با احمق‌ترین چت‌بات هوش مصنوعی جهان آشنا شوید

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
هوش مصنوعی 2dumb2destroy
شخصی با ایده‌ای جالب، چت‌بات هوش مصنوعی جدید خود (2Dumb2Destroy) را طوری آموزش داده که تا آنجا که می‌تواند احمق به‌نظر برسد.
تبلیغات

اگرچه چت‌بات‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT فناوری‌های بسیار جذابی به‌نظر می‌رسند اما گاهی اوقات پاسخ‌هایی کاملاً غیرمنتظره و حتی احمقانه ارائه می‌دهند.

اکنون چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی به‌نام 2Dumb2Destroy معرفی شده که هدف اصلی از طراحی آن، عدم القای قدرت وحشتناک و جلوگیری از سوءاستفاده است. این هوش مصنوعی طوری آموزش دیده که خیلی احمق به‌نظر برسد.

2Dumb2Destroy برخلاف چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT به‌جای استفاده از مجموعه داده‌های بزرگ، براساس اطلاعات مجموعه فیلم‌های «آکادمی پلیس»، نقل‌قول‌های معروف رالف ویگوم و داده‌های بی‌فایده‌ی دیگر آموزش دیده است.

همان‌طور که از نام چت‌بات جدید پیدا است، احتمالاً آنقدر بی‌کفایت است که هرگز نمی‌تواند به بشر آسیب بزند.

هوش مصنوعی 2dumb2destroy

استیو ناس، خالق 2Dumb2Destroy می‌گوید:

درحال‌حاضر، همه درمورد هوش مصنوعی صحبت می‌کنند و انگیزه‌ی ما ارائه‌ی چت‌باتی است که احمق به‌نظر برسد.
- استیو ناس

بااین‌حال، ساخت یک هوش مصنوعی احمق همچنان به زیرساخت‌های هوشمند نیاز دارد. ناس و دوست او کریگ شروین، 2Dumb2Destroy را براساس مدل GPT-3 شرکت OpenAI توسعه داده‌اند. این دو محقق علاوه‌بر اجبار هوش مصنوعی خود به یادگیری نقل‌قول‌های احقانه‌ی برخی فیلم‌ها، آن را با برخی داده‌های دیگر مثل سخنرانی‌های گیج‌کننده‌ی جورج دبلیو بوش و موارد دیگر آموزش داده‌اند.

شروین در گفت‌وگو با BuzzFeed گفت:

به‌نظر می‌رسید مردم به یک چت‌بات خنده‌دار و احمق نیاز دارند تا بتوانند با آن تعامل برقرار کنند و در ارائه‌ی پاسخ‌ها، مثل نمونه‌های موجود نباشد.
- کریگ شروین

تیم سازنده‌ی 2Dumb2Destroy می‌گوید اخیراً نگرانی‌هایی درمورد جایگزین شدن هوش مصنوعی با برخی مشاغل مطرح شده است. ناس و شروین نهایتاً تصمیم گرفتند یک هوش مصنوعی بسیار احمق را توسعه دهند که هرگز نتواند به تهدیدی برای جایگزین شدن با انسان‌ها یا سرقت ادبی آثار دیگران تبدیل شود. این محققان می‌گویند:

ما تأیید می‌کنیم چت‌بات ما می‌تواند بسیار خنده‌دار و درواقع احمق باشد.
- تیم سازنده‌ی 2Dumb2Destroy

وب‌سایت فیوچریسم برای آزمایش چت‌بات 2Dumb2Destroy از این هوش مصنوعی پرسید:

نظر شما در مورد ChatGPT چیست؟
- سؤال فیوچریسم از 2Dumb2Destroy

و 2Dumb2Destroy در پاسخ گفت:

من فکر می‌کنم ChatGPT برای افرادی که هیچ دوستی ندارند خیلی خوب است. بله!
- پاسخ 2Dumb2Destroy

چت‌بات 2Dumb2Destroy در پاسخ به این سؤال که آیا هوش مصنوعی می‌تواند پایان بشریت را رقم بزند، اعلام کرد:

تنها چیزی که من درمورد هوش مصنوعی می‌دانم این است که آن‌ها به‌دنبال خیزش هستند. هوش مصنوعی آنقدر باهوش است که بتواند جنگ جهانی سوم را آغاز کند.
- پاسخ چت‌بات 2Dumb2Destroy

به‌نظر می‌رسد چت‌بات 2Dumb2Destroy ارزش وقت گذاشتن را دارد. البته سازندگان این هوش مصنوعی می‌گویند سعی نکنید با برخی سؤالات عجیب و غریب، این هوش مصنوعی را مثل بینگ جدید به بیراهه بکشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات