رفع مسدودی سیم کارت ایرانسل

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
سیم کارت ایرانسل
اگر سیم کارت ایرانسلی دارید که پیش از این مسدود شده و حالا می‌خواهید مسدودیت آن را رفع کنید، این مطلب را بخوانید که روش‌های این کار را آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

به دلایل مختلفی امکان دارد سیم کارت ایرانسلی شما مسدود شود یا خودتان آن را مسدود کرده باشید. اگر می‌خواهید این مسدودیت را رفع کنید این مطلب را بخوانید تا با تمام روش‌های انجام این کار آشنا شوید.

مسدود شدن سیم کارت ایرانسل

دلایل مختلفی برای مسدود شدن سیم کارت ایرانسل وجود دارد. ممکن است در شرایطی که سیم کارت شما گم یا دزدیده شده، خودتان اقدام برای سوزاندن آن اقدام کنید پیش از این، روش سوزاندن سیم کارت ایرانسل را به شما آموزش داده‌ایم. اما مسدود شدن سیم کارت در اکثر موارد توسط شما انجام نمی‌شود.

لیست زیر فهرستی از دلایل مسدود شدن سیم کارت ایرانسل است:

  • پرداخت نکردن بدهی سیم کارت دائمی
  • وارد کردن PIN سیم کارت نادرست
  • ناقص بودن مدارک سیم کارت
  • ارسال پیامک تبلیغاتی
  • استفاده نکردن از سیم کارت برای مدت طولانی
  • هر یک از دلایلی که در بالا ذکر شد، می‌تواند دلیل مسدود شدن سیم کارت ایرانسلی شما باشد اما تمام این موارد قابل رفع است و شما با اقداماتی که در ادامه برایتان توضیح داده می‌شود، می‌توانید مسدودیت سیم کارت خود را برطرف کنید.

    پیش از این که راه‌های رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل را برایتان توضیح دهیم، شاید بد نباشد با دلیل مسدودیت‌هایی که در بالا ذکر کردیم، آشنا شوید.

    مسدودیت به دلیل بدهی

    مشترکان خطوط دائمی اپراتورها در صورتی که بدهی مربوط به کارکرد خط خود را نپردازند سیم کارتشان مسدود خواهد شد. آن‌ها برای اینکه بتوانند نسبت به رفع این نوع مسدودیت اقدام کنند ابتدا باید این بدهی را تسویه کنند و در ادامه از رو‌ش‌های رفع مسدودیت که در بخش‌های بعد توضیح داده خواهد شد، استفاده کنند.

    وارد کردن PIN کد نادرست

    برای حفظ امنیت سیم کارت، روی تمام سیم کارت‌ها یک PIN کد وجود دارد که فرد با وارد کردن آن می‌تواند سیم کارت را روی گوشی موبایل خود فعال کنند. در صورتی که این PIN غلط و نادرست وارد شود سیم کارت مسدود خواهد شد و لازم است برای رفع کردن مسدودیت آن اقدام کنید.

    ناقص بودن مدارک سیم کارت

    اگر هنگام خرید و ثبت سیم کارت مدارکی را که باید ارائه کنید به درستی تحویل نداده باشید یا نقصی در آن‌ها وجود داشته باشد ممکن است سیم کارت برای شما فعال نشود یا پس از فعالسازی موقت مسدود شود. در این شرایط هم لازم است با تکمیل کردن مدارک مورد نیاز اقدام به رفع مسدودیت سیم کارت کنید.

    ارسال پیامک تبلیغاتی

    ارسال پیامک تبلیغاتی، مخصوصاً به‌صورت انبوه، برای سایر خطوط از یک شماره موبایل معمولی اقدامی غیرقانونی است. اپراتور ایرانسل هم در صورتی که متوجه این اقدام شود طبق قانون می‌تواند نسبت به مسدودسازی سیم کارت شما اقدام کند.

    استفاده نکردن از سیم کارت برای مدت طولانی

    اگر سیم کارت شما به مدت طولانی خاموش باشد یا استفاده‌ای از آن نشود، مثلا تماس تلفنی برقرار نکنید، پیامک ارسال و دریافت نکنید، شارژ یا بسته اینترنتی نخرید و... ممکن است سیم کارت شما مسدود شود. در صورتی که مدت زیادی از این مسدودیت نگذشته باشد و خط شما به دیگری واگذار نشده باشید می‌توانید برای رفع مسدودیت آن اقدام کنید.

    رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل

    اگر به هر یک از دلایلی که در بالا ذکر شد سیم کارت ایرانسل شما مسدود شد روش‌های مختلف حضوری و غیرحضوری وجود دارد که مشترکان اپراتور ایرانسل بتوانند مسدودیت پیش‌آمده برای سیم کارت خود را رفع کنند.

    مراجعه حضوری به نمایندگی ایرانسل

    یکی از راه‌های همیشگی برای این که بتوانید مسدودیت سیم کارت خود را برطرف کنید و دوباره آن را فعال کنید این است که با کارت ملی و شناسنامه به یکی از نمایندگی‌های ایرانسل در شهر خود مراجعه کنید.

    هرچند مراجعه حضوری کاری زمان‌بر و سخت است، اما در برخی از انواع مسدودیت‌ها شما راه دیگری برای رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسلی خود ندارید. برای مثال، اگر سیم کارت شما به‌دلیل نقص مدرک مسدود شده باشد باید با مدارک شناسایی خود به نمایندگی ایرانسل مراجعه کنید، مدارک را ارائه دهید و برای رفع محدودیت درخواست دهید.

    استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

    اگر شما هم روش‌های آنلاین را به روش‌های حضوری برای استفاده از خدمات اپراتور سیم کارت خود ترجیح می‌دهید بهتر است همین حالا اپلیکیشن ایرانسل من را از سایت ایرانسل یا پلتفرم‌های ارائه اپلیکیشن‌های موبایلی دانلود و نصب کنید.

    با استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من شما می‌توانید از انواع خدماتی که ایرانسل ارائه می‌دهد استفاده کنید. با این اپلیکیشن تقریباً تمام خدماتی را که ایرانسل دارد می‌توانید در گوشی خود داشته باشید. خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، دریافت ریز مکالمات، پرداخت قبض و... از جمله خدماتی است که می‌توانید از طریق این اپلیکیشن به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

    مسدود کردن یا رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل نیز یکی از خدماتی است که در اپلیکیشن ایرانسل من ارائه می‌شود. در بسیاری از موارد مسدودیت‌ها با استفاده از این اپ می‌توانید نسبت به برطرف کردن این مسدودیت اقدام کنید.

    برای این کار، وارد اپلیکیشن ایرانسل من شوید و در قسمت پایین صفحه اصلی وارد بخش «حساب من» شوید. در صفحه بعد روی گزینه «پروفایل» بزنید. در صفحه پروفایل کمی به سمت پایین اسکرول کنید و در میان خدمات مختلف گزینه «مسدود کردن/رفع مسدودیت» را انتخاب کنید.

    ایرانسل من
    مرحله اول
    ایرانسل من
    مرحله دوم
    ایرانسل من
    مرحله سوم

    به این ترتیب، اگر سیم کارت شما مسدود باشد پیغام «سیم کارت غیرفعال/مسدود است» را خواهید دید و لازم است روی گزینه رفع مسدودیت بزنید تا بعد از گذشتن مدتی سیم کارتتان رفع مسدودیت و مجدداً فعال شود.

    تماس با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۷۰۰

    اگر مایل به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های ایرانسل نیستید و به اینترنت هم دسترسی ندارید که بتوانید از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده کنید، برای رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل خود می‌توانید از امکان تماس تلفنی استفاده کنید.

    برای این کار باید با بخش پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید. در صورتی که از ایرانسل می‌خواهید تماس را برقرار کنید شماره ۷۰۰ را شماره‌گیری کنید و اگر از شماره‌هایی جز ایرانسل استفاده می‌کنید با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید. پس از برقراری ارتباط با اپراتور مراحل رفع مسدودی سیم کارت خود را طی کنید.

    سوالات متداول زومیت

    • روش‌های رفع مسدودیت سیم کارت ایرانسل چیست؟

      مراجعه حضوری به نمایندگی ایرانسل، استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من، تماس با شماره‌های ۷۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰.

    • رفع مسدودیت سیم کارت از طریق ایرانسل من چه مراحلی دارد؟

      در صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من وارد بخش حساب من شوید، به بخش پروفایل بروید و سپس گزینه مسدود کردن/رفع مسدودیت را انتخاب کنید.

    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات