گلکسی S24 اولترا در دست

گلکسی S24 اولترا اینجا است؛ نگاه نزدیک زومیت به پرچمدار پرقدرت سامسونگ [تماشا کنید]

دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
مطالعه 9 دقیقه
زومیت پیش از عرضه‌ی جهانی گلکسی S24 اولترا، این گوشی را جعبه‌گشایی کرده و نگاهی نزدیک به آن انداخته است.
تبلیغات

گلکسی S24 اولترا، بهترین گوشی سامسونگ در سال ۲۰۲۴، چند روز پس از رونمایی جهانی از راه رسیده است تا با مهم‌ترین رقیب آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۶ پرو مکس از نزدیک آشنا شویم.

پرچمدار تیتانیومی سامسونگ که مدعی جایگاه اول در فهرست بهترین گوشی ها محسوب می‌شود، نه‌تنها طراحی چشم‌نواز دارد بلکه در زیر بدنه‌اش به سخت‌افزار پرقدرت مجهز است تا برای بهترین گوشی اپل و بهترین گوشی شیائومی رجزخوانی کند.

تماشای نگاه نزدیک به گلکسی S24 اولترا در یوتیوب

سامسونگ در سال ۲۰۲۳ جایگاه نخست برترین برند بازار موبایل را پس از ۱۳ سال به اپل واگذار کرد تا شوک بزرگی به طرفداران این شرکت وارد شود. در یک سال اخیر نه‌تنها حجم فروش گوشی‌های سامسونگ پایین آمده، بلکه اپل توانسته است با سری آیفون ۱۵ در دل کاربران جا خوش کند.

گلکسی S24 اولترا اولین‌های بسیاری دارد

حالا کره‌ای‌ها با گلکسی S24 اولترا و البته گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس آماده‌اند تا جایگاه‌شان را پس بگیرند. سامسونگ در این بین به‌طور ویژه روی گلکسی S24 اولترا حساب باز کرده است؛ موبایل گران‌قیمتی که اولین‌های بسیاری دارد و با کیفیت ساخت مثال‌زدنی، می‌خواهد قدرت مهندسان سامسونگ را به رخ بکشد.

کارشناسان زومیت که با گلکسی S24 اولترا کار کرده‌اند، روی خوش‌دست‌بودن این گوشی غول‌پیکر تأکید دارند. وزن گلکسی S24 اولترا تفاوت محسوسی با نسل قبل ندارد (و در حد یک تا دو گرم افت کرده است)، اما این گوشی بهتر در دست جای می‌گیرد و بدنه‌اش حس نرم جذابی به دست شما منتقل می‌کند.

گلکسی S24‌ اولترا در آن دست بایونیک

یکی از تغییرات مهم گلکسی اس 24 اولترا نسبت‌ به گلکسی اس 23 اولترا، تخت‌ شدن لبه‌های نمایشگر به‌شمار می‌رود. نمایشگر خمیده از سال‌ها پیش به یکی از امضاهای گلکسی S اولترا تبدیل شده، اما سامسونگ امسال تصمیم گرفته است هر سه دستگاه جدیدش را با نمایشگر و فریم تخت تولید کند.

در برخورد اولیه با گلکسی S24 اولترا، تخت‌ شدن لبه‌ی نمایشگر کاملاً به چشم می‌آید

در برخورد اولیه با گلکسی S24 اولترا، تخت‌ شدن لبه‌ی نمایشگر کاملاً به چشم می‌آید. کارشناسان زومیت از این سبک طراحی استقبال کرده‌اند و از نظر ما سامسونگ در مسیر درستی قدم برداشته است. با این تصمیم پراهمیت، باید کم‌کم برای پایان دوران گوشی‌های مجهزبه نمایشگر خمیده آماده شویم؛ چون همین حالا نیز اکثر گوشی‌ها نمایشگر و فریم تخت دارند، حتی محصولات ارزان‌قیمتی که وارد فهرست بهترین گوشی های اقتصادی می‌شوند.

گلکسی S24 اولترا در کنار تخت‌شدن نمایشگر، تغییر مهم دیگری نیز تجربه کرده که در ابتدا چندان به چشم نمی‌آمد؛ اما حالا که با گوشی از نزدیک کار کرده‌ایم، معتقدیم که کاملاً چشمگیر است.

پرچمدار جدید کره‌ای‌ها از شیشه‌ی محافظ Gorilla Armor استفاده می‌کند که نه‌تنها ۵۰ درصد دوام بیشتر و چهار برابر مقاومت بیشتر دربرابر خط و خش دارد، بلکه نور را ۷۵ درصد کمتر از قبل بازتاب می‌دهد.

Gorilla Armor می‌شود که نمایشگر گلکسی S24 اولترا در زیر نور مستقیم آفتاب و در داخل محیط‌های سربسته، بسیار خواناتر باشد. این شیشه مستقیماً روی بهبود تجربه‌ی کاربری و لذت‌بخش‌بودن رابط کاربری تأثیر می‌گذارد.

گلکسی S24 اولترا در دست بهزاد
پنل پشتی گلکسی S24 اولترا

کاهش قابل توجه بازتاب نور از سطح نمایشگر، حتی هنگام مقایسه‌ی مستقیم گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس هم به چشم می‌آید و پرچمدار سامسونگ را در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد. وقتی گلکسی S24 اولترا را در کنار گلکسی S23 اولترا قرار دهید، احساس می‌کنید مشکی‌ترین تصاویر روی نمایشگر پرچمدار سال قبل به رنگ خاکستری دیده می‌شود.

شیشه‌ی محافظ Gorilla Armor تفاوت‌های معناداری را رقم می‌زند؛ خصوصاً در زیر نور مستقیم آفتاب

مطابق بررسی مقدماتی زومیت، گلکسی S24 اولترا در زمینه‌ی عکس‌برداری نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و افزایش سرعت ثبت عکس کاملاً به چشم می‌آید. این گوشی در پنل پشتی به دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز است و از دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری استفاده می‌کند. در این دوربین از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده است.

پرچمدار جدید سامسونگ دوربین تله‌فوتو دیگری با حسگر ۱۰ مگاپیکسلی دارد که به بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری دست پیدا می‌کند. در پنل پشتی این گوشی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز دیده می‌شود. حفره‌ی بالای نمایشگر، میزبان دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی است.

عکاسی با دوربین گلکسی S24 اولترا

بیراه نیست اگر بگوییم که اصلی‌ترین تغییر گلکسی S24 اولترا نه در حوزه‌ی سخت‌افزار بلکه در حوزه‌ی نرم‌افزار رخ داده است؛ جایی که پرچمدار جدید کره‌ای‌ها از هوش مصنوعی اختصاصی Galaxy AI استفاده می‌کند. در بررسی اولیه، عملکرد هوش مصنوعی سامسونگ برایمان بسیار جذاب بود.

توانایی‌های هوش مصنوعی Galaxy AI بسیار هیجان‌انگیز است

هوش مصنوعی سامسونگ ترکیبی از پردازش محلی و پردازش ابری است و در رابط کاربری One UI 6.1 (نسخه‌ی سفارشی اندروید ۱۴ در گوشی‌های سامسونگ) ارائه خواهد شد. سرویس Galaxy AI شامل ابزارهای متنوعی است؛ ازجمله Generative Edit برای ویرایش عکس‌ها، Instant Slow-mo برای تبدیل‌ کردن ویدیوهای عادی به ویدیوهای حرکت‌آهسته و البته Circle to Search که جست‌و‌جو در گوگل را به جذاب‌ترین کار ممکن تبدیل می‌کند.

گوشی جدید سامسونگ به‌لطف هوش مصنوعی قابلیت‌های هیجان‌انگیز دیگری نیز دارد و می‌تواند تماس‌ها را به‌صورت زنده ترجمه کند. این گوشی، قابلیت دستکاری لحن متن‌ها را ارائه می‌دهد، کیبورد مجهز به هوش مصنوعی دارد و صداهای ضبط‌شده را به متن تبدیل می‌کند و حتی از پس خلاصه‌سازی متن‌های نوشته‌شده برمی‌آید.

پنل پشتی گلکسی S24 اولترا
دکمه‌های فیزیکی و فریم گلکسی S24 اولترا

پس از تجهیز آیفون به فریم تیتانیومی، انتظار داشتیم سامسونگ هم این تغییر را در گلکسی S24 اولترا اعمال کند و در نهایت همین اتفاق رنگ حقیقت به خود گرفت. فریم گوشی پرچمدار سامسونگ تیتانیومی شده است که تأثیرش روی وزن کمتر از حد انتظارمان بود، اما حس و حالی که به دست منتقل می‌کند بسیار جذاب است.

بدنه‌ی تیتانیومی گلکسی S24 اولترا حس‌ لذت‌بخشی به دست منتقل می‌کند

ساختار دقیق فریم گلکسی S24 اولترا را نمی‌دانیم. در رابطه‌ با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، اپل از شاسی آلومینیومی با روکش نازک تیتانیوم استفاده کرده؛ احتمالاً سامسونگ هم رویکرد مشابهی برای گلکسی S24 اولترا در پیش گرفته است. سامسونگ می‌گوید دکمه‌های روی فریم، تیتانیومی نیستند.

تغییر دیگری در طراحی گلکسی S24 اولترا دیده می‌شود: تخت‌ شدن بخش انتهایی S-Pen. این قلم لمسی در مدل‌های قبلی، بخش انتهاییِ برآمده داشت. طراحی جدید سازگاری بیشتری با خود دستگاه دارد و جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

شیار قلم و درگاه و اسپیکر گلکسی S24 اولترا

یکی از تغییرات مهم گلکسی S24 اولترا نسبت‌ به نسل قبل، در زیر بدنه‌ی چشم‌نواز دستگاه دیده می‌شود؛ جایی که شاهد استفاده از نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ هستیم.

درحالی‌که گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در برخی بازارها ازجمله ایران تراشه‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ دارند، گلکسی S24 اولترا در همه‌ی بازارها با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شود. مطابق بررسی مقدماتی زومیت، قدرت پردازشی گلکسی S24 اولترا چشمگیر است و این گوشی رقیب بسیار شایسته‌ای برای آیفون ۱۵ پرو مکس محسوب می‌شود.

گلکسی S24 اولترا سامسونگ به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان ۴۵ وات مجهز است، از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵٫۳ بهره می‌برد و در رنگ‌های هیجان‌انگیز خاکستری تیتانیومی، مشکی تیتانیومی، بنفش تیتانیومی و زرد تیتانیومی روانه‌ی بازار می‌شود.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا از ۱٬۲۹۹ دلار آغاز می‌شود که ۱۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی گلکسی S23 اولترا است. پرچمدار جدید سامسونگ از ۱۱ بهمن روانه‌ی بازارهای جهانی می‌شود، اما از همین حالا در بازار ایران قابل خرید است.

گلکسی S24‌ اولترا در آن دست بایونیک
پنل پشتی گلکسی S24 اولترا
پنل پشتی گلکسی S24 اولترا
دکمه‌های فیزیکی و فریم گلکسی S24 اولترا
نمایشگر گلکسی S24 اولترا
گلکسی S24 اولترا در دست
گلکسی S24 اولترا در دست بهزاد
شیار قلم و درگاه و اسپیکر گلکسی S24 اولترا
درگاه گلکسی S24 اولترا
رنگ مشکی تیتانیومی گلکسی S24 اولترا

گلکسی S24 اولترا حس و حال بسیار بهتری نسبت‌ به پرچمدار سال قبل دارد و با پیشرفت‌های قابل توجه، در تلاش است آیفون ۱۵ پرو مکس را مغلوب کند.

بررسی عمیق متنی و ویدیویی گلکسی S24 اولترا به‌زودی در زومیت منتشر خواهد شد.

فروشگاه نیک‌دیجی گلکسی S24 اولترا را برای بررسی در اختیار زومیت قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات