استفاده از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، برآمدگی دوربین آیفون 14 پرو را ضخیم‌تر می‌کند

دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیلگر شناخته‌شده‌ی صنعت موبایل می‌‌گوید استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی باعث می‌شود آیفون 14 پرو در مقایسه‌ با آیفون 13 پرو دارای برآمدگی ضخیم‌تری در پنل پشتی باشد.
تبلیغات

سال گذشته‌ی میلادی یکی از نخستین شایعه‌های منتسب به آیفون ۱۴ (Apple iPhone 14) ادعا کرد این گوشی هوشمند تبدیل به نخستین آیفون اپل در چندین سال اخیر می‌شود که در پنل پشتی برآمدگی دوربین ندارد. بااین‌حال شایعه‌های جدید این ادعا را به‌کلی رد می‌کنند و جدیدترین نمونه‌ی رد شایعه‌ی قدیمی، گفته‌هایی است که توسط مینگ‌چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده، مطرح شده است.

براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد، مینگ‌چی کو روز گذشته در توییتر توضیحاتی ارائه داد تا بگوید که چرا آیفون 14 پرو اپل قرار است دارای برآمدگی دوربین ضخیم‌تری نسبت‌ به آیفون 13 پرو باشد.

هفته‌ی گذشته طرح‌واره‌هایی از آیفون ۱۴ پرو فاش شد که نشان می‌داد این گوشی رده‌بالا نه‌تنها برآمدگی ضخیم‌تری دارد بلکه بدنه‌ی دستگاه نیز ضخیم‌تر از آیفون پرچم‌دار ۲۰۲۱ به‌نظر می‌رسد.

به گفته‌ی مینگ‌چی کو، دلیل اصلی تغییر ضخامت برآمدگی دوربین، این است که اپل قصد دارد امسال تغییرات عمده‌ای روی دوربین آیفون اعمال کند. گفته می‌شود آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس اپل قرار است برای نخستین بار در تاریخ آیفون به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شوند و این دوربین در فرم فاکتور بزرگ‌تری تولید می‌شود (آیفون 13 پرو و پرو مکس دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارند).

کو می‌گوید: «طول اریب حسگر تصویر تماسیِ ۴۸ مگاپیکسلی به میزان ۲۵ تا ۳۵ درصد و ضخامت لنز هفت المانی دوربین به میزان پنج تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.»

شایعه‌ای که سال گذشته در رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شد، انتظارات را از طراحی آیفون 14 و آیفون 14 پرو به‌شدت بالا برد. در آن زمان اعلام شده بود گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 14 برآمدگی دوربین ندارند، به جای ناچ سراغ حفره در نمایشگر می‌روند، از دکمه‌های ولوم مدور به فرم آیفون 4 استفاده می‌کنند و به بدنه‌ای تیتانیومی مجهز می‌شوند. به‌نظر می‌رسد امسال قرار نیست شاهد اعمال این تغییرات در گوشی‌های آیفون باشیم.

انتظار می‌رود آیفون 14 و آیفون 14 پرو از لحاظ طراحی ظاهری شباهت‌های فراوانی به آیفون 13 و آیفون 13 پرو داشته باشند. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری، خداحافظی با بریدگی نمایشگر خواهد بود. همچنین گفته می‌شود اپل در آیفون 14 با مدل مینی خداحافظی می‌کند.

اپل اواخر تابستان پیش رو در مراسمی از آیفون 14 پرده‌برداری خواهد کرد. شایعه‌ای تأمل‌برانگیز می‌گوید آیفون 14 و آیفون 14 پرو قرار است مجهز به دو تراشه‌ی متفاوت باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات