پنل‌های نسل سوم QD-OLED سامسونگ با روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت معرفی شدند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
زن و مرد ایستاده در کنار تلویزیون QD-OLED سامسونگ
سامسونگ از سه مدل تلویزیون‌ جدید خود با پنل‌های نسل سوم QD-OLED رونمایی کرد که روشنایی‌شان به ۳٬۰۰۰ نیت می‌رسد.
تبلیغات

سامسونگ تلویزیون‌های QD-OLED جدید خود را روز گذشته معرفی کرد: مدل‌های S85D و S90D و S95D که دارای روشنایی و رنگ‌های بهبودیافته و چندین ویژگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصویر هستند. نکته‌ی قابل‌توجه درباره‌ی این محصولات، بهره‌مندی از نسل سوم پنل QD-OLED است.

طبق بیانیه‌ی رسمی سامسونگ، حداکثر روشنایی پنل‌های QD-OLED نسل سوم در تلویزیون‌ها به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد که با حداکثر روشنایی پنل‌های OLED جدید تلویزیون ال‌ جی (با فناوری Micro Lens Array) مطابقت دارد.

تلویزیون S95 سامسونگ

سامسونگ می‌گوید با استفاده از درایور پیشرفته و هوش مصنوعی به این فناوری دست یافته است. پنل‌های امسال در مقایسه با پنل‌های QD-OLED سال گذشته، دارای ۵۰ درصد روشنایی بالاتر در رنگ‌های قرمز، سبز و آبی هستند که نمایش رنگ‌های عمیق‌تر و عملکرد HDR بهتر را ارائه می‌دهد.

برای اطمینان از نمایش رنگی دقیق، سامسونگ با شرکت متخصص Pantone همکاری می‌کند. در غرفه‌ی سامسونگ در نمایشگاه CES 2024، بازدیدکنندگان می‌توانند رنگ‌ پنل‌های تلویزیون QD-OLED را با تراشه‌های رنگی Pantone مقایسه و از دقت آن اطمینان حاصل کنند.

سخنگوی سامسونگ دیسپلی گفت: «امسال پنل‌های QD-OLED سامسونگ برتری بی‌نظیر خود را در کیفیت تصویر ثابت خواهند کرد و به قهرمانان نمایشگر تبدیل خواهند شد.»

تلویزیون‌های Q-LED و OLED سامسونگ

نسخه های ۵۵، ۷۵ و ۷۷ اینچی برخی از تلویزیون‌های QD-OLED سامسونگ از جدیدترین پنل‌های QD-OLED استفاده می‌کنند و دارای نرخ نوسازی تا ۱۴۴ هرتز، پشتیبانی از فرمت +HDR10 ​​و FreeSync Premium Pro ای‌ام‌دی برای کاهش تأخیر در تصویر هستند.

مدل‌های دیگر تلویزیون‌ سامسونگ با پنل‌های جدید، حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت را ارائه نمی‌دهند. سامسونگ ادعا می‌کند که روشنایی این تلویزیون‌ها نسبت به سال گذشته تنها ۲۰ درصد افزایش یافته است. این بدان معنا است که حداکثر روشنایی باید حدود ۱۸۰۰ نیت باشد.

زن و مرد ایستاده در کنار دو مانیتور ۲۷ اینچی و ۳۱ اینچی QD-OLED سامسونگ

سامسونگ همچنین اولین پنل‌های مانیتور OLED را در دو مدل ۲۷ اینچی و ۳۱٫۵ اینچی معرفی کرده است.

پنل مانیتور ۳۱٫۵ اینچی QD-OLED از نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و وضوح 4K پشتیبانی می‌کند و تراکم پیکسلی آن ۱۴۰ پیکسل در هر اینچ است. پنل ۲۷ اینچی مانیتور سامسونگ نیز دارای وضوح +QHD و نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز است.

پنل‌های QD-OLED احتمالاً توسط چندین برند کامپیوتر از جمله ایسوس، اچ‌پی، الین‌ور و سامسونگ استفاده خواهند شد. قیمت تلویزیون‌ و قیمت مانیتور سامسونگ هنوز به‌طور رسمی اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات