بهترین لپ تاپ های 2024 بازار ایران [بهمن ۱۴۰۲]

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 27 دقیقه
بهترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ راهنمای خرید
در مقاله‌ی پیش‌رو با بهترین لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۴ در بازار ایران از برند‌هایی همچون لنوو، ایسوس، ایسر، اپل و مایکروسافت آشنا شوید.
تبلیغات

در بازار ایران هزاران مدل لپ‌تاپ در بازه‌های قیمتی گوناگون به‌فروش می‌رسد؛ اما شاید تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها ارزش خرید داشته باشند و همین موضوع می‌تواند باعث گمراهی کاربر و صرف هزینه‌ی بیهوده باشد؛ بنابراین با مقاله‌ی پیش‌رو، به‌صورت کلی بهترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران در سال ۲۰۲۴ را برای دو نوع کاربری روزمره یا بازی/مهندسی معرفی می‌کنیم.

به‌طور کلی هنگام خرید لپ‌تاپ، گذشته از مواردی همچون کیفیت ساخت و طراحی ظاهری، باید به موارد زیر نیز توجه کرد:

  • پردازنده: برای کاربری‌های روزمره، پردازنده‌ی کم‌مصرف، مانند سری U‌ اینتل و AMD و برای کاربری‌های جدی‌تر، پردازنده‌‌های پرقدرت مانند سری H این شرکت‌ها مناسب خواهد بود.
  • گرافیک: کاربری‌هایی مثل بازی و طراحی به کارت‌های گرافیک قدرتمند نیاز دارند؛ اما برای کاربری‌های روزمره، گرافیک یکپارچه با پردازنده کافی است.
  • رم: برای کاربری‌های روزمره به‌ویژه برای کسانی که تب‌های باز زیادی روی مرورگرشان دارند، حداقل ۸ گیگابایت رم توصیه می‌شود؛ اما کاربری‌های جدی‌تر به ۱۶ گیگابایت یا بیشتر نیاز دارند.
  • صفحه‌نمایش: نمایشگرهای IPS با وضوح Full-HD یا QHD و روشنایی بیش‌از ۲۰۰ نیت را توصیه می‌کنیم.
  • حافظه: اجرای سریع نرم‌افزارها و محیط پویای سیستم‌عامل در گرو استفاده از حافظه‌های پرسرعت SSD با رابط NVMe است.
  • کیبورد و ترک‌پد: به فاصله‌، چینش، عمق و نوع بازخورد کلیدها در کنار ابعاد ترک‌پد و پشتیبانی آن از ژست‌های حرکتی ویندوز توجه کنید.
  • شارژدهی: به ظرفیت باتری و پردازنده دقت کنید، دستگاه‌هایی با ماهیت گیمینگ معمولاً بیش‌از ۵-۶ ساعت شارژدهی ندارند.
  • ابعاد و وزن: چنانچه برای کاربری‌های روزمره قصد خرید لپ‌تاپ دارید، بهتر است مدلی سبک با نمایشگر ۱۴ اینچ یا کوچک‌تر انتخاب کنید.
فهرست مطالب

چه لپ‌تاپی «بهترین لپ‌تاپ» است؟

در مقاله‌ی پیش‌رو، قصد داریم تا بهترین و جدیدترین لپ‌تاپ‌های بازار را به‌صورت یکجا برای کاربری‌های روزمره و بازی/مهندسی در بازه‌‌های قیمتی مختلف معرفی کنیم. توجه داشته باشید معیار زومیت برای انتخاب بهترین لپ‌تاپ صرفا روی ارائه بهترین و به‌روزترین پیکربندی سخت‌افزاری متمرکز نیست، بلکه کلیه‌ی پارامترهایی که در تجربه‌ی نهایی استفاده از لپ‌تاپ تأثیرگذار هستند در تمامی گزینه‌های منتخب زومیت مدنظر قرار گرفته‌اند. از این‌رو، کلیه‌ی لپ‌تاپ‌های بالای ۳۰ میلیون تومان (حتی لپ‌تاپ‌های گیمینگ) علاوه‌بر پیکربندی سخت‌افزاری، از فیلترهای زیر عبور کرده‌اند تا معقول‌ترین گزینه به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ انتخاب شود.

  • فناوری پنل، کیفیت و دقت نمایش رنگ نمایشگر: در انتخاب لپ‌تاپ باید به‌همان اندازه‌ای که به سخت‌افزار لپ‌تاپ اهمیت می‌دهید، در مورد نمایشگر آن نیز حساسیت به‌خرج دهید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که لپ‌تاپ‌های بازار (به‌خصوص لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی) با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از پنل‌هایی با فناوری قدیمی، دقت رنگ پایین و زاویه‌ی دید محدود برای کاهش قیمت تمام‌شده است؛ بنابراین در انتخاب مدل‌ها سعی کرده‌ایم محصولاتی را دست‌چین کنیم که در هر بازه‌ی قیمتی از باکیفیت‌ترین پنل‌ها بهره می‌برند. به‌همین منظور به درصد پوشش فضای رنگی (sRGB ،DCI-P3 و NTSC) و فناوری نمایشگر هر مدل در ذیل آن اشاره کرده‌ایم. نمایشگرهایی با فناوری IPS و پوشش کامل فضای رنگی sRGB ایدئال هستند.
    • حمل‌پذیری: بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار به‌معنای واقعی کلمه، ماهیت قابلیت حمل لپ‌تاپ را با طراحی عجیب، غیرارگونومیک، ضخیم، سنگین‌وزن و در نهایت بی‌اعتنایی سازنده به استفاده از متریال سبک یا طراحی غیربهینه‌ی برد مدار چاپی زیر سوال برده‌اند. گاهی اوقات سازندگان با به‌کارگیری طراحی‌های فضایی و غیرعادی سعی دارند تا محصولاتشان را متفاوت جلوه دهند که این موضوع چندان برای یک دستگاه قابل حمل قابل هضم نیست.
  • کیفیت و متریال به‌کاررفته در ساخت شاسی و بدنه: یک لپ‌تاپ خوب، علاوه‌بر سخت‌افزار به‌روز و قطعات کارآمد، باید از کیفیت ساخت معقولی نیز برخوردار باشد. برخی از لپ‌تاپ‌های قدرتمند بازار که در سطح پرچمدار نیز ظاهر می‌شوند، از ضعیف‌ترین بدنه با استحکام پایین و کیفیت نامرغوب بهره می‌برند که هیچ حسی از محصول باکیفیت را به‌کاربر منتقل نمی‌کنند و حتی ممکن است عمر مفید بسیار کوتاه‌تری داشته باشند.
  • سری محصول: برندهایی که تنوع بالایی از محصولات دارند، این محصولات را در سری‌های مختلف عرضه می‌کنند و هر سری با تمرکز روی موارد خاصی تولید می‌شود تا کاربر بتواند با توجه به خواسته‌هایش، از میان محصولات سری مناسب خود، گزینه‌ی موردنظر را انتخاب کند؛ برای مثال برخی از سری‌های گیمینگ مانند TUF ایسوس از دسته‌ی لپ‌تاپ‌های اقتصادی به‌شمار می‌روند که صرفا روی ارائه قدرتمندترین پیکربندی سخت‌افزاری تمرکز دارند و بخش‌های دیگر از اهمیت کمرنگ‌تری برخوردار هستند، بنابراین ممکن است به‌همین علت درمجموع انتخاب مناسبی به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ نباشند.
    • شارژدهی: طول عمر باتری لپ‌تاپ یکی دیگر از نکات حائز اهمیت است که به واژه‌ی «لپ‌تاپ» معنا می‌بخشد. این موضوع چندان در مورد لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های پرمصرف موضوعیت ندارد؛ اما در مورد لپ‌تاپ‌هایی که برای استفاده‌ی روزمره مناسب هستند، سعی‌شده تا دستگاه‌هایی با ظرفیت باتری بالا انتخاب شوند.

توجه: برخی از لپ‌تاپ‌های نو تحت عنوان لپ‌تاپ کاستوم‌شده در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند. این دسته از دستگاه‌ها درواقع لپ‌تاپ‌هایی هستند که قطعاتی مانند رم و درایو ذخیره‌سازی پیش‌فرض آن‌ها از سوی شرکت عرضه‌کننده با نمونه‌ی افترمارکت جایگزین می‌شود. هدف اصلی این‌کار ارتقای رم یا فضای ذخیره‌سازی یا جایگزین‌کردن HDD با SSD در لپ‌تاپ‌هایی است که امکان سفارشی‌سازی فضای ذخیره‌سازی/رم آن‌ها از سوی سازنده محدود بوده یا این‌که به‌منظور کاهش هزینه‌ی خرید در داخل کشور - به‌خصوص لپ‌تاپ‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت - صورت می‌گیرد.

به‌همین دلیل، لپ‌تاپ‌های کاستوم‌شده از پلمب کارخانه خارج می‌شوند و پس‌ از جایگزین‌شدن قطعات به‌فروش می‌رسند. از آنجا که ممکن است این عمل باعث بروز برخی مشکلات ناسازگاری در لپ‌تاپ‌ها شود یا احتمالاً در مواردی با قطعات کم‌کیفیت‌تری جایگزین شوند، حتی‌المقدور به‌سراغ نمونه‌ی پلمب (درصورت موجود بودن) بروید و شخصاً نسبت به ارتقای قطعات آن اقدام کنید یا تست لپ‌تاپ در مهلت تعیین‌شده‌ی بازگشت آن‌ را با دقت بیشتری انجام دهید و از صحت کارکرد قطعات طبق استاندارد سازنده اطمینان حاصل کنید.

آیا لپ‌تاپ‌های زیر ۲۰ میلیون تومان ارزش خرید دارند؟

متأسفانه نرخ نجومی ارز و مشکلات موجود بر سر واردات کالا باعث شد تا قیمت لپ تاپ نیز همچون دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، به‌صورت سرسام‌آوری افزایش یابد؛ به‌طوری که امروز به‌سختی می‌توان لپ‌تاپ کاملاً کارآمدی را تا ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومان پیدا کرد. با کمال تاسف باید گفت اغلب لپ‌تاپ‌های نو موجود در بازار به‌خصوص لپ‌تاپ‌های زیر ۲۰ میلیون تومان، از کیفیت تولید بسیار پایین‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی و نه‌چندان گران‌قیمت در بازارهای جهانی برخوردار هستند.

استفاده از متریال درجه‌چندم به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده‌ی ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های نو موجود در بازار تنها در جنس بدنه خلاصه نمی‌شود، بلکه نوع فناوری و کیفیت قطعات مهمی چون نمایشگر، کیبورد و ترک‌پد و اسپیکر در قیمت محصول دخیل هستند؛ موضوعی که در خرید لپ‌تاپ چندان بدان توجه نمی‌شود. لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار حتی با وجود سخت‌افزار جدید از ابتدایی‌ترین پنل‌های نمایشگر با فناوری‌های قدیمی بهره می‌برند؛ بنابراین صرف‌نظر از دارا نبودن حداقل استانداردهای وضوح، دقت رنگ و زاویه‌ی دید، تجربه‌ی بسیار نازل و کم‌کیفیتی را عاید کاربر خواهند کرد. سایر بخش‌ها نیز به‌همین صورت در تجربه‌ی استفاده از دستگاه‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

پس در مقاله‌ی پیش‌رو ضمن راهنمایی شما برای خرید لپ‌تاپ با کمترین بودجه‌ی ممکن، توصیه می‌کنیم که تا زیر ۲۰ میلیون تومان به‌سراغ خرید لپ‌تاپ‌های دست دوم و استوک از مراکز معتبر بروید که در میان آن‌ها می‌توان مدل‌هایی با ارزش خرید و کیفیت ساخت بسیار بالاتر از لپ‌تاپ‌های نو را یافت. پیش‌تر در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم به‌صورت مفصل در مورد نکاتی صحبت کرده‌ایم که باید هنگام خرید لپ‌تاپ کارکرده مدنظر داشته باشید.

به‌علت نوسانات شدید قیمت‌ها و تغییرات لحظه‌‌ای موجودی فروشگاه‌ها، قیمت درج‌شده برای لپ‌تاپ‌های موجود در این لیست متغیر است؛ حتماً آخرین قیمت را از صفحه هر محصول در بخش محصولات زومیت بررسی کنید.

قیمت هر لپ‌تاپ برحسب موجودی فروشگاه‌ها در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ به‌روزرسانی شده است.

بهترین لپ تاپ تا ۱۰ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو Lenovo IdeaPad 1 15AMN7

لنوو IdeaPad 1 مدل 15IGL7

چنانچه می‌خواهید تا ۱۰ میلیون تومان، لپ‌تاپ نو بگیرید، بهترین گزینه‌ی موجود در بازار ایران، لپ‌تاپ «IdeaPad 1 لنوو» با پردازنده‌ی Celeron N4020 است. اندازه نمایشگر این دستگاه ۱۵٫۶ اینچ با پنلی از نوع TN و وضوح HD بوده که حدود ۶۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و به‌همین دلیل زاویه دید بسیار محدودی دارد. وزن این لپ‌تاپ حدود ۱٫۵ کیلوگرم است.

با وجود این مشخصات، کاربری لپ‌تاپ مذکور از انجام اموری چون مرور صفحات وب، کار روی اسناد آفیس و پخش مدیا فراتر نمی‌رود. این لپ‌تاپ از رم چهار گیگابایتی و درایو ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد. همچنین یک درگاه USB 3.2 Type-C نیز به این لپ‌تاپ اختصاص داده شده است و از باتری ۴۲ وات‌ساعتی بهره می‌برد.

بهترین لپ تاپ تا ۱۶ میلیون تومان

لپتاپ IdeaPad 3 لنوو 15IAU7

لنوو IdeaPad 3 مدل 15IAU7

تا ۱۶ میلیون تومان می‌توانید لپ‌تاپ‌های بسیار بهتری از نظر قدرت پردازشی بخرید (لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه Core-i3 نسل دوازدهم اینتل). اما شرایط نه‌چندان مطلوب و غیرقابل اغماض برای درجه‌ی کیفی قطعات و بدنه همچنان صدق می‌کند و چنانچه نو یا کارکرده‌‌بودن لپ‌تاپ برایتان مهم نیست، شاید خرید لپ تاپ دست دوم ایده‌ی بهتری باشد؛ اما در صورت تمایل به خرید لپ‌تاپ نو، یکی از مدل‌های ۲۰۲۲ «آیدیاپد 3 لنوو»، با پردازنده نسل دوازدهمی Core i3-1215U عرضه می‌شود که نسبت‌ به Core i3-1115G4 کم‌مصرف‌تر و در پردازش‌های چندرشته‌ای حدود دو برابر سریع‌تر است.

IdeaPad 3 از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی Full-HD با پنل TN استفاده می‌کند. این پنل می‌تواند ۶۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش دهد و زاویه‌ی دید عمودی آن تنها به ۱۵ درجه محدود می‌شود. لپ تاپ لنوو از یک درگاه USB 3.2 Type-C بهره می‌برد و با چهار گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای روزمره‌ی شما باشد.

بهترین لپ تاپ تا ۲۰ میلیون تومان

نمای جلوی لپ تاپ ایسوس ASUS VivoBook 15 X1504ZA در حالت باز با صفحه نمایش روشن رنگ نقره‌ای

ایسوس VivoBook 15 مدل A1504VA

اگر تا سقف ۲۰ میلیون تومان می‌خواهید برای خرید لپ‌تاپ هزینه کنید، لپ تاپ ایسوس «VivoBook 15» با پردازنده‌ی نسل سیزدهمی Core i3-1315U، رم هشت گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی SSD از نوع NVMe و باتری ۴۲ وات‌ساعتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS-Level این لپ‌تاپ با وضوح Full-HD، حدود ۶۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد و از لولای ۱۸۰ درجه‌ای بهره می‌برد. این لپ‌تاپ از کیفیت ساخت نسبتاً معقولی بهره می‌برد. وجود یک درگاه USB 3.2 Type-C را نیز باید به امکانات لپ‌تاپ افزود.

انتخاب جایگزین: لنوو IdeaPad 5 مدل 15ITL05

لپتاپ IdeaPad 5 لنوو

توصیه می‌کنیم که به‌سادگی از مدل معرفی‌شده در بالا عبور نکنید اما اگر کاربری شما واقعاً وابسته به یک تراشه‌ی گرافیکی مجزا است، می‌توانید به سراغ «IdeaPad 5 لنوو» بروید که از تراشه‌‌ی گرافیکی مجزای MX450 انویدیا بهره می‌برد. اما پردازنده همان Core i3-1115G4 قدیمی‌تر خواهد بود.

این لپ‌تاپ از چهار گیگابایت رم بهره می‌برد که متأسفانه امکان تعویض و ارتقای آن نیز وجود ندارد؛ بااین‌حال چنین ظرفیتی محدودکننده کاربران در استفاده روزمره نخواهد بود و به‌لطف حافظه SSD ۵۱۲ گیگابایتی، از بخشی از این فضا نیز به‌عنوان رم کمکی استفاده خواهد شد. بدنه‌ی آیدیاپد ۵ به‌صورت ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است (در آلومینیومی و شاسی پلاستیکی) و تلفیق آن با ظاهر مدرن، حس استفاده از یک محصول باکیفیت را به‌شما منتقل می‌کند.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی از نوع IPS با وضوح Full-HD و پوشش ۶۰ درصدی فضای رنگی sRGB است. این لپ‌تاپ از باتری حجیم ۷۰ وات‌ساعتی برخوردار شده که می‌توان ساعت‌ها شارژدهی را در استفاده ترکیبی از آن انتظار داشت.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون تومان

لپ تاپ MateBook B3-520 هواوی

هواوی MateBook مدل B3-520

تا ۲۵ میلیون تومان یکی از لپ‌تاپ‌های با ارزش خرید بالا، «MateBook هواوی» مدل B3-520 است. ویژگی‌هایی چون بدنه‌ی تمام آلومینیومی و طراحی‌ای شبیه به مک‌بوک‌های اپل، این لپ‌تاپ را در میان مدل‌های هم‌قیمت بسیار خاص‌تر جلوه می‌دهد. این دستگاه درحال‌حاضر ارزان‌ترین لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی در بازار به‌شمار می‌رود که پنل IPS آن با وضوح Full-HD، فضای رنگی sRGB را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد.

میت‌بوک برای امور پردازشی از تراشه Core i5-1135G7 استفاده می‌کند و ۵۱۲ گیگابایت SSD و هشت گیگابایت رم دارد اما تمام حرف‌های این لپ‌تاپ به این موارد خلاصه نمی‌شود. وزن ۱٫۵ کیلوگرمی این دستگاه باعث می‌شود تا واژه «لپ‌تاپ» در مقایسه با سایر گزینه‌های هم‌رده بیشتر موضوعیت داشته و در مورد آن صدق کند. این لپ‌تاپ همچنین از حسگر اثر انگشت نیز برخوردار است و یک باتری با ظرفیت ۴۲ وات‌ساعت انرژی آن را در حالت جدا از پریز تأمین می‌کند. وجود یک درگاه Type-C را نیز باید به امکانات این لپ‌تاپ افزود.

انتخاب جایگزین: لنوو IdeaPad Slim 3 مدل 15IRU8

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3

اگر می‌خواهید با این بودجه لپ‌تاپی به‌روز داشته باشید و وجود پردازنده سریع‌تر برای شما مهم‌تر است، می‌توانید به‌جای لپ‌تاپ هواوی سراغ «IdeaPad Slim 3» لنوو بروید که از تراشه Core i5-1335U استفاده می‌کند. استفاده از پردازنده سریع‌تر و به‌روزتر مابه‌ازای غیبت بدنه فلزی و استفاده از صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با پوشش ۶۰ درصدی sRGB در این لپ‌تاپ است.

البته این لپ‌تاپ از کیفیت ساخت نسبتا خوبی بهره می‌برد. درواقع در این بازه قیمتی بیشتر لپ‌تاپ‌های موجود از سخت‌افزار قدیمی بهره می‌برند یا این‌که سطح کیفی قطعاتی مانند نمایشگر، ارزش خرید آن‌ها را حتی با وجود پردازنده قدرتمند پایین می‌آورد. برای همین تا ۲۵ میلیون تومان گزینه‌ای به‌جز لپ‌تاپ اقتصادی لنوو باقی نمی‌ماند.

این دستگاه هشت گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت SSD را در خود جای داده و ۱٫۶ کیلوگرم وزن دارد. یک باتری ۴۷ وات‌ساعتی دستگاه را تغذیه می‌کند و وجود مواردی چون درگاه Type-C، کیبورد با نور پس‌زمینه و حسگر اثر انگشت این لپ‌تاپ را در قیاس با سایر مدل‌های دیگر به گزینه‌ی معقول‌تری تبدیل می‌کند.

بهترین لپ تاپ تا ۳۰ میلیون تومان

لپ تاپ لنوو IdeaPad Slim 3

لنوو IdeaPad Slim 3 مدل 15IRH8

در این بازه قیمتی لپ‌تاپی را نمی‌توان یافت که به‌واسطه کیفیت ساخت بالاتر آن، بتوان آن‌را از سایر مدل‌ها متمایز کرد و تقریبا تمامی لپ‌تاپ‌های موجود از این‌نظر در سطح برابری قرار می‌گیرند. با این‌حال یکی دیگر از مدل‌های «آیدیاپد اسلیم ۳» لنوو با پردازنده قدرتمند Core i7-13620H عرضه می‌شود که با این برچسب قیمتی ارزش خرید بسیار بالایی پیدا می‌کند و برای افرادی که با بودجه بسیار کمتر می‌خواهند لپ‌تاپی برای برنامه‌نویسی و کار با نرم‌افزارهای مهندسی انتخاب کنند، گزینه‌ی مطلوبی خواهد بود.

این مدل نیز از نظر ظاهری تفاوتی با مدل قبلی ندارد اما از نظر امکانات فاقد حسگر اثر انگشت و نور پس‌زمینه کیبورد است. بنابراین این لپ‌تاپ در مواردی چون صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با پوشش ۶۰ درصدی sRGB، رم LPDDR5 با ظرفیت بیشتر ۱۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت SSD و باتری ۴۷ وات‌ساعتی اشتراکاتی با مدل پیشین دارد.

انتخاب جایگزین: لنوو IdeaPad 5 مدل 15IAL7

نمای جلو لپ تاپ لنوو آیدیاپد 5

اگر قدرت پردازشی برای شما در اولویت نیست و همچنین نیاز به گرافیک مجزا دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به‌سراغ نسخه جدیدتر «آیدیاپد ۵» لنوو بروید. این لپ‌تاپ از پردازنده کم‌مصرف Core i5-1235U استفاده می‌کند اما در عوض برای پردازش‌های گرافیکی به تراشه MX550 انویدیا تکیه می‌کند. افزون‌براین، بدنه‌ی تمام آلومینیومی به جذابیت ظاهری و کیفیت ساخت این لپ‌تاپ و در نتیجه ارزش خرید آن می‌افزاید.

این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS با پوشش ۶۰ درصدی sRGB را دارد. ظرفیت رم در این نسخه ۱۶ گیگابایت و SSD نیز ۵۱۲ گیگابایت است. توجه داشته باشید که نسخه‌ی تمام آلومینیومی این لپ‌تاپ ۱٫۸۵ کیلوگرم وزن دارد و از آن‌جایی که نسخه‌ی سبک‌وزن‌تر از بدنه‌ای با ترکیب پلاستیک و آلومینیوم بهره می‌برد و در برخی موارد امکاناتی چون حسگر اثر انگشت و نور پس‌زمینه کیبورد را ندارد، حتما به مشخصات درج‌شده در فروشگاه‌ها هنگام خرید توجه کنید. ضمنا ظرفیت باتری این لپ‌تاپ براساس نسخه‌های مختلف بین ۵۷ تا ۷۶ وات‌ساعت متغیر است.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون تومان

از بازه‌ی ۳۰ میلیون تومان به‌بالا، برای خرید لپ‌تاپ باید نوع کاربری خود را مشخص کنید؛ چراکه از این بازه به‌ بعد لپ‌تاپ‌ها با کاربری‌های مختلف از یکدیگر تفکیک می‌شوند و دیگر جنبه‌ی استفاده‌ی عمومی ندارند. در واقع انتخاب بهترین گزینه با پرداخت مبالغ بالای ۳۵ میلیون تومان منوط به تعیین نوع کاربری است و شما باید از میان لپ‌تاپ‌هایی برای استفاده‌ی روزمره یا حرفه‌ای یکی را انتخاب کنید.

لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای، دستگاه‌های قدرتمندی با نسخه‌های پرقدرت و پرمصرف CPU و GPU هستند (مانند سری H یا HX پردازنده‌های اینتل و AMD و سری GTX و RTX و RX گرافیک‌های انویدیا و AMD) و برای کاربری‌های سنگین (مانند کار با نرم‌افزارهای مهندسی، رندرگیری و بازی) ساخته شده‌اند، در صورتی‌که لپ‌تاپ‌هایی با کاربری روزمره مناسب این استفاده نیستند.

لپ‌تاپ‌های قدرتمند در عوض برای استفاده‌ی روزمره و سبک مناسب نیستند، چراکه مهم‌ترین معیار برای این نوع استفاده، یعنی شارژدهی در آن‌ها معنایی ندارد و ضمناً بسیاری از چنین لپ‌تاپ‌هایی صرفاً با تمرکز روی قدرت پردازشی ساخته شده‌اند، یعنی نسبت به لپ‌تاپ‌های عادی کمتر به کیفیت بدنه، وزن، نمایشگر و... پرداخته شده است.

لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه برای استفاده‌ی روزمره معرفی می‌شوند ممکن است تفاوت چندانی از نظر توان پردازشی با لپ‌تاپ‌هایی که تا به اینجا برای استفاده‌ی عمومی معرفی شده‌اند، نداشته باشند، اما از جهت طراحی، کیفیت ساخت، شارژدهی، وزن و حمل‌پذیری آسان‌تر، نوع پنل به‌کاررفته و همچنین برخی ویژگی‌های بیشتر چند پله بالاتر از آن‌ها قرار می‌گیرند. لپ‌تاپ‌های سبک و مناسب برای استفاده‌ی روزمره به اولترابوک‌ها مشهورند و سطح تجربه‌ی کاربری ارتقایافته‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های عادی ارائه می‌دهند.

لپ تاپ با کاربری روزمره: سرفیس لپ‌تاپ گو 2 مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ گو 2 مایکروسافت

اگر برای کاربری روزمره لپ‌تاپی مدنظر دارید که حمل‌و‌نقل آن بسیار آسان و کیفیت ساخت بالایی داشته باشد، می‌توانید «سرفیس لپ‌تاپ گو 2» ساخت مایکروسافت را انتخاب کنید که فقط ۱٫۱۲ کیلوگرم وزن دارد؛ البته پردازنده‌ی Core i5-1135G7 لپ‌تاپ تنها برای کاربری‌های سبکی مانند مالتی مدیا، ویرایش اسناد آفیس و وب‌گردی مناسب است و اگر انتظار فراتری دارید، می‌توانید از میان گزینه‌های ارزان‌تر نیز انتخاب کنید؛ اما اگر سبکی و حمل‌پذیری لپ‌تاپ برایتان اهمیت دارد، این گزینه به‌ شما پیشنهاد می‌شود.

اولترابوک کوچک و جمع‌وجور مایکروسافت بدنه‌ای از ترکیب فلز و پلاستیک و صفحه‌نمایش لمسی ۱۲٫۴ اینچی موسوم به PixelSense با وضوح ۱۵۳۶ در ۱۰۲۴ پیکسل دارد که فضای رنگی sRGB را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. باتری ۴۱ وات‌ساعتی آن به‌گفته‌ی سازنده می‌تواند تا ۱۳٫۵ ساعت در استفاده ترکیبی دوام بیاورد. این دستگاه یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C دارد و به حسگر اثرانگشت یکپارچه با دکمه پاور برای برای احراز هویت بیومتریک مجهز شده است. رم ۱۶ گیگابایتی و SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت از دیگر مشخصات این سرفیس هستند.

لپ تاپ قدرتمند: ایسوس Zenbook 14X OLED مدل Q410VA با پردازنده قدرتمند

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED

اگر برای کارهای مهندسی به‌دنبال لپ‌تاپ مناسبی می‌گردید، لپ‌تاپ «Zenbook 14X» با پردازنده‌ی نسل سیزدهمی Core i5-13500H می‌تواند انتخاب کاملاً ایدئالی باشد. این لپ‌تاپ علاوه‌بر پردازنده‌ی قدرتمند، طراحی جذاب و کیفیت ساخت بالایی نیز دارد و نشان Evo اینتل را نیز کسب کرده است.

لپ‌تاپ‌های دارای نشان Evo از ویژگی‌هایی بهره می‌برند که موردتأیید استانداردهای سختگیرانه‌ی اینتل هستند؛ بنابراین ویژگی‌هایی چون عمر باتری بالای ۹ ساعت، طراحی باریک، پشتیبانی از تاندربولت ۴، حسگر اینفرارد دوربین جهت احراز هویت بیومتریک، شارژ سریع و کیبورد و ترک‌پد دقیق را می‌توان در این دستگاه یافت.

ذن‌بوک 14X از نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی OLED با وضوح 2.8K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که با توجه به OLED بودن نمایشگر می‌توان انتظار پوشش کامل فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 را از آن داشت. بدنه‌ی این لپ‌تاپ تماما از جنس آلومینیوم است و با این وجود ۱٫۵۶ کیلوگرم وزن دارد. از دیگر مشخصات آن می‌توان به هشت گیگابایت رم LPDDR5، درایو ۵۱۲ گیگابایتی SSD، دو درگاه USB Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و باتری حجیم ۷۰ وات‌ساعتی اشاره کرد.

توجه داشته باشید که لپ‌تاپ ایسوس گرافیک مجزا ندارد؛ برای پردازش‌های گرافیکی محصول دیگری را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

لپ تاپ قدرتمند: لنوو LOQ مدل 15IRH8 با گرافیک قدرتمند

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو LOQ 15IRH8

«لنوو LOQ» از جمله جدیدترین دستاوردهای گیمینگ لنوو به‌شمار می‌رود که شهرت و محبوبیتش را در ارائه آخرین فناوری‌های حوزه سخت‌افزار با قیمت معقول و مقرون‌به صرفه و کیفیت ساخت به‌مراتب بالاتر از سری‌های گذشته مانند IdeaPad Gaming یافته است. این لپ‌تاپ اگرچه در پیکربندی‌های سخت‌افزاری متنوعی تولید می‌شود با این‌حال شما می‌توانید با بودجه‌ی حدود ۴۰ میلیون تومان یکی از نسخه‌های ابتدایی با گرافیک RTX 3050 و توان مصرفی ۹۵ وات و پردازنده Core i5-13420H را خریداری کنید که یک ترکیب سخت‌افزاری متعادل و منطقی برای گیمینگ و انتخابی ارزنده در این بازه قیمتی محسوب می‌شود.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ ۱۵٫۶ اینچی IPS با وضوح Full-HD است که ۶۰ درصد sRGB را پوشش می‌دهد و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد. این لپ‌تاپ همچنین ویژگی بسیار کاربردی MUX-Switch را پشتیبانی می‌کند که این روزها کمتر لپ‌تاپ گیمینگی با برچسب قیمتی مذکور قادر به ارائه‌ی آن است.

LOQ هشت گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت SSD را در اختیار می‌گذارد، درگاه Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ همراه می‌شود و یک باتری ۶۰ وات‌ساعتی، انرژی لازم برای کار با این لپ‌تاپ را در حالت جدا از برق تأمین می‌کند که البته با علم‌ به اینکه لپ‌تاپ‌های گیمینگ توانایی معادل با حالت متصل به برق را برای وظایف سنگین ارائه نمی‌دهند چندان نکته‌ی حائز اهمیتی محسوب نمی‌شود. ضمنا به‌لطف حضور سیستم کولینگ قدرتمند می‌توان راندمان بالایی را در حین اجرای پردازش‌ها و بازی‌های سنگین انتظار داشت.

بهترین لپ تاپ تا ۵۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ با کاربری روزمره: مک بوک ایر M1

نمایشگر و نمای جلو مک بوک ایر ۱۳ جدید با تراشه M1

با پرداخت مبلغ حدود ۴۰ میلیون تومان می‌توان صاحب «مک‌ بوک ایر M1» شد که برای کاربری‌های روزمره، بهترین گزینه‌ی موجود است. قدرت پردازشی بسیار عالی و بدون فن، شارژدهی در سطح گوشی‌های هوشمند، صفحه‌نمایش IPS Retina با دقت رنگ بسیار خوب (پوشش کامل sRGB و DCI-P3) و وزن ۱٫۲۹ کیلوگرمی از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های مک‌بوک ایر M1 به‌شمار می‌آید.

مک‌بوک ایر M1‌ به‌دلیل فقدان سیستم خنک‌کننده‌ی فعال (فن) در پردازش‌های مداوم بیش از ۱۰ دقیقه از برادر گران‌قیمت‌ترش مک‌بوک پرو M1 جا می‌ماند؛ اما در باقی مواقع، پابه‌پای آن می‌آید.

انتخاب جایگزین: ایسوس ZenBook 15 OLED مدل UM3504DA

لپ تاپ ایسوس ASUS Zenbook 15 OLED UM3504DA نمای جلو صفحه نمایش روشن

اگر ترجیح شما بر استفاده از ویندوز باشد و یا نمی‌توانید با سیستم‌عاملی غیر از ویندوز کنار بیایید، لپ‌تاپ «ZenBook 15 OLED» می‌تواند انتخابی هوشمندانه باشد. این اولترابوک همه‌ی مجموعه ویژگی‌های ارزشمند سری ذن‌بوک از جمله بدنه آلومینیومی و طراحی باریک و جمع‌وجور را در خود دارد. صفحه‌نمایش OLED با وضوح 2.8K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در فریمی ۱۵٫۶ اینچی جای گرفته است که طبیعتا پوشش صددرصدی از فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 را خواهد داشت.

وزن ۱٫۵ کیلوگرمی نیز نشان از آن دارد که با یک اولترابوک سبک مواجهیم که از تراشه Ryzen 7- 7735U استفاده می‌کند. دو درگاه Type-C و حسگر اثر انگشت نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است و با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و یک ترابایت SSD همراه می‌شود. در نهایت باتری ۶۷ وات‌ساعتی این اولترابوک نوید شارژدهی طولانی‌مدت در استفاده روزمره را می‌دهد.

لپ‌تاپ قدرتمند: ایسوس Creator Laptop Q مدل Q530VJ

لپ تاپ Creator Q530VJ ایسوس

در جایی که صحبت از لپ‌تاپ‌های با پردازنده قدرتمند می‌شود، دوباره با لپ‌تاپ دیگری از سوی ایسوس طرف می‌شویم. لپ‌تاپ «Creator Q530VJ» ایسوس از محصولات جدید این شرکت با پردازنده‌ی نسل سیزدهم اینتل است. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی Core i7-13620H بهره می‌برد و برای امور گرافیکی نه‌چندان سنگین نیز به RTX 3050 با توان مصرفی ۴۵ وات اتکا دارد. صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی OLED لپ‌تاپ مطابق انتظار فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

بدنه‌ی این لپ‌تاپ از فلز و پلاستیک ساخته شده و طراحی بسیار جذاب و خوش‌ساختی دارد. رم ۱۶ گیگابایتی لپ‌تاپ از نوع DDR5 است و درایو SSD آن ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار می‌گذارد. پشتیبانی از تاندربولت ۴، حسگر اثر انگشت و باتری ۷۰ وات‌ساعتی از سایر ویژگی‌های لپ‌تاپ ایسوس محسوب می‌شوند.

بهترین لپ تاپ تا ۶۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ قدرتمند: ایسوس Zenbook 14X OLED مدل Q420VA با پردازنده قدرتمند

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED

تا ۶۰ میلیون تومان تنوع لپ‌تاپ‌های با پردازنده قدرتمند زیاد است اما با توجه به معیارهایی که صرف‌نظر از سخت‌افزار نقش موثری در توجیه ارزش خرید یک محصول در بازه‌ی قیمتی مشخص دارند لپ‌تاپ باکیفیتی به‌اندازه نسخه‌ی قدرتمندتر «ذن‌بوک 14X» ایسوس را نتوانستیم بیابیم. این مدل از پردازنده Core i7-13700H بهره می‌برد و با توجه‌به قابل ارتقا نبودن رم، ضعف نسخه‌ی ارزا‌ن‌تر را با ۱۶ گیگابایت رم تا حدی پوشش می‌دهد.

این لپ‌تاپ در سایر مشخصات و امکانات مانند نمایشگر ۱۴٫۵ اینچی OLED با وضوح 2.8K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، بدنه‌ی تمام آلومینیومی، وزن ۱٫۵۶ کیلوگرمی، باتری ۷۰ وات‌ساعتی و درایو ۵۱۲ گیگابایتی SSD با نسخه‌ی Core i5 یکسان است.

لپ‌تاپ قدرتمند: ایسوس TUF Gaming F15 مدل FX507ZV4 با گرافیک قدرتمند

نمای جلو لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد و ترک‌پد

تا ۶۰ میلیون تومان می‌توان یکی از بهترین مدل‌های سری گیمینگ TUF ایسوس به‌ نام «TUF Gaming F15» را خریداری کرد که از قدرتمندترین پیکربندی‌های سخت‌افزاری برای اجرای نرم‌افزارهای سنگین مهندسی، گرافیکی و گیمینگ بهره می‌برد. این لپ‌تاپ مجهز به تراشه Core i7-12700H و همچنین گرافیک RTX 4060 با توان مصرفی ۱۴۰ وات است. بدین‌ترتیب صاحبان این لپ‌تاپ از توانایی‌های جدید تراشه مبتنی‌بر فرایند TSMC 4N انویدیا از جمله Frame Generation و هشت گیگابایت رم ویدیویی GDDR6 بهره‌مند خواهند شد.

این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایشی ۱۵٫۶ اینچی با وضوح Full-HD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی برخوردار است که فضای رنگی sRGB را نیز به‌صورت کامل پوشش می‌دهد. ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD در اختیار می‌گذارد. وجود دو درگاه Type-C با پشتیبانی‌از تاندربولت، باتری ۹۰ وات‌ساعتی و قابلیت MUX-Switch از دیگر امکانات این لپ‌تاپ قدرتمند محسوب می‌شوند.

بهترین لپ تاپ در محدوده ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان

لپ‌تاپ با کاربری روزمره: مک بوک ایر M2

مک بوک ایر M2 2022

با ورود به کانال ۶۰ میلیون تومان، جانشین مک‌بوک ایر M1 یعنی «مک بوک ایر M2» یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای خرید محسوب می‌شود. در توجیه بهترین‌بودن کافی است همان دلایل مطرح‌شده برای مک بوک ایر M1 را بخوانید. مک بوک ایر ساخت سال ۲۰۲۲ نیز همه‌ی موارد را با تراشه‌ی به‌روزشده‌ی M2 و بازطراحی کامل بدنه در خود دارد.

البته ۲۰ درصد سرعت بیشتر در پردازش‌های چندرشته‌ای، بهبود ۲۵ درصدی در پردازش‌های مبتنی‌بر GPU و بهبودهای جزئی صفحه‌نمایش، شاید دلایل کافی برای خرید نسل جدیدتر با هزینه‌ی بیشتر نباشند؛ چراکه نسل قبل به‌اندازه‌ای خوب است که شاید تنها طراحی جدید مک بوک M2 برخی افراد را برای خرید آن مجاب کند. ضمناً نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ از یک ماژول حافظه‌ی ذخیره‌سازی به‌جای دو ماژول استفاده می‌کند که سرعت خواندن را به نصف می‌رساند و از این نظر یک عقب‌گرد بزرگ محسوب می‌شود، به‌همین دلیل خرید نسخه ۵۱۲ گیگابایتی را به‌شما توصیه می‌کنیم.

انتخاب جایگزین: ایسوس Zenbook S 13 OLED مدل UX5304VA

لپ تاپ ایسوس ZenBook S 13 OLED

با بودجه‌ای حدود ۶۵ میلیون تومان در نهایت به‌روزترین و بهترین لپ‌تاپ برای استفاده روزمره دردسترس قرار دارد. ایسوس «Zenbook S 13 OLED» با داشتن تنها یک کیلوگرم وزن و یک سانتی‌متر ضخامت، سبک‌ترین و باریک‌ترین اولترابوک معرفی‌شده تا به اینجا محسوب می‌شود و جایگاه بهترین دستگاه از نظر حمل‌پذیری را به‌خود اختصاص می‌دهد. تراشه Core i7-1355U در این دستگاه وظیفه‌ی پردازش امور محاسباتی و CPUمحور را برعهده دارد.

صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچی این لپ‌تاپ با استفاده از لولای مخصوصی تا ۱۸۰ درجه باز می‌شود. پنل به‌کاررفته از نوع OLED با وضوح 2.8K و حداکثر روشنایی ۵۵۰ نیت بوده و از فضای رنگی sRGB و DCI-P3 پوشش کامل به عمل می‌آورد. ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و یک ترابایت SSD، دو درگاه Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و حسگر اینفرارد برای احراز هویت بیومتریک از ویژگی‌های استاندارد این محصول خوش‌ساخت و جذاب محسوب می‌شوند. سازنده ادعا کرده که باتری ۶۳ وات‌ساعتی این اولترابوک می‌تواند تا ۱۴ ساعت در استفاده سبک دوام بیاورد.

لپ‌تاپ قدرتمند: ایسوس Vivobook Pro 16 OLED مدل K6602VV

لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook Pro 16 OLED K6602

VivoBook Pro 16 از اعضای سری ویووبوک ایسوس،‌ در عین توانمندبودن از هر لحاظ، پایبند به حفظ ظاهر و خطوط بصری اعضای خانواده خود است، بدین جهت با انتخاب این دستگاه می‌توانید یکی از پکیج‌های سخت‌افزاری قدرتمند را در کالبدی مینیمال، مدرن و جذاب تجربه کنید.

این لپ‌تاپ زرق و برق، طراحی‌های ساختارشکنانه و آپشن‌های نورپردازی لپ‌تاپ‌های گیمینگ را ندارد اما از پیکربندی سخت‌افزاری قدرتمندی که شامل پردازنده Core i7-13700H و گرافیک RTX 4060 می‌شود، بهره می‌برد که در بدنه‌ای ساخته‌شده از ترکیب آلومینیوم و پلی‌کربنات با وزن ۱٫۹ کیلوگرم استقرار یافته‌ است.

ویووبوک ۱۶ اینچی از پنل OLED با وضوح ۳۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند که فضای رنگی sRGB و DCI-P3 را به‌طور کامل پوشش می‌دهد. ۱۶ گیگابایت رم DDR5، یک ترابایت SSD، دو درگاه تاندربولت ۴، حسگر اثرانگشت و باتری ۹۶ وات‌ساعتی از سایر مشخصات یکی دیگر از شاهکارهای مهندسی ایسوس به‌حساب می‌آیند.

بهترین لپ تاپ در محدوده ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

در محدوده‌ی قیمتی ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از نظر فنی کاملاً برای کاربری‌های حرفه‌ای، مهندسی و گیمینگ طراحی شده‌اند و با وجود اینکه لپ‌تاپ‌هایی سبک و با پردازنده‌ی کم‌مصرف نیز در این محدوده‌ی قیمتی وجود دارند؛ اما خرید چنین لپ‌تاپ‌هایی برای استفاده‌ی روزمره توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین در بخش پیش‌رو، توجه شما را صرفاً به لپ‌تاپ‌های قدرتمند جلب می‌کنیم.

گفتنی است که در بخش پیش‌رو بسته به‌ نوع کاربری، لپ‌تاپ‌های سری مک‌بوک پرو اپل و لپ‌تاپ‌های گیمینگ ویندوزی از یکدیگر تفکیک شده‌اند؛ به‌عبارتی مک‌بوک برای اموری چون تدوین و ویرایش عکس و ویدیو و لپ‌تاپ‌های ویندوزی برای کار با نرم‌افزارهای مهندسی، مدلینگ سه‌بعدی، رندرینگ و گیمینگ مناسب هستند.

لنوو Legion Pro 5 مدل 16IRX8

لپتاپ Legion Pro 5 لنوو

در حدود ۱۰۰ میلیون تومان می‌توانید به‌سراغ «Legion Pro 5» بروید که از اعضای جدیدترین سری لیجن به‌شمار می‌رود و از تراشه Core i7-13700HX استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ از نسخه‌ی ۱۴۰ واتی RTX 4070 قدرت می‌گیرد که با وجود معماری جدید Ada Lovelace مبتنی‌بر فرایند ساخت TSMC 4N و فناوری‌های پیشرفته‌تر به‌کاررفته در تراشه‌ی گرافیکی از جمله DLSS 3.0 و رهگیری پرتو بهبودیافته، پیشرفت‌های خوبی را نسبت به نسل قبلی یعنی RTX 3070 به‌ خود می‌بیند.

لیجن پرو ۵ به صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتزی مجهز شده است که ضمن پوشش کامل sRGB، از استاندارد Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایت رم DDR5، یک ترابایت SSD و دو درگاه Type-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ دراختیار شما قرار می‌دهد و باتری ۸۰ وات‌ساعتی، انرژی موردنیازش در حالت جدا از پریز را تأمین می‌کند.

بهترین لپ تاپ 2024 بازار ایران

اگر مانند شخصیت‌های فیلم‌وسریال صاحب یک کُت جادویی با اسکناس‌های بی‌شمار داخل جیبش هستید یا از نظر مالی هیچ دغدغه‌ای ندارید، می‌توانید سراغ بهترین و گران‌ترین لپتاپ‌های موجود در بازار رفته و طبیعتاً انتظار یک غول پردازشی با کیفیت بی‌نظیر را داشته باشید.

ایسوس ROG Strix Scar 16 مدل G634JY

لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 16

لپ تاپ «ROG Strix Scar 16» ایسوس یک غول تمام‌عیار ویندوزی است که به‌واسطه‌ی پردازنده‌ی مرکزی به‌روز و قدرتمندش از پس تمام وظایفی که به عهده‌اش بگذارید، به‌خوبی برخواهد آمد و عنوان بهترین لپ تاپ 2024 ویندوزی بازار برازنده‌ی این دستگاه خواهد بود.

پردازنده‌ی نسل سیزدهمی اینتل Core i9-13980HX با ۲۴ هسته‌ی پردازشی شامل ۸ هسته‌ی قدرتمند و ۱۶ هسته‌ی کم‌مصرف و ۳۲ رشته یکی از قدرتمندترین، جدیدترین و بهترین پردازنده‌‌های موجود در بازار به‌شمار می‌آید. در سمت دیگر دستگاه، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا GeForce RTX 4090 با ۱۶ گیگابایت رم ویدئویی‌اش کم‌و‌کسری در پردازش‌های گرافیکی، بازی، رندر گرفتن و یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نداشته باشید. این GPU قدرتمند کلاس لپ‌تاپ با احتساب ۲۵ وات توان تقویتی پویا، مجموعاً از توان ۱۷۵ وات بهره می‌برد که چیزی حدود نصف توان کارت گرافیک RTX 4080 کلاس دسکتاپ است.

تمام ویژگی‌های لپ‌تاپ پرچم‌دار ایسوس به همین‌جا ختم نمی‌شود و می‌توان نمایشگر ۱۶ اینچ ۲۴۰ هرتز با دقت ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، پوشش صددرصدی فضای رنگی DCI-P3 و نرخ تأخیر سه میلی‌ثانیه‌ای را به آن‌ها اضافه کرد. ۶۴ گیگابایت رم DDR5 و چهار ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD به‌همراه باتری چهار سلولی ۹۰ وات‌ساعتی سایر ویژگی‌های لپ‌تاپ را شامل می‌شوند؛ همچنین از نظر تنوع درگاه‌ها و پشتیبانی از تاندربولت نیز در وضعیت بسیار خوبی به‌سر می‌برد.

مک بوک پرو M3 Max

لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 16 2024 M3 Pro

«مک‌ بوک پرو M3 Max» توانمندترین لپ تاپ اپل موجود در ایران است. این لپ‌تاپ در دو سایز ۱۴ و ۱۶ اینچی، گرافیک ۴۰ هسته‌ای، رم ۳۶ تا ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی یک تا هشت ترابایتی عرضه می‌شود. صفحه‌نمایش MiniLED مک‌بوک پرو M3 Max با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ یکی از دقیق‌ترین نمایشگرهای کلاس لپ‌تاپ محسوب می‌شود که با استفاده از فناوری ProMotion اپل، بسته به محتوا می‌تواند نرخ نوسازی متغیر ۲۴ تا ۱۲۰ هرتزی ارائه دهد. شما می‌توانید قیمت مک بوک را در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید.

به‌نظر شما بهترین لپ‌تاپ بازار ایران کدام محصول است؟ آیا جای خالی لپ‌تاپی را در فهرست بالا حس می‌کنید؟ لطفاً دیدگاه خود را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول زومیت

  • برای خرید ارزان‌ترین لپ‌تاپ نو بازار چقدر باید هزینه کرد؟

    درحال‌حاضر ارزان‌ترین لپ‌تاپ آکبندی که می‌توان خرید حدود ۱۰ میلیون تومان است که مشخصات حداقلی‌ای مانند ۴ گیگابایت رم و پردازنده Athlon 3050e دارد.

  • بهترین لپ‌تاپ قدرتمند با گرافیک مجزا تا ۴۰ میلیون تومان کدام است؟

    لپ تاپ لنوو مدل LOQ با داشتن امکاناتی مانند پردازنده Core i5-13420H، گرافیک RTX 3050، رم هشت گیگابایتی و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD ارزش خرید خوبی در حدود ۴۰ میلیون تومان دارد.

  • برای خرید ارزان ترین مک بوک آکبند اپل در بازار چند تومان باید هزینه کرد؟

    ارزان‌ترین لپ‌تاپ نو اپل که در بازار از حدود ۴۰ میلیون تومان آغاز می‌شود، مک بوک ایر M1 با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات