تماشا کنید: این تبلت نمایشگر سه‌بعدی دارد و عکس‌برداری و فیلم‌برداری 3D را ممکن می‌‌کند

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
پنل جلویی تبلت سه بعدی نوبیا Nubia Pad 3D
جدیدترین تبلت برند چینی ZTE از صفحه‌نمایش سه‌بعدی استفاده می‌کند و به سخت‌افزار قابل‌قبولی مجهز است.
تبلیغات

حدودا یک دهه‌ی پیش، بسیاری از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند به دنبال تولید محصولاتی با صفحه‌نمایش سه‌بعدی بودند، اما این فناوری در زمانی سریع به فراموشی سپرده شد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد همچنان برخی از شرکت‌ها به تولید دستگاه‌های مجهزبه صفحه‌نمایش سه‌بعدی علاقه دارند.

ZTE، شرکت بزرگ چینی، در نمایشگاه MWC 2023 از تبلت جدیدی به نام Nubia Pad 3D پرده‌برداری کرده است که نمایشگر سه‌بعدی دارد. محتوای سه‌بعدی این نمایشگر بدون نیاز به عینک مخصوص، قابل‌مشاهده هستند.

تصویر درخت روی تبلت سه بعدی نوبیا Nubia Pad 3D
رندر نوبیا پد 3D

تبلت جدید نوبیا حاصل همکاری این برند با شرکتی به نام Leia است که به‌طور تخصصی روی نمایشگرها و محتواهای سه‌بعدی کار می‌کند. تبلت جدید نوبیا نمایشگر ۱۲٫۴ اینچ IPS LCD با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ دارد.

بر اساس گزارش GSMArena، روی نمایشگر تبلت نوبیا پد 3D از یک لایه‌ی DLB اختصاصی استفاده شده است. این لایه از حالت Leia 3D Lightfield پشتیبانی می‌کند تا بتوانید محتواهای سه‌بعدی ببینید. شما همچنین خواهید توانست محتواهای استاندارد دو بعدی را از طریق نرم‌افزاری اختصاصی، به‌صورت بلادرنگ به محتوای سه‌بعدی تبدیل کنید.

دوربین های پشتی و جلویی تبلت سه بعدی نوبیا Nubia Pad 3D

در بالای نمایشگر نوبیا پد 3D از دو دوربین هشت مگاپیکسلی استفاده شده است که چهره‌ی کاربر را پایش می‌کنند تا بهترین زاویه‌ی دید محتوای سه‌بعدی شناسایی شود. نوبیا می‌گوید که به‌لطف این دوربین‌ها می‌توان عکس و ویدیوی سه‌بعدی گرفت و سوژه‌های مختلف را اسکن کرد. این کارها با دوربین‌های ۱۶ مگاپیکسلی پنل پشتی نیز قابل‌انجام هستند.

بازی سه بعدی روی تبلت سه بعدی نوبیا Nubia Pad 3D
نوبیا پد 3D در دنیای واقعی

نوبیا پد 3D به پردازنده‌ی Snapdragon 888 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قابل‌ارتقا مجهز است. این تبلت باتری ۹٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۳۳ وات دارد و از سیستم‌عامل اندروید ۱۳ استفاده می‌کند.

عکس گل روی تبلت سه بعدی نوبیا Nubia Pad 3D
ماهی سبز روی تبلت سه بعدی نوبیا Nubia Pad 3D

نوبیا می‌گوید تبلت جدیدش به‌طور پیش‌فرض به چند اپلیکیشن سه‌بعدی ساخت Leia مجهز است. این تبلت همچنین از فروشگاه اختصاصی Leia استفاده می‌کند که بیش از ۵۰ بازی سه‌بعدی و بیش از ۱٬۲۰۰ اپلیکیشن سه‌بعدی در خود دارد.

پیش‌فروش تبلت جدید نوبیا در اواخر ماه جاری میلادی شروع می‌شود. تاریخ عرضه‌ برای ۱۱ آوریل ۲۰۲۳ (۲۲ فروردین ۱۴۰۲) تعیین شده است. نوبیا فعلا قیمت تبلتش را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات