مارک گارمن تأکید کرد: اپل آیفون 14 پرو را به دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌کند

یک‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
افشاگری خوش‌سابقه باردیگر تأکید کرده است گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.
تبلیغات

مارک گارمن، افشاگر خوش‌نام حوزه‌ی اپل، دوباره تأکید کرده است گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل (Apple iPhone 14 Pro Max) که در سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شوند مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهند بود.

گارمن در جدیدترین افشاگری‌های خود بسیاری از جزئیاتی را بازگو کرده است که پیش‌تر درباره‌ی آیفون 14 شنیده بودیم. او می‌گوید گوشی‌های نسل جدید اپل قرار است طراحی مشابه خانواده‌ی آیفون ۱۳ داشته باشند.

او تأکید کرده است که در مدل‌های پرو آیفون 14 حفره‌ی قرص‌شکل جایگزین ناچ (بریدگی) برای میزبانی از حسگرهای فناوری فیس ID می‌شود. به‌علاوه، اپل امسال با مدل مینی خداحافظی می‌کند و به‌جای آن آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس) را دردسترس مشتریان قرار می‌دهد.

به‌گفته‌ی مارک گارمن، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس قرار است از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز به لنز عریض برای ثبت تصاویر استفاده کند. مینگ‌چی کو، دیگر افشاگر متمرکز بر محصولات اپل، قبلاً این ادعا را مطرح کرده بود.

کو گفته بود قطر برآمدگی دوربین آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بیشتر می‌شود و دلیل این موضوع استفاده از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی است که ابعاد بزرگ‌تری از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی فعلی دارد.

مینگ‌چی کو به‌طور مشخص‌تر گفته بود: «طول اریب حسگر تصویر تماسیِ ۴۸ مگاپیکسلی ۲۵ تا ۳۵ درصد و ضخامت لنز هفت المانی دوربین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.» مارک گارمن می‌گوید دوربین عریض مدل معمولی و مدل مکس آیفون چهارده قرار است به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی مجهز باشد. این افشاگر به‌احتمال استفاده از سیستم ارتباطات ماهواره‌ای برای ارسال پیامک و پیام SOS در گوشی‌های جدید اپل نیز اشاره کرده است. پیش‌تر گفته شده بود این قابلیت در آینده به اپل واچ نیز اضافه می‌شود.

مارک گارمن در بخش انتهایی گزارش جدیدش، به استفاده از رنگ‌های جدید در سری آیفون ۱۴ اشاره کرده است. روز گذشته، در شایعه‌ای اعلام شد اپل گوشی‌های آیفون ۱۴ را در رنگ جدید ارغوانی نیز به بازار عرضه می‌کند. گفته می‌شود رنگ این مدل از آیفون ۱۴ در شرایط نوری مختلف تغییراتی به خود می‌بیند.

اپل درصورت پایبندی به سنت‌های چند سال اخیر، اواخر تابستان گوشی‌های جدید سری آیفون را رونمایی می‌کند. ناگفته نماند احتمالاً امسال عرضه‌ی گران‌ترین گوشی آیفون تاریخ را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات