کد استعلام اینترنت ایرانسل

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
کاور استعلام اینترنت ایرانسل
ساده‌ترین روش برای استعلام اینترنت ایرانسل استفاده از کد دستوری USSD است. در این مقاله سه روش استعلام اینترنت ایرانسل را برایتان توضیح می‌دهیم.
تبلیغات

ایرانسل بسیاری از خدمات خود را از طریق پیامک به مشترکان اطلاع می‌دهد. مثلاً میزان اعتبار بسته‌های اینترنت و رو به اتمام بودن حجم بسته‌ها از طریق پیامک به اطلاع مشترک می‌رسد. همچنین آغاز محاسبه تعرفه خدمات اینترنت همراه بر اساس تعرفه آزاد هم با پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود. بااین‌حال اگر تمایل دارید که وضعیت اینترنت همراه ایرانسل خود را استعلام کنید، روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد.

استعلام اینترنت ایرانسل با کد دستوری

کد دستوری USSD روش ساده‌ای برای استفاده از خدمات است. ایرانسل هم بسیاری از خدمات خود را به شکل کد دستوری ارائه می‌دهد. درواقع با این شیوه دیگر نیازی به دسترسی به اینترنت نیست و می‌توانید به‌صورت آفلاین از خدمات متنوعی مثل کد بسته‌های اینترنت ماهانه ایرانسل، اینترنت رایگان ایرانسل، اطلاع از باقی‌مانده بسته اینترنت همراه و خدمات دیگر استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از حجم بسته اینترنت ایرانسل خود مطلع شوید، باید کد دستوری #4*1*555* را با موبایل خود شماره‌گیری کنید. این کد مخصوص اطلاع از باقی‌مانده بسته اینترنت همراه است و برای مشترکان دائمی و اعتباری قابل استفاده است. همچنین مشترکانی که سیم‌کارت اعتباری دارند می‌توانند با شماره‌گیری کد #10*141* باقی‌مانده اعتبار حجمی تمامی بسته‌های افزایشی و ترکیبی اینترنت خود را مشاهده کنند.

استعلام بسته اینترنت ایرانسل کد دستوری

پس از شماره‌گیری هر کدام از این کدها متناسب با نوع سیم‌کارت خود، از بین گزینه‌ها، اینترنت را انتخاب کنید. به این ترتیب پیامی به شما نمایش داده می‌شود که در آن حجم اینترنت همراه خود را به همراه تاریخ اتمام آن مشاهده می‌کنید.

استعلام اعتبار اینترنت ایرانسل کد دستوری ۲

ممکن است بخواهید پوشش اینترنت همراه را در منطقه خود بررسی کنید؛ برای این منظور هم ایرانسل کدی در نظر گرفته است. اگر #20* را شماره‌گیری کنید، از پوشش اینترنت همراه در منطقه‌تان مطلع می‌شوید.

استعلام اینترنت با اپلیکیشن ایرانسل من

اما اگر به‌طور کلی عادت دارید که برای استفاده و اطلاع از خدمات ایرانسل، از اپلیکیشن ایرانسل‌ من استفاده کنید، استعلام اینترنت را هم می‌توانید از همین طریق انجام دهید. در اپلیکیشن ایرانسل من هم می‌توانید میزان باقی‌مانده اعتبار حجمی و زمانی بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل را در لحظه بدانید، هم می‌توانید مصرفتان را کنترل کنید، حساب را شارژ کنید و صورت‌حساب را پرداخت کنید. این برنامه برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید و آی او اس و جاوا قابل استفاده است.

ایرانسل استعلام اینترنت

پس از ورود به اپلیکیشن ایرانسل من، در همان صفحه‌ی اصلی میزان حجم استفاده شده شما نشان داده می‌شود. روی آن گزینه کلیک کنید تا گزارش کامل مانده اینترنت ایرانسل را ببینید و کارکرد خود را بررسی کنید.

همین مسیر را می‌توانید از نسخه وب ایرانسل من دنبال کنید. به این ترتیب پس از ورود به این سامانه، در صفحه اصلی و در گزینه اینترنت حجم اینترنت را مشاهده می‌کنید که همان‌طور که پیش از این گفته شد با کلیک روی آن می‌توانید جزئیات بسته و کارکرد خود را مشاهده کنید.

سامانه ایرانسل من

اگر به هر دلیلی با هیچ‌کدام از این دو راه موفق به استعلام اینترنت ایرانسل خود نشدید، راه سوم تلفن گویا است و باید شماره ۷۰۰ را شماره‌گیری کنید. مزیت این روش این است که نه نیازی به اینترنت دارید و نه موجودی شارژ سیم‌کارت و در هر شرایطی می‌توانید حجم باقی‌مانده اینترنت خود را استعلام کنید.

سوالات متداول زومیت

  • کد استعلام اینترنت ایرانسل چیست؟

    برای اطلاع از حجم بسته ایرانسل خود می‌توانید کد دستوری #4*1*555* را شماره‌گیری کنید و پس از انتخاب گزینه اینترنت گزارش کارکرد اینترنت خود را مشاهده کنید.

  • به چه روش‌هایی می‌توانیم از باقی مانده حجم بسته اینترنت ایرانسل خود مطلع شویم؟

    برای اطلاع از حجم باقی‌مانده اینترنت ایرانسل خود می‌توانید از رو‌ش‌های کد دستوری، اپلیکیشن ایرانسل من و تلفن گویا استفاده کنید که این روش‌ها را در مقاله به طور کامل توضیح داده‌ایم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات