چگونه سیمکارت گمشده ایرانسل را بسوزانیم یا مسدود کنیم؟

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
سیم کارت ایرانسل
این مطلب آموزش جامعی است درباره اینکه از چه روش‌هایی می‌توانید سیمکارت ایرانسل خود را بسوزانید تا غیرفعال شود.
تبلیغات

اگر گوشی موبایل شما را دزدیده باشند یا سیمکارتتان را گم کرده باشید اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که سیمکارتتان را بسوزانید. با توجه به اینکه سیمکارت‌ها رمز ندارند و هر کسی که به آن دسترسی داشته باشد می‌تواند از سیمکارت هر استفاده‌ای بکند، لازم است برای جلوگیری از سوءاستفاده دیگران از سیمکارتی که به نام شما است، جلوگیری کنید.

بنابراین، یکی از کارهایی که باید بتوانید انجام دهید و با آن آشنا باشید نحوه سوزاندن و غیرفعال کردن سیمکارت است. برای این کار بسته به اینکه سیمکارت شما متعلق به کدام اپراتور باشد، روش‌های سوزاندن آن تفاوت پیدا می‌کند.

اگر شما مشترک اپراتور ایرانسل هستید و حالا به هر دلیلی می‌خواهید سیمکارتتان را بسوزانید این مطلب را تا انتها بخوانید. زومیت تمام راه‌ها برای انجام این کار را به شما آموزش می‌دهد.

نحوه سوزاندن سیمکارت ایرانسل

دزدیده شدن سیمکارت، گم شدن سیمکارت، ثبت سیمکارت‌هایی به نام شخص بدون اینکه فرد از آن اطلاع داشته باشید یا ترجیح فرد برای غیرفعال کردن سیمکارتش همگی از جمله دلایل سوزاندن و غیرفعال کردن سیمکارت است. برای اینکه بتوانید سیمکارت ایرانسل خود را بسوزانید راه‌های حضوری و غیرحضوری مختلفی پیش رو دارید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که بد نیست هرازگاهی بررسی کنید و ببینید که چند سیمکارت به نام شما ثبت شده است؛ با توجه به اینکه امکان دارد از سیمکارت‌هایی که به نام شما است سوءاستفاده شود این راه‌های استعلام سیمکارت‌های ثبت‌شده به نام شخص را بیاموزید و اگر متوجه شدید سیمکارتی به نام شما ثبت شده که از آن خبر ندارید، بلافاصله آن را بسوزانید.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل به روش‌ غیرحضوری

برای این که بتوانید به محض گم شدن، دزدیده شدن یا اطلاع پیدا کردن از اینکه سیمکارت‌هایی جز سیمکارت خودتان به نام شما ثبت شده است، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را غیرفعال کنید، می‌توانید از دو روش تلفنی و اینترنتی استفاده کنید. برای استفاده از این روش‌ها باید از طریق سوزاندن سیمکارت ایرانسل با پوکه اقدام کنید.

در روش‌های غیر حضوری باید پوکه سیمکارت ایرانسل را در اختیار داشته باشید، چون به سریال سیمکارت که روی پوکه درج شده نیاز دارید.

در نظر داشته باشید که همه روش‌های غیرحضوری صرفاً برای سوزاندن و غیر فعال کردن به‌صورت موقتی است و برای سوزاندن دائمی سیمکارت حتماً باید به‌صورت حضوری اقدام کنید.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با تلفن

همان‌طور که پیش از این توضیح داده شد، شما برای این که بتوانید سیمکارت ایرانسل خود را به‌صورت تلفنی بسوزانید باید شماره سریال سیمکارت را بدانید. سریال سیمکارت روی پوکه سیمکارت (قابی که سیمکارت در آن قرار دارد) درج شده است و از طریق آن می‌توایند برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل با کد اقدام کنید.

اگر می‌خواهید تماس تلفنی برای سوزاندن سیمکارت را با یک خط ایرانسلی برقرار کنید باید کد سوزاندن سیمکارت ایرانسل را شماره‌گیری کنید. برای این کار با خط ایرانسل کد ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ را شماره‌گیری کرده و پس از برقراری تماس، بخش «تماس با اپراتور» را انتخاب کنید؛ سپس شماره سریال سیمکارتی که قصد سوزاندنش را دارید، اعلام کنید. به این ترتیب، درخواست سوزاندن و غیر فعال کردن سیمکارت مذکور ثبت می‌شود.

چنانچه قصد دارید با یک شماره و خط غیر ایرانسلی اقدام به برقراری تماس تلفنی برای ثبت درخواست سوزاندن سیمکارت کنید، باید با شماره ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ تماس بگیرید. در ادامه لازم است با اپراتور صحبت کرده و پس از ارائه سریال سیمکارت مورد نظر درخواست سوزاندن آن را بدهید.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با اینترنت

در میان روش‌های غیرحضوری سوزاندن و غیر فعال کردن سیمکارت ایرانسل، به‌جز روش تلفنی سوزاندن سیمکارت به‌صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است. برای انجام این کار باید اپلیکیشن یا وب‌اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود کنید، در این اپلیکیشن حساب کاربری ایجاد کرده و وارد آن شوید.

پس از ورود به اپلیکیشن یا وب‌اپلیکیشن ایرانسل من باید وارد بخش «حساب من» شوید. در ادامه وارد بخش «پروفایل» شده و در میان تمام گزینه‌ها، روی گزینه «مسدود کردن/رفع مسدودیت» بزنید.

با انتخاب این بخش باید در صفحه بعد دلیل خود برای مسدود کردن سیمکارتتان را انتخاب کنید و در نهایت روی گزینه «قطع یکطرفه» بزنید. در میان دلایلی که برای مسدودسازی سیمکارت آمده باید یکی از دو گزینه «دستگاه تلفن همراه/سیم‌کارت را گم کرده‌ام» یا «درخواست قطع موقت سیم‌کارت را دارم» را انتخاب کنید تا درخواست شما انجام شود.

ایرانسل من
مرحله اول
ایرانسل من
مرحله دوم
ایرانسل من
مرحله سوم
ایرانسل من
مرحله چهارم

اگر قصد دارید فقط برای مدت کوتاهی سیمکارت ایرانسل خود را مسدود کنید برای رفع این مسدودیت باید در اپلیکیشن ایرانسل من همین مراحل را طی کنید تا دوباره سیمکارتتان فعال شود.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل به روش‌ حضوری

همان‌طور که در قسمت‌های قبل توضیح داده شد، شما برای اینکه بتوانید سیمکارت ایرانسل خود را برای همیشه و به‌صورت دائمی بسوزانید تا غیر فعال شود چاره‌ای جز مراجعه حضوری به نمایندگی ایرانسل ندارید.

در واقع، طبق اعلام اپراتور ایرانسل، حتی اگر به روش غیر حضوری، یعنی از طریق تلفن یا اپلیکیشن اقدام به مسدودسازی سیمکارت ایرانسل خود کرده باشید، برای اینکه سیمکارت شما به‌صورت کامل و برای همیشه مسدود و غیر فعال شود، کافی نیست. برای سوزاندن دائمی سیمکارت راهی جز مراجعه به یکی از دفاتر نمایندگی ایرانسل ندارید.

در روش مراجعه حضوری به یکی از دفاتر نمایندگی ایرانسل هیچ نیازی به در اختیار داشتن پوکه سیمکارتی که قصد دارید آن را بسوزانید، ندارید؛ چون در این روش نیازی نیست به متصدی دفتر نمایندگی ایرانسل سریال سیمکارتتان را بگویید.

شما در این روش کافی است آدرس نزدیک‌ترین دفتر نمایندگی ایرانسل را پیدا کرده، به این مرکز مراجعه کنید و با اعلام شماره ایرانسلی که می‌خواهید آن را مسدود کنید به متصدی این دفتر، از او بخواهید سیمکارتتان را برای همیشه مسدود و غیر فعال کند. محض اطمینان کارت ملی را هم همراهتان ببرید تا متصدی اطمینان پیدا کند که شما صاحب همان سیمکارتی هستید که قصد سوزاندنش را دارید.

سوزاندن سیمکارت ایرانسل با کد ملی

در هیچ‌یک از روش‌هایی که برای سوزاندن سیمکارت ایرانسل در نظر گرفته شده، امکان سوزاندن با کد ملی وجود ندارد. در روش‌ تلفنی لازم است سریال سیمکارت را در اختیار داشته باشید و در روش سوزاندن سیمکارت با اینترنت هم باید از طریق خط موبایل ایرانسلی خود در اپلیکیشن ایرانسل من حساب کاربری ایجاد کنید و برای سوزاندن سیمکارت اقدام کنید.

در روش حضوری اما برای اینکه ثابت کنید سیمکارت ایرانسلی که قصد سوزاندن و غیر فعال کردنش را دارید، متعلق به شما است، باید کارت ملی یا کد ملی خود را به متصدی حاضر در نمایندگی ایرانسل ارائه کنید.

مطالب مرتبط

صدور سیمکارت گم شده ایرانسل

اگر سیمکارت قبلی خود را سوزانده‌اید و حالا می‌خواهید سیمکارت ایرانسلی جدیدی بگیرید، لازم است با شناسنامه و کارت ملی به یکی از دفاتر اصلی نمایندگی ایرانسل مراجعه کرده، یک بسته بازگشت بخرید و درخواست کنید که برای همان شماره پیشین سیمکارت صادر کنند.

شرط این که سیمکارت مفقودشده و سوزانده‌شده شما مجدداً صادر شود این است که سیمکارت شما پیش از مفقود و سوزانده شدن فعال بوده و مورد استفاده قرار گرفته باشد. طبق اعلام شرکت ایرانسل، هزینه تعویض سیمکارت رایگان است و مشترکین فقط هزینه بسته بازگشت را پرداخت می‌کنند و نمایندگی‌ها حق دریافت هیچ‌گونه هزینه اضافی را ندارند. سیمکارت جدید شما حداکثر ۲۴ ساعت پس از دریافت فعال خواهد شد.

سوالات متداول زومیت

  • چطور می‌توانم سیمکارت ایرانسل را بسوزانم؟

    برای این کار یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من اقدام کنید یا با خط ایرانسل با شماره ۷۰۰ یا ۷۰۳۳ یا از خطوط دیگر با شماره ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ تماس بگیرید یا به یکی از دفاتر ایرانسل مراجعه کنید.

  • هزینه مسدود کردن سیمکارت ایرانسل چقدر است؟

    اگر صرفا بخواهید سیمکارت را مسدود کنید لازم نیست هزینه‌ای برای آن بپردازید.

  • سیمکارت ایرانسل بعد از چند وقت می‌سوزد؟

    سیمکارت اعتباری ایرانسل بعد از سه ماه غیر فعال بودن سلب مالکیت می‌شود. این موضوع در مورد سیمکارت دائمی بستگی به سوابق مالی سیمکارت شما دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات