بهترین گوشی های آیفون از ۲۰ تا ۷۰ میلیون تومان [خرداد ۱۴۰۲]

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
بهترین آیفون کدام مدل است؟‌ آیا با هر بودجه‌ای می‌توان آیفون خرید؟ با معرفی بهترین آیفون در هر بازه‌ی قیمتی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

در سال ۲۰۰۷، اپل با عرضه‌ی آیفون اصلی (اولیه) به بازار، عصر مدرن گوشی‌ها را آغاز کرد که اکنون تحت‌سلطه پلتفرم‌های iOS اپل و اندروید گوگل با انواع مختلف گوشی‌های هوشمند است. جدیدترین سری گوشی‌های اپل، خانواده آیفون 14 چندی پیش با چهار عضو معرفی شد و با این حساب شاهد عرضه‌ی شانزدهیمن نسل گوشی‌های این غول آمریکایی پس از گذشت تولید اولین آیفون هستیم.

اپل طبق معمول اوایل سه‌ماهه‌ی چهارم سال میلادی گوشی‌های پرچم‌دار جدیدش را رونمایی و تولید مدل‌های قبلی را متوقف می‌کند؛ البته چرخه‌ی ثابتی که وجود دارد بدین‌شکل است که با معرفی مدل‌های جدید، تنها مدل پایه‌ی نسل قبلی همراه با تخفیف و برچسب قیمت ارزان‌تر روی وب‌سایت اپل فروخته می‌شود و مدل‌های پرو نسل پیشین از خط تولید خارج می‌شوند.

گوشی های آیفون اپل همیشه از محبوب‌ترین گوشی های موبایل بازار در سراسر دنیا و ایران بوده‌اند که حتی در بدترین شرایط هم فروش چشمگیری تجربه می‌کنند. شاید برخی بر این باور باشند که دلیل این فروش و استقبال چشمگیر کاربران، تعصب آنان به محصولات و شرکت اپل باشد؛ اما آیا واقعاً این موضوع حقیقت دارد؟ طبق آمار، بیش از ۹۰ درصد کاربران آیفون به اپل وفادار می‌مانند که با دلایلی مانند تعصب توجیه‌پذیر به‌نظر نمی‌رسد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

وفاداری کاربران محصولات اپل دلایل زیادی دارد که بررسی آن‌ها نیازمند مقاله‌ی جداگانه‌ای است. فارغ از این دلایل و درستی و نادرستی آن‌ها، مسئله‌ی اصلی پیداکردن بهترین و مناسب‌ترین آیفون برای خرید بین محصولات اپل است؛ گزینه‌ای که هم با بودجه‌ی ما همخوانی داشته باشد و هم مناسب‌ترین امکانات را با‌‌توجه‌‌به نیاز‌مان در‌اختیار ما قرار دهد.

اپل گوشی‌های بسیاری از آیفون SE تا آیفون 14 پرو مکس را برای خرید دراختیار کاربران قرار می‌دهد که تقریباً در اکثر بازه‌های قیمتی، می‌توان نماینده‌ای برای اپل در نظر گرفت؛ البته همچنان تعداد انتخاب‌ها برای کاربران آیفون در مقایسه‌ با گوشی‌های اندرویدی بسیار محدودتر است و خوشبختانه گزینه‌های متنوع و گاه گیج‌کننده‌ی تولید‌کنندگان دستگاه‌های اندرویدی در اینجا دیده نمی‌شود.

با معرفی انواع آیفون در رده‌های قیمتی متنوع در مقاله‌ی پیش‌رو همراه زومیت باشید.

ویدئو تفاوت آیفون اکتیو، نات اکتیو، ریفربیشد و پارت‌ نامبرهای مختلف آن

پیش‌ از رفتن سراغ معرفی بهترین گوشی آیفون در هر بازه قیمتی، بد نیست با تفاوت انواع آیفون‌های موجود در بازار بیشتر آشنا شوید تا هنگام خرید آیفون، آگاهانه و با اطلاعات درستی اقدام به این کار کرده و جلوی خسارت احتمالی را بگیرید. پس تماشای ویدئو زیر را از دست ندهید.

معرفی بهترین گوشی آیفون در هر رده قیمتی

برای خرید آیفون آکبند گزینه‌های خیلی زیادی پیش‌رو ندارید و تنها کافی است تا بودجه‌ی خود را مشخص کنید تا معدود انتخاب‌های‌ ممکن برای شما مشخص شود.

بهترین گوشی آیفون تا 20 میلیون

آیفون SE نسخه ۲۰۲۰

اگر اصرار دارید آیفون آکبند بخرید، ارزان‌ترین مدلی که می‌توان در بازار پیدا کرد «آیفون SE نسخه‌ی ۲۰۲۰» است؛ البته با عرضه‌ی نسل سوم سری SE و طبق روال اپل، نسل پیشین از خط تولید خارج شده و احتمالاً به‌راحتی نتوان آیفون اس ای ۲۰۲۰ نات اکتیو در بازار پیدا کرد.

نسل دوم آیفون SE به‌لطف تراشه‌ی A13 بایونیک بسیار قدرتمند است. SE2 از گواهی ضدآب ip67 و امکان شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و بدنه‌اش از شیشه و فلز ساخته شده است تا هنگام کار با گوشی، حس خوشایندی به کاربر انتقال دهد. بهره‌مندی از تاچ‌آیدی نیز حس نوستالژیکی به کاربران قدیمی آیفون القا خواهد کرد.

این گوشی اپل برخلاف اکثر گوشی‌های امروزی، از چندین و چند دوربین متنوع استفاده نمی‌کند و تنها یک دوربین در قاب پشتی و یک دوربین سلفی دارد. کوپرتینویی‌ها که در طراحی دیگر محصولات خود از دو جمله‌ی مشهور طراح پاویون بارسلونا، یعنی «کمتر، بیشتر است» و «خداوند در جزئیات است» بهره‌های زیادی برده‌اند، در SE2 نیز به کمترین‌ها بسنده می‌کنند.

دو دوربین ۱۲ و ۷ مگاپیکسل با اینکه هم در تعداد و هم در مگاپیکسل با رقبای اندرویدی خود فاصله‌ی زیادی دارند، از‌ نظر کیفیت و توانایی عکاسی و فیلم‌برداری حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. SE مدل ۲۰۲۰ ارزان‌ترین آیفون آکبند فعلی بازار است و مزیت‌های بسیاری را با قدوقامت کوچک خود ارائه می‌دهد؛ اما خالی از ایراد هم نیست.

حاشیه‌های بسیار زیاد نمایشگر با طراحی قدیمی، نمایشگر HD کوچک با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز، باتری با طول عمر بسیار کم، تک‌سیم‌کارت بودن، نداشتن شارژر (یا تولیدات قدیمی با شارژر ۵ وات داخل جعبه) و مجهز نبودن دوربین‌ها به نایت مود از مشکلاتی است که شاید برخی از کاربران را به دردسر بیندازد. پیشنهاد می‌کنیم پیش‌ از خرید SE2، حتماً مقاله‌ی «بررسی آیفون اس ای 2020 اپل» را مطالعه کنید.

همان‌طور که عنوان شد موجودی این محصول باتوجه‌به عرضه نسل سوم SE رو به اتمام است و در بازار می‌توان مدل ۲۵۶ گیگابایت آیفون SE 2020 را با حدود ۱۹ میلیون تومان خرید.

بهترین گوشی آیفون تا 30 میلیون تومان

راهنمای خرید بهترین آیفون - آیفون ۱۱ |‌ iPhone 11‌ رنگ بنفش

آیفون 11

«آیفون ۱۱» با معرفی سری ایفون 14 از خط تولید اپل خارج شده، اما آخرین موجودی‌های آکبند پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ اپل همچنان در بازار پیدا می‌شود. درحال‌حاضر می‌توان با حدود ۳۰ میلیون تومان به خرید گوشی آکبند آیفون 11 اپل هم فکر کرد که از سه دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسلی عریض و فوق‌عریض و سلفی، تراشه‌ی بهینه و پایدار A13 بایونیک و طراحی جدید گوشی‌های آيفون بهره می‌برد.

آیفون ۱۱ ارزان‌ترین آیفون آکبندی است که از طراحی جدید این محصولات اپل استفاده می‌کند و اگر می‌خواهید آیفون ناات‌اکتیو در بازه‌ی قیمتی ۳۰ میلیون تومان بخرید، می‌تواند اولین انتخاب شما باشد. ناگفته نماند آیفون ۱۱ درمقایسه‌با سری پیشین، یعنی آیفون Xs، در برخی از بخش‌ها ضعیف‌تر عمل می‌کند. برای مثال، نمایشگر آیفون XS پنلی از نوع سوپر رتینا OLED دارد که دقت تصویر آن ۲٬۴۳۶×۱٬۱۲۵ پیکسل است؛ درحالی‌که پنل نمایشگر آیفون ۱۱ از نوع Liquid Retina IPS LCD و تنها ۸۲۸×۱۷۹۲ پیکسل دقت خواهد داشت.

با این‌ حساب، اگر نمایشگر جزو اولویت‌های شما است، بهتر است قید خرید آیفون ۱۱ را بزنید و با قیمتی کمتر به فکر خرید «آیفون XS» یا «XS مکس» دست‌دوم باشید. پیش از خرید آیفون دست‌دوم هم باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که به‌زودی در مقاله‌ای جدا به آن‌ها نیز اشاره خواهیم کرد. گفتنی است قیمت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت تک‌سیم‌کارت آیفون ۱۱ حدود ۲۵ میلیون تومان است.

البته خرید آيفون 11 باتوجه به توقف خط تولیدش، کمی با ریسک همراه خواهد بود؛ چراکه برخی سودجویان ممکن است آیفون استوک یا ریفربیشد را به‌عنوان، آیفون آکبند به مشتریان بفروشند. پس پیشنهاد می‌شود پیش‌ از خرید آیفون ۱۱، حتماً از کارکرده نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

آیفون SE2022

راهنمای خرید بهترین آیفون - آیفون اس ای ۲۰۲۲ | iPhone SE 2022 رنگ مشکی

درحالی‌که بسیاری از کاربران انتظار داشتند تا اپل در نسل سوم آیفون SE طراحی ۵ سال گذشته‌ی خود را کنار بگذارد و حداقل سراغ شاسی و بدنه‌ی آیفون XR برود؛ اما «آیفون SE3» با کمترین تغییرات درمقایسه‌با نسل پیشین خود معرفی شد. تغییرات در نسل جدید آن‌قدر ناچیز است که تمام نکات منفی و مثبت نسل دوم شامل نسخه‌ی ۲۰۲۲ نیز می‌شود؛ اما از معدود تغییرات SE3 می‌توان به وجود تراشه‌ی قدرتمند A15 بایونیک اپل، ظرفیت باتری و توان شارژ کمی بالاتر، نرم‌افزار به‌روزتر و یک گیگابایت رم بیشتر از SE2 اشاره کرد.

طول عمر باتری این گوشی ناامیدکننده نیست؛ بااین‌حال، بهتر است پیش‌ از خرید نسل جدید آیفون SE‌، مقاله‌ی «بررسی آیفون SE 2022» را مطالعه کنید و با قدرت سخت‌افزاری و طول عمر باتری آن بیشتر آشنا شوید. با حدود ۲۷ تا ۲۸ میلیون تومان می‌توان سراغ مدل ۱۲۸ گیگابایت آیفون SE 2022 رفت؛ مبلغی که برای خرید یک گوشی به‌روز و قدرتمند اندرویدی نیز کافی خواهد بود.

اگر طراحی قدیمی و از مدافتاده آیفون‌های SE مورد پسند شما نیست، بهتر است با قیمت تقریباً یکسان سراغ خرید آیفون ۱۱ با آپدیت کمتر و تراشه‌ی ضعیف‌تر بروید؛ همچنین اگر می‌توانید حدود ۱۰ میلیون تومان به بودجه‌ی خود اضافه کنید، خرید آیفون ۱۲ منطقی‌تر و بهتر خواهد بود که البته مبلغ کمی هم به نظر نمی‌رسد.

بهترین گوشی آیفون تا 40 میلیون تومان

راهنمای خرید آيفون - آیفون ۱۲ | iPhone 12 رنگ مشکی

آیفون ۱۲

اگر بودجه‌ی خود را تا حدود چهل میلیون تومان افزایش دهید، می‌توانید یکی از آیفون‌های محبوب بازار را بخرید. «آیفون 12» با طراحی زیبا، نمایشگر OLED چشم‌نواز، پشتیبانی از 5G و شارژ بی‌سیم مگ‌سیف، گواهی IP68 برای مقاوت دربرابر نفوذ آب و گردوغبار، سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولتراواید و سلفی با عملکرد عالی و تراشه‌ی قدرتمند A14 بایونیک یکی از بهترین پکیج‌ها برای خرید آیفون نات‌اکتیو تا ۴۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

گفتنی است اگر طراحی سه‌دوربینه‌ی معروف آیفون‌های پرو مکس را می‌خواهید، باید قید آکبند‌ بودن را بزنید و آیفون 11 پرو یا پرو مکس دست‌دوم را با قیمتی نزدیک به ۲۷ تا ۳۰ میلیون تومان تهیه کنید. برای آشنایی بیشتر با عملکرد دوربین‌ها و تراشه‌ی A14 بایونیک، پیشنهاد می‌‌کنیم مقاله‌ی «بررسی آیفون 12 و آیفون 12 پرو اپل» را در زومیت از دست ندهید.

گفتنی است که آیفون ۱۲ تک‌سیم‌کارت ۱۲۸ گیگابایت درحال‌حاضر حدود ۳۹ میلیون تومان قیمت دارد.

آیفون 13 مینی

بهترین گوشی آیفون تا 40 میلیون تومن آیفون ۱۳ مینی

«آیفون 13 مینی» به‌عنوان آخرین نسل سری مینی گوشی‌های اپل، عملکرد بسیار خوبی از خود به‌ نمایش می‌گذارد؛ اما ظاهراً عدم استقبال خوب کاربران و فروش پایین اپل دلیل کنارگذاری فرم‌فاکتور مینی و جایگزین کردن آن با مدل پلاس در سری آیفون ۱۴ است.

آیفون۱۳ مینی با‌ اینکه نمایشگر ۵٫۴ اینچ آن از نمایشگر سری SE بزرگ‌تر است، اما از نظر ابعاد کلی حتی کوچک‌تر از SE نسل سوم محسوب می‌شود؛ پس می‌توان اندازه‌ی بسیار کوچک آن را که به‌راحتی در کف دست جا می‌گیرد، درمقایسه‌با گوشی‌های بسیار بزرگ حال‌ حاضر تصور کرد.

همچنین بدنه دستگاه از فلز و شیشه ساخته شده، اما با این وجود وزن آن از ۱‍۴۱ گرم فراتر نمی‌رود. صفحه‌ی‌نمایش هم از پنل سوپر رتینا XDR OLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد که رنگ‌هایی دقیق و شفاف و روشنایی بسیار خوبی دارد. گفتنی است تراشه A15 Bionic اپل به‌همراه پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای، عملکرد بسیار خوب 13 مینی را تضمین خواهد کرد.

سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی (واید مجهزبه لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت)، اولتراواید و سلفی (واید) برای این گوشی مینی در نظر گرفته شده که تفاوتی با آیفون 13 معمولی ندارد. ظرفیت باتری را یکی از نقاط ضعف ۱۳ مینی می‌توان دانست که به ۲٬۴۳۸ میلی‌آمپرساعت محدود شده و توان ۲۰ وات را برای شارژ مجدد پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، گواهی ضدآب IP68 و سینماتیک مود و عرضه با iOS 15 هم سایر ویژگی‌های آخرین نسل آیفون مینی تا به‌ اینجا محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی آیفون تا 45 میلیون تومان

راهنمای خرید آيفون - آیفون ۱۳ | iPhone 13 رنگ آبی

آیفون ۱۳

درحال‌حاضر، «آیفون 13» دارای یکی از به‌روزترین نرم‌افزار و سخت‌افزار اپل است؛ تراشه‌ی A15 بایونیک در ترکیب با طراحی شیک و زیبا، دوربین‌های عالی، نمایشگر OLED رضایت‌بخش و پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت ارزش خرید فراوانی برای آیفون ۱۳ ایجاد کرده‌اند. ناگفته نماند آیفون 13 مینی با مشخصات یکسان و البته باتری و نمایشگر و اندازه‌ای کوچک‌تر تقریباً در همین بازه‌ی قیمتی قرار می‌گیرد.

نکته‌ی مهم اینکه در آیفون ۱۳ پشتیبانی از توان شارژ به ۲۰ وات محدود است و نمایشگر آیفون 13 هم نرخ نوسازی بیشتر از حد استاندارد ۶۰ هرتز را پشتیبانی نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با یکی از بهینه‌ترین و بهترین تراشه‌های حال‌ حاضر دنیای موبایل «بررسی آیفون 13» را در زومیت مطالعه کنید. اگر بتوانید قید خرید آيفون نات‌اکتیو را بزنید، می‌توان تا حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان سراغ خرید «آیفون 12 پرو مکس اپل» بروید که با نمایشگر بزرگ‌تر و مجموع دوربین‌های بهتر و طول عمر باتری بیشتر، همچنان ارزش خرید زیادی دارد؛ گرچه به‌روزرسانی نرم‌افزاری کمتری را دریافت خواهد کرد و تراشه‌ی آن‌ هم کمی ضعیف‌تر از تراشه‌ی به‌کاررفته در دل سری آیفون ۱۳ است.

بهترین گوشی آیفون در بازار ایران

راهنمای خرید بهترین آیفون - آیفون ۱۳ پرو مکس | iPhone 13 Pro Max رنگ آبی

آیفون 13 پرو مکس

اگر قصد دارید بهترین آیفون و حتی به‌عبارتی بهترین گوشی بازار را بخرید، باید خود را برای هزینه‌ای حداقل ۷۰ میلیون تومانی آماده کنید؛ مبلغی که می‌توان با آن حتی بهترین لپ‌تاپ‌های بازار را خرید. «نسخه‌ی پرو مکس آیفون 13» پیشرفت‌های بسیاری را درمقایسه‌با نسل پیشین خود تجربه کرده است. طبق آزمون‌های زومیت، یکی از این پیشرفت‌های مهم افزایش ۷۰ درصدی طول عمر باتری درمقایسه‌با آیفون 12 پرو مکس محسوب می‌شود که به‌لطف تراشه‌ی بهینه و فناوری ProMotion ممکن شده است.

همچنین، نرخ نوسازی نمایشگر حالا پویا شده و براساس گفته‌های اپل، آیفون ۱۳ پرو می‌تواند نرخ نوسازی را به‌صورت هوشمند بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. بهبودهای دیگری نیز در بخش دوربین دیده می‌شود که بر ارزش‌های این گوشی می‌افزاید. بهتر است پیش‌ از خرید آیفون 13 پرو مکس، مقاله‌ی «بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل» را در زومیت مطالعه کنید. اپل آیفون 13 پرو مکس را با ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت عرضه کرده است که از ۷۰ تا بیش‌از ۱۰۰ میلیون تومان در بازار موبایل ایران فروخته می‌شوند.

البته گفتنی است که آیفون 13پرو و 13 پرو مکس دیگر خط تولید فعالی در کارخانه‌های اپل ندارند و شاهد عرضه‌‍‌ی آخرین موجودی‌های نات‌اکتیو آیفون ۱۳ پرو/پرو مکس هستیم؛ در همین شرایط برخی افراد سودجو اقدام به‌فروش آیفون ریفربیشد به‌جای آکبند می‌کنند، پس بد نیست ابتدا راهنمای خرید گوشی دست دوم و بعد ویدئو تفاوت انواع آیفون را در ابتدای همین مقاله مطالعه و مشاهده کنید.

البته با وجود گذشت ماه‌ها از معرفی سری آیفون 14، همچنان بحث رجیستر شدن «آیفون 14»، «آیفون 14 پلاس»، «آیفون 14 پرو» و «آیفون 14 پرو مکس» در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. به‌ همین خاطر از قرار دادن گوشی‌های بدون رجیستر جدیدترین سری محصولات اپل در لیست بهترین آيفون خودداری شده است؛ اما خواندن «بررسی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس اپل» در زومیت خالی از لطف نخواهد بود، همچنین «بررسی آیفون ۱۴» با وجود انتقادات زیاد به این گوشی، خواندنی است.

سوالات متداول زومیت

  • کدام آیفون بیشترین طول عمر باتری را دارد؟

    آیفون ۱۳ پرومکس اپل بیشترین طول عمر باتری را بین دیگر گوشی‌‌های اپل دارد که حتی بیشتر از طول عمر دیگر پرچم‌داران اندرویدی است. گفته می‌شود آیفون 14 مکس نیز طول عمر باتری بسیار خوبی دارد.

  • بهترین گوشی آیفون با قیمت مناسب کدام مدل است؟

    بهترین آیفون با قیمت مناسب در بازار ایران و دنیا، گوشی آیفون SE 2020 است.

  • کدام آیفون بهترین دوربین را دارد؟

    طبق انتظارات، آیفون 13 پرو اپل بهترین مجموعه‌ی دوربین‌ها را دارد که شامل چهار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید، التراواید، تله‌فوتو و سلفی می‌شود؛ البته اگر مسئله رجیستری را در نظر نیگریم، آیفون 14 پرو یا پرو مکس با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل و امکان ضبط ویدئو سینماتیک 4K دوربین‌های پیشرفته‌تری را در اختیار کربران قرار می‌دهد.

  • کدام آیفون‌ها دارای تاچ‌آیدی هستند؟

    آیفون SE نسخه‌ی ۲۰۲۲ و آیفون SE مدل ۲۰۲۰ دو گوشی جدیدی هستند که با طراحی قدیمی خود از تاچ‌آیدی استفاده می‌کنند؛ البته تمامی آیفون‌های قدیمی‌تر از آیفون X‌ از تاچ‌آیدی بهره می‌برند.

  • کدام آیفون بیشترین ارزش خرید را دارد؟

    آیفون ۱۳ با‌‌‌توجه‌‌‌به به‌روز‌‌‌‌بودن و امکانات و قیمتش، می‌تواند بیشترین ارزش خرید را بین آیفون‌های اپل داشته باشد؛ البته اگر آیفون‌های دست‌دوم بازار را هم در نظر بگیریم، انتخاب ما می‌تواند آیفون 12 پرو مکس هم باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات