Z50 اولترا؛ پرچم‌دار تمام‌عیار نوبیا با نمایشگر تمام‌صفحه رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی نوبیا Z50 اولترا
گوشی هوشمند نوبیا Z50 اولترا با نمایشگر بدون بریدگی تمام‌صفحه، تراشه Snapdragon 8 Gen 2 و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد.
تبلیغات

نوبیا که زیربرند ZTE است از گوشی هوشمند جدید خود موسوم‌ به Z50 Ultra رونمایی کرد. این محصول از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد و به‌عنوان نسخه‌ی بهبودیافته‌ی Z50 عرضه خواهد شد. یکی از جذاب‌ترین مشخصات این محصول، نمایشگر AMOLED بدون بریدگی و یکپارچه‌ی آن است که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد.

ابعاد نوبیا Z50 اولترا معادل ۱۶۳٫۹ در ۷۶٫۳ در ۸٫۳ میلی‌متر و وزن آن ۲۲۸ گرم است. این محصول از نمایشگر ۶٫۸ اینچی AMOLED بهره می‌برد که حاشیه‌های بسیار ناچیزی دارد و هیچ حفره‌ای برای دوربین سلفی در آن دیده نمی‌شود. این صفحه‌نمایش وضوح ۲۴۸۰ در ۱۱۱۶ پیکسل را ارائه می‌دهد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۹۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد و از رنگ‌های ۱۰ بیتی و ۱۰۰ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند.

به گزارش گیزموچاینا، نوبیا Z50 Ultra از دوربین سلفی زیر نمایشگر ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به حسگر OmniVision OV16E1Q بهره می‌برد که ابعاد پیکسل‌های آن ۲٫۲۴ میکرومتر است. این شرکت می‌گوید استفاده از پیکسل‌هایی با این ابعاد بزرگ باعث می‌شود عبور نور از آن تا ۳۰ درصد بهتر از نسل قبل باشد و بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند انتظار ثبت تصاویر سلفی با کیفیت‌تری داشته باشند. علاوه‌براین گوشی مذکور از موتور هوش مصنوعی فوق‌العاده پیشرفته و فناوری بهبود شفافیت تصویر استفاده می‌کند تا کیفیت عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی را تا ۵۰ درصد ارتقا دهد.

گوشی نوبیا Z50 اولترا

سیستم دوربین پشتی نوبیا Z50 اولترا شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر IMX787 سونی و پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی با پشتیبانی از OIS و دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی است که می‌توان از آن برای ثبت تصاویر ماکرو نیز استفاده کرد. نوبیا در کنار سیستم دوربین پشتی این دستگاه از فلش LED حلقه‌ای و حسگرهای طیفی چندکاناله نیز بهره گرفته است.

قلپ تپنده‌ی نوبیا Z50 اولترا، تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 است و حداکثر با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 عرضه می‌شود. این محصول باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی دارد و از شارژ سریع ۸۰ وات پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های گوشی جدید نوبیا می‌توان به سیستم خنک‌کننده‌ی محفظه‌ی بخار، اسلات سیم‌کارت دوگانه، وای‌فای 802.11ax، پشتیبانی از 5G، بلوتوث ۵٫۳، NFC، حسگر مادون‌قرمز و درگاه USB-C اشاره کرد. این محصول به‌طور پیش‌فرض رابط‌ کاربری MyOS 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۳ را اجرا می‌کند.

نوبیا Z50 اولترا در چند نسخه با رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی متفاوت در بازار چین به‌فروش می‌رسد که قیمت آن‌ها به‌شرح زیر است:

  • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت؛ ۵۷۷ دلار
    • مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت؛ ۶۲۰ دلار
      • مدل ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگابایت؛ ۶۸۷ دلار
        • مدل یک ترابایتی با رم ۱۶ گیگابایت؛ ۸۶۶ دلار

نسخه‌ی ویژه‌ی گوشی جدید نوبیا با نام Z50 Ultra Starry Night Collector's Edition با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۷۲۱ دلار دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. این مدل در رنگ مشکی و قرمز به‌فروش می‌رسد، درحالی‌که نسخه‌ی استاندارد آن در رنگ مشکی و خاکستری روانه‌ی بازار می‌شود.

پیش‌سفارش نوبیا Z50 اولترا از امروز در چین آغاز شده و عرضه‌ی آن از ۱۴ مارس (۲۳ اسفند ۱۴۰۱) شروع خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات