خرید آیپد ایر 2022 در نسخه ۶۴ گیگابایتی باید حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان هزینه کنید.

بهترین تبلت تا 45 میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین تبلت - آیپد پرو ۱۱ اینچ ۲۰۲۲ اپل | iPad Pro 11 2022 رنگ نقره‌ای

اپل آیپد پرو 11 اینچ 2022

از امکانات و مشخصات قابل‌توجه آیپد پرو ۱۱ اینچ 2022 می‌توان به تراشه‌ی قدرتمند و بهینه‌ی M2 اپل با پردازنده مرکزی هشت‌هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای، نمایشگر ۱۱ اینچ Liquid Retina IPS LCD با پشتیبانی از دالبی ویژن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، استاندارد HDR10 و True-Tone، دو دوربین ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی پشتی به‌همراه اسکنر TOF 3D LiDAR، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل سلفی، چهار اسپیکر استریو و باتری ۲۸٫۶۵ وات‌ساعتی به‌همراه شارژ سریع ۲۰ وات اشاره کرد.

پشتیبانی از Face ID، قلم لمسی نسل دوم اپل و درگاه تایپ C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و دیسپلی پورت از دیگر ویژگی‌های آیپد پرو 11 اینچ 2022 اپل است. مدل WiFi نسخه ۱۲۸ گیگابایت این تبلت که یکی از بهترین تبلت های قلم دار نیز به‌حساب می‌آید، حدوداً ۴۵ میلیون تومان است.

انتخاب جایگزین: گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ

بهترین تبلت ها |‌ گلکسی تب اس ۸ پلاس سامسونگ - galaxy tabS8 Plus Samsung

اگر به‌هردلیلی علاقه‌ای به خرید آیپد اپل ندارید، می‌توانید سراغ گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ بروید که نمایشگر OLED دارد و همین موضوع می‌تواند بهانه‌ی خوبی برای خرید آن باشد. گفتنی است مدل پلاس و مدل پایه‌ی تب اس 8 تفاوت زیادی باهم ندارند. ازجمله‌ی مشخصات آن‌ها می‌توان به باتری حجیم ۱۰٫۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی، حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر، نمایشگر بزرگ ۱۲٫۴ اینچ Super AMOLED و پشتیبانی از +HDR10 اشاره کرد.

برای خرید نسخه‌ی WiFi گلکسی تب S8 پلاس با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی چیزی حدود ۴۵ میلیون تومان باید هزینه کرد و درصورت نیاز به مدل 5G رجیسترشده این دستگاه اندرویدی، خود را برای پرداخت هزینه‌ی بیشتری آماده کنید؛ ضمناً پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی بررسی گلکسی تب اس 8 و گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ را در زومیت از دست ندهید.

بهترین تبلت تا 50 میلیون تومان

تب S9 پلاس سامسونگ

گلکسی تب اس 9 پلاس سامسونگ

به‌دنبال خرید بهترین و جدیدترین تبلت اندرویدی بازار با قیمت ۵۰ میلیون تومان هستید؟ پس نباید به گزینه‌ی دیگری جز گلکسی تب S9 پلاس فکر کنید. این تبلت ۱۲٫۴ اینچی، یکی از بهترین نمایشگرها را در میان تبلت‌ها دارد و پنل ۱۲۰ هرتز Dynamic AMOLED 2X با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ لذت کار کردن با گلکسی تب سامسونگ را چندبرابر می‌کند. اسپیکرهای استریو چهارگانه نیز درتکمیل لذت بصری دستگاه به‌خوبی عمل می‌کنند.

تب S9 Plus با بهره‌مندی از اندروید ۱۳ به‌همراه قابلیت‌های چشمگیر چندوظیفگی و قلم هوشمند، کاربری روان و مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دو دوربین عریض و فوق عریض در پشت دستگاه و بالای نمایشگر حضور دارند. ظرفیت باتری این تبلت پرچمدار، ۱۰۰٬۹۰ میلی‌آمپرساعت است و برای شارژ مجدد حداکثر توان ۴۵ وات را پشتیبانی می‌کند.

قدرت پردازشی تبلت سامسونگ به‌لطف حضور تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 در بهترین حالت خود قرار دارد و رقیبی میان تبلت‌های اندرویدی برای خود نمی‌بیند. گلکسی اس ۹ پلاس را می‌توانید با قیمت حدودیِ ۵۰ میلیون تومان خریداری کنید و با توجه‌ به اینکه تب S9 نیز در بازار ایران با قیمت تقریباً مشابهی به‌فروش می‌رسد، خرید S9 Plus منطقی‌تر خواهد بود.

بهترین تبلت های بازار ایران

برای خرید مدل‌هایی که درحال‌حاضر عنوان بهترین تبلت بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند، باید بیش از ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید؛ بنابراین، اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، بهترین انتخاب‌های پیش‌ رو، بدون درنظرگرفتن قیمت، موارد زیر خواهند بود؛‌ اگرچه کماکان، آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022 با پردازنده‌ی M2 و نمایشگر قدرتمند مینی LED در صدر بهترین‌ها قرار دارد.

بهترین تبلت اپل

پنل جلو و پشت آیپد پرو 2022

آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022

بدون درنظرگرفتن قیمت، بهترین و کامل‎‌‌ترین تبلتی که می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید، آیپد پرو 12.9 اینچی 2022 است که از نظر ابعاد، صفحه‌نمایش، مشخصات دوربین و حتی باتری تغییری در مقایسه با نسل قبل به‌خود ندیده و تمرکز اپل تماماً بر عملکرد و پردازنده معطوف بوده است.

آیپد پرو 2022 اپل به‌لطف بهره‌مندی از پردازنده‌ی M2 نسبت به نسل قبل بهبودی ۱۵ درصدی را تجربه می‌کند. افزون‌براین، پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای باعث می‌شود در پردازش‌های گرافیکی نیز افزایش عملکرد ۳۵ درصدی را شاهد باشیم.

وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۳، سیستم‌عامل iPadOS 16.1 و بهبود عملکرد دوربین از دیگر امکاناتی هستند که آیپد پرو نسخه 2022 را از نسل قبل متمایز می‌کنند. این محصول در رنگ‌بندی نقره‌ای و خاکستری به‌فروش می‌رسد و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت آن به‌صورت تقریبی بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد. پیش از خرید، نیم‌نگاهی به بررسی آیپد پرو M2 داشته باشید.

بهترین تبلت اندرویدی

تب S9 اولترا سامسونگ

گلکسی تب اس 9 اولترا سامسونگ

تب S9 اولترا که زمان زیادی از عرضه‌اش نمی‌گذرد، قدرتمندترین عضو خانواده‌ی گلکسی اس 9 و بهترین تبلت اندرویدی محسوب می‌شود. این تبلت پرچمدار، با صفحه‌نمایش بزرگ ۱۴٫۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X به‌همراه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روانه‌ی بازار شده است.

سامسونگ در هرسه‌مدل، از بهترین تراشه‌ی دنیای اندروید یعنی Snapdragon 8 Gen 2 با ۸ هشته‌ی مرکزی استفاده کرده است؛ بااین‌حال، تب اس 9 اولترا حتی با داشتن بهترین تراشه‌ی اندرویدی، هنوز هم تا رسیدن به پردازنده‌ی M2 اپل فاصله‌ی زیادی دارد.

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی، اسپیکرهای چهارگانه استریو و باتری ۱۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۴۵ وات، از دیگر امکانات پرچمدار سامسونگ به شمار می‌آیند. نسخه‌ی ۵۱۲ با رم ۱۲ گیگابایت تب S9 اولترا را می‌توانید با قیمت حدودیِ ۸۰ میلیون تومان خریداری کنید.

بهترین تبلت ویندوزی

پنل جلوی سرفیس پرو 9

سرفیس پرو 9

ویندوز ۱۱ بسیاری از ضعف‌های ویندوز ۱۰ در بحث تعامل لمسی را بهبود بخشیده است؛ اما بازهم تبلت‌های ویندوزی گزینه‌ی مطلوبی برای افرادی که به‌دنبال تعامل لمسی هستند، محسوب نمی‌شوند. اگر به خرید بهترین تبلت ویندوزی اصرار دارید یا به‌واسطه‌ی زمینه‌ی فعالیتتان مثلاً کارهای گرافیکی با مجموعه ادوبی به خرید دستگاه ویندوزی لمسی نیاز دارید، می‌توانید سراغ سرفیس پرو 9 مایکروسافت بروید.

نسل جدید تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 9 که در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ معرفی شده است، از صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی از نوع IPS LCD با نرخ‌ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پردازنده اینتل Core i5-1235U با ۱۰ هسته‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی Iris Xe Graphics بهره می‌برد.

مایکروسافت، سرفیس پرو 9 را با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار کرده است و این محصول درحال‌حاضر حدوداً ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد. برای آشنایی بیشتر با سرفیس پرو 9، می‌توانید مقاله‌ی «سرفیس پرو ۹ درمقایسه با نسل قبل؛ جدیدترین تبلت مایکروسافت چه بهبودهایی داشته است؟» را در زومیت بخوانید.

آیا محصولی را در راهنمای خرید «بهترین تبلت‌های بازار ایران» از قلم انداخته‌ایم؟ لطفاً دیدگاه خود را دراین‌باره با ما و سایر کاربران زومیت به‌اشتراک بگذارید و به ما در کامل‌تر کردن راهنمای خرید تبلت کمک کنید. برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز تبلت سامسونگ،‌ تبلت لنوو، تبلت هواوی، تبلت اپل می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. همچنین، در این بخش فضایی برای تبادل‌نظر درباره تبلت فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین تبلت اپل کدام است؟

    بهترین تبلت اپل آیپد پرو 2022 با تراشه M2 است. این تبلت از نمایشگر اعجاب‌آور مینی LED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از دالبی ویژن و تراشه بی‌نهایت قدرتمند M2 بهره می‌برد.

  • بهترین تبلت سامسونگ کدام است؟

    درحال‌حاضر، بهترین تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا با تراشه Snapdragon 8 Gen 2 است. این تبلت جزو تنها تبلت‌های دنیا محسوب می‌شود که به نمایشگر Dynamic AMOLED 2X بسیار بزرگ ۱۴٫۶ اینچی مجهز شده است.

  • بهترین تبلت برای بازی کدام است؟

    بهترین تبلت برای بازی را سری آیپد پرو می‌دانیم. این تبلت‌ها به‌لطف نمایشگر بزرگ و باکیفیت، تراشه فوق‌العاده قدرتمند و بازی‌های فراوان در فروشگاه اپل، بهترین تبلت برای بازی محسوب می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات