بهترین ربات های معرفی شده در CES 2024

جذاب ترین ربات‌های نمایشگاه CES 2024؛ از عصای نابینایان تا هم‌بازی حیوان خانگی

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰مطالعه 6 دقیقه
در CES 2024 ربات‌های متعددی به نمایش گذاشته شدند که بعضی از آن‌ها توجه افراد بسیاری را به خود جلب کردند.
تبلیغات

در کنار یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و مانیتور، هر سال در CES شاهد رونمایی از ربات‌های جذاب و کاربردی‌ هستیم که گاهی اوقات‌طراحی نوآورانه‌ای دارند؛ CES امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود.

شرکت‌های مختلف ربات‌های جدید خود را که هرکدام با هدفی خاص طراحی شده بودند به نمایش گذاشتند. از ربات توپی بامزه‌ای که می‌تواند برای سگ شما فیلم پخش کند گرفته تا رباتی عصا شکل که به نابینایان یاری می‌رساند، همگی از مهمان‌های CES 2024 بودند.

در این مطلب سراغ بهترین و جذاب‌ترین ربات‌های نمایشگاه CES 2024 رفته‌ایم؛ پس اگر به این حوزه علاقه‌مند هستید، تا پایان مقاله همراه زومیت باشید.

Mobinn، قدرتمند‌ترین ربات پستچی

ربات تحویل دهنده بسته در حال حرکت از روی خط عابر پیاده

درحال‌حاضر ربات‌های پستچی در کشورهای پیشرفته شروع به کار کرده‌اند و شرکت‌های متعددی نیز از آن‌ها کمک می‌گیرند؛ اما موانعی سر راهشان وجود دارد که عملکرد آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. به همین دلیل Mobinn، زیرمجموعه‌ی سابق هیوندای، راه‌حل این مشکل را با محصولی جدید در CES 2024 به نمایش گذاشت.

ربات تحویل‌دهنده‌‌ی جدید شرکت Mobinn می‌تواند به کمک مجموعه‌ای از چرخ‌های انعطاف‌پذیر بدون مشکل و به‌راحتی از پله‌ها بالا برود و پایین بیاید. در ضمن، چرخ‌های تعبیه‌شده در این محصول دارای قاب مفصلی در بخش داخلی خود هستند که از تغییر شکل بیش‌ازحدشان جلوگیری می‌کند.

گفته می‌شود در در طراحی این ربات پستچی از چهار موتور (یک موتور برای هر چرخ) استفاده شده است و تنظیمات دیفرانسیل پیچیده‌ای در کار نیست.

این ربات پست‌چی حتی از پله‌ها هم بالا و پایین می‌رود
شرکت Mobinn ربات تحویل‌دهنده‌ای را به نمایش گذاشته است که می‌تواند با استفاده از چرخ‌های منعطف خود به راحتی از پله‌ها بالا و پایین برود.
مصطفی عسگری
مطالعه '2
این ربات پست‌چی حتی از پله‌ها هم بالا و پایین می‌رود

ربات دوست‌داشتنی Ballie

ربات زرد رنگ بالی در کنار پای فردی دیگر

سامسونگ در رویداد امسال محصولی جذاب معرفی کرد که نمونه‌‌ی پیشرفته‌تر رباتی محسوب می‌شود که چند سال قبل به نمایش گذاشته بود.

غول کره‌ای ربات جدید خود را که درونش یک پروژکتور تعبیه شده، Ballie نام‌گذاری کرده است. همچنین ربات مذکور حسگر LiDAR و پروژکتور 1080p دارد. ویدئو پروژکتور با دو لنز خود به ربات اجازه می‌دهد فیلم، تماس‌های ویدئویی و متن‌های مختلف را روی سطوح اطراف به نمایش بگذارد.

در ویدئوی معرفی محصول، نشان‌ داده شد که می‌توان Ballie را از طریق صحبت کردن و حتی ارسال پیامک کنترل کرد. در پاسخ نیز، ربات توپی ویدئوهایی از محیط اطراف خود می‌فرستاد؛ مانند فعالیت حیوان خانگی که تنها در خانه مانده است.

ربات دوست‌داشتنی جدید سامسونگ با پروژکتور داخلی رونمایی شد
سامسونگ در CES 2024 از ربات توپی جدید خود با نام Ballie که دارای پروژکتور داخلی است، رونمایی کرد.
مصطفی عسگری
مطالعه '2
ربات دوست‌داشتنی جدید سامسونگ با پروژکتور داخلی رونمایی شد

ربات دوپای بامزه و کاربردی ال‌جی

ربات هوشمند ال جی

در کنار دیگر محصولات معرفی‌شده‌ در CES امسال، ال‌جی، برندی که در گذشته انتخاب شماری از کاربران برای خرید گوشی بود، ربات دوپای بامزه خود را به نمایش گذاشت.

ربات جدید ال‌جی از هوش مصنوعی چند‌وجهی برای درک وظایف و اهداف خود استفاده می‌کند و پلتفرم Robotics RB5 کوالکام توانایی تشخیص صدا و چهره‌ی کاربران را به او می‌دهد. همچنین محصول مذکور می‌تواند زبان طبیعی را پردازش کند.

ربات یادشده علاوه‌بر دو پایه، دو چرخ و یک صفحه‌نمایش، به دوربین داخلی، بلندگو و تعدادی سنسور به منظور جمع‌آوری داده‌های موجود در خانه نیز مجهز شده و هدف از ساخت آن اتوماسیون خانگی اعلام شده است.

ربات دوپای ال‌جی به‌نمایش درآمد؛ دوست‌داشتنی و کاربردی
ربات دوپای مبتنی‌بر هوش مصنوعی ال‌جی در نمایشگاه CES 2024 به‌طور کامل معرفی خواهد شد.
رضا رضائی
مطالعه '1
ربات دوپای ال‌جی به‌نمایش درآمد؛ دوست‌داشتنی و کاربردی

ربات انسان‌نمای Unitree H1

ربات انسان‌نمای Unitree H1 در حالی که دست خود را بالا گرفته

در CES امسال دو ربات انسان‌نما حضور داشتند که یکی Kepler Forerunner K1 بود که در غرفه‌ی Eureka Park قرار داشت و دیگری Unitree H1 نام داشت.

پس از رونمایی Unitree H1، طولی نکشید که این محصول به ربات محبوب اینفلوئنسرهای تکنولوژی حاضر در رویداد تبدیل شد. به همین دلیل، شرکت سازنده‌اش تقریباً به‌طور مداوم آن را به نمایش می‌گذاشت.

در طول رویداد، گروه همراه H1 آن را در میان انبوهی از اینفلوئنسرهای فناوری می‌‌بردند و این ربات ۶۸ کیلوگرمی تنها با فاصله‌ی چند سانتی‌متری با مردم ارتباط داشت. می‌توان آن را یکی از جذاب‌ترین محصولات رویداد دانست.

ORo، بهترین هم‌بازی حیوان خانگی شما

رباتی که اطراف آن را سگ های زیادی احاطه کرده اند

اگر در خانواده‌ای پرمشغله هستید و نمی‌توانید به اندازه‌ی کافی با حیوان خانگی خود وقت بگذرانید، ORo به کمکتان می‌آید.

ORo ترکیبی از تحرک مستقل، هوش مصنوعی قابل تطبیق و طراحی مناسب برای حیوانات خانگی است تا ضمن تضمین ایمنی، تحریک ذهنی را فراهم کند. به کمک این ربات باهوش می‌توانید جلسات بازی و تمرین را برنامه‌ریزی کنید و از راه دور روی سلامت حیوان خانگی خود نظارت داشته باشید.

همچنین ORo ویدئوهای جذابی برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی ضبط می‌کند. در ضمن، این ربات با لوازم جانبی هوشمند دیگری مانند قلاده، دستیار صوتی و سرویس‌های مراقبت از حیوان خانگی ادغام می‌شود.

Glide، ربات راهنمای نابینایان

ربات عصایی Glide از نمای روبه‌رو در رنگ سفید

یکی از کاربردی‌ترین محصولات معرفی‌شده در رویداد و برنده‌ جایزه نوآوری CES 2024، ربات Glide است؛ دستگاه مذکور می‌تواند افراد نابینا را راهنمایی کند تا بتوانند ایمن‌تر در خیابان‌ها راه بروند.

سازندگان Glide در حال کار کردن بیشتر روی محصول خود هستند تا هنگامی که فروش آن از اواخر سال جاری آغاز می‌شود، مقرون‌به‌صرفه باشد و بتوان کار کردن با آن را به‌راحتی آموخت. بزرگ‌ترین هدف پشت استارتاپ مذکور آسان‌تر کردن زندگی توان‌یابان است.

ربات چند منظوره‌ی Yarbo

ربات یاربو با رنگ زرد و مشکی روی چمن قرار دارد

اگر در خانه‌ای حیاط‌دار زندگی می‌کنید که نیاز به مراقبت دارد، کارهایی از قبیل کوتاهی چمن‌، کوددهی و آبیاری را به Yarbo بسپارید.

این ربات چندمنظوره که در CES 2024 شاهد رونمایی‌اش بودیم، دارای قابلیت‌های بسیاری است که تقریباً تمام کارهای مربوط به حیاط را انجام می‌دهد. از کارهایی که Yarbo توانایی انجام دادنشان را دارد می‌تواند به چمن‌زنی، برف‌روبی، پخش مایع و موارد دیگر اشاره کرد.

Magic Bay، دستیار شخصی کوچک شما

لپ تاپی که در بالای آن ربات کوچک مجیک بی قرار گرفته

لنوو در CES امسال رباتی را به نمایش گذاشت که اکنون در مراحل اولیه است. درحال‌حاضر، Magic Bay توانایی انجام کارهایی مانند پلک زدن و خندیدن را دارد و کار دیگری انجام نمی‌دهد.

لنوو در Magic Bay پتانسیل بالایی می‌بیند و احتمالاً آن را به دستیار شخصی‌ای تبدیل می‌کند که بالای کامپیوتر قرار می‌گیرد و کارهای مختلف را انجام می‌دهد. این کانسپت نشان می‌دهد که غول فناوری در حال آزمایش ایده‌های جدیدی برای لوازم جانبی مجهز به هوش مصنوعی است.

خود دستگاه تقریباً به اندازه و شکل یک وب‌کم است و با استفاده از گیره‌ای خاص به لپ‌تاپ متصل می‌شود. اکنون Magic Bay می‌تواند حالت چهره خود را تغییر دهد؛ گاهی اوقات چشم‌های بزرگ آن فقط با شادی به شما خیره و بعضی مواقع برای انتقال هیجان به ستاره تبدیل می‌شوند.

در این مقاله به شما بهترین و جذاب‌ترین ربات‌های به نمایش گذاشته‌شده در CES 2024 را معرفی کردیم. اگر به این رویداد علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی بهترین تلویزیون‌های CES 2024؛ از پنل شفاف تا روشنایی ۱۰ هزار نیت را نیز مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات