بیک تیغ هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
بیک با تیغ هوشمند جدید خود قصد دارد نسل بعدی ریش‌تراش را مبتنی بر هوش مصنوعی برای استفاده‌ی دقیق‌تر و بهتر کاربران فراهم کند.
تبلیغات

شرکت بیک (Bic) در نمایشگاه CES 2020 از نمونه‌ی اولیه‌ی ریش‌تراش جدید خود به‌نام The Next Bic Thing، به‌منظور بهبود عملکرد ماشین‌های اصلاح صورت رونمایی کرد. تیغ The Next Bic Thing در ظاهر شبیه ریش‌تراش معمولی است؛ ولی قابلیت اندازه‌گیری داده‌های مختلفی از جمله دما، رطوبت، تراکم مو، سرعت و مدت زمان اصلاح، تعداد تماس تیغ با صورت، کند شدن تیغ و حتی میزان مصرفی آب را دارد.

به‌گفته‌ی شرکت بیک: «بیک قصد دارد به‌کمک داده‌های فوق، ریش‌تراش نسل بعدی را بسازد که کاملا با نیازهای کاربران امروزی و خواسته‌های پیشرفته‌ی مصرف‌کننده سازگار است.»

توماس برت، مسئول بخش نوآوری و خلاقیت بیک به Engadget گفت:

هدف از این کار ارائه‌ی محصول و روشی دقیق‌تر برای اصلاح به کاربران است. برای انجام این کار می‌توانیم هر حرکت تیغ را دقیقاً با استفاده از تجهیزات الکترونیکی درون تیغ ضبط و بررسی کنیم. سپس، این اطلاعات به فضای ابری منتقل شده و توسط سیستم هوش‌ مصنوعی پردازش می‌شود تا عادات تراشیدن و اصلاح دقیق کاربر را مشخص کند.

قسمت متصل شده و هوشمند به تیغ از سوی شرکت فرانسوی Invoxia آماده شده است که توسعه‌ی ردیاب‌های جی‌پی‌اس، اسپیکر Triby و سایر دستگاه‌های متصل را فراهم می‌کند. تیغ بیک از طریق بلوتوث به اپلیکیشن موبایل متصل می‌شود تا داده‌های گرفته شده از طریق حسگرهای حرکتی و محیطی را به فضای ابری منتقل کند. سپس سیستم هوش مصنوعی با پردازش آن‌ها، کاربر را از دقت اصلاح باخبر می‌کند. جزئیات اصلاح و نحوه‌ی تماس تیغ با پوست به کاربر و همچنین میزان آب هدررفته نیز نمایش داده می‌شوند.

نمونه‌ی اولیه‌ی ریش‌تراش The Next Bic Thing درابتدا به‌صورت محدود و برای اهداف تحقیقاتی و انجام آزمایش برای ۵۰۰ نفر به‌طور رایگان ساخته خواهد شد. به‌گفته‌ی برت:

تولید انبوه و گسترده‌ی این تیغ اصلاح امکان‌پذیر است. مصرف‌کنندگان می‌توانند عادات مربوط به اصلاح ریش خود را با پاسخ به سوالاتی در سایتی به آدرس My Next Bic Thing به‌ثبت برسانند. در پرسشنامه‌ی سایت، سوالاتی از قبیل سن، وجود حساسیت پوستی، تعداد دفعات اصلاح در هفته، زمان اصلاح خواه صبح یا عصر، استفاده از دوش آب گرم یا سرد، استفاده از کرم اصلاح یا صابون و غیره از کاربران پرسیده خواهد شد.

 تیغ داده‌ها را جمع‌آوری و پردازش کرده و به شرکت بیک منتقل می‌کند. کاربران نیز می‌توانند برخی اطلاعات درمورد نحوه‌ی اصلاح ریش خود را به‌صورت نمودارهایی در اپلیکیشن مشاهده کنند.

The Next Bic Thing ابلیکیشن

بیک از داده‌های بیشتر برای طراحی تیغ نسل بعدی خود استفاده می‌کند به‌طوری که بتواند اطلاعاتی ازقبیل زمان مناسب تعویض تیغه‌ها و دیگر اطلاعات مورد نیاز را به کاربر بدهد (همچنین، اگر نگران هک‌شدن داده‌های ریش‌تراش خود توسط هکرها هستید، بیک این اطمینان را به کاربران خواهد داد که همه‌ی داده‌ها در فضای ابری محافظت خواهد شد).

بیک در حال حاضر به‌دنبال آزمایش تیغ نسل بعدی خود بوده و زمان تولید انبوه آن مشخص نیست. برت افزود:

ما باید به‌دنبال برجسته‌کردن مزایای این محصول در بین کاربران باشیم؛ تا به‌ امروز اقدامی در این جهت نکردیم اما این بدین معنا نیز نیست که هیچ‌کس تمایل به استفاده از چنین محصولی ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات