لورئال با استفاده از هوش مصنوعی محصولات مراقبت از پوست را شخصی سازی می‌کند

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
مطالعه 4 دقیقه
شرکت فرانسوی لورئال با استفاده از هوش مصنوعی، دستگاهی را طراحی کرده است که براساس ویژگی‌های پوست و نیاز کاربر برای او محصولات سفارشی تولید می‌کند.
تبلیغات

صنعت محصولات مراقبت از پوست صنعتی ۱۴۸ میلیون دلاری است. برای بسیاری از ما، در این شرایط آب‌و‌هوایی گرم، مسئله‌ی مرطوب‌کننده‌ای که با پوست ما سازگار باشد، یکی از چالش‌هایی است که هنگام انتخاب این محصول با آن درگیر می‌شویم. جالب اینکه هرساله در نمایشگاه نیز نوآوری‌هایی در زمینه‌ی محصولات آرایشی و بهداشتی ارائه می‌شود و یکی از شرکت‌های پیشرو دراین‌زمینه شرکت لورئال است. CES 2020 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این شرکت فرانسوی فعال در زمینه‌ی زیبایی از پرسو (Perso) رونمایی کرده است؛ گجتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی که می‌تواند برای هر فردی کرم‌پودر، رژ لب و مرطوب‌کننده‌ی شخصی بسازد.

تمرکز اولیه‌ی پرسو روی مراقبت از پوست است. روشی که پرسو مدعی است براساس آن کار می‌کند، این است که ابتدا با استفاده از اپلیکیشن همراه این سیستم عکسی از خود می‌گیرید. سپس، اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای تجزیه‌و‌تحلیل وضعیت کلی پوست شما از روی عکس استفاده کرده و آن را با داده‌های محیطی محلی نظیر شاخص UV، رطوبت، دما و شرایط هوایی ترکیب می‌کند. پس از آن، کاربر می‌تواند به اپلیکیشن بگوید که چه چیزی باعث آزار او می‌شود (مثلا «منافذ پوست من خیلی بزرگ است» یا اینکه «پوست من بسیار خشک است»).

لورئال می‌گوید پس از انجام این کارها، پرسو به اندازه‌ی یک بار مصرف کاربر کرم را آماده کرده و از بالای دستگاه به او تحویل می‌دهد. هر دستگاه دارای سه کارتریج است: یکی برای رنگ، یکی کارتریجی که حاوی سرم‌های فعال است و دیگری که حاوی یک آنتی‌اکسیدان مرطوب‌کننده/ضدآلودگی است. این سیستم برای افرادی که تشخیص ترکیب مناسب از محصولات مراقبت از پوست برای آن‌ها دشوار و آزاردهنده است، یک معجزه است. لورئال همچنین می‌گوید پلتفرم هوش مصنوعی پرسو پوست شما را در طول زمان تحت نظارت قرار می‌دهد و این کار کل فرایند آزمایش و خطا را که معمولا کاربران با آن درگیر هستند، راحت‌تر می‌کند.

Perso

پلتفرم پرسو از دیدگاه سخت‌افزاری نیز جالب است. گایو بالوچ، رئیس انکوباتور فناوری لورئال می‌گوید که شرکت زمان زیادی را صرف ساخت موتورهای درون توزیع‌گر پرسو کرده است. موتورهای مذکور فرمول‌هایی را که در کارتریج‌ها ذخیره شده است، حرکت داده و فشرده می‌کنند و در حرکتی رو به جلو به سینی توزیع‌کننده تحویل می‌دهند. این کار نیاز به پمپ کردن به‌وسیله‌ی کاربر نداشته و کرم را نیز هدر نمی‌دهد. به‌همین ترتیب، برای اینکه فرایند پرکردن خودکار آسان‌تر انجام شود، کارتریج‌ها باید برچسب NFC داشته باشند.

بالوچ خاطرنشان می‌کند، در‌حالی‌که در حال حاضر بیشتر تمرکز پرسو روی محصولات مراقبت از پوست است، این دستگاه قادر به توزیع کرم پودر و رژ لب سفارشی نیز است. او می‌گوید برای لب‌ها، دستگاه دارای سه کارتریج رژ لب مایع به رنگ‌های روشن تا تیره خواهد بود. شما می‌توانید از روی اپلیکشن دستگاه سه سایه رنگ را انتخاب کنید یا به توصیه‌های مبتنی‌بر ترندهای اینستاگرام توجه کنید. بخش واقعیت افزوده‌ی اپلیکیشن باید بتواند به شما اجازه دهد که رنگ انتخاب‌شده را در همان زمان روی چهره‌ی خود مشاهده کرده و ببینید که آیا مناسب شما است یا نه. فرایند مشابهی نیز برای کرم‌پودرها استفاده خواهد شد، اگرچه لورئال جزئیات مفصلی در این باره ارائه نکرد.

رژ لب سفارشی

قابلیت‌های ذکر شده برای دستگاهی که ارتفاع آن به ۶/۵ اینچ (۱۶/۵ سانتی‌متر) می‌رسد و تنها کمی بیشتر از یک پوند وزن دارد، شگفت‌انگیز است. بالوچ در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان تمام این قابلیت‌ها را در یک دستگاه تلفیق کرد، گفت شاید. او می‌گوید درحال حاضر، برای هرکدام از این محصولات نیازی به یک پرسو دارید، به این معنا که اگر بخواهید مطوب‌کننده، رژ لب و کرم‌پودر سفارشی خود را داشته باشید، به سه دستگاه مجزا نیاز دارید. اگرچه هنوز یک سال تا زمان مورد انتظار عرضه‌ی Perso یعنی سال ۲۰۲۱، مانده است بنابراین ممکن است بسته به بازخورد، این دستگاه دچار تغییراتی شود. قیمت واقعی این دستگاه هنوز مشخص نیست، اگرچه روی کاغذ بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات