نسخه‌ کم‌حجم‌ اسپاتیفای برای اندروید منتشر شد

سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
اسپاتیفای محبوب‌ترین اپلیکیشن بین دوست‌داران موسیقی است. حال نسخه‌ی سبک ۱۰ مگابایتی و مناسب اینترنت‌همراه این اپلیکیشن برای اندروید منتشر شده‌ است.
تبلیغات

اسپاتیفای نسخه‌ی کم‌حجم‌تری از اپلیکیشن خود با عنوان اسپاتیفای لایت (Spotify Lite) را برای سیستم‌های اندرویدی منتشر کرد. این نسخه مخصوص کاربرانی طراحی شده‌ است که اینترنت محدود یا دستگاه‌های قدیمی دارند. این اپلیکیشن که تنها ۱۰ مگابایت فضا می‌گیرد (نسخه‌ی اصلی اسپاتیفای حدود ۱۰۰ مگابایت فضا لازم دارد) یک قابلیت جدید و مهم دارد: قابلیت تنظیم سقف مصرف برای دیتای اینترنت همراه و نمایش اعلان (Notification) در صورت رسیدن به آن. این قابلیت برای کاربرانی که نیازمند مدیریت مصرف دیتای خود هستند، بسیار ضروری و کارآمد است.

همچنین در اپلیکیشن اسپاتیفای لایت برای کاربرانی که فضای ذخیره‌سازی کمی در دستگاه خود دارند، این امکان فراهم شده‌ است تا با یک کلیک، حافظه‌ی کَش آهنگ‌های خود را پاک‌ کنند. این اپلیکیشن در ۳۶ فروشگاه در نقاطی از جمله آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا از طریق گوگل‌پلی دردسترس است و روی تمامی دستگاه‌هایی که اندروید 4.3 و بالاتر دارند، نصب و اجرا می‌شود. تجربه‌ی کار کردن با آن دقیقا مشابه اپلیکیشن اصلی اسپاتیفای است؛ ولی برای کسانی‌ که اینترنت کندتر و حجم دیتای محدودتری دارند، بهینه‌سازی شده‌ است.

به‌جز قابلیت مربوط‌به دیتای همراه، تنها تفاوت اصلی دیگر بین نسخه‌ی اصلی و اسپاتیفای لایت تغییرات در طراحی است. به‌جای User's Library، در اسپاتیفای لایت بخش Favorites قرار گرفته‌ است که تمامی آهنگ‌های ذخیره‌شده و پلی‌لیست‌های کاربر را شامل می‌شود. به‌گفته‌ی اسپاتیفای، این اپلیکیشن و نسخه‌ی اصلی اسپاتیفای مکمل یکدیگر هستند و هر کس می‌تواند نسخه‌ای که بهتر پاسخگوی نیازش است را انتخاب کند. 

اسپاتیفای یکی از چندین شرکت بزرگ حوزه‌ی تکنولوژی است که نسخه‌ی لایت اپلیکیشن‌هایش منتشر می‌شود. به‌طور مثال، فیسبوک اپلیکیشن‌های فیسبوک لایت (Facebook Lite)، مسنجر لایت (Messenger Lite) و اینستاگرام لایت (Instagram Lite) را منتشر کرد. اوبر (Uber) نیز نسخه‌ی لایت اپلیکیشن خود را ارائه کرده‌ است. تعداد طرفداران و ضرورت وجود این نسخه‌های لایت روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ چراکه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به‌دنبال گسترش بازار خود در کشورهای درحال‌ توسعه هستند؛ کشورهایی که سرعت اتصال پایینی دارند و هزینه‌ی دیتای همراه در آن‌ها زیاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات