بهترین والت های ارزهای دیجیتال ۲۰۲۴

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 16 دقیقه
کیف ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای فعالیت در حوزه‌ی رمزارزها باید به آن توجه داشت.
تبلیغات

رمزارزها امروزه به بخشی فعال از اقتصاد دنیا تبدیل شده‌اند که امکان کسب درآمد و خریدوفروش آثار هنری، کالا و خدمات را در بر می‌گیرند. کسی چه می‌داند، شاید در چند سال آینده شاهد تولد یک ارز میان‌کهکشانی شبیه Blemflark، واحد پول رسمی فدراسیون کهکشانی در انیمیشن علمی-تخیلی Rick and Morty باشیم که روی والت رمزارز قابل نگهداری باشد.

فناوری بلاک چین توانسته در دهه گذشته بخش گسترده‌ای از مفاهیم جدید را ایجاد کند. یکی از اصطلاحات رایج ارزهای دیجیتال والت‌های رمزارز یا به‌ عبارتی کیف پول ارز دیجیتال است که از مهم‌ترین ابزار لازم برای حضور در دنیای رمزارزها به‌شمار می‌رود که انواع مختلفی دارد. در ادامه، خلاصه‌ای از تعریف کیف پول رمزارز و انواع آن را فراهم می‌کنیم و خواهیم دید که بهترین والت‌‌های رمزارز چه ویژگی‌هایی دارند؟ مثل همیشه با زومیت همراه باشید.

تاکنون درباره راه‌های مختلف کسب درآمد از فناوری بلاک چین نظیر استخراج ارز دیجیتال، مشارکت در ایردراپ رمزارز یا فاست رمزارز صحبت کردیم؛ اما بعد از کسب درآمد به مرحله ذخیره‌سازی ارزهای به‌دست‌آمده می‌رسیم که نیاز به والت رمزارز یا همان کیف پول ارز دیجیتال دارد.

والت ارز دیجیتال چیست؟

کلید خصوصی / Private Key

به‌طور خلاصه، می‌توان گفت والت رمزارز یا به‌ عبارتی Cryptocurrency Wallet نوعی کیف پول است که ذخیره، ارسال و دریافت ارزهای دیجیتالی مختلف را تسهیل می‌کند و یکی از ابزارهای ضروری برای استفاده از ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید. کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان با توجه به ویژگی‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد که غالباً براساس روش‌های دسترسی به دارایی‌ها و ویژگی‌های آن انجام می‌شود.

کلید عمومی آدرس عمومی برای دریافت تراکنش است و کلید خصوصی، رمز ورود به کیف پول و کنترل دارایی‌

انواع کیف پول رمزارز شامل قطعه سخت‌افزاری، برنامه یا سرویسی می‌شود که اطلاعات مربوط به کلیدهای عمومی و کلیدهای خصوصی برای تکمیل تراکنش‌های رمزارز را در خود ذخیره می‌کند. علاوه‌‌بر عملکرد پایه‌ای ذخیره‌ی کلیدها، یک کیف پول ارز دیجیتال قابلیت رمزگذاری (Encrypting) و امضای دیجیتالی (Signing) داده‌ها را نیز در شالوده‌ی خود دارد.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال / Crypto Wallet

کیف پول ارز دیجیتال را می‌توان با توجه به معیارهای متفاوت در دسته‌های مختلفی طبقه‌بندی کرد. اما به‌طور کلی دو نوع کیف پول رمزارز داریم که عبارت‌اند از:

کیف پول رمزارز سرد

کیف پول رمزارز سرد یا Cold Wallet؛ همچنین، از آن با نام Cold Storage یاد می‌شود، به کیف‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت آفلاین کار می‌کنند. به‌ عبارتی دیگر، اطلاعات حساب دیجیتالی روی دستگاهی ذخیره می‌شود که اتصالی به اینترنت ندارد؛ در نتیجه، دربرابر بسیاری از آسیب‌پذیری‌های سایبری مقاوم خواهد بود.

ابتدایی‌ترین کیف پول ارز دیجیتال سرد، Paper Wallet یا همان کیف پول ارز دیجیتال کاغذی و نوع پیشرفته‌تر آن کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال (Hardware Wallet) است.

کیف پول رمزارز گرم

کیف پول گرم ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده یا Hot Wallet به آن دسته از کیف‌های دیجیتالی گفته می‌شود که به اینترنت متصل هستند و به‌صورت آنلاین کار می‌کنند. تفاوت کیف پول ارز دیجیتال سرد با کیف پول ارز دیجیتال گرم در همین وضعیت اتصال به اینترنت خلاصه می‌شود. البته، همین وجه تمایز، تفاوت‌های بسیار زیادی در سازوکار والت و فرایندهای بعدی انجام تراکنش به‌وجود می‌آورد.

کاربرد کیف پول ارز دیجیتال / Crypto wallet Usage

برای مثال، با وجود سرعت بیشتر دسترسی به حساب و انجام تراکنش در والت‌های گرم، همین نقطه قوت می‌تواند به‌‌دلیل سهولت قرارگیری درمعرض حملات سایبری به نقطه‎‌ضعف بدل شود. کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال را می‌توان تنها زیرمجموعه کیف پول‌های گرم ارز دیجیتال دانست.

کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال یا به‌‌عبارتی Software Wallet به والت‌هایی گفته می‌شود که می‌توان با نصب نرم‌افزار مربوطه روی کامپیوتر، گوشی هوشمند یا حتی استفاده از اپلیکیشن تحت وب، مورد استفاده قرار گیرند. کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال در سه زیرمجموعه طبقه‌بندی می‌شود که شامل نرم‌افزارهای دسکتاپ، موبایل و نرم‌افزارهای آنلاین می‌شوند.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سال ۲۰۲۳

انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاملاً به نیاز هر فرد وابستگی دارد؛ بنابراین، ارائه‌ی رتبه‌بندی قطعی دراین‌باره غیرممکن است؛ زیرا انتخاب بهترین کیف پول رمزارز شامل عوامل و معیارهای زیادی می‌شود. در ادامه، چند مورد از بهترین والت‌های رمزارز در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.

لوگو آیکون متامسک MetaMask روی موبایل در دست

کیف پول متامسک

امکان ندارد در حوزه رمزارز فعالیت کنید و نام متامسک (MetaMask) برایتان آشنا نباشد. متامسک را به‌عنوان بهترین کیف پول غیرحضانتی رمزارز می‌شناسند؛ زیرا کاربر کنترل کامل روی رمزارزها و کلید خصوصی خود دارد و اطلاعات اعتبارسنجی والت توسط PassPhrase ایمن شده‌اند.

برنامه والت متامسک در پلتفرم‌های مختلف از iOS گرفته تا اندروید، افزونه‌های اختصاصی برای کروم، مرورگر اج، Brave و فایرفاکس نیز دردسترس هستند. از دیگر مزایای آن می‌توان به امکان اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نظیر Uniswap و OpenSea اشاره کرد.

لوگو تراست والت

کیف پول تراست

تراست والت (Trust) کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری با قابلیت پشتیبانی از چندین رمزارز است که تمام ویژگی‌های کاربردی برای تجارت در حوزه رمزارزها را از خریدوفروش انواع ارز گرفته تا خرید و جمع‌آوری NFT، دراختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه‌‌براین، امکان دسترسی مستقیم به سایر اپلیکیشن‌های غیر متمرکز ارائه‌شده در بستر بلاک چین را نیز برای کاربر فراهم می‌کند.

کیف پول Trust از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار می‌گیرد و مالک حساب کنترل کامل بر دارایی‌های خود دارد و کلید خصوصی حساب درون دستگاه کاربر ذخیره می‌شود و نشانه‌ای از ذخیره‌ی آن روی سرور مشاهده نمی‌شود. این کیف پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال مخصوص گوشی هوشمند است و روی پلتفرم‌های اندروید و iOS نصب می‌شود.

یکی از نکات مهم برای کاربران ایرانی این است که اپلیکیشن تراست والت با وجود تحریم‌های مالی و اقتصادی، آی‌پی ایران را مسدود نکرده و اگر زمانی این اتفاق بیفتد، با توجه به اینکه اطلاعات کلید خصوصی حساب روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شود، نگران مسدودسازی حساب نباشید؛ زیرا در صورت مسدودسازی می‌توان با تغییر آی‌پی حساب ارز دیجیتال خود را بازگردانی کنید و به یک حساب دیگر انتقال بدهید.

کیف پول ارز دیجیتال اکسودوس / Exodus Wallet

کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس (Exodus) رابط کاربری جذابی دارد و همین‌ امر آن را برای تازه‌کارهای دنیای رمزارز جذاب‌تر می‌کند. علاوه‌‌بر‌این، قابلیت صرافی درون‌برنامه‌ای نیز از جمله مزیت‌های این کیف پول ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود.

کیف پول اکسودوس بیش‌ از ۱۰۰ نوع ارز دیجیتال را پوشش می‌دهد. از دیگر نکات مثبت درباره‌ی این کیف پول خدمات پشتیبانی همیشگی آن است. اکسودوس ادعا می‌کند که مهم نیست در چه روزی و چه ساعتی به پشتیبانی پیام می‌دهید، قطعاً صدای شما شنیده می‌شود و پاسخ پرسشتان توسط پشتیبانی حرفه‌ای برای شما ارسال می‌شود.

کیف پول Exodus یک ایراد اساسی دارد و آن هم Closed Source بودن اپلیکیشن والت است. این مسئله از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که چنین رویکردی برخلاف فلسفه‌ی وجودی فضای بلاک چین و ماهیت غیر متمرکز بودن آن است و می‌تواند موجب نگرانی‌هایی درباره‌ی سطح امنیت آن و حفره‌های امنیتی احتمالی آن شود؛ زیرا کدهای برنامه برای بررسی دردسترس نیستند و کاربران کیف پول اکسودوس باید چشم‌بسته به تیم توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌ها اطمینان کنند.

کیف پول اکسودوس دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرده است؛ اما این موضوع منجر به بلوکه‌ شدن دارایی‌ها نمی‌شود؛ زیرا اطلاعات کلید خصوصی و بکاپ دارایی‌ها روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شود؛ بنابراین با نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی همچنان می‌توان از اکسودوس استفاده کرد.

کیف پول الکتروم

کیف پول الکتروم

کیف پول الکتروم (Electrum) را در بیشتر منابع مناسب کاربران حرفه‌ای بیت کوین معرفی می‌کنند و فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. به‌ عبارتی کیف پول الکتروم را می‌توان بهترین کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین دانست. این کیف پول برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، مک در نسخه‌ی دسکتاپ و پلتفرم اندروید در نسخه‌ی موبایل ارائه شده است.

اپلیکیشن کیف پول الکتروم متن باز است و امنیت بسیار بالا و ویژگی‌های جذابی دارد. برای مثال، کاربران در این والت رمزارز می‌توانند کارمزد تراکنش‌ها را خودشان تعیین کنند. علاوه‌‌براین، امکان انتخاب نوع آدرس بین Segwit و Legacy نیز در این برنامه وجود دارد. از سویی دیگر، امکان تعیین سطح امنیت مورد نیاز کاربر نیز بر عهده‌ی خود او است و کاربر می‌تواند انتخاب کند که برنامه تأیید دومرحله‌ای داشته باشد یا با عملکرد چند امضایی ایجاد شود.

در نهایت تأکید مؤکد داریم که کیف پول الکتروم مناسب کاربرهای حرفه‌ای بلاک چین و بیت کوین است و اگر تازه‌کار هستید شاید بهتر باشد درحال‌حاضر سراغ آن نروید.

لوگو کیف پول مایسلیوم

کیف پول مایسلیوم

کیف پول مایسلیوم (Mycelium) یک کیف پول رمزارز بیت کوین است که فقط روی گوشی‌های هوشمند قابل نصب است. این کیف پول ارز دیجیتال قدیمی در ابتدا فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کرد؛ اما بعد از مدتی پشتیبانی از اتریوم و توکن‌های با استاندارد ERC-20 نیز به آن اضافه شد و توانست کاربران بیشتری را به‌ خود جذب کند. والت مایسلیوم را می‌توان به باور بعضی کارشناسان نسخه‌ای جدیدتر از والت الکتروم قلمداد کرد که تفاوت‌هایی نظیر رابط کاربری بهینه و امکان صرافی داخلی ارائه می‌کند. این کیف پول فقط روی پلتفرم اندروید و iOS نصب می‌شود و نسخه‌ی دسکتاپ آن ارائه نشده است.

یکی از ویژگی‌های جالب کیف پول مایسلیوم، قابلیت پشتیبانی از کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد درحالی‌که از رابط کاربری مایسلیوم بهره می‌برد، دارایی‌های دیجیتالی خود را در یک کیف پول ارز دیجیتال سرد (آفلاین) ذخیره کند.

کیف پول اتومیک والت

کیف پول اتومیک والت

اتومیک والت (Atomic Wallet) یک کیف پول ارز دیجیتال چندارزی نرم‌افزاری است که علاوه‌‌بر پشتیبانی از بیت کوین، اتریوم، لایتکوین، از ۳۰۰ نوع کوین و توکن دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. ازجمله دیگر قابلیت‌های کیف پول اتومیک والت می‌توان به صرافی داخلی و امکان تبدیل ارزهای مختلف به یکدیگر اشاره داشت که تمام فرایند بدون خروج از کیف پول انجام می‌شود.

کیف پول اتومیک والت را می‌توان در دسته‌بندی کیف پول‌های سرد نیز طبقه‌بندی کرد؛ زیرا اطلاعات حساب و کلید خصوصی به‌هیچ‌وجه از داخل اپلیکیشن خارج نمی‌شوند. این اپلیکیشن در همان ابتدای فرایند ایجاد حساب، یک Seed Phrase متشکل از ۱۲ کلمه به کاربر ارائه می‌کند که برای بازیابی حساب کیف پول کاربرد دارد. درواقع، با کمک این ۱۲ کلمه می‌توان در صورت مسدودسازی دسترسی به حساب در یک دستگاه، موجودی کیف پول خود را در دستگاهی دیگر بازیابی کند.

یکی از مهم‌ترین ظرافت‌های این کیف پول ارز دیجیتال در پوشش گسترده‌ی آن در سیستم‌عامل‌های مختلف خودنمایی می‌کند. تیم توسعه‌ی اتومیک والت اپلیکیشن قابل نصب روی سیستم‌عامل ویندوز، مک‌اواس، دبیان، اوبونتو و حتی فِدورا را برای کاربران دسکتاپ ارائه کرده و اپلیکیشن سازگار با پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس را نیز دردسترس کاربران قرار داده است.

کیف پول Safe{Wallet}

کیف پول Safe {Wallet}

کیف پول Safe دارای امنیت بسیار بالایی است که به‌گفته‌ی توسعه‌دهندگانش به‌صورت عملی در تست حمله مقاومت نشان داده است. این کیف پول غیرحضانتی با قابلیت چندامضایی امکان مدیریت گروهی با وجود چندین کلید خصوصی را فراهم می‌کند. حتی می‌توانید مالکان را عوض کنید و افراد جدیدی را اضافه و دیگران را حذف کنید.

از دیگر ویژگی‌های کیف پول رمزارز Safe ارائه‌ی بهترین برنامه‌های WEB3 درون برنامه است. اگر والت‌های متامسک، لجر و ترزور داشته باشید می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان Signer در والت Safe استفاده کنید. امکان نصب برنامه‌ی آن در پلتفرم‌های اندروید و iOS وجود دارد.

لوگو کیف پول argent در صفحه آیفون

کیف پول Argent

Argent کیف پولی برای خریداری، به‌دست‌آوردن، استکینگ و مبادلات رمزارز روی اتریوم لایه دو با کارمزد پایین و امنیت فوق‌العاده به‌حساب می‌آید. کیف پول رمزارز Argent به‌لطف وجود مقیاس‌پذیری لایه ۲ با نام zkSync تراکنش‌های سریع با کارمزد پایین ارائه می‌دهد. درواقع، یکی از راه‌های استفاده از zkSync در اتریوم به‌کارگیری کیف پولی‌هایی مانند Argent است.

کیف پول Argent در دو پلتفرم اندروید و iOS قابل نصب هستند و ازطریق خود برنامه تنها با یک اشاره به برنامه‌های دیگری از WEB3 دسترسی خواهید داشت.

کیف پول Rabby

کیف پول Rabby

کیف پول Rabby به‌عنوان کیف پولی برای اتریوم و تمام زنجیره‌های EVM شناخته می‌شود. والت Rabby کیف پول Web3 است که تجربه‌ای روانی را در کار کردن با چندین زنجیره و شبکه فراهم می‌کند. موتور امنیتی آن‌ها اجازه می‌دهد که کاربر قبل‌ از تأیید تراکنش ارورها و ریسک‌های احتمالی را مشاهده کند.

کیف پول Rabby به‌عنوان یکی از بهترین جایگزین‌ها برای متامسک معرفی می‌شود و جابه‌جایی از متامسک به خود را با روشی آسان انجام می‌دهد. علاوه‌براین، والت Rabby از کیف پول سخت‌افزاری ترزور نیز پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده از والت Rabby در پلتفرم‌های دسکتاپ ویندوز و مک‌اواس فراهم شده است و کاربران همچنین امکان نصب افزونه کروم آن را دارند؛ اما، هنوز برنامه‌های موبایلی این والت دردسترس قرار ندارند.

کیف پول SafePal

کیف پول SafePal

کیف پول SafePal یکی دیگر از بهترین والت‌های رمزارز است که علاوه‌بر کیف پول سخت‌افزاری، کیف پول نرم‌افزاری ارائه می‌دهد. درواقع، شما می‌توانید با خریداری کیف پول سخت‌افزاری و دانلود برنامه آن روی گوشی یا نصب افزونه در مرورگر دارایی‌های موجود روی کیف پول سخت‌افزاریتان را مدیریت کنید یا بدون نیاز به کیف پول سخت‌افزاری مانند سایر والت‌های نرم‌افزاری از برنامه‌ی آن بهره‌مند شوید. این والت با ۵۴ شبکه بلاک چین سازگاری دارد. کیف‌پول سخت‌افزاری SafePal S1 بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد و نمایشگر LCD همراه با چند دکمه روی بدنه امکان مدیریت برنامه کیف پول را فراهم می‌کنند.

اگر از کیف پول متامسک استفاده می‌کنید و قصد انتقال دارایی‌های خود را به کیف پول SafePal دارید، می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان این کار را انجام دهید.

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال Ledger Nano X

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال Ledger Nano X

عنوان بهترین کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال را می‌توان به کیف پول Ledger Nano X نسبت داد. این کیف پول سخت‌افزاری ازطریق درگاه USB و بلوتوث به اپلیکیشن لجر روی کامپیوتر یا گوشی هوشمند متصل می‌شود. این محصول نسل دوم از کیف‌های پول سخت‌افزاری شرکت لجر محسوب می‌شود و جای کیف پول Ledger Nano S را در بازار گرفته است.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو X با وجود درگاه یو‌اس‌بی و پشتیبانی از اتصال بلوتوث تقریباً به هر دستگاهی اعم از گوشی اندروید، آیفون و کامپیوتر دسکتاپ وصل می‌شود. این کف پول از ۱٬۸۰۰ نوع توکن و رمزارز پشتیبانی می‌کند. محبوب‌ترین کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال، کیف پول لجر نانو X، اپلیکیشن اختصاصی دارد تا مدیریت حساب رمزارزی کاربر را آسان کند. همچنین، با کمک این اپلیکیشن می‌توان برای هر ارز دیجیتال مجزا کیف پول جدا در دستگاه اضافه کرد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌ دلیل ماهیتی که دارند در دسته‌ی کیف پول‌های سرد (آفلاین) قرار می‌گیرند و از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌طور کلی مناسب استفاده روزمره نیستند و مناسب سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند رمزارزهای خود را برای مدت طولانی هولد کنند.

با وجود دریافت گواهی CSPN که سطح بالای امنیت را نشان می‌دهد؛ کیف پول لجر نانو X به‌ علت قابلیت اتصال بلوتوث نسبت به نسل قبلی تاحدودی آسیب‌پذیرتر است. در جولای سال ۲۰۲۰ میلادی (تیرماه ۱۳۹۹) شرکت لجر هدف حملات شدیدی قرار گرفت که به افشای اطلاعات مشتریان ازجمله مشخصات، شماره تلفن، آدرس ایمیل و حتی در برخی موارد آدرس محل سکونت مشتریان منجر شد؛ البته، خوشبختانه اطلاعات کلید خصوصی کاربران ایمن باقی ماند. با‌این‌همه، انتشار این خبر نگرانی‌های زیادی به‌ دنبال داشت.

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال Trezor Model T

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال Trezor Model T

شرکت Trezor دومین نسل از کیف پول‌های سخت‌افزاری خود را با نام Trezor Model T روانه بازار کرده است. سازوکار اساسی این کیف پول به کیف پول سخت‌افزاری لجر شباهت دارد؛ اما کیف پول ترزور مدل T امکان دسترسی به صرافی‌های ثالث نظیر Changelly و CoinSwitch را به‌طور مستقیم روی رابط کاربری وب‌سایت خود برای کاربر فراهم می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T همچنین مجهز به یک نمایشگر لمسی کوچک است که کار با آن را تسهیل می‌کند و روی کیف پول سخت‌افزاری ترزور یک اسلات ورودی حافظه microSD تعبیه شده و به کاربر اجازه می‌دهد با استفاده از حافظه‌های میکرواس‌دی پین روی دستگاه را رمزنگاری کند و لایه‌های حفاظتی دربرابر حملات احتمالی را افزایش بدهد.

کیف پول ترزور Model T نیز قابلیت اتصال به گوشی هوشمند و کامپیوتر را دارد. این کیف پول ارز دیجیتال از ۱٬۶۰۰ نوع رمزارز و توکن پشتیبانی می‌کند. عده‌ای از کارشناسان امنیتی معتقدند که کیف پول Trezor Model T امن‌ترین کیف پول ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید و علت برتری آن در قیاس با Ledger Nano X را در امکان اتصال بلوتوثی کیف پول لجر می‌دانند. قیمت این محصول نزدیک به دو برابر کیف پول لجر است.

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال KeepKey

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال KeepKey

کیف پول سخت‌افزاری کیپ‌کی مانند رقبایش به‌ شهرت نرسیده است؛ اما با بررسی قابلیت‌های آن می‌توان متوجه مزیت رقابتی آن با سایر محصولات موجود در بازار شد. از نظر امنیت باید گفت که کیف پول کیپ‌کی کلید خصوصی کاربر را در محیطی جداگانه و آفلاین ذخیره می‌کند تا دسترسی به آن غیر ممکن شود. بدین ترتیب، اگر کامپیوتر کاربر آلوده به بدافزار و ویروس شود، اطلاعات دسترسی به حساب از هرگونه سوءاستفاده‌ای در امان خواهد بود.

راه ورود به کیپ‌کی ازطریق یک پین محافظت می‌شود و زمان واردکردن پین، جای کلیدهای کیبورد مجازی به‌صورت تصادفی تغییر می‌کند تا حدس‌ زدن آن برای سایر افراد آسان نباشد؛ اما کیف پول سخت‌افزاری کیپ‌کی از فرایند تأیید دومرحله‌ای و قابلیت چند امضایی پشتیبانی نمی‌کند. البته، نبود هیچ‌گونه سیستم‌عامل در این کیف پول سخت‌افزاری موجب می‌شود تزریق هرگونه ویروس و بدافزار به آن با بن‌بست مواجه شود؛ زیرا امکان نصب هیچ نرم‌افزاری در آن فراهم نیست.

این کیف پول در زمینه‌ی پشتیبانی از توکن‌ها و کوین‌ها بسیار عقب‌تر از رقبا قرار می‌گیرد و فقط از ۵۶ کوین و توکن پشتیبانی می‌کند.

کیف پول ارز دیجیتال کول والت پرو (CoolWallet Pro)

کیف پول کول‌والت پرو

کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال کول‌والت پرو محصول شرکت CoolbitX محسوب می‌شود که با الهام از کارت اعتباری طراحی شده است. این کیف پول یک نمایشگر و یک کلید فیزیکی برای تأیید تراکنش‌ها دارد و اندازه‌ی آن به‌خوبی بهینه شده تا کاربر آن را درون جیب خود یا کیف سایر مدارک حمل کند.

این کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال یک باتری ۱۵ میلی‌آمپری دارد و تا دو هفته و به‌صورت میانگین روزی دو تراکنش را پوشش می‌دهد و همچنین بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد و دربرابر نفوذ آب مقاوم است.

از نظر امنیت داده‌ها باید گفت کیف پول کول‌والت پرو در دسته‌ی امنیتی HD قرار می‌گیرد و از استانداردهای رمزنگاری BIP32 و BIP44 پشتیبانی می‌کند. ازسویی‌‌دیگر، می‌توان با خاطری آسوده و با پشتوانه‌ی رمزنگاری بلوتوث با الگوریتم AES256، ازطریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل شد، فقط قبل‌ از آن باید اپلیکیشن CoolbitX Crypto را روی گوشی نصب کنید تا از تمامی امکانات آن بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

کیف پول ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین ابزار در حوزه‌ی بلاک چین و رمزارزها به‌شمار می‌رود. به‌ همین دلیل، در انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال باید حساسیت به‌ خرج داد و مطابق با نوع تعامل خود با دنیای رمزارزها بهترین گزینه را انتخاب کرد. علاوه‌بر ویژگی‌ها کاربران ایرانی باید در استفاده از کیف پول ارز دیجیتال مخاطرات را در نظر بگیرند و معیارهای بیشتری را ارزیابی کنند.

یکی از مسائل مهم درباره‌ی انتخاب کیف ارز دیجیتال توجه به جنبه‌ی متمرکز بودن کیف‌های ارز دیجیتال است. برخلاف فناوری بلاک چین که ماهیتی غیرمتمرکز دارد، کیف پول ارز دیجیتال ماهیتی متمرکز دارد و توسط تیم توسعه‌دهنده مدیریت می‌شود.

به‌ نظر شما بهترین کیف پول ارز دیجیتال در ایران کدام است؟ دیدگاهتان را درباره‌ی بهترین کیف ارز دیجیتال با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات