تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

پنج‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
سیم کارت ایرانسل
اگر می‌خواهید با روش‌های تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به سیم کارت دائمی آشنا شوید این مطلب را تا انتها بخوانید.
تبلیغات

اگر مشترک سیم کارت اعتباری ایرانسل هستید اما می‌خواهید سیم کارت دائمی ایرانسل داشته باشید لازم نیست یک سیم کارت جدید تهیه کنید؛ شما برای این که سیم کارت دائمی ایرانسل داشته باشید نیازی به صرف هزینه برای خرید یک سیم کارت جدید ندارید، می‌توانید سیم کارت اعتباری فعلی خود را به سیم کارت دائمی تبدیل کنید.

چگونه؟ در این مطلب همه اطلاعات درباره تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به سیم کارت دائمی را برایتان توضیح خواهیم داد.

از کجا بفهمیم سیم کارت ایرانسل دائمی است یا اعتباری؟

ممکن است یک سیم‌کارت ایرانسل هدیه گرفته باشید و بخواهید بدانید اعتباری است یا دائمی، یا این که تغییری در سیم‌کارتتان به وجود آورده باشید و حالا بخواهید بدانید که آیا تغییر اعمال شده است یا نه. برای این کار ساده‌ترین راه این است که اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود و روی گوشی موبایل خود نصب کنید.

با وارد کردن شماره موبایل خود وارد اپلیکیشن شوید و در صفحه اصلی وارد بخش «حساب من» شوید، در بخش حساب من وارد قسمت «پروفایل» و در ادامه وارد بخش «اطلاعات من» شوید. در ادامه مشخصات صاحب سیم کارت و نوع سیم کارت، یعنی اعتباری یا دائمی، به شما نمایش داده خواهد شد.

اپلیکیشن ایرانسل من
مرحله اول
اپلیکیشن ایرانسل من
مرحله دوم
اپلیکیشن ایرانسل من
مرحله سوم
همه چیز درباره اپلیکیشن ایرانسل من

مزایای سیم کارت دائمی ایرانسل

امکاناتی که اپراتور ایرانسل برای سیم کارت‌های دائمی خود در نظر می‌گیرد باعث جذابیت‌های این نوع سیم کارت شده و به سیم کارت‌های دائمی مزایایی می‌دهد که سیم کارت‌های اعتباری از آن‌ها برخوردار نیستند. این مزایا عبارتند از:

  • پرداخت صورت‌حساب سیم کارت هر ۲ ماه یک بار به جای شارژ دائمی سیم کارت
  • ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان
  • ۴ گیگابایت اینترنت ۷ روزه (به مدت ۶ ماه)
  • یک گیگابایت اینترنت رایگان به مدت ۵ ماه (از ماه دوم فعال می‌شود)
  • ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه‌ ایرانسل (برای ۳۰ روز)
  • تماس‌های نیم‌بها درون شبکه ایرانسل (برای ۶ ماه)
  • تعرفه تماس کمتر نسبت به سیم‌ کارت دائمی؛ تعرفه سیم کارت‌های دائمی ۳۳ درصد کمتر از سیم کارت‌های اعتباری است
  • با خرید سیم کارت دائمی ایرانسل یا تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی می‌توانید از مزایای این نوع سیم کارت استفاده کنید.

    با وجود این مزایا، این نکته را هم در نظر داشته باشید که هزینه پیامک، قیمت بسته‎‌های اینترنتی و تعرفه اینترنت آزاد در سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل مشابه یکدیگر است و تفاوتی ندارد که شما مشترک کدام نوع از این سیم‌کارت‌ها باشید.

    شرایط تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

    ایرانسل چند شرایط کلی را برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی در نظر گرفته است:

    ۱- اطلاعات مرتبط با مشترک مثل کد ملی و… باید به صورت کامل در سامانه ایرانسل ثبت شده باشد؛ در صورت وجود نقص در اطلاعات، درخواست تبدیل سیم‌ کارت اعتباری به دائمی از جانب ایرانسل رد خواهد شد. بنابراین مشترک ابتدا باید از صحت اطلاعات ثبت‌شده برای سیم‌ کارت اعتباری مطمئن شود، سپس برای تبدیل سیم‌ کارت اقدام کند.

    ۲- مانده اعتبار حساب سیم‌ کارت اعتباری مشترک و بسته‌های افزایشی اصلی، بعد از تبدیل سیم کارت به حساب سیم‌ کارت دائمی منتقل خواهد شد. این موضوع شامل شارژ شگفت‌انگیز هم می‌شود.

    با این‌حال، شارژ شگفت‌انگیزی که به‌صورت هدیه به مشترک اختصاص یافته باشد، بسته‌های رومینگ، کلیه بسته‌های هدیه، موارد ذکر شده در قسمت «پیشنهادها»، طرح‌های تشویقی موجود و آتی، اعتبار موجود در کیف‌دیجیتال و بسته‌های ترکیبی شخصی‌سازی شده قابل انتقال نیست. علاوه‌بر این، اشتراک سرویس پیشواز نیز لغو می‌شود و آهنگ‌های پیشواز فعال در حساب‌ کاربری حذف خواهند شد.

    ۳- مشترکان این امکان را ندارند که بعد از تبدیل سیم‌ کارت اعتباری به دائمی، این رویه را به صورت معکوس اجرا کرده و سیم‌ کارت دائمی را مجدداً به اعتباری تبدیل کنند. تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی بازگشت‌ناپذیر است و در زمانی که مشترک برای دریافت این سرویس درخواست می‌دهد فرایند تبدیل سیم‌کارت اعتباری او به دائمی آغاز شده و هزینه‌های دریافتی غیر قابل بازگشت خواهد بود.

    ۴- نحوه‌ی محاسبه‌ی هزینه‌ی استفاده‌ی مشترک از سیم‌ کارت به محض وصول درخواست تبدیل از سیم‌کارت اعتباری به دائمی به مانند مشترکان دائمی صورت خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که فرایند تبدیل کمی زمان‌بر است و ایرانسل به‌پایان رسیدن این روند را از طریق پیامک به مشترک اطلاع خواهد داد. مشترک می‌بایست در نظر داشته باشد که در این فاصله ممکن است به دلیل عدم اتمام فرایند تبدیل، هزینه استفاده از اینترنت او به صورت آزاد محاسبه شود.

    ۵- پس از تبدیل سیم‌کارت اعتباری به دائمی، کلیه مفاد قرارداد مشترکان دائمی ایرانسل بر روابط مابین این شرکت و مشترک حاکم خواهد بود.

    هزینه تبدیل سیمکارت اعتباری به دائمی ایرانسل

    هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به سیم کارت دائمی مبلغ مشخصی ندارد. در واقع، این هزینه بر اساس قیمت سیم‌ کارت دائمی شما تعیین می‌شود. اگر می‌خواهید از قیمت اختصاصی سیم کارت خود مطلع شوید کد دستوری #۷۰* را شماره‌گیری کنید.

    پرداخت هزینه‌ای که ایرانسل برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی برای شماره اختصاصی شما در نظر می‌گیرد، به دو روش قابل انجام است:

  • سیم کارت اعتباری شما همیشه مبلغی شارژ یا اعتبار دارد. اگر ۵۰ هزار تومان اعتبار در سیم کارت اعتباری خود داشته باشید، می‌توانید از همین اعتبار، هزینه‌ی تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را بپردازید.
  • اگر مبلغ مورد نیاز برای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را در سیم‌کارت خود ندارید، می‌توانید پرداخت اینترنتی انجام دهید و با انتقال به درگاه پرداخت الکترونیک، به شیوه آنلاین این ۵۰ هزار تومان را بپردازید.
  • روش‌های تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل

    برای این‌که سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را به سیم کارت دائمی تبدیل کنید روش‌های مختلفی پیش‌رو دارید. این امکان هم با روش‌های حضوری و هم روش‌های آنلاین و غیر حضوری فراهم شده است.

    تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

    ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای تبدیل کردن یک سیم کارت اعتباری به دائمی، این است که به اپلیکیشن یا وب‌اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنید. در گوشی‌های اندرویدی پس از ورود به این اپلیکیشن، در نوار پایین صفحه اصلی، روی گزینه «خدمات» بزنید، در صفحه‌ی بعد بخش «تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی» را انتخاب کنید.

    اگر کاربر گوشی آیفون هستید هم در نسخه وب‌اپلیکیشن ایرانسل من در نوار کناری، بخش «خدمات» را انتخاب کنید و در میان خدمات مختلفی که به شما نمایش داده شده است، بخش «تبدیل به دائمی» را انتخاب کنید.

    تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از طریق کد دستوری

    یک روش غیر حضوری که برای استفاده از آن نیاز به اینترنت هم ندارید این است که کد دستوری #70* یا #9*1*555*را شماره‌گیری کنید. در ادامه طبق دستوراتی که روی صفحه به شما نمایش داده می‌شود پیش بروید و سیم کارتتان را از اعتباری به دائمی تبدیل کنید.

    تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی از طریق تلفن

    یک روش غیر حضوری برای تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی ایرانسل هم برقراری تماس تلفنی است. برای این کار کافی است با یک شماره ایرانسلی با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید. بعد از برقرارش شدن تماس شماره ۴ را وارد کنید و در ادامه، طبق دستورالعمل اپراتور پیش بروید.

    تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی به روش حضوری

    در کنار روش‌های غیر حضوری و آنلاین، همیشه این امکان هم وجود دارد که به صورت حضوری به یکی از نمایندگی‌های ایرانسل در سطح شهر مراجعه کنید. با مراجعه به نمایندگی، کافی است درخواست خود را به متصدی بگویید و هزینه‌ی مورد نیاز برای تبدیل را بپردازید تا پس از گذشت چند ساعت و طی فرایند تبدیل سیم کارت، سیم کارت اعتباری شما به دائمی تبدیل شود.

    سوالات متداول زومیت

    • هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی چقدر است؟

      هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی مبلغ مشخصی نیست. اگر می‌خواهید از قیمت اختصاصی سیم کارت خود مطلع شوید کد #۷۰* را شماره‌گیری کنید.

    • امکانات سیم کارت دائمی ایرانسل چیست؟

      ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان، ۴ گیگابایت اینترنت ۷ روزه (به مدت ۶ ماه)، یک گیگابایت رایگان به مدت ۵ ماه، ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه‌‌ای، تماس‌های نیم‌بهای درون شبکه‌ای، تعرفه تماس کمتر نسبت به سیم‌ کارت دائمی.

    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات