اورال-بی و کولگیت جدیدترین مسواک‌ های هوشمند خود را معرفی خواهند کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
هر سال در نمایشگاه CES، جدیدترین گجت‌های هوشمند و تخصصی معرفی می‌شوند که مسواک‌های مجهز به فناوری هوش مصنوعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
تبلیغات

دو برند معروف مسواک‌های هوشمند، یعنی اورال-بی و کولگیت، در نمایشگاه CES 2020 جدیدترین مدل مسواک‌های هوشمند خود، یعنی Oral-B iO و Colgate Plaqless Pro را رونمایی خواهند کرد. اورال‌-بی پیش‌از‌این چند مدل مسواک هوشمند مانند Oral-B Genius X را با قیمت ۲۲۰ دلار به بازار عرضه کرده است. این مدل مسواک‌ها از داده‌ی حسگرها و الگوریتم هوش مصنوعی استفاده می‌کردند تا به کاربر بگویند روی پاکیزگی کدام ناحیه از دندان‌ها باید بیشتر تمرکز کند. اورال‌-بی این‌بار ادعا کرده است که محصول جدیدش، iO، حاصل ۶ سال تحقیق و توسعه است.

مسواک هوشمند iO اورال-بی از هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها استفاده می‌کند تا تمام ۱۶ نقطه‌ی دهان به بهترین نحو ممکن تمیز شوند. به‌عبارت‌دیگر، این شرکت بهداشت کامل دهان کاربر را تضمین می‌کند. در مدل جدید مسواک‌های iO از درایو مغناطیسی برای ارتعاشات ریز موهای مسواک استفاده می‌شود تا انرژی بیشتری به نوک موها منتقل شود و کاربر مسواکی نرم‌تر و پاکیزه‌تر را تجربه کند. همچنین، حرکت چرخشی موهای مسواک همراه‌با ارتعاشات ریز آن احساس تازگی و تمیزی را به کاربر منتقل می‌کند.

مسواک جدید اورال-بی هفت حالت مختلف مسواک‌زدن دارد و ازطریق بلوتوث به اپلیکیشن موبایل Oral-B متصل می‌شود و به کاربر درباره‌ی نحوه‌ی مسواک‌زدنش بازخورد می‌دهد. همچنین، راهنمایی سه‌بعدی به کابر نشان داده می‌شود که حاصل اطلاعات هزاران فیلم از نحوه‌ی صحیح مسواک‌زدن است. اگر فکر می‌کنید استفاده از گوشی هوشمند هنگام مسواک‌زدن خطرناک است یا حوصله‌ی این کار را ندارید، صفحه‌نمایش هوشمند یکپارچه‌ی iO امکان تعویض حالت مسواک‌زدن از بین هفت حالت موجود را فراهم می‌کند. این مدل مسواک ۱۲/۵ روز شارژ نگه می‌دارد و سه ساعت طول می‌کشد باتری آن کامل شارژ شود و با سرعت حرکتی ۱۴۵ هرتز کار می‌کند.

oral b io

با اینکه فناوری مسواک هوشمند شاید کمی پیچیده به‌نظر برسد، طراحی فیزیکی مسواک‌های جدید اورال-بی کاملا ساده است و تنها از دو دکمه و صفحه‌‌نمایش هوشمند تشکیل شده است. صفحه‌نمایش شمارش معکوس دودقیقه‌ای (زمان پیشنهادی دندان‌پزشک‌ها برای مسواک‌زدن) را نشان می‌دهد و چناچه کاربر به‌خوبی مسواک زده باشد، به او چشمک و لبخند می‌زند.

iO نیز مانند سایر مسواک برقی‌های اورال‌-بی حسگر فشار دارد که اگر فشار دست کاربر زیاد باشد، قرمز می‌شود و روی صفحه‌‌نمایش صورتک ناراحت نشان داده می‌شود. در‌صورت درست‌بودن فشار دست کاربر، چراغ حسگر سبز و صورتک خندان روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود.

نتیجه‌ی آزمایش‌های بالینی فناوری جدید اورال-بی نشان می‌دهد افرادی که از مسواک‌های iO استفاده کرده‌اند، ۶ بار پلاک بیشتری از روی لثه‌های آن‌ها برداشته شده است و ۸۳ درصد از بیماران لثه‌ای در هشت هفته از دسته‌بندی لثه‌های غیرسالم بیرون آمده و در دسته‌‌بندی لثه‌های سالم قرار گرفته‌اند.

کولگیت نیز اولین مسواک‌های هوشمند خود به‌نام E1 smart toothbrush را در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه کرد که در کمال تعجب محصول اختصاصی فروشگاه اپل بود و امسال نیز قرار است مسواک هوشمند جدیدی را معرفی کند. مسواک‌های هوشمند جدید کولگیت پلاک‌های احتمالی و سایر باکتری‌های چسبیده به دندان را تشخیص می‌دهند. این شرکت ادعا کرده می‌تواند با ارائه‌ی اطلاعات دقیق و زمان واقعی که برای هر کاربر اختصاصی است، به مسواک‌زدن او کمک کند. قیمت جدیدترین محصولات هوشمند اورال‌بی و کولگیت هنوز مشخص نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات