ولت تون‌کیپر (tonkeeper) چیست و چطور ربات همستر را به تون‌کیپر متصل کنیم؟

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
کیف پول تون کیپر در دست روی گوشی موبایل
کیف پول تونکیپر(Tonkeeper)یکی از بهترین کیف‌های پول مبتنی‌بر بلاک چین TON است که ارسال، دریافت و نگه‌داری توکن‌های مبتنی‌بر این شبکه را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

در دنیای رمزارزها، تعداد زیادی کیف پول وجود دارد که هرکدام با هدف خاصی طراحی شده‌اند و در این میان با رشد چشم‌گیر بلاک چین TON، چندین کیف پول برای این شبکه دردسترس قرار دارد و هنگام انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای TON، ولت تون کیپر یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. ولت tonkeeper، همه‌ی نیازهای شما را برای کار با بلاک چین TON و توکن‌های مبتنی‌بر این شبکه برطرف می‌کند و از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد.

بد نیست بدانید که بسیاری از کاربرانی که با بازی نات کوین توکن‌هایشان را جمع‌آوری کرده بودند، از کیف پول تون کیپر برای نگه‌داری و فروش دارایی خود استفاده کردند و اکنون بازی همستر کامبت نیز امکان اتصال به کیف پول تون کیپر را دردسترس کاربرانش قرار داده است. اکنون در مقاله‌ی پیش رو قصد داریم به معرفی کامل این کیف پول بپردازیم و امکانات و قابلیت‌های آن‌ را بررسی کنیم.

کیف پول تون کیپر (Tonkeeper) چیست؟

کیف پول تون کیپر به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم ازطریق گوشی هوشمند یا تبلت خود رمزارز Toncoin را به صرافی ارز دیجیتال خارجی یا صرافی ارز دیجیتال ایرانی ارسال و دریافت و یا این رمزارز را خریداری کنند. ولت تون کیپر همچنین کاربران را قادر می‌سازد محصولات مختلفی مثل NFT را خریداری یا سایر توکن‌های مبتنی‌بر شبکه‌ی TON را نگه‌داری، دریافت یا برای دیگران ارسال کنند.

کیف پول تون کیپر

تون کیپر کیف پول قدرتمندی است که با امکانات کاربردی، امکان یکپارچه‌سازی بی‌دردسر با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) و پشتیبانی از استیکینگ را فراهم می‌کند. این کیف پول با بیش از ۲٫۳ میلیون کاربر فعال ماهانه، نقش مهمی در پیشرفت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) بر بستر شبکه‌ی TON ایفا می‌کند.

ولت tonkeeper به‌عنوان کیف پول غیرحضانتی، به کاربران اجازه می‌دهد کنترل و مالکیت کامل آن را در اختیار داشته باشند. البته مسئولیت ایمن‌سازی کلید خصوصی یا عبارت بازیابی کیف پول نیز برعهده‌ی کاربران است و در نتیجه از دست‌ دادن این کلید به‌معنای از دست‌ دادن دسترسی به کیف پول و محتویات آن خواهد بود.

TON شبکه‌ی بلاک چین متن‌بازی است که به‌دلیل کارمزد‌های بسیار کم تراکنش‌ها و سرعت بسیار بالا شناخته می‌شود. توسعه‌ی این شبکه را بنیان‌گذاران تلگرام آغاز کردند و اکنون زیرنظر بنیاد TON مدیریت می‌شود.

قابلیت‌های کیف پول تون کیپر

کیف پول تون کیپر رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و طوری طراحی شده‌ است که استفاده از آن حتی برای افراد تازه‌کار آسان باشد. این اپلیکیشن خود را به‌عنوان کاربرپسندترین کیف پول رمزارز برای مدیریت Toncoin و سایر توکن‌های مبتنی‌بر بلاک چین TON معرفی می‌کند. ولت tonkeeper ویژگی‌های کلیدی جذابی دارد:

  • امکان دریافت و مدیریت Toncoin و سایر توکن‌های مبتنی‌بر TON
  • تسهیل روش پرداخت برای خدمات و کالاها به‌طور مستقیم ازطریق کیف پول یا کد QR
  • امکان تبادل توکن در پلتفرم‌های غیرمتمرکز

ولت تون کیپر برای iOS، اندروید، وب و دسکتاپ دردسترس قرار دارد. این کیف پول همچنین به‌صورت افزونه‌ی مرورگر برای کروم و فایرفاکس منتشر و با سرویس پیام‌رسان تلگرام (ربات Wallet) ادغام شده است.

تغییرات جدید کیف پول Tonkeeper

به‌روزرسانی اخیر تون کیپر قابلیت‌های این کیف پول را به‌شکل قابل‌ توجهی ارتقاء داده است. این آپدیت با معرفی استاندارد W5 در Tonkeeper Pro، قابلیت ارسال چندگانه (Multi-Send) و نسخه‌ی بتای Tonkeeper Battery را ارائه می‌دهد.

کیف پول تون کیپر

استاندارد W5 چندین قابلیت پیشرفته را به کیف پول تون کیپر اضافه می‌کند که ازجمله می‌توان به پشتیبانی از تراکنش‌های بدون‌کارمزد، بازیابی آسان‌تر حساب و مدیریت پرداخت‌های اشتراک با توکن‌ها و Toncoin اشاره کرد.

نسخه‌ی جدید تون کیپر همچنین کارمزد تراکنش‌های بلاک چین را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد، رابط کاربری انعطاف‌پذیر جدیدی را برای توسعه‌دهندگان معرفی می‌کند و قابلیت امضای داخلی پیام را در خود جا داده است که امکان واگذاری پرداخت کارمزد تراکنش را فراهم می‌کند.

کیف پول دسکتاپ Tonkeeper Pro ابزارهایی برای تحلیل دقیق ارائه می‌دهد که به‌ویژه برای کاربران حرفه‌ای که می‌خواهند از کیف پولشان در کسب‌وکار روزانه‌ی خود استفاده کنند، مفید است. اکنون این نسخه از Tonkeeper با قابلیت ارسال چندگانه‌‌ی خود، تا ۲۵۵ تراکنش همزمان را پشتیبانی می‌کند که آن را به روشی ایدئال برای پرداخت‌های عمده‌ای مانند حقوق یا ایردراپ توکن تبدیل می‌کند.

آموزش استفاده از کیف پول تون کیپر

تون کیپر امکان ساخت و مدیریت چندین کیف پول را در یک مکان ارائه می‌دهد که یکی از ویژگی‌های جذاب این کیف پول محسوب می‌شود. در صفحه‌ی اصلی که با انتخاب Wallet در پایین صفحه قابل مشاهده خواهد بود، گزینه‌های اصلی را داریم که شامل Send (برای ارسال رمزارز به دیگران)، Receive (برای دریافت رمزارز از دیگران)، Scan‌ (برای اسکن سریع کد QR کیف پول مقصد)، Swap (برای تبدیل رمزارزهای موجود در کیف پول به سایر توکن‌ها)، Buy & Sell (برای خرید و فروش مستقیم توکن‌ها) و Stake (برای استیکینگ ارز دیجیتال مورد نظر و کسب سود از سپرده‌گذاری آن) می‌شود.

پس‌ از نصب ولت تون کیپر در صفحه‌ی اصلی بخشی با عنوان Finish setting up نمایش داده می‌شود که برای تکمیل مراحل راه‌اندازی کیف پول در نظر گرفته شده است. با فعال‌سازی گزینه‌ی Use fingerprint to approve transaction، هنگام نیاز به تأیید انجام تراکنش‌ها باید حتماً اثر انگشت شما دریافت شود.

گزینه‌ی Back up the wallet recovery phrase نیز کلمات بازیابی کیف پول تون کیپر شما را نشان خواهد داد تا درصورتی‌که به هر دلیلی کیف پول از روی گوشی شما پاک شد یا گوشی خود را از دست دادید، همچنان بتوانید روی سایر دستگاه‌ها، به دارایی رمزارزی خود در تون کیپر دسترسی داشته باشید. این عبارات را با دقت بنویسید و آن را در جایی امن قرار دهید تا در صورت نیاز بتوانید به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

صفحه اصلی کیف پول تون کیپر
صفحه اصلی تون کیپر
بخش تاریخچه تراکنش ها در کیف پول تون کیپر
تاریخچه تراکنش‌های تون کیپر
صفحه مرورگر کیف پول تون کیپر
مرورگر وب ۳ تون کیپر

در صفحه‌ی اصلی تون کیپر همچنین فهرست توکن‌ها و مقدار آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. در پایین صفحه نیز دو گزینه‌ی دیگر به‌جز صفحه‌ی اصلی وجود دارند:

  • در پایین صفحه‌ی اصلی تون کیپر، گزینه‌ی History نیز وجود دارد که با انتخاب آن، سوابق تراکنش‌های ورودی و خروجی و سایر اقدامات انجام‌شده را مشاهده خواهید کرد.
  • در نهایت با انتخاب بخش Browse می‌توانید به اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز متصل شوید و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

ساخت و مدیریت چند ولت در کیف پول تون کیپر

با تون کیپر می‌توانید چندین کیف پول را ایجاد و از هرکدام برای اهداف مورد نظر خود استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر دارایی شما در کیف پول شماره یک قرار دارد و می‌خواهید تون کیپر را به بازی همستر متصل کنید اما به این بازی اطمینان ندارید، می‌توانید کیف پول جدیدی فقط مختص همستر بسازید.

با ضربه‌زدن بالای صفحه روی نام ولت کنونی خود که معمولاً به‌طور پیش‌فرض Wallet 1 است، فهرست کیف پول‌های خود را در تون کیپر مشاهده خواهید کرد که با انتخاب هر کدام می‌توانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید. برای ساخت کیف پول جدید در تون کیپر پس‌ از ضربه‌زدن روی فهرست کیف پول‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. روی Add wallet ضربه بزنید.

۲. در این مرحله باید New Wallet را انتخاب کنید. گزینه‌ی Existing Wallet برای افزودن کیف پولی که قبلاً ساخته‌اید به‌کار می‌رود و گزینه‌ی Pair with Ledger نیز برای اتصال تون کیپر به کیف پول سخت افزاری لجر در نظر گرفته شده است.

۳. رمزعبوری را که قبلاً برای ورود به تون‌کیپر ساخته‌اید، وارد کنید.

فهرست کیف پول ها در تون کیپر
ساخت کیف پول جدید در تون کیپر
ورود رمزعبور برای ساخت کیف پول جدید در تون کیپر

۴. روی Enable notification ضربه بزنید تا اعلانات‌های مربوط به تراکنش‌های کیف پول جدید برایتان نمایش داده شود. درصورتی‌که نیازی به دریافت اعلان ندارید در گوشه‌ی سمت‌ راست بالای صفحه، روی Later ضربه بزنید.

۵. در نهایت نام، رنگ و نماد مورد نظر خود را برای کیف پول جدیدتان در تون کیپر وارد کنید و روی دکمه‌ی Save ضربه بزنید.

فعال سازی نوتیفیکیشن های کیف پول جدید در تون کیپر
انتخاب نام و نماد کیف پول جدید در تون کیپر

اکنون کیف پول جدید به فهرست کیف پول‌های شما در تون کیپر اضافه خواهد شد.

چطور عبارات بازیابی کیف پول تون کیپر را مشاهده و ذخیره کنیم؟

پس‌ از ساخت تون کیپر حتماً از عبارت‌های بازیابی کیف پول خود نسخه‌ی پشتیبان بگیرید.

۱. پس‌ از ورود به ولت تون کیپر، روی آیکون تنظیمات که با نماد چرخ‌دنده در گوشه‌ی سمت‌ راست بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید.

۲. روی Backup ضربه بزنید.

۳. روی دکمه‌ی Back Up Manually ضربه بزنید.

۴. در صفحه‌ی کنونی روی Continue ضربه بزنید.

صفحه تنظیمات تون کیپر
پشتیبان گرفتن از عبارات بازیابی کیف پول تون کیپر
پشتیبان گرفتن از عبارات بازیابی کیف پول تون کیپر

۵. اکنون باید رمزعبور تون کیپر را وارد کنید.

۶. در نهایت ۲۴ کلمه که برای بازیابی کیف پول تون کیپر به آن‌ها نیاز دارید، نمایش داده می‌شود.

ورود رمزعبور برای دریافت عبارت های بازیابی کیف پول تون کیپر
عبارت های بازیابی کیف پول تون کیپر

پیشنهاد می‌کنیم از این صفحه اسکرین‌شات بگیرید و آن را در هارد اکسترنال یا فلش امن ذخیره کنید. علاوه‌براین جهت اطمینان یک نسخه‌ی دست‌نویس از کلمات را روی کاغذ بنویسید و در جای امنی قرار دهید. این کلمه‌ها حکم کلید ورود به کیف پول تون کیپر شما را دارند و بنابراین باید در نگه‌داری از آن‌ها کوشا باشید.

چطور ربات همستر کمبات را به تون کیپر متصل کنیم؟

بازی تلگرامی محبوب این روزها، همستر کمبات، بالأخره امکان اتصال به کیف پول را فراهم کرد. این یعنی می‌توانید بازی همستر را به کیف پول‌های سازگار با شبکه‌ی TON متصل کنید که تون کیپر یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. برای اتصال همستر کمبات به تون کیپر الزامی به نصب اپلیکیشن این کیف پول ندارید و درصورتی که آن را روی گوشی خود نداشته باشید، هنگام اتصال همستر به کیف پول، به ربات تلگرامی تون کیپر منتقل خواهید شد.

۱. در صورت تمایل کیف پول تون کیپر را روی گوشی اندروید یا گوشی آيفون خود دانلود و نصب کنید.

۲. در گوشه‌ی سمت‌راست پایین بازی همستر کمبات روی Airdrop ضربه بزنید.

۳. اکنون باید روی دکمه‌ی Connect your TON wallet و در صفحه‌ی بعد بار دیگر روی دکمه‌ی Connect your TON wallet ضربه بزنید.

۴. از فهرست کیف‌های پول سازگار با همستر کامبت، روی Tonkeeper ضربه بزنید.

اتصال بازی همستر کامبت به کیف پول تون کیپر
اتصال بازی همستر کامبت به کیف پول تون کیپر
اتصال بازی همستر کامبت به کیف پول تون کیپر

۵. در این مرحله روی دکمه‌ی Connect ضربه بزنید.

۶. اکنون از شما رمزعبور کیف پول تون کیپر درخواست می‌شود که باید آن را وارد کنید.

۷. تیک سبزرنگ در پایین صفحه نشان می‌دهد بازی همستر کامبت با موفقیت به ولت تون کیپر شما متصل شده است.

اتصال بازی همستر کامبت به کیف پول تون کیپر
اتصال بازی همستر کامبت به کیف پول تون کیپر
اتصال بازی همستر کامبت به کیف پول تون کیپر

سوالات متداول زومیت

  • کیف پول تون کیپر چیست؟

    تون کیپر یکی از بهترین و قدرتمندترین ولت‌های رمزارز برای دریافت، ارسال، نگه‌داری و حتی استیک رمزارز TON و سایر توکن‌های مبتنی‌بر این بلاک چین است.

  • آیا تون کیپر رایگان است؟

    بله، تون کیپر خدمات خود را به‌صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد. البته هزینه‌ی انجام تراکنش‌ها مثل هر کیف پول دیگری از شما دریافت خواهد شد که با توجه به کارایی بسیار بالای شبکه‌ی TON، این هزینه نسبت‌ به بسیاری از کیف پول‌های دیگر واقعاً ناچیز به نظر می‌رسد.

  • امکان مدیریت چند کیف پول در تون کیپر وجود دارد؟

    بله، تون کیپر امکان ساخت و مدیریت آسان چند کیف پول را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در نتیجه می‌توانید برای هر کاری یک کیف پول اختصاصی داشته باشید و همه‌ی آن‌ها را در یک مکان مدیریت کنید.

  • امکان اتصال بازی همستر کمبات به تون کیپر وجود دارد؟

    بله، همستر کمبات اخیراً امکان اتصال به کیف پول‌های مبتنی بر بلاک چین TON را فراهم کرده است که تون کیپر نیز یکی از همین ولت‌ها محسوب می‌شود و می‌توانید ازطریق بازی همستر، نسبت به اتصال آن به تون کیپر اقدام کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات