بهترین ساعت‌ها و مچ‌بند‌های هوشمند بازار ایران [بهمن ۱۴۰۲]

سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 21 دقیقه
راهنمای خرید ساعت هوشمند
برای رصد فعالیت‌های ورزشی، از دست‌ندادن تماس‌ها و کنترل راحت‌تر گوشی با بهترین ساعت‌ها و مچ‌بند‌های هوشمند بازار آشنا شوید.
تبلیغات

مثل همه‌ی بخش‌های زندگی‌مان که کم‌کم به سمت دنیای دیجیتال کشیده شده‌اند، صنعت مد و پوشاک هم در سال‌های اخیر تا حدودی دست‌خوش دگرگونی شده است. تا چند سال قبل اگر قصد خرید ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند داشتید، باید از خودتان می‌پرسیدید که «آیا واقعاً به چنین گجتی نیاز دارم؟»؛ اما حالا دیگر نیازی به این سؤال نیست و با مبلغ کمی، می‌توانید حداقل یک مچ‌بند هوشمند تهیه کنید.

حتی اگر نخواهید از امکانات سلامتی و ورزشی اسمارت واچ استفاده کنید، ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند تضمین می‌کنند که هیچ‌کدام از پیام‌ها و تماس‌هایتان را از دست ندهید، پخش موسیقی را کنترل کنید و به‌طور کلی کمتر لازم باشد که گوشی را از جیبتان خارج کنید. به‌لطف امکان تعویض تم که در اکثر ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند وجود دارد، می‌توانید ظاهر ساعت را به هر شکل و شمایلی شخصی‌سازی کنید؛ پس تصور نکنید که حتماً باید «ورزشکار» باشید تا سراغ گجت‌های پوشیدنی بروید.

گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته‌ی کلی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) تقسیم کرد؛ دسته‌ی اول شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، بزرگ‌تر هستند، قیمت بیشتری دارند و البته امکانات بیشتری هم در مقایسه با مچ بندهای هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهند. از طرفی مچ‌بندهای هوشمند نمایشگر کوچک‌تری دارند که اطلاعات کمتری را در مقایسه با ساعت‌های هوشمند به نمایش می‌گذارد؛ قیمت پایین‌تر، امکانات ارتباطی کمتر و فاصله گرفتن با طراحی کلاسیک هم از جمله مشخصات مچ بندهای هوشمند است.

در مورد تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند بیشتر بخوانید.

می بند ۵ / Mi Band 5 شیائومی در دست کاربر از نمای جلو

در ادامه و در قالب یک راهنمای خرید، بهترین ساعت هوشمند و بهترین مچ بند هوشمند موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم. معیارهایی که برای انتخاب مدل‌ها در نظر گرفتیم شامل امکانات و قابلیت‌ها، ابعاد و کیفیت ساخت، راحتی استفاده، کیفیت نمایشگر و خوانایی آن زیر نور آفتاب است.

در نظر داشته باشید که در بازار ایران هزاران مدل ساعت و مچ بند هوشمند بی‌نام‌ونشان یا تقلبی وجود دارد که ادعا می‌کنند همه‌ی امکانات مدل‌های گران‌قیمت را با قیمتی ناچیز ارائه می‌دهند؛ حتی اگر مدل‌های معرفی‌شده را نمی‌پسندید، پیشنهاد می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی سراغ مدل‌های بی‌نام‌ونشان یا به‌اصطلاح «فیک» نروید؛ چراکه این نوع محصولات کارایی خیلی محدود و ضعیفی دارند و پس از مدت کوتاهی از کار می‌‌افتند.

آنر بند ۶

بهترین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند - آنر بند 6

نسل ششم از مچ بندهای هوشمند آنر بند تغییرات ظاهری خیلی زیادی دارد و حالا شبیه به یک ساعت هوشمند کوچک شده است. آنر بند 6 گجتی خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها را در بین تمام مچ‌بندهای هوشمند دارد.

علاوه‌بر نمایشگر بزرگ ۱٫۴۷ اینچی، از دیگر امکانات بارز آنر بند 6 می‌توانیم به حسگر سنجش اکسیژن خون، سیستم هوشمند سنجش ضربان قلب به‌صورت ۲۴ ساعته، رصد کردن ۱۰ نوع ورزش، باتری قدرتمند با شارژدهی دوهفته‌ای، امکان شخصی‌سازی پوسته ساعت و از همه مهم‌تر، پشتیبانی کامل از زبان فارسی اشاره کنیم.

Mibro Lite شیائومی

میبرو لایت شیائومی مچ‌بند سلامتی در بدنه‌‌ی یک ساعت است که امکانات ورزشی فراوانی در کنار ویژگی‌های هوشمند دیگر ارائه می‌دهد و برای آن‌ دسته از کاربران که می‌خواهند با کمترین هزینه تجربه‌ی ساعت هوشمند قابل‌قبولی را داشته باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید.

سازگاری با اندروید و iOS، نمایش صحیح اعلانات فارسی، گواهی IP68، پایش مداوم ضربان قلب با قابلیت سنجش فشار خون و اندازه‌گیری غلظت اکسیژن خون از مهم‌ترین ویژگی‌های میبرو لایت شیائومی هستند؛ همچنین عمر باتری ۸ روزه و بدنه‌ی نازک و سبک از دیگر ویژگی‌های خوب ساعت هوشمند شیائومی Mibro lite هستند.

شیائومی Mibro Watch X1

راهنمای خرید ساعت هوشمند - میبرو ایکس ۱ شیائومی | Xiaomi Mibro X1 رنگ مشکی

اگر قصد خرید ساعت هوشمند مقاوم را مانند T-Rexهای امیزفیت دارید، اما مبلغی که برای تهیه آن کنار گذاشته‌اید زیاد نیست، باید بدانید که Mibro، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های شیائومی، ساعت هوشمندی با نام میبرو X1 را با شکل‌وشمایل تی‌رکس به بازار عرضه کرد.

با توجه به برچسب قیمتی X1 میبرو، طبیعتاً انتظارات زیادی از آن نمی‌توان داشت؛ اما باوجوداین ساعت هوشمند مقاوم Mibro، امکاناتی مانند نمایشگر ۱٫۳ اینچ AMOLED، بدنه‌ای مقاوم از جنس آلیاژ روی با گواهی IP68 و تحمل فشار ۵ اتمسفر، طول عمر باتری تا ۱۵ روز در حالت عادی و تا ۶۰ روز در حالت استندبای، پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس، برنامه‌ی تمرین تنفس، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

می بند ۸ شیائومی

ساعت هوشمند بند 8 شیائومی Xiaomi Band 8

می بند ۸ شیائومی یکی دیگر از گجت‌های پوشیدنی جذاب، سبک و راحت با بند لطیف و فریم فلزی است که از نمایشگر ۶۰ هرتزی با روشنایی ۶۰۰ نیت و قابلیت صفحه همیشه روشن (AOD) بهره می‌برد. باتری با شارژ سریع تنها در عرض یک ساعت کاملاً شارژ می‌شود و تا ۱۶ روز دوام می‌آورد. البته اگر AOD فعال باشد یک بار شارژ تا ۵ روز شارژدهی خواهد داشت.

می بند ۸ از حسگر سنجش ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون (SpO2) بهره می‌برد و می‌تواند بیش از ۱۵۰ فعالیت ورزشی مختلف را پایش کند؛ این در حالی است که می‌ بند ۷ شیائومی بیش از ۱۲۰ حالت ورزشی و می بند 6 فقط از ۳۰ حالت پشتیبانی می‌کند. این مچ بند NFC دارد و مثل مدل‌های قبلی با جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین امکانات مچ‌بند جدید شیائومی امکان استفاده از آن به شکل گردنبند و روی کفش است. بند ۸ امکان پایش کیفیت خواب، سطح استرس و چرخه قاعدگی را هم دارد.

هایلو RS4 Plus شیائومی

بهترین ساعت هوشمند - هایلو RS4 پلاس

نمایشگر ۱٫۷۸ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، فریم فلزی، تا ۱۰ روز طول عمر باتری و پشتیبانی از ۱۰۵ حالت ورزشی از ویژگی‌های مهم ساعت هوشمند هایلو RS4 Plus شیائومی هستند.

هایلو RS4 Plus با بند مگنتی ۲۰ میلی‌متری از قابلیت‌های دیگری مثل پایش مداوم ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس و پایش وضعیت سلامت بانوان نیز پشتیبانی می‌کند.

انتخاب جایگزین شما در این بازه قیمتی می‌تواند کیسلکت Kr، برندی از زیرمجموعه‌های شیائومی، باشد که با ویژگی‌های تقریبا مشابه، قابلیت مکالمه نیز دارد.

شیائومی Mibro Lite2

نمای روبروی ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro Lite2

اگر به دنبال ساعت هوشمندی می‌گردید که از میکروفون و قابلیت مکالمه پشتیبانی کند، می‌توانید به سراغ شیائومی Mibro Lite2 بروید. ساعت هوشمند میبرو لایت ۲ ساعت خوش‌دست و سبکی است که جنس بدنه فلزی مرغوبی دارد. این ساعت هوشمند ضدآب از پنل اولد با تراکم پیکسلی ۳۹۱ پیکسل در اینچ ساخته شده و به قابلیت AOD مجهز است. باتری ۳۵۰ میلی‌آمپری آن نیز تا ۱۲ روز کاربری عادی را دوام می‌آورد.

شیائومی Mibro Lite2 به حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) و شتاب‌سنج مجهز است و قابلیت‌هایی مثل ۶۰ حالت ورزشی مختلف، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت سلامت بانوان، پایش سطح استرس را پشتیبانی می‌کند.

ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی

ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی / Xiaomi Redmi Watch 3 Active خاکستری

ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ای است که تمام ویژگی‌های کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. با ظاهری مستطیلی و شبیه به اپل واچ از صفحه نمایش ۱٫۸۳ اینچی LCD با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت بهره می‌برد. استفاده از پنل LCD در این مدل علاوه بر پایین آوردن قیمت به صرفه‌جویی در مصرف شارژ نیز منجر می‌شود. باتری 289 میلی‌آمپر ساعتی ردمی واچ 3 اکتیو بسته به میزان استفاده با یک بار شارژ کامل بین ۸ الی ۱۲ روز دوام خواهد آورد.

قابلیت مکالمه با جدیدترین اسمارت واچ شیائومی یکی از ارزشمندترین ویژگی‌های آن است. پشتیبانی از ۱۰۰ حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب و شتاب‌سنج از دیگر ویژگی‌های مهم ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی هستند.

امیزفیت جی تی اس ۲ مینی

Amazfir GTS 2 mini | امیزفیت جی تی اس ۲ مینی مشکی

ساعت سبک و جذاب از امیزفیت جی تی اس ۲ مینی ارزش خرید بالایی دارد. جی تی اس ۲ مینی با نمایشگر ۱٫۵۵ اینچی از قابلیت صفحه‌‌نمایش همیشه‌روشن نیز بهره می‌برد که با بیش از ۶۰ حالت مختلف می‌تواند اطلاعات را نمایش دهد؛ این ساعت تنها ۱۹٫۵ گرم وزن دارد و با وجود ابعاد بسیار کوچکش، عمر باتری بسیار خوب دو هفته‌ای را در استفاده‌های عادی ارائه می‌دهد. سازگاری با اندروید و iOS، سنجش غلظت اکسیژن خون، پایش ضربان قلب و وضعیت خواب و همچنین پشتیبانی بیش از ۷۰ حالت ورزشی از دیگر امکانات امیزفیت جی تی اس ۲ مینی هستند.

نکته‌ای که شاید کمتر کسی توجهی به آن کند، نام‌گذاری سری GTS و GTR امیزفیت است که بیشتر به شکل ظاهری آن‌ها برمی‌گردد و در صورت مشاهده‌ی نام‌گذاری مشابه و بعضاً گیچ‌کننده‌ی بین آن‌ها، اگر تفاوت فقط در R یا S پایانی باشد، باید بدانید که هر دو ساعت امکانات تقریباً یکسانی دارند و R نشان‌دهنده طراحی دایره‌ای شکل است و S نیز طراحی مشابه اپل واچ را خاطرنشان می‌کند.

واچ S1 اکتیو شیائومی

ساعت هوشمند واچ S1 اکتیو شیائومی / Xiaomi Watch S1 Active آبی

Watch S1 Active، ساعت هوشمند ارگونومیک و باکیفیت شیائومی، از پنل اولد با تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت ساخته شده است. باتری ۴۷۰ میلی‌آمپر ساعتیی ساعت در عرض دو ساعت و نیم به‌طور کامل شارژ می‌شود و بین ۱۲ تا ۲۴ روز شارژدهی خواهد داشت. البته در صورت روشن بودن GPS این مدت به ۳۰ ساعت کاهش خواهد یافت.

به لطف میکروفون و بلندگوی داخلی امکان مکالمه باکیفیت با Watch S1 Active را خواهید داشت. ساعت به حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشارسنج و سنجش نور محیط مجهز است. همچنین از ۱۱۷ حالت ورزشی مختلف، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت سلامت بانوان، برنامه‌ی تمرین تنفس، NFC و دستیار صوتی الکسا پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی واچ ۴

Galaxy Watch 4 | گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۴ سامسونگ ویژگی‌هایی مثل نمایشگر ۱٫۱۹ اینچی (نسخه ۴۰ میلی‌متری) یا ۱٫۳۶ اینچی (نسخه ۴۴ میلی‌متری) و پشتیبانی از نمایشگر همیشه‌روشن، گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 و قابلیت تحمل فشار ۵ اتمسفری آب، استاندارد نظامی MIL-STD-810G، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت اندازه‌گیری غلظت اکسیژن خون، سنجش فشار خون (ظاهراً برای کاربران ایرانی کار نمی‌کند)، پایش کیفیت خواب و پایش وضعیت استرس و پشتیبانی از قابلیت ECG (نوار قلب) و تراشه‌ی قدرتمندتر نسبت به نسل پیشین را شامل می‌شود.

سامسونگ بعد از Android Wear قدیمی گوگل در ساعت هوشمند اولیه‌اش «Gear Live»، بازگشتی دوباره به گوگل داشت و از «Wear OS» گوگل با ظاهری شبیه به تایزن در سری گلکسی واچ ۴ استفاده کرد؛ این ساعت هوشمند سامسونگ با ۱۶ گیگابایت حافظه و ۱٫۵ گیگابایت رم گجتی کم‌نقص به‌حساب می‌آید.

توجه داشته باشید که گلکسی واچ‌ها تنها با دستگاه‌های اندرویدی سازگار هستند.

امیزفیت T-Rex پرو

بهترین ساعت هوشمند | امیزفیت تی رکس شیائومی - Amazfit T-Rex Xiaomi ‌رنگ مشکی

امیزفیت T-Rex پرو را می‌توانیم بهترین ساعت هوشمند برای علاقه‌مندان به ساعت‌های ضدضربه و غول‌پیکر برند جی‌شاک بدانیم. شاید برایتان سؤال باشد که چرا نام پادشاه دایناسورها را روی امیزفیت تی-رکس گذاشته‌اند؛ زیرا این ساعت به معنای کلمه یک «هیولا» محسوب می‌شود. تی-رکس ۱۵ گواهینامه نظامی دارد و تقریباً دربرابر همه‌چیز مقاوم است. برای نمونه، بدنه تی-رکس می‌تواند دربرابر گرمای ۷۰ درجه و سرمای منفی ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد مقاومت کند. به‌علاوه، به‌طور کامل دربرابر آب، گردوغبار و ضربه مقاومت دارد.

از نظر امکانات هم می‌توانیم به حسگر سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون، GPS و نمایشگر اولد ۱٫۳ اینچی در ساعت هوشمند امیزفیت تی‌-رکس پرو اشاره کنیم. بد نیست بدانید که تی-رکس پرو با یک بار شارژ کردن می‌تواند تا ۱۸ روز شارژدهی کند.

گلکسی واچ ۵ سامسونگ

بهترین ساعت هوشمند - گلکسی واچ 5 | Galaxy watch 5 Samsung

گلکسی واچ 5 سامسونگ با بهره‌مندی از گواهی IP68، گواهی نظامی MIL-STD-810H و مقاومت تا عمق ۵۰ متری آب، بسیار خوش‌ساخت و مقاوم است. نمایشگر Super AMOLED در ابعاد ۱٫۲ اینچ برای نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری و ۱٫۴ اینچ در نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری، محافظ صفحه‌ی‌نمایش کریستال سافایر، تراشه Exynos W920، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایت و رم ۱٫۵ گیگابایت،‌ امکان مکالمه و ارسال پیام، شارژ بی‌سیم، حسگر ضربان قلب اپتیکال، امکان تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج و پایش مداوم ضربان قلب،‌ برخی از امکانات بلند‌بالای واچ 5 سامسونگ است.

همچنین این نکته نباید فراموش شود که گلکسی واچ 5 سامسونگ، تحت سیستم‌عامل Wear OS و با پوسته‌ی شخصی‌سازی‌شده One UI Watch 4.5 کار می‌کند که مزیت بزرگی برای این ساعت است؛ چراکه برخلاف ساعت‌های چینی (شیائومی و زیربرندهای آن مانند هایلو، میبرو و مایمو) می‌توان ازطریق پلی استور گوگل روی ساعت هوشمند سامسونگ، اپلیکیشن‌هایی را هرچند به‌صورت محدود نصب کرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله چطور روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم، را مطالعه کنید. گلکسی واچ 5 دو نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری به‌فروش می‌رسد.

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار بالای ۱۰ میلیون تومان

اپل واچ SE نسخه 2023

رنگ نقره‌ای ساعت هوشمند اپل واچ Apple Watch SE 2023 40mm

اپل واچ SE نسخه 2023 یکی از ارزنده‌ترین انتخاب‌ها بین ساعت‌های هوشمند اپل است. به‌ غیر از قیمت و ویژگی‌های مناسب، این موضوع که اپل به تولید اپل واچ SE نسخه 2 در کنار سری اپل واچ 9 و اپل واچ اولترا 2 ادامه داده، به ارزش خرید این محصول می‌افزاید.

اپل واچ SE 2023 از نمایشگر اولد رتینا با با تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ و روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت و تراشه‌ی S8 اپل با پردازنده‌ی دو هسته‌ای ۶۴ بیتی مجهز شده است. مقاومت دربرابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر، بلندگوی قدرتمند، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی، یک گیگابایت رم و قابلیت Emergency SOS، پشتیبانی از فرامین صوتی سیری، تشخیص تصادف، تشخیص سقوط، هشدار ضربان قلب نامنظم از ویژگی‌های نسل جدید اپل واچ SE است.

گلکسی واچ ۵ پرو سامسونگ

بهترین ساعت هوشمند - گلکسی واچ 5 پرو | Galaxy watch 5 pro Samsung

گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ را به‌راحتی می‌توان بهترین ساعت هوشمند برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی، خصوصاً گوشی‌های گلکسی سامسونگ، در نظر گرفت. در این مدل سامسونگ هم مانند رقیب دیرینش، اپل، روی طول عمر باتری تمرکز کرده تا گلکسی واچ 5 پرو با باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی حدود ۳ تا ۴ روز دوام بیاورد. این عدد همچنان درمقایسه‌با رقبایی مانند شیائومی چندان فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد، اما زمانی که امکانات این ساعت هوشمند را در نظر بگیریم، شاید منطقی‌تر به نظر برسد. امکاناتی که در گلکسی واچ 5 پرو دراختیار کاربران قرار می‌‌گیرد به‌ غیر از باتری، فریم تیتانیومی و حسگر دمای بدن دقیقاً مشابه چیزی است که در گلکسی واچ 5 شاهد آن هستیم.

اپل واچ ۸

بهترین ساعت هوشمند - اپل واچ 8 | Apple Watch 8

صفحه‌نمایش ۱٫۹ اینچی اپل واچ سری ۸ با کریستال ضخیمی که روی آن قرار داده شده تا دربرابر ترک‌خوردگی مقاومت نشان دهد، فوق‌العاده مقاوم است. نمایشگر همیشه‌روشن رتینای این اپل واچ، روشنایی ۱۰۰۰ نیتی دارد.

سری ۸ اپل واچ از ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و رم یک گیگابایتی، باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۰۹ میلی‌آمپر ساعتی با دوام ۱۸ ساعته در مصارف عادی بهره می‌برد. مقاومت در برابر فشار آب تا عمق ۵۰ متر، مقاومت دربرابر گردوغبار، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش وضعیت خواب، پایش سلامت بانوان، قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع، مواردی محسوب می‌شوند که در این سری و سری پیشین وجود داشته است.

به‌طورکلی اپل واچ سری 8 در قیاس با نسل قبلی تغییرات زیادی را به‌ خود نمی‌بیند و تنها تراشه‌ی به‌روزتر S8 اپل، محافظ نمایشگر کریستال سافایر، قابلیت تشخیص تصادف، حسگر سنجش دمای بدن و بلوتوث نسخه‌ی جدید ۵.۳ در نسل جدید ارتقا پیدا کرده‌اند. اپل واچ 8 را در مدل‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری می‌توان خرید.

بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۳

آیا می‌دانید که فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ از کل فروش صنعت ساعت‌سازی سوئیس بیشتر است؟ این آمار به‌تنهایی نشان می‌دهد که چرا اپل پرچم‌دار صنعت گجت‌های پوشیدنی دنیا به‌حساب می‌آید.

اگر محدودیت مالی را به کل کنار بگذاریم، بهترین ساعت های هوشمند دنیا برای آيفون اپل واچ 9، اپل واچ اولترا و اولترا ۲ خواهند بود. اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ اسمارت واچ جذاب پیکسل واچ 2 گوگل، گلکسی واچ 6 یا گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ بروید.

گفتنی است که درحال‌حاضر دو مدل اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ قیمت نامعقولی در بازار ایران دارند. حتی اگر از طرفداران اپل واچ باشید؛ در شرایط فعلی خرید این دو مدل گران‌قیمت منطقی به نظر نمی‌رسد. ازآنجاکه تفاوت‌های چشمگیری بین سری‌های ۷ و ۸ با سری ۹ یا بین اپل واچ اولترا با اولترا ۲ وجود ندارد، توصیه می‌کنیم به سراغ سری‌هایی با کارایی یکسان و قیمت معقول‌تر بروید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد امکانات ساعت هوشمند اپل سری ۹، اپل واچ اولترا، پیکسل واچ ۲ گوگل، و سامسونگ گلکسی ۶ خواهیم داد.

اپل واچ ۹

اپل واچ 9

اپل واچ سری ۹ جدیدترین ساعت هوشمند ۲۰۲۳ اپل محسوب می‌شود. صفحه نمایش رتینا AoD با شیشه‌ی تقویت‌شده Ion-X مقاوم در برابر خط‌وخش و روشنایی ۲۰۰۰ نیت، تراشه اپل S9 و باتری با ظرفیت ۳۰۸ میلی‌آمپر ساعت از ویژگی‌های ساعت جدید اپل است.

اپل واچ 9 تفاوت چندانی با سری 8 ندارد. تنها تفاوت مهم، ارتقا به تراشه اپل S9 با ۳۰ درصد سرعت بیشتر نسبت به تراشه S8 به‌کاررفته در اپل واچ ۸ و روشنایی دو برابری صفحه نمایش است. اپل واچ سری 9 در دو نسخه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری در بازار به فروش می‌رسد.

سامسونگ گلکسی واچ ۶

سامسونگ گلکسی واچ 6

از اپل واچ و مدل‌های گران ۲۰۲۳ آن که بگذریم، به آخرین ساعت هوشمند ۲۰۲۳ سامسونگ می‌رسیم. سامسونگ گلکسی واچ 6 که در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری موجود است،‌ از صفحه با محافظ مقاوم کریستال سافایر و روشنایی فوق‌العاده ۲٬۰۰۰ نیت بهره می‌برد تا بتوان در روزهای آفتابی به‌راحتی با آن کار کرد.

پردازنده دو هسته‌ای Exynos W930 در کنار ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با ۲ گیگابایت رم و باتری با ظرفیت 425 میلی‌آمپر ساعت که با نمایشگر همیشه روشن ۳۰ ساعت و بدون آن تا ۴۰ ساعت دوام می‌آورد، از ویژگی‌های سخت‌افزاری واچ 6 سامسونگ است.

از تفاوت‌های این ساعت جذاب جدید با گلکسی واچ 5 پرو می‌توان به پردازنده اگزینوس با سرعت کلاک و رم بیشتر، باتری قوی‌تر، نرم‌افزار جدیدتر با Wear OS 4 و روشنایی دو برابری نسبت به گلکسی واچ 5 پرو، اشاره کرد.

همچنین گلکسی واچ 6 کلاسیک با ظاهری متفاوت‌تر و جنس بدنه استیل ضدزنگ در دو نسخه ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری قابل خریداری است.

پیکسل واچ 2 گوگل

ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل / Google Pixel Watch 2 بدنه طلایی روشن با بند خاکستری

پیکسل واچ ۲ بهترین ساعت هوشمند گوگل است که گرچه ظاهری مشابه با نسل قبل پیکسل واچ دارد اما در باطن بهبودهایی را تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در بخش باتری است که با ظرفیت ۳۰۶ میلی‌آمپرساعت می‌تواند حتی با روشن‌ بودن AOD، حدود ۲۴ ساعت دوام بیاورد. باتری پیکسل واچ ۲ در ۷۵ الی ۸۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود.

پوشیدنی گوگل افزایش عمر باتری‌اش را علاوه‌بر آپدیت Wear OS 4، مدیون تراشه‌ی بهینه‌ی Qualcomm Snapdragon W5 است. به‌لطف Wear OS 4 اپ‌های جدید جیمیل، تقویم گوگل، یوتیوب موزیک و Assistant بهبودیافته، تجربه کاربری لذتبخشی را فراهم آورده‌اند.

اسمارت واچ قدرتمند گوگل افزون‌بر نرم‌افزار به‌روزرسانی‌شده از الگوریتم‌های AI و دو حسگر جدید نیز برخوردار است. حسگرهای سنجش دمای پوست و حسگر سنجش مداوم الکترودرمال (EDA) که در سنجش سطح استرس کاربر نقش دارند. حسگر EDA وظیفه‌ی شناسایی سلول‌های عرق را به‌عهده دارد که درکنار سنجش ضربان قلب و دمای بدن، به تشخیص سطح استرس کمک می‌کند. حسگرهای اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام، شتاب‌سنج سه‌محوره، ژیروسکوپ، قطب‌نما، ارتفاع‌سنج و فشارسنج هوا نیز پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، پایش وضعیت خواب، پایش وضعیت استرس و دیگر قابلیت‌ها را ممکن ساخته‌اند.

اسمارت واچ گوگل به کمک حسگرهای دقیق خود می‌تواند ارزیابی کاملی از فعالیت‌های ورزشی کاربر ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های جالب پیکسل واچ ۲ ردیابی خودکار فعالیت‌های ورزشی مثل دوچرخه‌سواری و دویدن است.

این ساعت ۴۱ میلی‌متری با حافظه داخلی ۳۲ گیگی و ۲ گیگ رم در دو مدل GPS و LTE موجود است.

اپل واچ اولترا

بهترین ساعت هوشمند - اپل واچ اولترا | Apple watch Ultra

در اپل واچ اولترا تقریباً همه‌چیز نسبت به اپل واچ 8 دو برابر شده است؛ مثلاً میزان روشنایی نمایشگر از ۱٬۰۰۰ نیت به ۲٬۰۰۰ نیت، مقاومت دربرابر نفوذ آب از ۵ اتمسفر به ۱۰ اتمسفر و طول عمر باتری نیز از ۱۸ ساعت به ۳۶ ساعت ارتقا پیدا کرده‌اند.

استاندارد نظامی MIL-STD 810H، سنجش دمای آب و فریم تیتانیومی از جمله‌ی دیگر ویژگی‌های بهترین ساعت هوشمند اپل در سال ۲۰۲۲ است. قیمت اپل واچ اولترا چیزی حدود ۳۹ تا ۴۸ میلیون تومان است. مبلغی که با آن می‌توان سراغ برخی از بهترین گوشی‌های اندرویدی بازار رفت.

اپل واچ اولترا 2 نیز تفاوت چندانی با نسل اول ندارد. تنها تفاوت مهم، ارتقا به تراشه اپل S9 با ۳۰ درصد سرعت بیشتر نسبت به اپل S8 به‌کاررفته در اپل واچ اولترا است. همچنین روشنایی صفحه در نسل دو از ۲٬۰۰۰ به ۳٬۰۰۰ نیت و فضای ذخیره‌سازی از ۳۲ گیگ به ۶۴ گیگ رسیده است.

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز انواع ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل‌نظر فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین ساعت هوشمند 2023 کدام است؟

    بهترین ساعت هوشمند 2023 اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 هستند. این ساعت‌ها قدرتمندترین تراشه، بهترین نمایشگر و بیشترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ البته این موضوع را هم فراموش نکنید که ساعت‌های اپل تنها با گوشی‌های آیفون سازگار هستند و پول زیادی نیز بابت خرید آن‌ها باید بپردازید.

    اندرویدی‌ها هم بهتر است سراغ گلکسی واچ 6 سامسونگ بروند.

  • کدام اپل واچ بین ساعت‌های هوشمند اپل ارزش خرید بالایی دارد؟

    اپل واچ SE نسخه 2 یکی از ارزنده‌ترین انتخاب‌ها بین ساعت‌های هوشمند اپل است. به‌غیراز قیمت و ویژگی‌های مناسب، این موضوع که اپل امسال هم به تولید اپل واچ SE نسخه 2 در کنار سری اپل واچ 9 و اپل واچ اولترا 2 ادامه خواهد داد، به ارزش خرید این محصول می‌افزاید.

  • بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون تومان کدام است؟

    پیشنهاد ما، مچ بند هوشمند آنر بند 6 است که به لطف نمایشگر بزرگش، ظاهری شبیه به ساعت‌های هوشمند دارد؛ البته اگر حال‌و‌هوای ساعت‌های هوشمند را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید نیم‌نگاهی هم به شیائومی Mibro lite داشته باشید.

  • بهترین ساعت هوشمند تا پنج میلیون تومان کدام است؟

    در مقاله پیشنهادهای گوناگونی در بازه قیمتی تا ۵ میلیون تومان داده شد اما یکی از بهترین ساعت هوشمند تا ۵ میلیون تومان، «سامسونگ گلکسی 4» است.

  • بهترین ساعت هوشمند زنانه شیائومی کدام است؟

    اکثر ساعت‌های هوشمند شیائومی برای بانوان مناسب‌اند، ولی مدل‌هایی مثل Mijia Quartz یا Amazfit Stratos به لطف بدنه‌ی زیبا و ظریفی که دارند، بیشتر از بقیه مدل‌ها برای بانوان مناسب هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات