بهترین ساعت‌ها و مچ‌بند‌های هوشمند بازار ایران [خرداد ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
راهنمای خرید ساعت هوشمند
برای رصد فعالیت‌های ورزشی، از دست‌ندادن تماس‌ها و کنترل راحت‌تر گوشی، با بهترین ساعت‌ها و مچ‌بند‌های هوشمند بازار آشنا شوید.
تبلیغات

تا چند سال قبل اگر قصد خرید ساعت هوشمند یا مچ‌بند هوشمند داشتید، باید از خودتان می‌پرسیدید که «آیا واقعاً به چنین گجتی نیاز دارم؟»؛ اما حالا دیگر نیازی به این سؤال نیست و با مبلغ نسبتاً کمی، می‌توانید حداقل یک مچ‌بند هوشمند تهیه کنید.

حتی اگر نخواهید از امکانات سلامتی و ورزشی اسمارت واچ استفاده کنید، ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند تضمین می‌کنند که هیچ‌کدام از پیام‌ها و تماس‌هایتان را از دست ندهید، پخش موسیقی را کنترل کنید و به‌طور کلی کمتر لازم باشد که گوشی را از جیبتان خارج کنید. به‌لطف امکان تعویض تم که در اکثر ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند وجود دارد، می‌توانید ظاهر ساعت را به هر شکل و شمایلی شخصی‌سازی کنید؛ پس تصور نکنید که حتماً باید «ورزشکار» باشید تا سراغ گجت‌های پوشیدنی بروید.

گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته‌ی کلی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) تقسیم کرد؛ دسته‌ی اول شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، بزرگ‌تر هستند، قیمت بیشتری دارند و البته امکانات بیشتری هم در مقایسه با مچ بندهای هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهند. از طرفی مچ‌بندهای هوشمند نمایشگر کوچک‌تری دارند که اطلاعات کمتری را در مقایسه با ساعت‌های هوشمند به نمایش می‌گذارد؛ قیمت پایین‌تر، امکانات ارتباطی کمتر و فاصله گرفتن از طراحی کلاسیک هم از جمله مشخصات مچ بندهای هوشمند است.

مقایسه ضخامت حلقه چرخان گلکسی واچ ۶ کلاسیک با گلکسی واچ ۴ کلاسیک

در ادامه در قالب راهنمای خرید، بهترین ساعت هوشمند و بهترین مچ بند هوشمند موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی کرده‌ایم. معیارهایی که برای انتخاب مدل‌ها در نظر گرفته‌یم شامل امکانات و قابلیت‌ها کیفیت ساخت بدنه و نمایشگر و خوانایی آن زیر نور آفتاب است.

در این مقاله تا حد امکان از معرفی بیش‌ازحد مدل‌ها خودداری شده است؛ اما اگر طرفدار برندهای سامسونگ، شیائومی یا هواوی هستید و می‌خواهید با اسمارت‌واچ‌های بیشتری از این برندها آشنا شوید، می‌توانید به راهنماهای خرید بهترین ساعت‌های هوشمند سامسونگ، بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی و بهترین ساعت‌های هوشمند هواوی سر بزنید.

بهترین ساعت و مچ‌بند هوشمند کمتر از ۲ میلیون تومان

تی سی اچ Z40
ساعت هوشمند تی سی اچ TCH Z40
نمای پشتی ساعت هوشمند تی سی اچ TCH Z40
نمای جلوی ساعت هوشمند تی سی اچ TCH Z40
نمای کناری ساعت هوشمند تی سی اچ TCH Z40
سیستم‌عامل اختصاصی
سازگار با اندروید و iOS
1.43 اینچ
466×466 پیکسل
بلوتوث
حسگر SpO2
220 میلی‌آمپر ساعت
عمر باتری تا 7 روز

تی سی اچ Z40 جزو ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار است که بدون محدودیت برای کاربران ایرانی با آیفون و گوشی‌های اندروید سازگار است و از قابلیت جذاب پاسخ‌دهی به تماس در اندروید پشتیبانی می‌کند. با طراحی چشم‌نواز و کیفیت ساخت خوب، Z40 از صفحه‌نمایش امولد پروضوح ۴۶۶ در ۴۶۶ پیکسل با ابعاد ۱٫۴۳ اینچی استفاده می‌کند. نمایشگر ساعت روشنایی قابل قبولی تولید می‌کند و کار کردن با آن زیر نور نه‌چندان شدید آفتاب، مشکلی برای خوانایی صفحه به‌وجود نمی‌آورد.

باتری ۲۲۰ میلی‌آمپرساعت Z40 می‌تواند بین ۴ تا ۵ روز استفاده‌ی عادی دوام بیاورد. ساعت هوشمند تی‌سی‌اچ تقریبا از تمام قابلیت‌هایی که اسمارت‌واچ‌های جدید دارند ازجمله فهرست بلند‌بالایی از ورک‌اوت‌ها، سنجش ضربان قلب و سطح اکسیژن خون، پایش خواب، نمایش اعلانات، پخش موزیک، سلامت بانوان و موارد دیگر بهره می‌برد. جالب اینجا است که باوجود دقت نه‌چندان بالای گام‌شمار ساعت، تست ضربان قلب و SpO2 این اسمارت‌واچ هم‌پای گلکسی واچ ۴ پیش می‌آید تا آن را به‌انتخابی معقول تبدیل کند.

نکات مثبت
  • پاسخ‌گویی به تماس حین اتصال به اندروید
  • پخش موزیک حین اتصال به اندروید
  • صفحه‌نمایش امولد پروضوح
  • عمر باتری رضایت‌بخش
  • بند سیلیکونی اضافی
  • قیمت مناسب
نکات منفی
  • گام‌شمار و پایش خواب نه‌چندان دقیق
  • مشکل در نمایش اعداد فارسی در اعلانات
  • باگ پخش موزیک و برقراری تماس با آیفون
شیائومی Mibro A2
ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro A2 و دکمه‌های کنترلی چرخان
نمای پشتی سنسورها و درگاه شارژ ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro A2
نمای جلوی ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro A2
نمای چپ ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro A2 به‌همراه بند
سیستم‌عامل اختصاصی
سازگار با اندروید و iOS
1.39 اینچ
360x360 پیکسل
بلوتوث 5.3
حسگر SpO2
350 میلی‌آمپر ساعت
عمر باتری تا 50 روز

شیائومی Mibro A2 از نمایشگر ۱٫۳۹ اینچی با وضوح ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل استفاده می‌کند، اما متأسفانه در سایت سازنده، اطلاعاتی در مورد نوع پنل نمایشگر در اختیار قرار نمی‌گیرد. ساعت هوشمند میبرو A2 درمقایسه‌با بسیاری از مدل‌های هم‌قیمت ظرفیت باتری بالاتری ارائه می‌دهد. این ساعت با باتری ۳۵۰ میلی‌متری در حالت استفاده‌ی عادی تا ۱۰ روز و در حالت استندبای تا ۵۰ روز همراه کاربر خواهد بود. حسگرهای ساعت مثل ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون نیز تا حد قابل قبولی درست عمل می‌کنند.

ساعت هوشمند شیائومی Mibro A2 در مجموع ۷۰ حالت ورزشی دارد؛ ازاین‌رو، برای افرادی که ساعت هوشمند را برای فعالیت‌های ورزشی می‌خواهند، گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد. نکته‌ی مهم دیگر برای کاربران ایرانی این است که خوشبختانه ساعت شیائومی اعلان‌های فارسی را بدون ایراد نمایش می‌دهد و از اسپیکر و میکروفون نیز برای پاسخگویی به‌ تماس‌ها با استفاده از بلوتوث پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، امکان شماره‌گیری مستقیم از روی ساعت نیز وجود دارد.

بند 8 شیائومی
ساعت هوشمند بند 8 شیائومی Xiaomi Band 8
نمای کناری ساعت هوشمند بند 8 شیائومی Xiaomi Band 8
نمای پشتی، سنسور و درگاه شارژ ساعت هوشمند بند 8 شیائومی Xiaomi Band 8
رنگ‌بندی ساعت هوشمند بند 8 شیائومی Xiaomi Band 8
نمایشگر اسمارت بند ۸ شیائومی
سیستم‌عامل اختصاصی
سازگار با اندروید و iOS
1.62 اینج
AMOLED
بلوتوث
حسگر SpO2
190 میلی‌آمپر ساعت
شارژ کامل در 1 ساعت

بند ۸ شیائومی گجت‌ پوشیدنی جذاب، سبک و راحت با بند لطیف و فریم فلزی است که می‌توان از آن به شکل گردنبند یا روی کفش هم استفاده کرد. اسمارت بند شیائومی از نمایشگر ۱٫۶۲ اینچی AMOLED با تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. با روشنایی ۶۰۰ نیتی نمایشگر، خواندن محتوا و دیدن اطلاعات صفحه همیشه روشن (AOD) زیر نور آفتاب به‌آسانی صورت می‌گیرد.

باتری بند ۸ شیائومی با شارژ سریع تنها در عرض یک ساعت کاملاً شارژ می‌شود و تا ۱۶ روز دوام می‌آورد. البته اگر AOD فعال باشد یک بار شارژ تا ۵ روز شارژدهی خواهد داشت. این مچ‌بند NFCدار مثل نسل‌های قبلی از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند.

نکات مثبت
  • قیمت مناسب
  • سنجش ضربان قلب و SpO2 دقیق
  • سبک، راحت با بند لطیف و فریم فلزی
  • نمایشگر اولد ۶۰ هرتزی با روشنایی ۶۰۰ نیت
نکات منفی
  • قطع و وصل شدن اتصال با گوشی در ورک‌اوت‌ها
  • پشتیبانی ناقص از ایموجی در نمایش پیام‌ها
  • نبود واچ‌فیس‌های متنوع برای آیفون
  • نبود GPS و دکمه فیزیکی

بهترین ساعت هوشمند کمتر از ۳ میلیون تومان

ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی
ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی / Xiaomi Redmi Watch 3 Active خاکستری
رنگ های مختلف ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی / Xiaomi Redmi Watch 3 Active
شارژر ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی / Xiaomi Redmi Watch 3 Active
رنگ های مختلف بند ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی / Xiaomi Redmi Watch 3 Active
نمای جانبی ساعت هوشمند ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی / Xiaomi Redmi Watch 3 Active
سیستم‌عامل اختصاصی
سازگار با اندروید و iOS
1.83 اینچ
240x280 پیکسل
بلوتوث 5.3
حسگر SpO2
289 میلی آمپر ساعت
غیرقابل تعویض

ردمی واچ 3 اکتیو شیائومی ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ای است که تمام ویژگی‌های کاربردی موردانتظار را در اختیارتان قرار می‌دهد. با ظاهری مستطیلی (شبیه به اپل واچ) از صفحه نمایش ۱٫۸۳ اینچی با حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت بهره می‌برد که باعث شده است استفاده از آن زیر نور آفتاب بدون مشکل باشد.

پنل LCD به‌کاربرده‌شده در این اسمارت‌واچِ مقاوم در برابر نفوذ آب، علاوه‌بر پایین آوردن قیمت محصول، به صرفه‌جویی در مصرف شارژ نیز منجر شده است؛ به‌طوری‌که باتری ۲۸۹ میلی‌آمپر ساعتی ردمی واچ 3 اکتیو بسته به میزان استفاده با یک بار شارژ کامل بین ۸ الی ۱۲ روز دوام خواهد آورد.

بهترین ساعت و مچ‌بند هوشمند کمتر از ۴ میلیون تومان

شیائومی Mibro Watch GS Pro
ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro Watch GS Pro
نمای روبروی ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro Watch GS Pro
نمای کناری ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro Watch GS Pro
نمای پشتی ساعت هوشمند شیائومی Xiaomi Mibro Watch GS Pro
سیستم عامل اختصاصی
سازگار با اندروید و iOS
1.43 اینچ
466×466 پیکسل
بلوتوث 5.3
حسگر SpO2
460 میلی‌آمپر ساعت
عمر باتری تا 20 روز

نقطه‌‌ی قوت ساعت هوشمند Mibro Watch GS Pro را می‌توان باتری ۴۶۰ میلی‌آمپرساعتی آن دانست که به‌گفته‌ی شرکت سازنده در حالت استفاده‌ی عادی تا ۲۰ روز دوام می‌آورد. پس از راه‌اندازی ساعت، صدها ویجت متنوع در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و امکان شخصی‌سازی ویجت‌ها نیز فراهم است.

پشتیبانی کامل از زبان فارسی، از دیگر نکات مثبت ساعت میبرو Watch GS Pro به‌حساب می‌آید. تمامی حروف بدون ایراد نمایش داده می‌شوند، ولی درست مثل اکثر مدل‌های هم‌رده، خبری از نمایش کامل پیام‌ها و اعلان‌ها نیست. نمایشگر ۱٫۴۳ اینچی OLED ساعت، وضوح و روشنایی قابل قبولی دارد و خوشبختانه از قابلیت AOD یا نمایشگر همیشه روشن نیز پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی فیت 3
ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Fit3
نمای پشتی و محل سنسورهای ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Fit3
نمای جلوی ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Fit3
نمای حالت بار شده ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Fit3
رنگ صورتی ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Fit3
سیستم‌عامل FreeRTOS
سازگار با اندروید
1.6 اینچ
256x402 پیکسل
بلوتوث 5.3
حسگر SpO2
208 میلی‌آمپر ساعت
عمر باتری تا 13 روز

ساعت‌ هوشمند ارگونومیک و سبک گلکسی‌ فیت ۳ که اواخر فوریه ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار شد، از نمایشگر امولد درخشان ۱٫۶ اینچی با وضوح ۲۵۶ در ۴۰۲ پیکسل و بدنه‌ آلومینیومی بهره می‌برد. باتری ۲۰۸ میلی‌آمپرساعتی ساعت نیز که در استفاده روزمره حدودا یک هفته دوام می‌آورد.

رابط کاربری فیت ۳، FreeRTOS، از بسیاری از جهات شبیه WearOS است؛ اما از گوگل‌پلی و قابلیت نصب اپلیکیشن‌های جانبی پشتیبانی نمی‌کند. درنتیجه با خرید آن باید با اپ‌های پیش‌فرض ازجمله اپلیکیشن سلامت، کنترل موسیقی، پیداکردن گوشی، آب‌وهوا، تقویم، تایمر، آلارم، استاپ‌واچ، ساعت جهانی، ماشین‌حساب و کنترل شاتر دوربین کنار بیایید. برخلاف گلکسی واچ‌ها در گلکسی فیت ۳، امکان پاسخ به پیام وجود ندارد و فقط می‌توانید پاسخ‌های از‌پیش‌تعریف‌شده ارسال کنید.

نکات مثبت
  • عمر باتری فوق‌العاده
  • نمایشگر امولد بزرگ و درخشان
  • تشخیص سقوط و Emergency SOS
  • سبک، راحت با بند لطیف و فریم فلزی
  • دارای مهم‌ترین قابلیت‌های سلامت و ورزش
نکات منفی
  • نبود امکان پاسخ به تماس و پیام‌ها
  • نبود امکان نصب اپلیکیشن
  • نبود GPS داخلی
  • ناسازگار با آیفون

بهترین ساعت هوشمند کمتر از ۶ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی واچ 4 مدل 40 میلی‌متری
گلکسی واچ 4 سامسونگ مدل 40 میلی‌متری / Samsung Galaxy Watch 4 40mm مشکی
پشت گلکسی واچ 4 سامسونگ مدل 40 میلی‌متری / Samsung Galaxy Watch 4 40mm مشکی
بند گلکسی واچ 4 سامسونگ مدل 40 میلی‌متری / Samsung Galaxy Watch 4 40mm مشکی
نمای روبرو گلکسی واچ 4 سامسونگ مدل 40 میلی‌متری / Samsung Galaxy Watch 4 40mm مشکی
گلکسی واچ 4 سامسونگ مدل 40 میلی‌متری / Samsung Galaxy Watch 4 40mm نقره ای
سیستم‌عامل Wear OS
سازگار با اندروید
1.19 اینچ
396x396 پیکسل
1.5 گیگابایت رم
Exynos W920
247 میلی آمپر ساعت
عمر باتری تا 40 ساعت

گلکسی واچ ۴ سامسونگ مدل 40 میلی‌متری با نمایشگر ۱٫۱۹ اینچی AMOLED و تراکم پیکسلی ۳۳۰ پیکسل‌براینچ و پشتیبانی از نمایشگر همیشه‌روشن، فریمی از جنس آلومینیوم دارد و از گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، قابلیت تحمل فشار ۵ اتمسفری آب و استاندارد نظامی MIL-STD-810G برخوردار است.

ساعت نسل چهارم سامسونگ، به حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، الکتروکاردیوگرام و فشارسنج مجهز است و از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش وضعیت خواب و استرس پشتیبانی می‌کند که برخی از آن‌ها ممکن است برای کاربران ایرانی کار نکند. باتری ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعتی آن نیز در حالت استندبای ۸۰ ساعت دوام می آورد و در استفاده‌ی روزانه، هر ساعت حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

بهترین ساعت هوشمند کمتر از ۸ میلیون تومان

امیزفیت T-Rex پرو
نمای چپ Amazfit T-Rex Pro اسمارت واچ امیزفیت تی رکس پرو مشکی
Amazfit T-Rex Pro اسمارت واچ امیزفیت تی رکس پرو مشکی
پشت Amazfit T-Rex Pro اسمارت واچ امیزفیت تی رکس پرو مشکی
Amazfit T-Rex Pro اسمارت واچ امیزفیت تی رکس پرو خاکستری
نمای راست Amazfit T-Rex Pro اسمارت واچ امیزفیت تی رکس پرو خاکستری
سیستم‌عامل اختصاصی
سازگار با اندروید و iOS
1.3 اینچ
360 × 360 پیکسل
بلوتوث 5
حسگر SpO2
390 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

امیزفیت T-Rex پرو را می‌توان بهترین ساعت هوشمندِ سازگار با اندروید و iOS برای علاقه‌مندان به ساعت‌های ضدضربه و غول‌پیکر برند جی‌شاک دانست. شاید برایتان سؤال باشد که چرا نام پادشاه دایناسورها را روی امیزفیت تی-رکس گذاشته‌اند؛ زیرا این ساعت به معنای کلمه یک «هیولا» محسوب می‌شود.

تی-رکس، ۱۵ گواهینامه نظامی دارد و تقریباً دربرابر همه‌چیز مقاوم است تا در شرایط سخت و محیط‌های خشن قابل استفاده باشد. برای نمونه، بدنه تی-رکس می‌تواند دربرابر گرمای ۷۰ درجه و سرمای ۴۰ درجه زیر صفر سانتی‌گراد مقاومت کند. به‌علاوه، به‌طور کامل دربرابر آب، گردوغبار و ضربه مقاومت دارد.

بهترین ساعت هوشمند کمتر از ۱۰ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی واچ 6 نسخه 40 میلی‌متری
ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 / Samsung Galaxy Watch 6
نمای روبرو ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 / Samsung Galaxy Watch 6
پشت ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 / Samsung Galaxy Watch 6
نمای جانبی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 / Samsung Galaxy Watch 6
بند ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 / Samsung Galaxy Watch 6
سیستم‌عامل Wear OS 4
سازگار با اندروید
1.3 اینچ
432x432 پیکسل
2 گیگابایت رم
Exynos W930
300 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

سامسونگ گلکسی واچ 6 نسخه ۴۰ میلی‌متری از صفحه‌نمایش ۱٫۳ اینچی AMOLED با تراکم پیکسلی ۴۵۳ پیکسل در اینچ و روشنایی فوق‌العاده ۲٬۰۰۰ نیت بهره می‌برد تا بتوان در روزهای آفتابی به‌راحتی با آن کار کرد.

پردازنده دو هسته‌ای Exynos W930 در کنار ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با ۲ گیگابایت رم و باتری با ظرفیت ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت که با نمایشگر همیشه روشن ۳۰ ساعت و بدون آن تا ۴۰ ساعت دوام می‌آورد، از ویژگی‌های سخت‌افزاری واچ 6 سامسونگ است.

بهترین ساعت هوشمند کمتر از ۱۲ میلیون تومان

اپل واچ اس ای 40 میلی‌متری نسخه 2023
ساعت هوشمند اپل واچ Apple Watch SE 2023 40mm
رنگ نقره‌ای ساعت هوشمند اپل واچ Apple Watch SE 2023 40mm
نمای جلوی ساعت هوشمند اپل واچ Apple Watch SE 2023 40mm
WatchOS
نسخه 10
1.57 اینچ
روشنایی 1000 نیت
1 گیگابایت رم
اپل S8
باتری لیتیوم یونی
عمر باتری 18 ساعت

نسل سوم اپل واچ SE یکی از ارزنده‌ترین انتخاب‌ها بین ساعت‌های هوشمند اپل است. اپل واچ اس ای 40 میلی‌متری نسخه 2023 از نمایشگر اولد با رزولوشن ۳۲۴ در ۳۹۴ پیکسل و روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت بهره می‌برد. باتری ۲۹۶ میلی آمپر ساعت آن نیز تا ۱۸ ساعت کاربری عادی را تاب می‌آورد.

اپل واچ SE 2023 با تراشه‌ی S8 اپل با پردازنده‌ی دو هسته‌ای ۶۴ بیتی و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی درکنار یک گیگابایت رم معرفی شده است و فضای خوبی برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها و عملکرد روانی حین اجرای آن‌ها دارد. پیش از خرید اپل‌واچ‌ها درنظر داشته باشید که تمام قابلیت‌های مهم اپل واچ که با هشدار به‌موقع جان کاربران زیادی را نجات داده‌اند، در ایران فعال نیستند.

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار بدون در نظر گرفتن قیمت

اپل واچ سری 9 آلومینیوم مدل 41 میلی‌متری
Apple Watch Series 9 / ساعت هوشمند اپل واچ سری 9 نقره ای
Apple Watch Series 9 / ساعت هوشمند اپل واچ سری 9 صورتی
نمای نیمرخ ساعت اپل سری ۹ با بند بافته گل بهی
نمای نیمرخ ساعت اپل سری ۹ با بند سیلیکونی صورتی
اپل واچ سری ۹ در رنگ های مختلف
WatchOS
نسخه 10
1.69 اینچ
352x430 پیکسل
تراشه اپل S9
حافظه 64 گیگابایت
282 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

اپل واچ 9 ازنظر ظاهر و اکثر قابلیت‌ها تفاوت چندانی با سری 8 ندارد. تنها تفاوت مهم، ارتقا به تراشه اپل S9 با ۳۰ درصد سرعت بیشتر نسبت به تراشه S8 به‌کاررفته در اپل واچ ۸ و روشنایی دو برابری صفحه نمایش تا ۲۰۰۰ نیت است. حتی دوام باتری این مدل نیز مثل نسل قبل ۱۸ ساعت اعلام شده است. اگر پردازنده قدرتمند‌تر و تعامل بیشتر با دستیار صوتی سیری یا فعالیت زیر نور آفتاب برایتان مهم است، می‌توانید به‌جای اپل واچ ۸ سراغ اپل واچ سری ۹ بروید.

دارای حسگرهای اکسیژن خون، ECG، تشخیص سقوط، خدمات اضطراری و سنسورهای دما هستند که باوجود سودمند بودنشان، برخی از آن‌ها در ایران قابل استفاده نیستند. قابلیت‌ پیدا کردن آیفون‌های گمشده در خانه، شارژ سریع و تشخیص و ضبط حرکات ورزشی مانند دوچرخه‌سواری از ویژگی‌های جدید اپل واچ سری ۹ نسبت به نسل قبلی هستند.

پیکسل واچ 2 گوگل
ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل / Google Pixel Watch 2 مشکی
نمای جانبی ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل / Google Pixel Watch 2 مشکی
پشت ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل / Google Pixel Watch 2 مشکی
ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل / Google Pixel Watch 2 بدنه طلایی روشن با بند خاکستری
نمای جانبی ساعت هوشمند پیکسل واچ 2 گوگل / Google Pixel Watch 2 بدنه طلایی روشن با بند خاکستری
سیستم‌عامل Wear OS 4
سازگار با اندروید
1.2 اینچ
450x450 پیکسل
2 گیگابایت رم
Qualcomm 5100
306 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

پیکسل واچ ۲ بهترین ساعت هوشمند گوگل محسوب می‌شود که با نمایشگر امولد ۱٫۲ اینچی و تراکم پیکسلی ۳۲۰ پیکسل در اینچ، اگرچه ظاهری مشابه با نسل قبل پیکسل واچ دارد، اما در باطن بهبودهایی یافته است. مثلا اکنون باتری با ظرفیت ۳۰۶ میلی‌آمپرساعت می‌تواند حتی با روشن‌ بودن AOD، حدود ۲۴ ساعت دوام بیاورد و ظرف ۷۵ الی ۸۰ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود.

افزایش عمر باتری‌، مدیون آپدیت Wear OS 4 و تراشه‌ی بهینه‌ی Qualcomm Snapdragon W5 با فضای ذخیره‌سازی ۳۲ گیگی و ۲ گیگ رم است. به‌لطف Wear OS 4 اپ‌های جدید جیمیل، تقویم گوگل، یوتیوب موزیک و Assistant بهبودیافته، تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشی را فراهم آورده‌اند.

اپل واچ اولترا
نمای جلو ساعت اپل واچ اولترا رنگ مشکی
ساعت هوشمند اپل واچ اولترا از نمای جلو و کنار
نمای بالا ساعت هوشمند اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra
واچ فیس ساعت هوشمند اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra
ویرایش واچ فیس ساعت هوشمند اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra
WatchOS
نسخه 9
1.92 اینچ
502×410 پیکسل
تراشه اپل S8
حافظه 32 گیگابایت
542 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

اپل واچ اولترا در سپتامبر ۲۰۲۲ به‌عنوان نسخه‌ی حرفه‌ای‌تر، بزرگ‌تر و سنگین‌تر سری ۸ عرضه شد. از نمایشگر ۱٫۹۲ اینچی LTPO OLED با رنگ‌های فوق‌العاده درخشان و حالت «همواره‌روشن» (Always-on) بهره می‌برد و حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیتی آن درکنار وضوح ۴۰۱ در ۵۰۲ پیکسل این ساعت با تراکم پیکسلی ۳۳۸ پیکسل‌بر‌اینچ، تجربه‌ فوق‌العاده‌ای را از نظر خوانایی و شفافیت تصویر و متن ارائه می‌کند.

اپل واچ اولترا مشابه سری ۸ به تراشه‌ی دوهسته‌ای Apple S8 مجهز است. تراشه‌ی سریع اپل جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها را به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کند. S8 علاوه‌بر حسگرهای معمول ازجمله حسگر ضربان قلب، حسگر سنجش سطح اکسیژن خون و حسگر نور محیط‌ (برای تنظیم خودکار روشنایی صفحه و قطع صدای تماس)، از حسگرهای جدیدی مثل حسگرهای تشخیص دمای بدن، دما و عمق آب ویژه‌ی شناگران و غواصان به‌علاوه‌ی شتاب‌سنج و ژیروسکوپ جدید برای تشخیص تصادف خودرو نیز میزبانی می‌کند.

نکات مثبت
  • صفحه‌نمایش فوق‌العاده روشن ۲۰۰۰ نیتی
  • بدنه‌ی تیتانیوم بسیار مقاوم دربرابر ضربه و دمای شدید
  • دکمه‌ی اکشن بسیار کاربردی
  • عملکرد رضایت‌بخش میکروفون‌ها و اسپیکرها هنگام تماس
  • عملکرد عالی سیستم عامل و تراشه
  • قابلیت‌های کافی برای ورزش‌کاران نیمه‌حرفه‌ای
نکات منفی
  • قیمت برابر آیفون ۱۴
  • محدودیت‌های بسیار برای کاربران ایرانی
  • نبود گزینه‌ی ریکاوری و نقشه آفلاین
  • شارژدهی و قابلیت‌های کمتر درمقایسه‌با ساعت‌های ورزشی
سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک 47 میلی‌متری
ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک / Samsung Galaxy Watch 6 Classic مشکی
نمای جانبی ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک / Samsung Galaxy Watch 6 Classic
رنگ های مختلف ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک / Samsung Galaxy Watch 6 Classic
پایش وضعیت خواب ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک / Samsung Galaxy Watch 6 Classic
ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 6 کلاسیک / Samsung Galaxy Watch 6 Classic روی مچ
سیستم‌عامل Wear OS 4
سازگار با اندروید
1.5 اینچ
480x480 پیکسل
2 گیگابایت رم
Exynos W930
425 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم یونی

نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک از نمایشگر اولد ۱٫۵ اینچی بهره می‌برد که با پوشش بسیار مقاوم یاقوت کبود محافظت شده است و به‌لطف وجود حلقه‌ی چرخان، کمتر پیش می‌آید که لکه‌ی اثر انگشت روی آن ببینید. نمایشگر رزولوشن ۴۸۰×۴۸۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی فوق‌العاده‌ی ۴۵۳ پیکسل‌براینچ دارد. این موارد درکنار روشنایی ۲۰۰۰ نیتی سبب شده است که با نمایشگری کاملا شارپ روبه‌رو باشیم که حتی فونت‌های ریز در آن خوانایی بسیار خوبی دارند.

گلکسی واچ 6 کلاسیک افزون‌بر حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، ضربان قلب، دماسنج و فشارسنج با حسگر جدید 3D Hall همراه است و حسگر BioActive را نیز حفظ کرده است. حسگر BioActive میزان آب و ترکیب بدنی کاربر را از نظر بافت عضلانی، درصد چربی، BMI و حتی میزان متابولیسم پایه، اندازه‌گیری می‌کند. به کمک این سنسورها پشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، سنجش فشار خون، پایش وضعیت خواب و پایش وضعیت استرس ممکن شده است.

نکات مثبت
  • زیبا با کیفیت ساخت عالی
  • مکانیزم آسان جدا کردن بند
  • حاشیه‌ چرخان باریک‌تر و حساس‌تر از قبل
  • نمایشگر بزرگ‌تر OLED با روشنایی ۲۰۰۰ نیت
  • مجموعه کامل سنسورها و قابلیت‌های سلامتی
نکات منفی
  • شارژدهی نه چندان خوب باتری
  • نبود برخی از قابلیت‌های سلامتی در ایران
  • امکانات محدودتر برای دستگاه‌های غیر گلکسی

سوالات متداول زومیت

  • بهترین ساعت هوشمند 2024 کدام است؟

    بدون در نظر گرفتن قیمت، اپل واچ اولترا ۲، پیکسل واچ 2 گوگل، گلکسی واچ ۶ کلاسیک بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۴ هستند که با اتصال به گوشی‌های هم‌برندشان بهترین عملکرد را دارند.

  • کدام اپل واچ بین ساعت‌های هوشمند اپل ارزش خرید بالایی دارد؟

    اپل واچ SE 2023 یکی از ارزنده‌ترین انتخاب‌ها بین ساعت‌های هوشمند اپل است که با قیمت مناسب‌تر تمام امکانات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • بهترین ساعت هوشمند زیر دو میلیون تومان کدام است؟

    تی سی اچ Z40 جزو ارزان‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار است که بدون محدودیت برای کاربران ایرانی با آیفون و گوشی‌های اندروید سازگاری دارد و از قابلیت جذاب پاسخ‌دهی به تماس در اندروید پشتیبانی می‌کند.

  • بهترین ساعت هوشمند تا پنج میلیون تومان کدام است؟

    در مقاله پیشنهادهای گوناگونی در بازه‌ی قیمتی تا ۵ میلیون تومان داده شد اما یکی از بهترین ساعت‌ها و مچ‌بند‌ها هوشمند تا ۵ میلیون تومان شیائومی Mibro Watch GS Pro و سامسونگ گلکسی فیت 3 است. با کمی هزینه‌ی بیشتر می‌توانید سامسونگ گلکسی واچ 4 را هم جایگزین ارزشمندی در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات