بهترین گوشی شیائومی از ۳ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان [آبان ۱۴۰۲]

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 22 دقیقه
گوشی‌های شیائومی ارزش خرید دارند و قابل اعتماد هستند؟ بهترین گوشی های شیائومی کدام‌اند؟ همراه زومیت باشید با معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی در هر رده.
تبلیغات

ناپایداری و افزایش بی‌رویه قیمت گوشی موبایل در بازار ایران، باعث شده تا پای تولیدکنندگان چینی با محصولات مقرون‌به‌صرفه به این بازار باز شده است و بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند. شاید اسمی که اکثراً دربین شرکت‌های چینی به گوش کاربران می‌رسد شیائومی باشد که بیشترین سهم فروش را بین شرکت‌هایی مانند ریلمی، اوپو، ویوو، وان‌پلاس و آیکو را در بازار موبایل ایران دراختیار دارد.

شیائومی برخلاف شرکت‌هایی مانند سونی و اپل گوشی‌های بسیار زیادی در سال تولید می‌کند. چینی‌ها با این کار تمام بازه‌های قیمتی را در بازار موبایل هدف قرار داده است و برای هر کاربر با هر سلیقه و بودجه‌ای، گزینه‌های زیادی را روی میز قرار می‌دهند.

عناوین اصلی این مطلب

فهرست مطالب

تعداد زیاد گوشی‌ها شاید از طرفی مزیت محسوب شود، اما از طرف دیگر پیدا کردن گزینه‌ی مناسب بین گوشی‌های پرتعداد شیائومی چیزی شبیه به یک کابوس است! چراکه شیائومی سری و رده‌ها و حتی زیربرندهای متعددی دارد که فهمیدن تفاوت هریک کاری بس دشوار به‌شمار می‌آید.

بد نیست بدانید که شیائومی، تحت برندهای شیائومی (می سابق)، ردمی، پوکو و بلک شارک در سال بالای ۴۰ مدل مختلف از گوشی‌ها را معرفی و روانه‌ی بازارهای مختلف جهان می‌کند. بهتر است برای آشنایی بیشتر با خانواده‌ی پرجمعیت گوشی‌های شیائومی، مقاله‌ی «مقایسه انواع سری های گوشی شیائومی؛ از پوکو و ردمی تا بلک شارک» را در زومیت بخوانید.

در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی در بازه‌های قیمتی مختلف همراه ما باشید تا قدری انتخاب بین انواع گوشی‌های موبایل شیائومی برای شما ساده‌تر شود.

توجه: به‌علت نوسانات شدید قیمت‌ها و تغییرات لحظه‌‌ای موجودی فروشگاه‌ها، قیمت درج‌شده برای گوشی‌های موجود در این لیست متغیر بوده و حتماً آخرین قیمت را از صفحه هر محصول در بخش محصولات زومیت بررسی کنید.

قیمت هر گوشی برحسب موجودی فروشگاه‌ها در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ به‌روزرسانی شده است.

بهترین گوشی شیائومی تا ۳ میلیون تومان

ارزان‌ترین گوشی هوشمندی که می‌توانید از میان محصولات شیائومی انتخاب کنید، حدود ۳ میلیون تومان قیمت دارد. البته نباید از دستگاه‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند انتظار عملکرد قدرتمند داشت اما آن‌ها نسبت به قیمتشان گوشی‌های خوبی هستند و برای کارهای سبک روزانه کارآمد خواهند بود.

پوکو C40 شیائومی

گوشی موبایل پوکو C40 شیائومی / Xiaomi Poco C40 مشکی

بهترین گوشی شیائومی که تا حدود 3 میلیون تومان می‌توان خرید، «پوکو C40» است. این گوشی برخلاف بسیاری از گوشی‌های این رده‌ی قیمتی به‌جای درگاه میکرو USB از درگاه تایپ C استفاده کرده و برای شارژ مجدد نیز جای ۱۰ توان، از توان ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند.

از دیگر امکانات گوشی اقتصادی شیائومی می‌توان به نمایشگر بزرگ ۶٫۷۱ اینچ HD و پنل IPS LCD با تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل‌براینچ، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فازی و باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

تراشه گوشی ارزان‌قیمت شیائومی JR510 نام دارد و ساخت JLQ است که از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک چینی‌ها با کواکام محسوب می‌شود. این تراشه که به پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای با هسته‌های A55 مجهز است، از لیتوگرافی ۱۱ نانومتری نیز بهره می‌برد. قدرت پردازشی این SoC با Snapdragon 439 در یک سطح قرار می‌گیرد؛ اما از نظر هوش مصنوعی و عکاسی وضعیت نسبتاً بهتری دارد و همچنین برای انجام کارهای روزمره مناسب خواهد بود.

قیمت پوکو C40 با پیکربندی ۳/۳۲ گیگابایت در حدود ۳ میلیون تومان است و برای خرید نسخه‌ی ۴/۶۴ گیگابایت چیزی حدود ۳ میلیون و هفتصد هزار تومان باید هزینه کرد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۴٫۵ میلیون تومان

نمایشگر و پنل پشتی ردمی 10C به رنگ سبز

ردمی 10C شیائومی

گوشی هوشمندی که با نمایشگر ۶٫۷۱ اینچی خود به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. «ردمی 10C شیائومی»، محصولی که درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم، از صفحه‌نمایشی با پنل IPS LCD، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، رزولوشن ۱۶۵۰ در ۷۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل در اینچ استفاده می‌کند.

تراشه کوالکام Snapdragon 680 به‌عنوان قلب تپنده گوشی شیائومی استفاده شده که پردازنده ۸ هسته‌ای (چهار هسته 2.4 گیگاهرتز Kryo 265 Gold و چهار هسته 1.9 گیگاهرتز Kryo 265 Silver) است و با پردازنده گرافیکی Adreno 610 همراهی می‌شود. ۴ | ۶۴ و ۴ | ۱۲۸ گیگابایت نیز پیکربندی‌هایی هستند که می‌توانید برای خرید هرکدام را که دوست داشتید انتخاب کنید.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ردمی ۱۰ سی توسط سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. در بخش جلویی نیز شاهد استفاده از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هستیم.

زمان حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده این دستگاه ۱۸ وات است و می‌توان آن را توسط پورت USB Type-C 2.0 شارژ کرد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون تومان

کمی بودجه‌ی خود را افزایش می‌دهیم تا به گوشی بهتری دسترسی داشته باشیم. البته هنوز تا رسیدن به محصولات بالارده و حتی میان‌رده فاصله داریم اما گوشی‌های هوشمندی که در این بازه قیمتی قرار می‌گیرند نیز برای انجام کارهای روزمره و اجرای برخی بازی‌ها قابل اعتماد هستند.

پوکو M5 شیائومی

نمایشگر و پنل پشتی پوکو M5 به رنگ زرد

دستگاه دیگری از شیائومی با بدنه‌ی پلاستیکی «پوکو M5 شیائومی» است که از نمایشگر ۶٫۵۸ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، وضوح فول اچ‌دی پلاس و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت استفاده می‌کند.

تراشه ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ ۲٫۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و شش هسته ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A55) مدیاتک Helio G99 درون گوشی پوکو استفاده شده است. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 پردازش گرافیک‌محور گوشی را عهده‌دار است. درضمن، کانفیگ‌های مختلف دستگاه گزینه‌های ۴ | ۶۴، ۴ | ۱۲۸ و ۶ | ۱۲۸ گیگابایت را شامل می‌شود.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، دوربین سه‌گانه‌ی پوکو M5 شیائومی را تکمیل می‌کنند. همچنین بالای نمایشگر حسگر ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده که دوربین سلفی دستگاه است.

درون پوکو M5 شیائومی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرار گرفته که از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد عرضه دستگاه با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 هستیم.

بهترین گوشی شیائومی تا حدود ۶٫۵ میلیون تومان

در بازه‌ی قیمتی حدود ۶ و نیم میلیون تومان بهترین گوشی شیائومی از نمایشگر OLED با نرخ نوسازی سریع، دوربین اصلی خوب و شارژ سریع ۳۳ وات بهره می‌برد.

ردمی نوت 12 شیائومی 4G

نمایشگر و پنل پشتی ردمی نوت ۱۲ 4G به رنگ آبی

«ردمی نوت ۱۲ شیائومی» گوشی هوشمندی با نمایشگر OLED در اندازه ۶٫۶۷ اینچی است که از دیگر ویژگی‌های صفحه‌نمایش‌ آن می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت اشاره کرد. این میزان روشنایی معمولاً در گوشی‌های بالارده دیده می‌شود، اما شیائومی برای میان‌رده‌ی اقتصادی خود نمایشگر بسیار خوبی در نظر گرفته است.

گوشی هوشمند ردمی به تراشه‌ ۸ هسته‌ای (چهار هسته ۲٫۸ گیگاهرتز Cortex-A73 و چهار هسته ۱٫۹ گیگاهرتز Cortex-A53) کوالکام Snapdragon 685 مجهز است. همچنین دستگاه برای انجام کارهای گرافیکی از پردازنده‌ی Adreno 610 کمک می‌گیرد. درضمن، پیکربندی‌های مختلف ۴ | ۶۴، ۴ | ۱۲۸، ۶ | ۱۲۸ و ۸ | ۱۲۸ گیگابایتی برای خرید موجود هستند.

در ترکیب دوربین ردمی نوت ۱۲ شیائومی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی نیز در جلوی دستگاه قرار دارد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی هوشمند از شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند و درگاه اتصال آن USB Type-C 2.0 است. درنهایت نیز از مشخصات نرم‌افزاری ردمی نوت ۱۲ شیائومی می‌توان به اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 اشاره کرد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۷٫۵ میلیون تومان

نمایشگر و بدنه پشتی ردمی نوت 12S شیائومی به رنگ مشکی

ردمی نوت 12S شیائومی

یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند شیائومی حدود هفت و نیم میلیون تومان «ردمی نوت 12S» است که با نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی OLED دارای حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ وارد بازار می‌شود.

ردمی نوت ۱۲ اس شیائومی دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که توسط یک لنز اولتراواید با پوشش ۱۱۸ درجه و سنسور ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی است.

در این دستگاه از تراشه ۸ هسته‌ای Helio G96 مدیاتک (2 هسته ۲٫۰۵ گیگاهرتز Cortex-A76 و 6 هسته ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده شده است. درضمن، می‌توانید از میان پیکربندی‌های ۶ | ۶۴، ۶ |‌ ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی هر کدام که کارکرد بیشتری برایتان دارد خریداری کنید.

ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت عنوان شده است و برای شارژ مجدد گوشی به حداکثر توان ۳۳ وات دسترسی دارد. با حود ۷٫۵ میلیون تومان می‌توان نسخه‌ی ۸/۲۵۶ گیگابایت ردمی نوت ۱۲ اس را خرید.

بهترین گوشی شیائومی تا 10 میلیون تومان

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان پوکو ایکس ۵

پوکو X5 شیائومی

عنوان بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان را می‌توان به «پوکو X5 شیائومی» نسبت داد. نمایشگر، تراشه، باتری و طراحی این گوشی میان‌رده چینی در وضعیت خوبی قرار دارند، اما از دوربین نمی‌توان انتظار بالایی داشت.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ آن به پنل OLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت مجهز شده است. تراشه Snapdragon 695 بار پردازشی گوشی را به دوش می‌کشد؛ عملکرد این تراشه در بازی‌ها امتیاز خوبی دریافت می‌کند و همچنین برای استفاده روزمره سریع و روان از پس وظایفش برخواهد آمد.

دوربین اصلی دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی است و یک لنز اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. همچنین دوربین سلفی اصلی آن ۱۳ مگاپیکسلی است و چه دوربین‌های پشتی و چه دوربین جلویی توانایی ضبط ویدئو 4K را ندارند و حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری به ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۳۰ محدود می‌شود.

ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و برای شارژ مجدد آن می‌توان از شارژر درون‌جعبه‌ای ۳۳ وات استفاده کرد. اندروید ۱۲ بر بستر MIUI 13‌ برای پوکو توسعه داده شده است و احتمالاً تا اندروید ۱۴ نیز به‌‎روزرسانی دریافت خواهد کرد. در حدود ۱۰ میلیون تومان می‌توان نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت پوکو X5 را خرید.

در همین بازه قیمتی «ردمی نوت 12 پرو شیائومی نسخه 4G» با ظرفیت مشابه وجود دارد، اما نه‌تنها با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود، بلکه کاملاً مشابه گوشی دو سال پیش، یعنی ردمی نوت 10 پرو شیائومی است! البته دوربین ماکرو از ۵ مگاپیکسل به ۲ مگاپیکسل تنزل کرده و تنها پیشرفت آن دو برابر شدن توان شارژ آداپتور همراه گوشی به‌حساب می‌آید که به ۶۷ وات ارتقا پیدا کرده است. ازاین‌رو چندان پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین گوشی شیائومی در حدود ۱۱ میلیون تومان

نمایشگر و بدنه پوکو F4 شیائومی به رنگ طوسی

پوکو F4 شیائومی

جانشین گوشی محبوب پوکو F3، در بازه‌ی قیمتی خوبی قرار گرفته و می‌توان با حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان نسخه مجهز‌ به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای‌ ذخیره‌سازی «پوکو F4 شیائومی» را خرید.

اف ۴ که نسبت‌به نسل پیشین تغییرات اندکی به خود می‌بیند از امکاناتی مانند نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از استانداردهای HDR10+ و Dolby Vision بهره می‌برد. وضوح صفحه‌ی نمایش FHD+ و حداکثر روشنایی آن به ۱٬۳۰۰ نیت می‌رسد که توسط لایه‌ی محافظ Corning Gorilla Glass 5 پوشانده شده است.

ساختار کلی گوشی از پلاستیک (فریم) و شیشه تشکیل شده اما باوجوداین وزن گوشی به ۱۹۵ گرم می‌رسد و چندان سنگین نیست. ماژول دوربین‌های پشتی که طراحی متفاوتی نسبت‌به سایر گوشی‌های شیائومی دارد، از سه دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل مجهزبه لرزشگیر سخت‌افزاری، ۸ مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو تشکیل شده و یک فلاش LED نیز در قسمت پایینی آن دیده می‌شود. دوربین سلفی هم از حسگر ۲۰ مگایپکسلی و لنز واید بهره می‌برد.

تراشه یکی از مهم‌ترین بخش‌های میان‌رده پوکو است؛ چرا که شاهد استفاده شیائومی از Snapdragon 870 هستیم که پرچم‌دار سال‌های گذشته‌ی کوآلکام محسوب می‌شود. به‌لطف وجود این تراشه‌ی قدرتمند بازی‌ها بسیار روان اجرا می‌شوند و خبری از کندی و لگ هنگام پیمایش در رابط کاربری نیست.

گوشی با اندروید ۱۲ سوار بر پوسته‌ی MIUI 13 برای POCO به دست کاربر می‌رسد؛ همچنین ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت برای باتری اف ۴ در نظر گرفته شده است که به‌لطف پشتیبانی از توروبو شارژ ۶۷ وات شیائومی، در کمتر از ۴۵ دقیقه، از صفر به شارژ کامل می‌رسد.

همه مشخصاتی که برای گوشی شیائومی POCO F4 ذکر شد، گواه بر ارزش خرید بالای این گوشی در بازه‌ی زیر ۱۲ میلیون تومان است، خصوصاً برای کاربرانی که به بازی کردن روی گوشی موبایل علاقه‌ی زیادی دارند.

انتخاب جایگزین: ردمی نوت ۱۲ پرو

نمایشگر و پنل پشتی ردمی نوت ۱۲ پرو به رنگ بنفش

«ردمی نوت ۱۲ پرو» با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 به فروش می‌رسد. همچنین این دستگاه از نمایشگری OLED با ابعاد ۶٫۶۷ اینچ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت استفاده می‌کند.

گوشی هوشمند مذکور به تراشه ۸ هسته‌ای (دو هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A78 و شش هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55) Dimensity 1080 مدیاتک مجهز شده است و از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بهره می‌برد. همچنین ردمی نوت ۱۲ پرو گزینه‌های پیکربندی مختلفی از جمله ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸، ۸ | ۲۵۶ و ۱۲ | ۲۵۶ گیگابایت برای خرید ارائه می‌دهد.

دوربین اصلی، اولتراواید و ماکروی این گوشی هوشمند به ترتیب ۵۰، ۸ و ۲ مگاپیکسلی هستند. همچنین دوربین سلفی ردمی نوت ۱۲ پرو ۱۶ مگاپیکسلی است. در آخر نیز باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن با توانایی پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی اشاره کرد.

بهترین گوش شیائومی تا ۱۲ میلیون تومان

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو زرد رنگ

پوکو X5 پرو

یکی از گوشی‌های موجود در بازه قیمتی یادشده «پوکو X5 پرو» محسوب می‌شود که با تراشه اسنپدراگون 778G معرفی شد. این محصول به دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز است.

پوکو X5 پرو از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و وضوح Full HD پلاس، رم ۶ یا ۸ گیگابایتی LPDDR4X، فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2.2 با قابلیت ارتقا تا یک ترابایت ازطریق کارت حافظه‌ی جانبی microSD و باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد. شارژر این گوشی نیز در جعبه‌ی آن عرضه می‌شود.

اساساً تفاوت زیادی بین دو گوشی ۱۲ لایت و پوکو X5 پرو شیائومی دیده نمی‌شود؛ البته گوشی پوکو باتری بهتری دارد و همچنین از جک ۳٫۵ میلی‌متر صدا نیز بهره‌مند است و همین‌طور کیفیت ساخت آن به‌پای ۱۲ لایت نمی‌رسد. ۱۲ لایت با اینکه قاب پشتی آن از جنس شیشه ساخته شده اما ۸ گرم سبک‌تر از گوشی پوکو وزن دارد و همچنین نمایشگری باکیفیت‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۴ میلیون تومان

نمایشگر و بدنه شیائومی ۱۲ لایت به رنگ مشکی

شیائومی ۱۲ لایت

«شیائومی ۱۲ لایت» از بهترین گوشی‌های شیائومی در بازه قیمتی حدود ۱۴ میلیون تومان است. این دستگاه که با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود، نمایشگری با ابعاد ۶٫۵۵ اینچ، پنل OLED، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۹۵۰ نیت و رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ لایت توسط یک لنز اولترا واید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی آن نیز ۳۲ مگاپیکسلی است.

تراشه ۸ هسته‌ای Snapdragon 778G 5G کوالکام (یک هسته ۲٫۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و سه هسته ۲٫۲ گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته ۱٫۹۰ گیگاهرتز Cortex-A55) در این محصول قرار گرفته و پردازنده گرافیکی آن Adreno 642L است. همچنین می‌توان از میان کانفیگ‌های ۶ | ۱۲۸، ۸ |‌۱۲۸ و ۸ | ۱۲۸ یکی را انتخاب کرد.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۶ میلیون تومان

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی ۱۲ ایکس آبی رنگ

شیائومی ۱۲ ایکس

«شیائومی ۱۲ ایکس» از نمایشگر ۶٫۲۸ اینچ OLED با رزولوشن FHD یا ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند. این دستگاه در بخش تنظیمات نمایشگر، ۳ پروفایل رنگی را دراختیار شما می‌گذارد؛ پروفایل‌های Vivid و Saturated در فضای رنگی وسیع‌تر DCI P3 و پروفایل Original Color در فضای sRGB تعریف شده‌اند.

شیائومی 12X در بطن خود از تراشه‌ی پرچم‌دار و قدرتمند Snapdragon 870 5G کوالکام استفاده می‌کند. در بخش دوربین نیز شاهد استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی هستیم.

در نهایت نیز باید گفت شیائومی ۱۲ ایکس برای ثبت عکس‌های سلفی از دوربینی با حسگر ۳۲ مگاپیکسل در پس لنز عریضی با f/2.5 و فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متر استفاده می‌کند. گوشی بالارده شیائومی با رم ۸ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت در بازار موجود است و با قیمت‌ حدود ۱۶ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

انتخاب جایگزین: پوکو F5 شیائومی

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی پوکو F5 به رنگ آب

«پوکو F5 شیائومی» گوشی هوشمندی است که با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 عرضه می‌شود. همچنین نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی OLED این دستگاه دارای حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است.

تراشه ۸ هسته‌ای (یک هسته ۲٫۹۱ گیگاهرتز Cortex-X2 و سه هسته ۲٫۴۹ گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته ۱٫۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510) قدرتمند Snapdragon 7+ Gen 2 به این محصول شیائومی قدرت می‌دهد.

دوربین اصلی اف ۵ از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و لنز واید مجهزبه فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. طبق معمول دو دوربین ۸ و ۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ماکرو تکمیل‌کننده‌ی ماژول دوربین‌ها خواهند بود. حسگر ۱۶ مگاپیکسلی نیز برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است و برای شارژ مجدد با شارژر ۶۷ وات داخل جعبه‌ای تنها به ۵۰ دقیقه زمان نیاز دارد. نمایشگر و تراشه این گوشی پوکو عملکرد بسیار خوبی دارند، اما دوربین‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زنند. ضمناً کیفیت ساخت اف۵ به‌پای 12X نمی‌رسد.

با حدود ۱۶ میلیون تومان می‌توان نسخه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی POCO F5 شیائومی را خرید.

بهترین گوشی شیائومی تا ۱۹ میلیون تومان

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی ۱۳ لایت به رنگ آبی

شیائومی 13 لایت

دستگاهی که در این قسمت قصد معرفی آن را داریم «شیائومی 13 لایت» است که نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت دارد. ۱۳ لایت هنگام عرضه دارای اندروید ۱۲ به‌عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری MIUI 14 است.

در این دستگاه از تراشه ۸ هسته‌ای (یک هسته ۲٫۴۰ گیگاهرتز Cortex-A710 و سه هسته ۲٫۳۶ گیگاهرتز Cortex-A710 و چهار هسته ۱٫۸۰ گیگاهرتز Cortex-A510) کوالکام Snapdragon 7 Gen 1 استفاده شده است. همچنین در کنار آن پردازنده گرافیکی Adreno 644 دیده می‌شود.

کانفیگ‌های مختلف شیائومی 13 لایت شامل گزینه‌های ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی می‌شود. همچنین باتری این گوشی هوشمند ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. درواقع تنها در ۴۰ دقیقه دستگاه کاملا شارژ می‌شود. درنهایت نیز باید گفت در شیائومی 13 لایت از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است.

نسل جدید سری ارازان‌قیمت پرچم‌داران شیائومی، به‌جز طراحی، تراشه و دوربین اصلی فرقی با نسل پیشین ندارد؛ البته معلوم نیست چرا این شرکت چینی مانند نسل‌های گذشته از اسپیکر استریو استفاده نکرده و به مونو بسنده کرده است!

بهترین گوشی شیائومی تا حدود ۲۰ میلیون تومان

در بازه‌ی قیمتی نزدیک به 20 میلیون تومان می‌توان سراغ نسخه‌ی پایه‌ی پرچم‌داران شیائومی رفت که از تراشه‌ی پرچم‌دار جدید اسنپدراگون، دوربین‌های بسیار خوب، شارژ بی‌سیم و شارژ سیمی بسیار سریع بهره می‌برند.

شیائومی 12

بهترین گوشی ها | شیائومی ۱۲ - Xiaomi 12 رنگ صورتی

«شیائومی 12» و شیائومی 12x از نظر ظاهری بسیار شبیه به‌هم هستند و حتی این شباهت در امکانات این دو گوشی شیائومی نیز وجود دارد. البته از برتری‌های شیائومی 12 نسبت به نسخه‌ی ارزان‌تر آن می‌توان به تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1، بهره‌مندی از اندروید ۱۲، وجود حسگر طیف رنگ، شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات اشاره کرد و باقی امکانات تقریباً فرقی با هم ندارند.

انتخاب جایگزین: شیائومی 13T

گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T آبی

«شیائومی 13T» را باید اولین گوشی شیائومی قلمداد کرد که قرار است تا چهار نسخه‌ی بعدی اندروید را دریافت کند؛ این چیزی است که چینی‌ها در برلین و در رویداد معرفی این گوشی عنوان کردند، اما از طرفی هم چندین روز بعد در چین از سری ۱۴ به‌همراه سیستم‌عامل جدیدشان، یعنی Hyper OS‌ رونمایی کردند! از‌این‌رو تکلیف نرم‌افزار گوشی دقیقاً مشخص نیست، اما چیزی که معلوم است، همچنان شیائومی مشکلات نرم‌افزاری را بهبود خواهد داد.

۱۳ تی در هر بخش امکانات قابل توجهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با دست پر به میدان آمده است. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ ۱۴۴ هرتز OLED با قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و بیشینه روشنایی بسیار خوب ۲۶۰۰ نیت، سیستم دوربین‌های لایکا با دو دوربین اصلی و تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه شارژر ۶۷ وات از جمله‌ی این امکانات هستند.

تراشه قدرتمند این دستگاه بالارده ساخت مدیاتک است و Dimensity 8200 Ultra نام دارد. این تراشه چهارنانومتری از پایداری و قدرت مناسبی بهره می‌برد. ۸۲۰۰ اولترا از نظر عملکردی تقریباً در سطح تراشه نه‌چندان محبوب کوالکام، اسنپدراگون ۸۸۸ قرار می‌گیرد؛ البته اینجا دیگر خبری از مشکلات داغی بیش‌ازحد و خالی شدن سریع باتری را نخواهیم داشت.

حداقل فضای ذخیره‌سازی برای ۱۳ تی ۲۵۶ گیگابایت و از نوع UFS 3.1‌ درنظر گرفته شده است. می‌توان با حدود ۲۰ میلیون تومان نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شیائومی 13T را خرید.

بهترین گوشی شیائومی تا حدود ۲۲ میلیون تومان

گوشی موبایل پوکو F5 پرو شیائومی / Xiaomi Poco F5 Pro سفید

پوکو F5 پرو

«پوکو F5 پرو شیائومی» تفاوت زیادی با نسخه‌ی غیر پرو این گوشی ندارد؛ اما در زمینه نمایشگر، تراشه و کیفیت ساخت بهتر از برادر کوچک‌ترش ظاهر می‌شود. البته وزن گوشی حدود ۲۰ گرم سنگین‌تر شده که علت آن جایگزینی شیشه با پلاستیک در ساخت قاب پشتی گوشی است.

پوکو اف ۵ پرو به تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده که علاوه‌بر عملکرد و کنترل دمای بهتر امکان فیلم‌برداری 8K را برای نسخه‌ی پرو فراهم می‌کند. همچنین در نسخه‌ی پرو وضوح نمایشگر از 1080p به 1440pرسیده تا تراکم پیکسلی چیزی حدود ۵۲۶ پیکسل‌برهراینچ باشد. بیشینه روشنایی نمایشگر هم از ۱۰۰۰ به ۱۴۰۰ نیت افزایش یافته است.

در مدل پرو پوکو اف ۵ به نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی نیز دسترسی خواهید داشت و همچنین ظرفیت باتری حداقل روی کاغذ در حدود ۱۶۰ میلی‌آمپرساعت بیشتر است؛ ضمناً حسگر اثر انگشت از کنار گوشی به زیر نمایشگر منتقل شده و با اینکه توان شارژ سیمی همان ۶۷ وات است، شارژ بی‌سیم ۳۰ وات هم در نسخه‌ی پرو پشتیبانی می‌شود.

بهترین گوشی شیائومی تا ۳۰ میلیون تومان

در بازه‌ی قیمتی حدود 30 میلیون تومان می‌توان گوشی شیائومی را با تراشه‌های پرچم‌دار خرید. همچنین دوربین اصلی با وضوح و باکیفیت، شارژر ۱۲۰ وات، نمایشگر بزرگ و روشن OLED با نرخ نوسازی بالا و جنس بدنه‌ی فلزی و شیشه‌ای از ویژگی‌های دیگری است که از بهترین گوشی‌ شیائومی در این بازه قیمتی می‌توان انتظار داشت.

شیائومی 13T پرو

گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro مشکی

شیائومی ۱۳ تی پرو را می‌توان بهترین گوشی شیائومی در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به حساب آورد؛ چراکه این گوشی در همه‌ی زمینه‌ها خوب ظاهر شده و هرگونه‌ کاربری را راضی خواهد کرد؛ البته تفاوت‌های این گوشی با نسخه‌ی غیر پرو ۱۳ تی چندان زیاد نیست، پس از ذکر مجدد ویژگی‌های مشترک بین این دو گوشی خودداری کرده و صرفاً برتری‌های نسخه‌ی پرو را توضیح می‌دهیم.

اصلی‌ترین تفاوت در بطن این دو گوشی رقم می‌خورد. تراشه به‌کاررفته در نسخه‌ی پرو کمی قدرتمندتر و ارتقایافته‌تر از نسخه‌ی معمولی این گوشی است. این تراشه Dimensity 9200 پلاس نام دارد و تحت فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC و توسط مدیاتک تولید شده است. تراشه پرچم‌دار مدیاتک تقریباً هم‌سطح تراشه قدرتمند کوالکام، Snapdragon 8 Gen 2 قرار می‌گیرد.

با اینکه سخت‌افزار و سیستم دوربین هر دو گوشی یکسان است، اما تغییر تراشه باعث شده تا پردازش عکس‌ها، خصوصاً درحالت پرتره در نسخه‌ی پرتره بهتر اتفاق بیفتد. همچنین ضبط ویدئو با وضوح 8K نیز مختص نسخه‌ی پرو خواهد بود.

فضای ذخیره‌سازی به ۲۵۶ گیگابایت در نسخه‌ی عادی محدود است، درحالی‌که در نسخه‌ی پرو به مدل‌های ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت هم دسترسی خواهیم داشت؛ البته نوع فضای ذخیره‌سازی هم از UFS 3.1 به UFS 4.0 ارتقا پیدا کرده است. این موضوع افزایش سرعت محسوسی را حین اجرای برنامه‌ها، رندر ویدئو و گیمینگ رقم می‌‎زند.

شیائومی ۱۳ تی پرو از وای‌فای 6e و 7 سه‌بانده پشتیبانی می‌کند و توان شارژ نیز حدود دو برابر بیشتر شده تا به ۱۲۰ وات برسد. درحال‌حاضر نسخه‌ی مجهز به ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم Xiaomi 13T Pro در حدود ۲۵ تا ۲۷ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود.

بهترین گوشی شیائومی بدون درنظر‌گرفتن قیمت

اگر به دنبال بهترین کیفیت دوربین و نمایشگر و همچنین بیشترین قدرت پردازشی در بین گوشی‌های شیائومی هستید، اینجا مرحله‌ی آخر بهترین گوشی های شرکت چینی است.

شیائومی ۱۳ اولترا

نمایشگر و پنل پشتی شیائومی ۱۳ اولترا به رنگ مشکی

از جدیدترین محصولات این شرکت، «شیائومی ۱۳ اولترا» است که با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 عرضه می‌شود. این دستگاه با بدنه آلومینیومی-چرم مصنوعی و نمایشگر ۶٫۷۳ اینچی LTPO3 OLED گزینه‌ای عالی برای کسانی است که دوست دارند با بهترین گوشی موجود در بازار کار کنند. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش آن می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیتی اشاره کرد.

شیائومی ۱۳ اولترا به تراشه ۸ هسته‌ای (یک هسته ۳٫۲ گیگاهرتز Cortex-X3 و دو هسته ۲٫۸ گیگاهرتز Cortex-A715 و دو هسته ۲٫۸ گیگاهرتز Cortex-A710 و سه هسته ۲٫۰ گیگاهرتز Cortex-A510) قدرتمند Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده و از پردازنده گرافیکی Adreno 740 استفاده می‌کند. همچنین پیکربندی‌های آن شامل ۱۲ | ۲۵۶، ۱۶ | ۵۱۲ گیگابایت و ۱۶ | یک ترابایت می‌شود.

شیائومی ۱۳ اولترا در پنل پشتی از چهار دوربین مجزا میزبانی می‌کند. دوربین اصلی گوشی به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است. هر سه دوربین دیگر از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی جدید IMX858 استفاده می‌کنند. یکی از دوربین‌ها به لنز اولتراواید و دو دوربین دیگر به لنز تله‌فوتو مجهز هستتند. همچنین دستگاه مذکور در بالای نمایشگر از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در نهایت نیز باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شیائومی ۱۳ اولترا اشاره کرد که دارای توانایی پشتیبانی از شارژ ۹۰ واتی است. شما می‌توانید گوشی هوشمند مذکور را تنها در ۳۵ دقیقه به طور کامل شارژ کنید. اگر بخواهید این کار را با شارژر بی‌سیم انجام دهید زمان به ۴۹ دقیقه می‌رسد.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که پرچم‌داران شیائومی به‌همراه گوشی‌های بالارده و پریمیومی مانند «میکس 4 شیائومی» و «میکس فولد 2 شیائومی» در بازار ایران به‌صورت رجیسترشده به‌سختی یافت می‌شوند.

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز گوشی‌های موبایل شیائومی می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. به‌علاوه، در این بخش فضایی را برای تبادل‌ نظر درباره گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی شیائومی تا ۵ میلیون تومان کدام است؟

    بهترین گوشی شیائومی تا 5 میلیون تومان پوکو M5 شیائومی است. تراشه هلیو G99 مدیاتک، دوربین اصلی ۵۰ مگایپکسلی و باتری حجیم از ویژگی‌های مثبت این محصول اقتصادی است.

  • بهترین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟

    بهترین گوشی Xiaomi تا 10 میلیون تومان پوکو X5 است. تراشه اسنپدراگون ۶۹۵، دوربین و نمایشگر خوب و باتری با طول عمر مناسب به‌همراه ظرفیت بالای ۲۵۶ گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی از دلایل این انتخاب است.

  • بهترین موبایل شیائومی تا ۱۴ میلیون تومان کدام است؟

    بهترین گوشی های شیائومی تا 14 میلیون تومان را شیائومی ۱۲ لایت و پوکو X5‌ پرو باید دانست. این دو گوشی از نظر دوربین، نمایشگر، تراشه در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند. البته گوشی پوکو از باتری قدرتمندی نیز بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات