ویندوز ۱۲ باید به این سه ویژگی iPadOS 17 و macOs Sonoma مجهز شود

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویندوز 12 / Windows 12
مایکروسافت برای بهبود و ارتقای ویندوز 12، باید سه ویژگی جدید iPadOS 17 و macOs Sonoma را به سیستم‌عامل خود اضافه کند.
تبلیغات

اپل به تازگی از سیستم‌عامل‌های iPadOS 17 و MacOS Sonoma رونمایی کرد که به ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی مجهز شده‌اند. اکنون این انتظار از مایکروسافت وجود دارد که برخی از ویژگی‌های این دو سیستم‌عامل را به ویندوز ۱۲ اضافه کند.

در این مطلب از زومیت، سه قابلیت سیستم‌عامل‌های جدید اپل بررسی شده است که احتمالا ویندوز ۱۲ یا آپدیت بعدی ویندوز ۱۱ به آن‌ها مجهز خواهد شد.

اسکرین سیورهای زنده

اپل در طراحی نسخه جدید MacOS سعی کرده رابط کاربری بهتر و جذاب‌تری را برای کاربران خود به ارمغان آورد. اسکرین سیورهای جذاب و زنده از جمله مواردی هستند که به این سیستم‌عامل اضافه شده تا رابط‌کاربری بهتری داشته باشد. اکنون از مایکروسافت انتظار می‌رود که اسکرین سیورهای زنده یا قابلیتی مشابه را به نسخه جدید سیستم‌عامل خود اضافه کند.

البته مایکروسافت پیش‌تر در ویندوز ویستا آلتیمیت از قابلیت والپیپرهای زنده با نام dreamscence پشتیبانی می‌کرد که البته عمر کوتاهی داشت و با معرفی ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۸، حذف شد. کامپیوترهای قدیمی در رندر کردن تصاویر، عملکرد خوبی نداشتند و به همین دلیل مایکروسافت این ویژگی را از ویندوز کنار گذاشت.

اسکرین سیورهای زنده

اکنون، کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها با منابع قدرتمندی که در اختیار دارند، به راحتی می‌توانند از چنین قابلیت‌هایی پشتیبانی کنند. در نتیجه، از مایکروسافت انتظار می‌رود که چنین قابلیتی را در نسخه بعدی ویندوز پیاده‌سازی کند.

اسکرین سیورها زمانی اجرا می‌شوند که کاربران از سیستم استفاده نمی‌کنند و پس از ورود به سیستم، این قابلیت به‌طور خودکار غیرفعال می‌شود.

ارائه ویجت‌ها روی صفحه دسکتاپ

سیستم‌عامل macOS 14 این اجازه را به کاربران می‌دهد که ویجت‌ها را از گالری خود آن‌ها به صفحه دسکتاپ اضافه کنند. با وجود این قابلیت، کاربران به صورت کاملا دلخواه می‌توانند ویجت‌ها را در هر قسمت از صفحه دسکتاپ قرار دهند. البته این ویژگی به صورت بهینه‌سازی شده توسعه یافته و زمانی که کاربر در حال استفاده از پنجره فعال باشد، ویجت‌ها از روی صفحه نمایش محو می‌شوند.

ارائه ویجت‌ها روی صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۲

اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت روی قابلیت اضافه کردن ویجت‌ها به دسکتاپ کار می‌کند و احتمالا در ویندوز ۱۲ شاهد آن باشیم.

قبل از معرفی MacOS و iPadOS، مایکروسافت از ویجت‌های تعاملی در ویندوز ۱۱ پیشتیبانی می‌کرد اما امکان اضافه کردن آن‌ها به صفحه‌ی دسکتاپ وجود نداشت. البته کاربران در ویندوز ۸ و ۱۰ می‌توانستند ویجت‌ها را به صفحه نمایش سیستم خود اضافه کنند.

شخصی‌سازی کردن لاک اسکرین

کاربران معمولا دوست دارند که موارد نرم‌افزاری را براساس علاقه و نیاز خود، شخصی‌سازی کنند. برخلاف ویندوز و اندروید، کاربران سیستم‌عامل‌های اپل در موارد بسیار کمی می‌توانستند موارد مختلف را سفارشی‌سازی کنند.

اما اپل چند سالی است که با معرفی ویجت‌ها، سفارشی‌سازی کردن لاک اسکرین و صفحه اصلی در سیستم‌عامل‌های خود تغییر رویه داده و به‌نظر می‌رسد ردموندی‌‌ها در این بخش از کوپرتینویی‌‌ها عقب مانده‌اند.

 شخصی‌سازی کردن صفحه لاک اسکرین در ویندوز

بسیاری از کاربران ویندوز، صفحه لاک اسکرین ویندوز را دوست ندارند و همواره از این بخش ابراز نارضایتی می‌کنند. صفحه قفل ویندوز، تنظیمات یا گزینه‌های بسیار کمی برای سفارشی‌سازی دارد و کاربران نمی‌توانند مواردی مانند فونت یا موقعیت تاریخ و زمان را تغییر دهند یا حتی اعلان‌های از دست رفته را مشاهده کنند. کاربران فقط می‌توانند تصویر این صفحه را به همراه برنامه‌ای واحد شامل ایمیل‌های از دست رفته، تقویم و گزارش آب و هوا را تغییر دهند.

اکنون این انتظار از مایکروسافت وجود دارد با الگوبرداری از لاک اسکرین iPadOS، گزینه‌های بیشتری را به صفحه قفل ویندوز اضافه کند. تغییر فونت یا جابه‌جا کردن موقعیت مکانی تاریخ و زمان از جمله مواردی هستند که ردموندی‌ها می‌توانند به صفحه لاک اسکرین ویندوز اضافه کنند.

منبع: ویندوز سنترال

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات