بهترین تبلت های قلم دار بازار؛ از تب S6 لایت تا سرفیس پرو ۹ [دی ۱۴۰۲]

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین تبلت های قلم دار بازار
در این راهنمای خرید، بهترین تبلت‌های قلم‌دار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کرده‌ایم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خرید تبلتی که از قلم هوشمند پشتیبانی می‌کند می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روند کاری و زندگی کاربر داشته باشد. دستگاهی قابل حمل که می‌توان هر لحظه از آن به‌عنوان کاغذ و مداد استفاده کرد.

وجود قلم همراه با تبلت به این معنی است که می‌توانید از آن برای یادداشت‌برداری در سخنرانی‌ها، به تصویر کشیدن ایده‌ای جدید برای بازسازی اتاق نشیمن یا هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد استفاده کنید. همچنین اگر زیاد از قلم و کاغذ استفاده کنید، با خرید تبلت قلم‌دار دیگر نیازی به خرید آن‌ها ندارید. این مسئله به صرفه‌جویی در هزینه و حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

به‌دلیل کارایی بالای تبلت‌های قلم‌دار، شرکت‌های بزرگ همیشه در حال بهتر کردن محصولات خود هستند؛ اما همه آن‌ها نمی‌توانند به نیازهای کاربران به‌درستی پاسخ دهند. به همین دلیل فهرستی از بهترین تبلت‌های قلم‌دار آماده‌ کرده‌ایم که می‌توانید از میان آن‌ها هرکدام که بیشتر نیازهایتان را برطرف می‌کند،‌ خریداری کنید.

توجه کنید که محصولات معرفی‌شده در ادامه‌ی مقاله به‌جز تبلت‌ سامسونگ، به‌همراه قلم هوشمند عرضه نمی‌شوند و باید آن‌ را جدا تهیه کرد.

بهترین تبلت قلم دار بازار

  • سامسونگ گلکسی تب S6 لایت 2022
  • آیپد مینی 2021 اپل
  • آیپد ایر 2022 اپل
  • سرفیس پرو 9 مایکروسافت
  • سامسونگ گلکسی تب S9 پلاس
  • آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022
  • سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا

بهترین تبلت‌های قلم دار بازار

سامسونگ گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۲

دو دستگاه تب S6 لایت ۲۰۲۲ در کنار یکدیگر و قلم هوشمندی کنارشان

ارزان ترین تبلت بازار که از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند، «گلکسی تب S6 لایت» سامسونگ محسوب می‌شود که بدنه‌ای آلومینیومی با ضخامت ۷ میلی‌متر و ۴۶۵ گرم وزن دارد. این تبلت به نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی با وضوح ۱٬۲۰۰ در ۲٬۰۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی مجهز است.

تبلت سامسونگ از تراشه‌ی ۸ نانومتری Snapdragon 720G استفاده می‌کند و می‌تواند نسبت به نسخه‌ی اصلی عملکرد قدرتمندتری در بخش پردازنده مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی داشته باشد.

گلکسی تب اس ۶ لایت را می‌توان ارزان‌ترین تبلت قلم‌دار فعلی بازار دانست که با داشتن تراشه کارآمد و قلم همراه، خود را از تبلت‌های اقتصادی سامسونگ جدا کرده و برای تماشای فیلم، ویرایش عکس و اسناد مناسب است.

آیپد مینی 2021 اپل

نمایشگر و پنل پشتی آیپد مینی 2021 اپل

«آیپد مینی نسل ششم» ارزا‌ن‌ ترین آیپد قلم دار بازار به‌حساب می‌آید. صفحه نمایش ۸٫۳ اینچی با Liquid Retina، بازتاب بسیار کم، طیف رنگ گسترده P3، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی و True Tone است که می‌تواند تجربه کاربری بسیاری خوبی را ارائه دهد.

تراشه شش هسته‌ای A15 اپل در آیپد مینی ۲۰۲۱ اپل، آن را ۴۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خود کرده است. ناگفته نماند پردازنده‌ی گرافیکی ۸۰ درصد سریع‌تر آن به شما امکان می‌دهد طبیعی‌تر نقاشی کنید و‌ بازی‌های گرافیکی انجام دهید.

با آیپد مینی نسل شش، می‌توان از نسل دوم اپل پنسل استفاده کرد. این گجت به‌صورت مغناطیسی به کناره‌ی آیپد مینی متصل و به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

در بازه قیمتی یکسان با آیپد مینی ۲۰۲۱، آیپد 10.9 اپل نسخه 2022 نیز با نمایشگر بزرگ‌تر وجود دارد، اما از تراشه قدیمی‌تری استفاده می‌کند و از پشتیبانی نسل دوم اپل پنسل نیز جا می‌ماند.

آیپد ایر 2022 اپل

نمایشگر و پنل پشتی آیپد ایر 2022 اپل

«آیپد ایر نسل پنجم» نسبت به نسل پیشین خود پیشرفت‌هایی داشته و عملکرد و بهره‌وری این تبلت به دلیل وجود تراشه‌ی M1 بسیار خوب شده است.

تبلت جذاب آیپد ایر 2022 اپل با رنگ‌های زیبایی به فروش می‌رسد و تمام ویژگی‌هایی را که برای داشتن تجربه‌ی کاربری مناسب نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهد. آیپد ایر ۲۰۲۲ نه تنها با شبکه 5G سازگار است، بلکه از Apple Pencil نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی برجسته آیپد ایر ۲۰۲۲، نمایشگر تمام صفحه ۱۰٫۹ اینچی است که انتظارات بصری را به سطح بالاتری می‌رساند. در ضمن، صفحه نمایش Liquid Retina از فناوری True Tone و پوشش ضدانعکاس پشتیبانی می‌کند.

ترکیب تراشه ۸ هسته‌ای M1 با پیکربندی ۸ هسته‌ای GPU عملکرد سریع‌تر و پاسخگو را ارائه می‌دهد. این محصول برای افرادی که در حوزه تولید و ویرایش محتوا فعال هستند، گزینه‌ی ایدئالی محسوب می‌شود. ترکیب قابلیت‌های آن با قلم هوشمند، به کاربران اجازه می‌دهد آزادانه و به‌راحتی کارهای خود را انجام دهند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید در جلو و واید در پنل پشتی از کنفرانس ویدئویی و ثبت تصاویر و فیلم‌ بدون هیچ مشکلی پشتیبانی می‌کنند. آیپد ایر ۲۰۲۲ به لطف ISP قدرتمند در M1، از فیلم‌برداری 4K و HDR هوشمند پشتیبانی می‌کند.

اگر به فضای ذخیره‌سازی زیاد نیاز دارید، پیشنهاد می‌شود نسخه ۲۵۶ گیگابایت آیپد ایر 2022 را تهیه کنید، هرچند که حدود ۱۰ میلیون تومان از نسخه ۶۴ گیگابایتی گران‌تر است.

سرفیس پرو 9 مایکروسافت

نمایشگر سرفیس پرو 9 مایکروسافت

دو گزینه‌ برای خرید «مایکروسافت سرفیس پرو ۹» وجود دارد. یکی نسخه مجهز به پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و دیگری مدلی با پردازنده آرم Microsoft SQ 3 که که مدل اینتل بسیار سریع‌تر است.

هرچند تجربه‌ی لمسی ویندوز به‌پای دو سیستم‌عامل دیگر، خصوصاً iOS نمی‌رسد،‌ اما در ترکیب با قلم هوشمند مایکروسافت مجموعه‌ی ارزشمندی برای دسترسی لمسی به نرم‌افزارهای گرافیکی خواهد بود. Slim Pen 2 می‌تواند بهترین قلم هوشمند برای سرفیس پرو 9 مایکروسافت باشد.

نمایشگر ۱۳ اینچ ۱۲۰ هرتز مجهز به فناوری PixelSense Flow، باتری با ماندگاری بالا و پشتیبانی از تاندربلت را می‌توان از ویژگی‌های مهم تبلت مایکروسافت دانست. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با دستگاه هیبریدی مایکروسافت، مقاله «بررسی سرفیس پرو ۹؛ تکرار اشتباهاتی به قدمت ده‌ سال» را در زومیت از دست ندهید.

سامسونگ گلکسی تب S9 پلاس

تبلت گلکسی تب اس 9 سامسونگ / Samsung Galaxy Tab S9

خانواده تبلت‌های گلکسی تب اس 9 در صدر فهرست بهترین تبلت های اندرویدی بازار ایران قرار دارد. سامسونگ «گلکسی تب S9 پلاس» به تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 (همان تراشه‌ی به‌کاررفته در گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S23) مجهز است. از نمایشگر ۱۲/۴ اینچی ۱۲۰ هرتزی با وضوح تصویر ۲٬۸۰۰×۱٬۷۵۲ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۲۶ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد.

مدل پلاس تبلت S9، باتری ۱۰٬۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که به‌گفته‌ی سامسونگ می‌تواند در مدت‌زمان حدود ۸۰ دقیقه، باتری تبلت‌ را از صفر تا صد درصد شارژ کند.

سامسونگ مدل گلکسی تب اس ۸ پلاس را در نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با ۱۲ گیگابایت رم به بازار عرضه کرده است.

آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022

نمایشگر و پنل پشتی آیپد پرو 12.9 اپل نسخه 2022

«آیپد پرو ۲۰۲۲» با تراشه M2 اپل با پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای بهترین عملکرد را بین تبلت‌های موجود ارائه می‌دهد و عملاً در این قیمت کمتر دستگاهی توان رقابت با تبلت پرچمدار اپل را خواهد داشت.

با وجود طراحی ساده، اپل اولویت خود را روی سخت‌افزار و نرم‌افزار آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی قرار داده است. این مدل که درون خود از تراشه M2 استفاده می‌کند، قدرت پردازش و عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین محصول مذکور با ویژگی Stage Manager عرضه می‌شود که گزینه‌ جدیدی در سیستم‌عامل تبلت اپل محسوب می‌شود.

این دستگاه از نسل دوم قلم اپل پشتیبانی می‌کند که برای یادداشت‌برداری، طراحی، ویرایش عکس و کارهای مشابه بسیار مناسب است. ترکیب آیپد با قلم هوشمندی که تأخیر بسیار کمی دارد، باعث می‌شود تجربه کاربری عالی‌ای داشته باشید؛ چیزی مشابه استفاده از قلم و کاغذ سنتی.

یکی از ویژگی‌های کاربردی آیپد پرو و اپل پنسل، «هاور» است. به کمک آن زمانی که نوک قلم در فاصله ۱۲ میلی‌متری تبلت قرار می‌گیرد، دستگاه متوجه می‌شود؛ در نتیجه، پیش‌‌نمایشی از محل برخورد پنسل پیش از برخورد نوک آن به صفحه نمایش مشاهده خواهد شد.

نمایشگر ۱۲٫۹ اینچ ۱۲۰ هرتز با پنل LCD و فناوری Liquid Retina XDR mini-LED، هشت یا ۱۶ گیگابایت رم و باتری ۱۰٬۷۵۸ میلی‌آمپرساعت از دیگر ویژگی‌های آیپد پرو 2022 اپل محسوب می‌شوند. گران‌ترین نسخه از این مدل نسخه‌ی Wi-Fi با ۱۶ گیگابایت رم و دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی است.

سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا

نمای روبه‌رو از گلکسی تب S9 اولترا در رنگ گرافیت با قلم

مهم‌ترین نکته در مورد تبلت «گلکسی S9 اولترا» و اصلی‌ترین تمایز آن با سایر تبلت‌های سامسونگ، تراشه‌‌ی قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 است که آن را به بهترین تبلت گیمینگ اندرویدی بازار هم تبدیل می‌کند.

تبلت نازک ۵٫۵ میلی‌متری گلکسی تب S9 اولترا از نمایشگر بزرگ و باکیفیت ۱۴٫۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای بازی، تماشای فیلم و نوشتن و طراحی با قلم S Pen است که می‌توان با نصب کیبورد خارجی آن را به لپ‌تاپ کوچک و جذاب تبدیل کرد.

باتری ۱۱٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی تبلت پرچمدار سامسونگ با شارژر ۴۵ واتی، نزدیک به ۲ ساعت تا شارژ کامل زمان می‌برد. احتمالاً برای کاربری روزمره بین ۷ تا ۸ ساعت دوام بیاورد و در کاربری‌های سنگین، مانند اجرای بازی، سریع‌تر شارژ تمام کند.

با وجود تمام مزیت‌ها، متأسفانه گلکسی تب اس ۹ از اتصال سلولی پشتیبانی نمی‌کند.

سوالات متداول زومیت

  • ارزان‌ترین تبلت قلم دار بازار چیست؟

    درحال‌حاضر، تب S6 لایت ۲۰۲۲ ارزان‌ترین تبلت قلم‌دار موجود در بازار است که ارزش خرید دارد.

  • بهترین تبلت قلم‎‌دار برای طراحی چیست؟

    از بهترین تبلت‌های قلم‌دار برای طراحی می‌توان به گلکسی Tab S9 اولترا و آیپد پرو 12.9 اپل اشاره کرد که با نمایشگر بزرگ و پردازنده قدرتمند می‌توانند تجربه کاربری خوبی ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات