اسپاتیفای از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر با پرداخت حق اشتراک گذشت

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آخرین گزارش مالی اسپاتیفای نشان از این دارد که تعداد کاربران این سرویس که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است.
تبلیغات

براساس آخرین گزارش‌های مالی که اسپاتیفای منتشر کرده، مشخص شده که تعداد کاربران این سرویس پخش موسیقی که حق اشتراک پرداخت می‌کنند به رقم بسیار بالای ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد کل کاربران اسپاتیفای نیز اکنون بالغ بر ۲۱۷ میلیون نفر است که از این تعداد حدود ۱۱۷ میلیون نفر، بدون داشتن اشتراک ویژه از سرویس رایگان استفاده می‌کنند. در صورت استفاده رایگان از این سرویس، باید تبلیغات مختلفی که در میان پخش هر موسیقی نمایش داده می‌شود را نیز مورد توجه قرار داد که ممکن است برای بسیاری از کاربران آزاردهنده محسوب شود.

spotify

بااینکه اسپاتیفای از اواخر فوریه، سرویس خود را در هند راه‌اندازی کرده، اما در همین مدت نیز در جذب مخاطب در این کشور موفق عمل کرده است. به‌گفته‌ی سخنگوی این شرکت، از زمان حضور در کشور هند، تنها در هفته اول بیش از یک میلیون نفر در این سرویس ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم طی دو هفته بعدی تا جهار برابر افزایش داشته است.

با وجود افزایش تعداد کاربران این سرویس، اما اسپاتیفای نتوانسته به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته جامه عمل بپوشاند و با ضرری ۱۵۸ میلیون دلاری در این سه‌ماهه رو‌به‌رو شده است.

با مقایسه این مبلغ ضرر با میزان سود این شرکت در ماه دسامبر میلادی که مبلغ ۴۹۳ میلیون دلار را نشان می‌داد، می‌توان به مشکلات مالی این سرویس موزیک پی برد. شاید تنها نکته مثبت ماجرا این باشد که در دوره مشابه سال قبل، اسپاتیفای با ضرری ۱۸۸ میلیون دلاری رو‌به‌رو بوده که این میزان تا حد قابل‌توجهی کاهش داشته است. درکنار مشکلات یادشده، همچنین اسپاتیفای به‌ علت از دست دادن تعداد زیادی از کارکنان خود مورد سرزنش قرار گرفته است.

با وجود چنین شرایطی نمی‌توان از اسپاتیفای انتظار یک عملکرد فوق مثبت در جهت افزایش سودآوری، آن هم در یک مدت خیلی کوتاه داشت؛ اما می‌توان انتظار داشت که دستاوردهای خود را در بازار موسیقی جهان تقویت کند. به‌عنوان مثال، این شرکت به‌دنبال افزایش تعداد پادکست‌ها به‌عنوان راهی برای تقویت آینده خود است. همان‌طور که می‌دانید، پادکست‌ها ارزان‌قیمت بوده و مخاطبان اختصاصی و همیشگی خود را نیز دارند و اسپاتیفای نیز پیش از این نیز توانسته ازطریق تبلیغات پادکستی، سود خود را افزایش دهد.

نظر شما کاربران زومیت در این‌باره چیست؟ آیا شما از سرویس اسپاتیفای استفاده می‌کنید؟ به نظر شما این شرکت خواهد توانست تا از پس مشکلاتی که با آن رو‌به‌رو است، فارغ آید و به روند سوددهی امیدوار باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات