پنل پشتی گلکسی S24 اولترا

مقایسه قدرت گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرو مکس؛ جنگ در قلمرو تیتانیومی‌ها

دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲مطالعه 4 دقیقه
گلکسی S24 اولترا، کامل‌ترین گوشی تاریخ سامسونگ، در بنچمارک‌های مقدماتی زومیت به مصاف آیفون ۱۵ پرو مکس رفت.
تبلیغات

گلکسی S24 اولترا هنوز به‌صورت رسمی در بازارهای جهانی عرضه نشده است، اما ما در زومیت جدیدترین پرچمدار سامسونگ را در اختیار داریم و بررسی عمیق آن را شروع کرده‌ایم.

گلکسی S24 اولترا فریم تیتانیومی دارد، به نمایشگر باکیفیت مجهز است و در زیر بدنه‌ی چشم‌نوازش از نسخه‌ی سفارشی پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام میزبانی می‌کند.

گوشی گلکسی S24 اولترا از سوی فروشگاه باهم‌استور برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است.

نسخه‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بنچمارک مقدماتی زومیت عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته و توانسته است تراشه‌ی A17 Pro در بهترین گوشی اپل را به چالش بکشد.

این اولین باری نیست که گوشی‌های سامسونگ را با نسخه‌ی سفارشی تراشه‌ی کوالکام می‌بینیم. سال گذشته هر سه گوشی سری گلکسی S23 نسخه‌ی سفارشی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را با فرکانس بالاتر از نسخه‌ی عادی دریافت کردند و امسال همین اتفاق برای گلکسی S24 اولترا و برخی از مدل‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس تکرار شده است.

قدرت پردازشی گلکسی S24 اولترا

نام محصول

تراشه

GeekBench 6 (Single/Multi)

GFXBench Aztec Ruins High Tier Off-screen

گلکسی S24 اولترا

Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy

۲۲۶۲

۷۰۰۵

۸۱ فریم‌برثانیه

آیفون ۱۵ پرو مکس

Apple A17 Pro

۲۹۶۰

۷۳۳۹

۴۶٫۸ فریم‌برثانیه

گلکسی S23 اولترا

Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy

۱۹۶۷

۵۰۹۷

۷۰ فریم‌برثانیه

مطابق بررسی زومیت، پردازنده‌ی مرکزی گلکسی S24 اولترا در جدیدترین نسخه‌ی آزمون گیک‌بنچ امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۲٬۲۶۲ و ۷٬۰۰۵ را کسب می‌کند و در هر دو بخش ضعیف‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس است (با امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب ۲٬۹۶۰ و ۷٬۳۳۹).

گلکسی S24 اولترا در بخش GPU با اختلاف قابل توجه آیفون را شکست داد؛ اما در بخش CPU کم آورد

به‌طور دقیق‌تر، گلکسی S24 اولترا در بخش تک‌ هسته‌ای ۳۰ درصد ضعیف‌تر از جدیدترین پرچمدار اپل عمل می‌کند. اختلاف بین دو گوشی در بخش چند هسته‌ای به حدود ۴ درصد می‌رسد که چندان چشمگیر نیست.

آیفون همواره در پردازش تک هسته‌ای بهتر از رقبایش بوده و سامسونگ همچنان نتوانسته است در این بخش مچ اپل را بخواباند. با رونمایی آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالاً این اختلاف بیشتر خواهد شد.

گلکسی S24 اولترا در دست بهزاد

در این بین، پیشرفت نسلی گلکسی S24 اولترا قابل توجه است. این گوشی توانست در بخش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۱۴ درصد و ۳۷ درصد بهتر از گلکسی S23 اولترا عمل کند.

وقتی بحث به پردازش گرافیکی می‌رسد، گلکسی S24 اولترا دست بالاتر را نسبت‌ به آیفون ۱۵ پرو مکس دارد. پرچمدار سامسونگ در آزمون GFXBench Aztec Ruins High Tier Off-screen به نرخ ۸۱ فریم‌برثانیه دست پیدا کرد که ۷۳ درصد بهتر از آیفون است. اختلاف عملکرد گرافیکی گلکسی S24 اولترا و گلکسی S23 اولترا در همین آزمون به حدود ۱۶ درصد می‌رسد.

بازی با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

اپل هنگام رونمایی آیفون ۱۵ پرو مکس گفته بود تراشه‌ی گرافیکی به‌کاررفته در A17 Pro بزرگ‌ترین بازطراحی تاریخ گرافیک آیفون را تجربه کرده است. براساس آزمون‌های زومیت، پیشرفت نسلی این تراشه ۳۶ درصد است.

سامسونگ جزئیات رسمی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy را منتشر نکرده است،‌ اما ظاهراً هسته‌ی اصلی این تراشه ۰٫۹ درصد از هسته‌ی اصلی نسخه‌ی عادی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ سریع‌تر عمل می‌کند.

فضای ذخیره‌سازی گلکسی S24 اولترا سرعت بیشتری از آیفون ۱۵ پرو مکس دارد

پردازنده‌ی گوشی گلکسی S24 اولترا همچنین به سه هسته‌ی ۳٫۱ گیگاهرتزی Cortex-A720، دو هسته‌ی ۲٫۹ گیگاهرتزی Cortex-A720 و دو هسته‌ی ۲٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A720 مجهز است که هر کدام اصلاحات جزئی تجربه کرده‌اند.

در طرف دیگر میدان آیفون ۱۵ پرو مکس را داریم که در سال ۲۰۲۳ با A17 Pro (اولین پردازنده‌ی سه نانومتری دنیا و تنها پردازنده‌‌ی سه نانومتری صنعت موبایل) سروصدای زیادی به پا کرد. این پردازنده در واحد CPU به دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف مجهز است.

عملکرد فضای ذخیره‌سازی گلکسی S24 اولترا

نام محصول

نرخ خواندن ترتیبی

نرخ نوشتن ترتیبی

گلکسی S24 اولترا

۲۴۷۳ مگابایت‌برثانیه

۱۴۷۱ مگابایت‌برثانیه

آیفون ۱۵ پرو مکس

۱۶۵۱ مگابایت‌برثانیه

۱۳۴۳ مگابایت‌برثانیه

زومیت سرعت فضای ذخیره‌سازی دو گوشی جدید اپل و سامسونگ را نیز زیر ذره‌بین برده است. بر اساس بنچمارک اولیه‌ی زومیت، گلکسی S24 اولترا در آزمون Jazz Disk Bench به نرخ خواندن ترتیبی ۲٬۴۷۳ مگابایت‌برثانیه و نرخ نوشتن ترتیبی ۱٬۴۷۱ مگابایت‌برثانیه دست پیدا می‌کند که به‌ترتیب ۵۰ درصد و ۹ درصد سریع‌تر از آیفون ۱۵ پرو مکس است.

کارشناسان زومیت مشغول بررسی عمیق گلکسی S24 اولترا هستند و جزئیات تکمیلی این گوشی را به‌زودی با شما در میان خواهیم گذاشت. در این فاصله می‌توانید برای دسترسی به قیمت گوشی سامسونگ، قیمت گوشی اپل،‌ قیمت گوشی شیائومی و قیمت گوشی برندهای دیگر وارد بخش محصولات زومیت شوید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات