بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار [دی ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
راهنمای خرید بهترین گوشی اقتصادی و ارزان از برندهای سامسونگ و شیائومی و از نظر باتری و دوربین
بهترین گوشی ارزان بازار کدام است؟ با راهنمای خرید بهترین گوشی اقتصادی ازنظر برند، باتری، دوربین، قدرت پردازشی و حافظه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

قیمت گوشی همیشه عاملی مهم در انتخاب و تهیه آن محسوب می‌شود؛ البته اگر قصد داشته باشید بهترین گوشی اقتصادی و ارزان بازار را بخرید، به اولویت و فاکتور اول شما تبدیل خواهد شد.

پیش‌تر در زومیت مقاله راهنمای خرید جامع بهترین گوشی بازار در بازه‌های قیمت مختلف را داشته‌ایم و گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده و پرچم‌دار مناسبی را برای خرید معرفی کرده‌ایم؛ اما اگر بخواهیم نگاه عمیق‌تری به دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی بازار بیندازیم و بر‌اساس برند، کیفیت دوربین، طول عمر باتری و قدرت پردازشی آن‌ها را مرتب کنیم، قضیه فرق می‌کند.

همچنین، این روزها گوشی‌های ارزان و اقتصادی برای دسته‌بندی‌های مختلفی مانند رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، سالمندان، آموزش و کلاس‌های آنلاین دانش‌آموزان یا به‌عنوان گوشی دوم برای نصب برنامه‌های کاربردی یکی از سهم‌های اصلی فروش بازار موبایل را تشکیل می‌دهند.

فهرست مطالب

تولیدکنندگان هم با درنظر‌گرفتن تمام قشرهای کاربران، محصولات زیادی را هرساله در دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی معرفی و روانه بازار می‌کنند. گوشی‌هایی که روی کاغذ بسیار شبیه هم هستند؛اما آیا در عمل هم این‌گونه است؟

البته همین ابتدا صادقانه باید بگوییم که فاکتورهایی مانند کیفیت دوربین پاشنه‌ی آشیل گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت محسوب می‌شود و برای خرید گوشی ارزان با دوربین مناسب، باید هزینه‌ی بیشتری صرف کنید؛ البته توانایی و مهارت شخصی که قصد دارد از دوربین گوشی استفاده کند، نیز تأثیرگذار است. پس بد نیست سری هم به مقاله بهترین گوشی از نظر دوربین هم بزنید تا با گزینه‌های بیشتری آشنا شوید.

در‌ادامه با راهنمای خرید بهترین گوشی ارزان بر‌اساس باتری و دوربین و قدرت پردازشی از برندهای سامسونگ و شیائومی و نوکیا همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۳ میلیون تومان

گوشی موبایل ریلمی Realme C30s مشکی

ریلمی C30s

قیمت: حدود ۲٫۵ میلیون تومان

ارزان‌ترین گوشی بازار که باتوجه به هزینه‌ای که برای آن می‌کنید از ارزش خرید خوبی برخوردار است، «ریلمی C30s» نام دارد. نمایشگر گوشی ریلمی از نوع IPS و با وضوح HD است که تراکم پیکسلی خوبی در اندازه ۶٫۵ اینچی خود دارد.

از پردازنده C30s که از تراشه SC9863A استفاده می‌کند نمی‌توان انتظار زیادی داشت اما برای کارهای معمولی مانند وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مناسب است. توجه کنید که به‌دلیل رم ۲ گیگابایتی نباید تعداد برنامه‌هایی که به‌صورت همزمان باز هستند زیاد شود.

دوربین ۸ مگاپیکسلی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، رابط کاربری سبک و حسگر اثرانگشت از دیگر ویژگی‌های کلیدی هستند که ارزش خرید ریلمی C30s را بالا برده‌اند.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۴ میلیون تومان

گوشی موبایل ردمی 12C شیائومی / Xiaomi Redmi 12C آبی

ردمی 12C شیائومی

قیمت: حدود ۴ میلیون تومان

«گوشی شیائومی ردمی 12C» از پردازنده MediaTek Helio G85 بهره می‌برد که از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز قدرت می‌گیرد. این تراشه به‌لطف پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 و حداکثر ۶ گیگابایت رم، می‌تواند به‌راحتی از عهده‌ی انجام چند کار و بازی برآید. ردمی 12C از افزونه‌ی حافظه نیز پشتیبانی می‌کند، یعنی می‌تواند تا ۵ گیگابایت فضای ROM بی‌استفاده را برای افزایش ظرفیت RAM تا ۱۱ گیگابایت استفاده کند.

Redmi 12C دارای صفحه‌نمایش ۶٫۷۱ اینچی IPS LCD با وضوح HD+ است که تجربه‌ی تماشای واضح و خوبی را برای ویدیو و مرور وب ارائه می‌دهد. وضوح صفحه‌نمایش به ۷۲۰ × ۱۶۵۰ پیکسل و روشنایی نیز به ۵۰۰ نیت می‌رسد. همچنین حالت مخصوص مطالعه نیز نور آبی نمایشگر را کاهش می‌دهد و از چشمان شما محافظت می‌کند.

Redmi 12C از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که عکس‌های نسبتا خوبی را در شرایط نوری مناسب ثبت می‌کند. دوربین اصلی به سنسور 1/2.76 اینچ و دیافراگم f/1.8 اتکا دارد. این دوربین همچنین از حالت شب، حالت HDR و حالت پرتره پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز برای ضبط ویدیوها و تماس تصویری گزینه‌ی خوبی است؛ اما نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

گوشی اقتصادی ردمی از باتری نسبتا حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند تا یک روز کامل با استفاده‌ی متوسط دوام بیاورد. شارژر ۱۰ واتی درون جعبه، اندروید ۱۲ و وزن مناسب ۱۹۲ گرمی از دیگر ویژگی‌های این گوشی اقتصادی و پرفروش شیائومی هستند. حسگر اثرانگشت ردمی 12C نیز در پنل پشتی گوشی قرار دارد.

بهترین گوشی اقتصادی و ارزان از نظر باتری نوکیا سی ۳۰

انتخاب جایگزین: نوکیا C30

قیمت: حدود ۳٫۵ میلیون تومان

طول عمر باتری یکی از نکات مهمی است که کاربران هنگام خرید گوشی اقتصادی به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. مصرف باتری و میزان دوام آن به عوامل زیادی مانند ظرفیت باتری، وضوح و اندازه‌ی نمایشگر، رابط کاربری و مصرف تراشه بستگی دارد. گوشی «نوکیا C30‌» علاوه‌بر باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، از نمایشگری با وضوح پایین HD و تراشه‌ی ۲۸ نانومتری یونیساک مدل SC9863A بهره می‌برد.

توان مصرفی این تراشه برخلاف اکثر SoCهای پایین‌رده کمتر از ۵ وات است و به ۳ وات محدود می‌شود که باعث مصرف اندک باتری و افزایش طول عمر آن خواهد شد. همچنین، از دیگر ویژگی‌های گوشی اقتصادی نوکیا می‌توان به نمایشگر ۶٫۸۲ اینچی IPS LCD و ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اشاره کرد.

گوشی هوشمند ارزان‌قیمت نوکیا به‌‌دلیل باتری و نمایشگر بزرگش وزن سنگینی هم دارد که به ۲۳۷ گرم می‌رسد. پشتیبانی از درگاه کارت حافظه‌ی ذخیره‌سازی microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و حسگر اثر‌انگشت پشت گوشی امکانات دیگر نوکیا C30 به‌شمار می‌روند. گوشی نوکیا با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۳ گیگابایت رم با قیمت حدود ۳٫۵ میلیون تومان در بازار موبایل ایران فروخته می‌شود.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۵ میلیون تومان

گوشی موبایل موتو G13 موتورولا / Motorola Moto G13 بنفش

موتورولا Moto G13

قیمت: حدود ۵ میلیون تومان

موتورولا در زمینه تولید گوشی‌های اقتصادی با ویژگی‌های مناسب بسیار درخشان ظاهر شده که البته هنوز از برندهایی مانند شیائومی فاصله زیادی دارد اما «گوشی Moto G13 موتورولا»، مدل ارزشمندی برای بازه قیمتی ۵ میلیون تومان محسوب می‌شود.

پردازنده مدیاتک Helio G85 در کنار ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به‌راحتی می‌تواند از پس کارهای روزمره و اندکی بازی کردن برآید. موتورولا از صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی IPS با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز در این مدل استفاده کرده که با روشنایی ۴۰۰ نیت، در محیط‌های روشن نیز عملکرد خوبی دارد.

در پنل پشتی، مجموعه دوربینی سه‌گانه قرار گرفته که شامل یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق می‌شود. همچنین دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز سایر فاکتورهای کلیدی موتو G13 را تشکیل می‌دهند.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۶ میلیون تومان

گوشی موبایل پوکو M5s شیائومی / Xiaomi Poco M5s سفید

پوکو M5s شیائومی

قیمت: حدود ۶ میلیون تومان

«گوشی پوکو M5s شیائومی» با نمایشگر باکیفیت و پردازنده قدرتمند، گزینه‌ای عالی برای افرادی است که قصد دارند تا ۶ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنند.

پردازنده به‌کار رفته در گوشی شیائومی از تراشه MediaTek Helio G95 استفاده می‌کند که عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف دارد. همچنین شیائومی برای گوشی مذکور از ظرفیت‌های مختلف رم و حافظه ذخیره‌‌سازی استفاده کرده که مدل پیشنهادی ما دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است.

دوربین‌ اصلی ۶۴ مگاپیکسلی در کنار دوربین‌های اولتراواید و ماکرو در پشت دستگاه و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در جلوی گوشی، توانایی ثبت عکس‌های باکیفیتی را در شرایط نوری مختلف دارند البته نسبت به پولی که برای گوشی می‌پردازید، نباید انتظار چندان زیادی در ثبت دقیق جزئیات داشته باشید.

در بخش باتری نیز شیائومی از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای پوکو M5s استفاده کرده که با شارژر پرسرعت ۳۳ واتی درون جعبه، در کمتر از یک ساعت از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ خواهد شد.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۷ میلیون تومان

Xiaomi Redmi Note 12 4G / گوشی موبایل ردمی نوت 12 شیائومی 4G آبی

ردمی نوت ۱۲ شیائومی

قیمت: حدود ۷ میلیون تومان

اگر قصد دارید تا ۷ میلیون تومان برای خرید گوشی هزینه کنید، باز هم بهترین گوشی فعلی بازار در این بازه قمیتی از برند شیائومی یعنی «ردمی نوت ۱۲» است.

در گوشی شیائومی تراشه اسنپدراگون ۶۸۵ کوالکام وظیفه پردازش برنامه‌ها را برعهده دارد که بسته به هزینه‌ای که می‌کنید، می‌توانید یکی از مدل‌های دارای رم ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایتی را در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خریداری نمایید. مدلی که ما در اینجا معرفی کردیم دارای رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی است.

صفحه‌نمایش ردمی نوت ۱۲ از نوع OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است و از پوشش گوریلا گلس ۳ برای جلوگیری از خط‌وخش و ضربه استفاده می‌کند. همچنین سه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی (اصلی)، ۸ مگاپیکسلی (اولتراواید) و ۲ مگاپیکسلی (ماکرو) در پنل پشتی قرار گرفته‌اند که برای عکس‌برداری در روشنایی روز ایده‌آل به‌نظر می‌رسند. دوربین سلفی گوشی نیز دارای سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است.

شیائومی ردمی نوت ۱۲ با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر پرسرعت ۳۳ واتی درون جعبه، می‌تواند ازطریق پورت تایپ C در مدت زمان ۵۰ دقیقه گوشی را کاملا شارژ کند.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۸ میلیون تومان

گلکسی A24 سامسونگ

گلکسی A24 سامسونگ

قیمت: حدود ۷٫۵ میلیون تومان

«گلکسی A24 سامسونگ» یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار در سال‌های اخیر است. امکانات مناسب در‌‌کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی A24، باعث شده تا کاربران زیادی برای خرید این گوشی خوش‌قیمت ترغیب شوند؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم که در محدوده‌ی قیمتی ۸ میلیون تومان سراغ گزینه‌ی دیگری نروید.

از مشخصات گوشی سامسونگ می‌توان به نمایشگر ۶٫۵ اینچی ۹۰ هرتز OLED با دقت فول اچ‌دی پلاس و تراکم ۳۹۶ پیکسل‌براینچ، تراشه‌ی توانمند و کم‌مصرف Helio G99 مدیاتک، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات اشاره کرد.

طول عمر باتری عالی، نمایشگر بسیار روشن و شفاف و دریافت به‌روزرسانی منظم و بلندمدت نرم‌افزاری از ویژگی‌های خوب A24 سامسونگ محسوب می‌شوند؛ البته نبود آداپتور شارژ درون جعبه و همچنین نداشتن اسپیکر دوگانه یا همان استریو از نقاط ضعف میان‌رده‌ی اقتصادی سامسونگ به شمار می‌روند.

ارزان‌ترین مدل گلکسی A24 مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در بازار ایران با قیمت حدودا ۷٫۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید این گوشی اقتصادی، حتماً به «بررسی گلکسی A24 4G سامسونگ» در زومیت مراجعه کنید.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۹ میلیون تومان

moto g72

موتورولا Moto G72

قیمت: حدود ۹ میلیون تومان

«گوشی موتورولا Moto G72» از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی P-OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. پنل دستگاه از نمایش یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و حسگر اثرانگشت نیز زیر آن قرار دارد. داخل حفره‌ای کوچک در لبه‌ی بالایی پنل نیز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد که می‌تواند ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط کند.

Moto G72 از تراشه‌ی MediaTek Helio G99 قدرت می‌گیرد با فرآیند ۶ نانومتری تولید می‌شود و از پردازنده‌ی مرکزی ۸ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده می‌کند. این گوشی با ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شود که می‌توان آن را از طریق درگاه کارت microSD افزایش داد. موتو G72 دکمه‌ای اختصاصی برای فراخوانی دستیار گوگل را نیز دراختیارتان می‌گذارد.

گوشی Moto G72 از دوربین پشتی سه‌گانه شامل ماژول ۱۰۸ مگاپیکسلی، ماژول اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماژول ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین اصلی می‌تواند عکس‌های دقیقی را در حالت‌های مختلف مانند HDR، پانوراما، دید در شب و پرتره ثبت و ویدیوهای شفاف 1080p را تا ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.

موتو G72 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین دارای جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، اسپیکرهای استریو، NFC، رادیو FM و Wi-Fi Direct و گواهی IP52 برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب نیز است. با توجه به امکانات گفته شده گوشی اقتصادی موتورولا تا حد زیادی پاسخگوی نیاز کاربران در زمینه‌های مختلف عکاسی، بازی و تماشای فیلم خواهد بود و به‌دلیل داشتن اندروید خالص، تجربه‌ای نرم و روان خواهید داشت.

بهترین گوشی اقتصادی تا ۱۰ میلیون تومان

گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34 سامسونگ

بهترین گوشی اقتصادی سامسونگ

قیمت: حدود ۱۰٫۵ میلیون تومان

«گلکسی A34 سامسونگ» که با ارفاق ۵۰۰ هزار تومنی یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازه‌ی ۱۰ میلیون تومان است، از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش حتی در زیر نور خورشید، به لطف حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، روشن و شفاف به نظر می‌رسد و از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز بهره می‌برد.

تراشه‌ی به‌کار‌رفته در گلکسی A34 از تراشه‌ی ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 1080 بهره می‌برد که از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و قابلیت اتصال 5G استفاده می‌کند. این گوشی دارای ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با پشتیبانی از کارت microSD تا یک ترابایت است. گلکسی A34 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و One UI 5.1 به‌فروش می‌رسد.

دوربین اصلی دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال (OIS)، سنسور فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی است که با استفاده از ابزارهای مختلف مانند تقویت کننده خروجی تصویر با هوش مصنوعی یا بازسازی عکس و پاک کردن اشیاء اضافه در تصویر، کیفیت و خلاقیت عکس‌ها را بهبود می‌دهد. دوربین سلفی نیز سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی بوده که در بالای نمایشگر قرار گرفته است.

گلکسی A34 دارای باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی است که در یک ساعت و ده دقیقه کاملا پر می‌شود اما به دلیل سیاست‌های جدید سامسونگ آداپتوری در جعبه وجود ندارد. گواهی IP67 نیز ویژگی مثبت دیگری است که ارزش خرید آن را بالا می‌برد و از گوشی در مقابل ورود آب تا عمق ۱ متری محافظت می‌کند.

نمایشگر و بدنه پوکو F4 شیائومی به رنگ طوسی

انتخاب جایگزین: پوکو F4 شیائومی

بهترین گوشی اقتصادی شیائومی

قیمت: حدود ۱۰ میلیون تومان

می‌دانیم که قرار دادن «گوشی پوکو F4 شیائومی» در لیست گوشی‌های اقتصادی بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد اما گوشی مذکور در چند ماه اخیر ریزش قیمتی زیادی را تجربه کرده و ارزش خرید آن به‌شدت بالا رفته است.

گوشی شیائومی دارای صفحه‌نمایش OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است که از فناوری‌های HDR10 پلاس و دالبی ویژن و پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام در کنار ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، می‌تواند پوکو F4 را به یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی گیمینگ نیز تبدیل کند.

در بخش دوربین، شیائومی از سه لنز ۶۴ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی، ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۲ مگاپیکسلی ماکرو در پوکو F4 استفاده کرده که توانایی فیلم‌برداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. همچنین دوربین سلفی دارای سنسور ۲۰ مگاپیکسلی است که عکس‌های خوبی را در شرایط نوری مختلف ثبت می‌کند.

یکی از مزیت‌های اصلی شیائومی پوکو F4 باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با شارژر ۶۷ واتی آن محسوب می‌شود، سرعت شارژی که حتی در پرچمداران سامسونگ و اپل نیز وجود ندارد و می‌تواند گوشی را در مدت زمان ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند.

آیا اپل گوشی اقتصادی و ارزان دارد؟

اپل برخلاف سامسونگ و شیائومی گوشی اقتصادی تولید نمی‌کند و برای خرید ارزان‌ترین آیفون بازار باید بیش‌از دو برابرِ گوشی‌های اقتصادی دیگر هزینه کرد؛ برای مثال، آیفون SE 2020 که بیش از سه سال از معرفی آن می‌گذرد، قیمتی حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان دارد؛ البته اگر قصد دارید آیفون دست‌دوم بخرید، شاید بتوان از مدل‌های بسیار قدیمی گوشی آیفون که در اواخر پشتیبانی نرم‌افزاری خود قرار دارند، چیزی پیدا کرد.

بهترین گوشی اقتصادی برای گیمینگ

گوشی‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت برای اجرای بازی‌های رایج موبایل چندان مناسب نیستند و نباید انتظار زیادی از قدرت گوشی‌های اقتصادی داشت؛ البته شاید در‌این‌بین برخی گوشی‌ها بازی‌هایی مانند پابجی و کال آو دیوتی موبایل را با تنظیمات گرافیک پایین یا متوسط با نرخ بیش‌از ۴۰ فریم‌برثانیه بتوانند اجرا کنند‌؛ اما قطعا تجربه‌ی درخشانی از بازی‌کردن روی موبایل را در‌اختیار کاربران قرار نمی‌دهند. با این حال گوشی‌های گلکسی A34 سامسونگ و پوکو F4 شیائومی در این لیست، گزینه‌های مناسبی برای بازی کردن هستند.

برای پیدا‌کردن گوشی مناسب بازی و گیمینگ بد نیست سری به مقالات بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ و بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی بزنید تا مناسب‌ترین گزینه را باتوجه‌ به بودجه‌ی خود انتخاب کنید.

برای مقایسه‌ی اطلاعات فنی و قیمت روز انواع گوشی‌های موبایل می‌توانید به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید. در این بخش فضایی را برای تبادل‌نظر درباره‌ی گوشی موبایل فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات