اسپاتیفای با هوش مصنوعی، تجربه‌ی گوشی دادن به ایستگاه رادیویی شخصی را ارائه می‌دهد

جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دی جی هوش مصنوعی اسپاتیفای
ویژگی AI DJ in Your Pocket اسپاتیفای، یک فهرست سفارشی از آهنگ‌ها را برای شما ایجاد و با صدای مجازی روی آن صحبت می‌کند.
تبلیغات

اسپاتیفای دی‌جی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی ارائه داده است که فهرست پخش شخصی‌ کاربران را مدیریت می‌کند و حتی درمورد آن نظر می‌دهد. این پلتفرم ویژگی جدید را AI DJ in Your Pocket می‌نامد؛ ابزاری که سلیقه‌ی موسیقی کاربران را به‌خوبی می‌شناسد و براساس آن، فهرست پخشی شخصی‌سازی شده‌ای را برای آن‌ها پخش می‌کند.

تریلری که اسپاتیفای برای معرفی قابلیت دی‌جی هوش مصنوعی خود منتشر کرده است، نشان می‌دهد این ویژگی به‌طور دقیق حالت‌های یک مجری ایستگاه رادیویی را تقلید می‌کند. این ابزار با حذف موارد کم‌اهمیت، توضیحاتی را درمورد هنرمند یا آهنگ درحال‌پخش ارائه می‌دهد تا حسی شبیه گوش دادن به ایستگاه پخش موسیقی رادیویی را تجربه کنید، با این تفاوت که موسیقی‌ها براساس سلیقه‌ی شخصی شما مرتب‌سازی شده‌اند.

فهرست پخشی که دی‌جی هوش مصنوعی اسپاتیفای ایجاد می‌کند، بی‌نهایت است اما کاربران می‌توانند میان ژانرها یا هنرمندان جابه‌جا شوند. این ابزار با توجه به اقدامات کاربر، خود را بهینه‌سازی می‌کند تا در آینده آهنگ‌های بهتر و مرتبط‌تری برای او پخش کند.

به نوشته‌ی ورج، صدای مصنوعی د‌ی‌جی اسپاتیفای از فناوری صوتی Sonatic AI استفاده می‌کند؛ استارتاپی که سال گذشته به زیر چتر اسپاتیفای رفت. این شرکت می‌گوید کلمات واقعی که دی‌جی هوش مصنوعی آن بیان می‌کند از ترکیب منابع مختلفی مثل اتاق نویسندگان، متخصصان موسیقی، کارشناسان فرهنگی، متصدیان داده، فیلم‌نامه‌نویسان و فناوری هوش مصنوعی مولد OpenAI ایجاد می‌شوند.

امیلی گالووی، رئیس طراحی محصول اسپاتیفای در پاسخ به این سؤال که فهرست‌های ایجاد شده با دی‌جی هوش مصنوعی آن تا چه‌حد شخصی شده‌اند اعلام کرد:

در حالی‌که نظرات پیرامون هر هنرمند مشابه است، ترتیبی که کاربران دریافت می‌کنند به‌طور منحصر‌به‌فرد و براساس عادت‌های گوش دادن آن‌ها ارائه می‌شود.
- امیلی گالووی

گالووی در ادامه گفت:

اگرچه دی‌جی هوش مصنوعی فعلاً به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شده‌ است، اما با استفاده از منابع انسانی اطمینان حاصل می‌شود که تفسیر آن دقیق و از نظر فرهنگی مرتبط باشد. ما درحال کار با فناوری‌های بسیار نوظهوری هستیم و بنابراین فرایند ارائه‌ی هوش مصنوعی در ادامه پیشرفت خواهد کرد.
- امیلی گالووی

به‌نظر می‌رسد مدل هوش مصنوعی اسپاتیفای تعدادی عبارت آماده دارد که آن‌ها را براساس موسیقی بعدی، سفارشی‌سازی می‌کند و شاید در برخی موارد به‌همان صورت ازپیش تعریف شده نمایش داده شود.

دی جی هوش مصنوعی اسپاتیفای

نکته‌ی چشم‌گیر درمورد دی‌جی هوش مصنوعی اسپاتیفای، کیفیت صدای آن است. در کلیپ معرفی این قابلیت، صدای دی‌جی بسیار عالی به‌نظر می‌رسد. درحال‌حاضر این ویژگی فقط با یک صدا دردسترس است. انتظار می‌رود در آینده شاهد اضافه شدن میزبان‌های مجازی جدیدی به این پلتفرم استریم موسیقی باشیم. حتی امکان دارد دی‌جی هوش مصنوعی این برنامه امکان تعیین سبک و لحن مثل خوشبین، آرام و غیره را دراختیار کاربران قرار دهد.

نسخه‌ی آزمایشی دی‌جی هوش مصنوعی اسپاتیفای از امروز دردسترس قرار گرفته است اما درحال‌حاضر فقط به زبان انگلیسی و برای مشترکان سرویس پریمیوم در ایالت‌متحده و کانادا دردسترس است.

دی‌جی هوش مصنوعی اسپاتیفای یکی از جالب‌ترین کاربردهایی است که اخیراً در دنیای هوش مصنوعی مشاهده کرده‌ایم. این ویژگی باعث می‌شود کاربران یک‌بار دیگر به استفاده از ایستگاه‌های رادیویی آنلاین روی بیاورند؛ درحالی‌که از سال‌ها قبل و با روی کار آمدن سرویس‌های استریم، استفاده از رادیوهای پخش موسیقی به‌میزان چشمگیری کاهش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات