این ربات پست‌چی حتی از پله‌ها هم بالا و پایین می‌رود

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
ربات تحویل دهنده بسته در حال حرکت از روی خط عابر پیاده
شرکت Mobinn ربات تحویل‌دهنده‌ای را به نمایش گذاشته است که می‌تواند با استفاده از چرخ‌های منعطف خود به راحتی از پله‌ها بالا و پایین برود.
تبلیغات

ربات‌های تحویل‌دهنده فعلی که در خیابان‌های شهرهای پیشرفته دیده می‌شوند نمی‌توانند از پله‌ها و دیگر موانع کوچک عبور کنند. اما به نظر می‌رسد Mobinn، زیرمجموعه‌ی سابق هیوندای، راه‌حل این مشکل را با محصولی جدید در CES 2024 به نمایش گذاشته است.

به گفته‌ی Mobinn، ربات تحویل‌دهنده جدید آن‌ها می‌تواند به کمک مجموعه‌ای از چرخ‌های انعطاف‌پذیر به راحتی از پله‌ها بالا و پایین برود. درضمن، چرخ‌ها خم می‌شوند، اما دارای یک قاب مفصلی در بخش داخلی هستند که از تغییر شکل بیش از حدشان جلوگیری می‌کند.

ربات تحویل دهنده بسته دردو حالت مختلف/ اسم هر بخش بالای آن نوشته شده است

چوی جین، مدیر عامل Mobinn، توضیح داد که طی چند سال فناوری مذکور را توسعه داده‌اند. درضمن، این ربات تا حدی می‌تواند به صورت مستقل از پله‌ها و موانع عبور کند و مانند دیگر دستگاه‌های هم‌رده دارای مجموعه‌ای از حسگرهای مختلف و کاربردی است.

یکی دیگر از نکات جالب درباره ربات جدید شرکت Mobinn این است که می‌تواند به مدت ۸ ساعت بدون مشکل از پله‌ها بالا و پایین برود. به همین دلیل می‌توان در یک روز خسته‌کننده که بسته‌های زیادی برای ارسال وجود دارد،‌ به این دستگاه هوشمند اعتماد کرد.

چوی جین می‌گوید که آن‌ها در طراحی محصول جدیدشان از چهار موتور، یک موتور برای هر چرخ، استفاده کرده‌اند و تنظیمات دیفرانسیل پیچیده‌ای به کار نبرده‌اند. درضمن، محیط درون آن به‌گونه‌ای است که همیشه، حتی هنگام تغییر زاویه ربات، ثابت باقی می‌ماند تا بسته سفارشی هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از پله‌ها آسیب نبیند. در بخش جلویی آن نیز دری برای دسترسی به محصول قرار دارد.

به گفته‌ی مدیر عامل Mobinn ربات‌ها اکنون در حال آزمایش در خیابان‌های کره هستند. به نظر می‌رسد شرکت مذکور همچنین روی صندلی چرخ‌دار و سایر وسایل حرکتی کار می‌کند. دیدن چنین محصولاتی در کنار یخچال، تلویزیون، ماشین لباس شویی و مانیتورهایی که هر ساله در CES رونمایی می‌شوند، نشان‌دهنده‌ آینده‌ای است که در آن انسان‌ها به کمک تکنولوژی راحت‌تر از همیشه زندگی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات