دستگاه توان‌بخشی پای بیمار به‌شکل سرگرمی در CES معرفی شد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت نئوفکت با این هدف که فیزیوتراپی را برای افراد درحال بازیابی از سکته سرگرم‌کننده کند، دستگاهی به‌شکل بازی طراحی کرده است.
تبلیغات

درمیان دریای غرفه‌های CES در هتل مندلی‌بی، مردی را می‌بینیم که به‌نظر می‌رسد روی یک سکوی ۳۰ اینچ مربعی (۱۹۳ سانتی‌متر مربعی) درحال رقصیدن است. به‌آسانی ممکن است تصور کنید که این بازی ساده‌ی Dance Dance Revolution است، اما درواقع دستگاه جدیدی است که به افرادی که درحال بهبودی از سکته هستند، کمک می‌کند تا قدرت پاها و تعادل خود را بازیابی کنند. این سکو، نئوفکت اسمارت بالانس (Neofect Smart Balance) نام دارد و جدیدترین محصول حوزه‌ی درحال رشد سرگرمی‌سازی فیزیوتراپی است.

براساس گزارش مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، در کشور آمریکا، هر ۴۰ ثانیه یک نفر سکته می‌کند. هر ساله، حدود ۵۰۰ هزار نفر برای به حداقل رساندن آسیب ناشی‌از سکته و بهبود وضعیت بهزیستی خود به توان‌بخشی روی می‌آورند. روند بازیابی می‌تواند یکنواخت و خسته‌کننده باشد و به‌همین علت شرکت سلامت دیجیتال نئوفکت به‌دنبال طراحی تمرین‌های سرگرم‌کننده و جذاب برای کمک به افرادی است که درحال بازیابی وضعیت خود هستند.

با استفاده از نئوفکت اسمارت بالانس، برای تمرکز روی بازیابی، بازی‌های مختلفی را می‌توان انتخاب کرد. مثلا در یک بازی تسمه‌ی دارای حسگری را دور قفسه‌ی سینه خود می‌بندید و برای کنترل هواپیمایی روی صفحه‌ی نمایش، بدن خود را حرکت می‌دهید. اسکات کیم، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل نئوفکت می‌گوید:

بیماران ازنظر جسمی و شناختی به چالش کشیده می‌شوند و همچنین حین توان‌بخشی سرگرم می‌شوند.
نئوفکت اسمارت بالانس

دستگاه نئوفکت اسمارت بالانس قصد دارد توان‌بخشی پا را سرگرم‌کننده و جذاب کند

دستگاه نئوفکت اسمارت بالانس چیزی نیست که آن را بخرید، بلکه برای کلینیک‌های مراقبت‌های بهداشتی و برای استفاده‌ی موقت در خانه طراحی شده است. این دستگاه حرکات شما را ردیابی و تجزیه‌و‌تحلیل می‌کند و وقتی عدم تعادلی را احساس کند، بازخوردی ارائه می‌دهد. در طول روند توان‌بخشی، بازی‌ها سرعت حرکات را افزایش می‌دهند و هماهنگی بیمار را بیشتر به چالش می‌کشند. با پیشرفت بیمار، این دستگاه گزارش‌ها را برای درمانگر ارسال می‌کند تا او بتواند در صورت نیاز رژیم توان‌بخشی بیمار را اصلاح کند.

البته این اولین دستگاهی نیست که شرکت نئوفکت آن را با هدف سرگرمی‌سازی توان‌بخشی طراحی کرده باشد. این شرکت، طی دهه‌ی گذشته، دستکش‌های هوشمند و تخته‌ی هوشمندی را با هدف کمک به بازیابی حرکت دست و بخش فوقانی بازو طراحی کرده است. در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه CES، ما شاهد معرفی نئوفکت نئومانو (Neofect NeoMano) بودیم؛ دستکش رباتیکی که به افراد دچار فلجی کمک می‌کند که دست خود را برای گرفتن اشیائی نظیر مسواک حرکت دهند.

 نئومانو دستکش رباتیک

دستکش نئومانو، دستکش رباتیکی است که به افراد دچار فلجی کمک می‌کند تا اشیاء را بگیرند

شرکت نئوفکت همچنین اپلیکیشن نئوفکت کانکت (Neofect Connect) را درمعرض نمایش گذاشته است؛ اپلیکیشنی که برای حمایت از بازماندگان سکته ازطریق بهبودی در خانه طراحی شده است. این اپلیکیشن، براساس توانایی بیمار موارد آموزشی و تمرین‌های ورزشی را توصیه می‌کند. متخصصان می‌توانند ازطریق اپلیکیشن با کاربران ارتباط برقرار کرده و از راه دور توان‌بخشی بیمار را هدایت کنند. این اپلیکیشن روی سیستم‌ عامل iOS و اندروید در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات