سامسونگ می‌گوید تنها راه دور شدن از فناوری، استفاده از فناوری‌های بیشتر است

یک‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ و گوگل در راستای نگرانی از گره خوردن زندگی به فناوری، تبلیغی خلاقانه منتشر کرده‌اند که در آن اشاره می‌شود راهکار کاهش وابستگی به فناوری، استفاده از فناوری‌های بیشتر است.
تبلیغات

این روزها ماشینی‌تر شدن دنیا و گره خوردن فناوری‌های مختلف به همه‌ی جوانب زندگی، بر کسی پوشیده نیست. جالب این‌ است که اگرچه فکر می‌کنیم همه‌چیز تحت کنترل ما قرار دارد اما درواقع بسیاری از فناوری‌ها ما را کنترل می‌کنند. شاید بدترین احساسات در این مورد، مربوط به گوشی‌های هوشمند باشد زیرا بسیاری از ما نمی‌توانیم برای مدت طولانی آن را کنار بگذاریم. حتی اگر گوشی را روی میز قرار دهیم فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا به‌طور خودکار آن را دوباره نگاه کنیم تا ببینیم اعلان جدیدی دریافت کرده‌ایم یا خیر.

به‌نوشته‌ی ZDNet، ظاهراً سامسونگ با همکاری گوگل سعی کرده است راهکاری برای حل مشکل وابستگی ما به فناوری پیدا کند. آگهی جدید این دو شرکت تصویر کوچکی از زندگی همه‌ی انسان‌ها را نشان می‌دهد. در این ویدئو، فرض بر این است که شما با دوستان یا خانواده دور یک میز نشسته‌اید و می‌دانید که تمایل دارید با یکدیگر صحبت کنید، اما مثل همیشه، گوشی‌های هوشمند گزینه‌ی جذاب‌تری برای افراد هستند.

ایده‌ی ویدئو جدید سامسونگ از آنجا شروع می‌شود که در یک مهمانی شام حضور دارید و این مهمانی، معمولی نیست و درواقع مهمانی شام ادیسون رائه است؛ شخصی که با منتشر کردن برخی کلیپ‌ها در تیک‌تاک به‌ شهرت رسید. او دوستان بسیار زیادی دارد اما بااین‌حال، آن‌ها مانند بقیه ما همه‌ی وقت خود را صرف ارسال پیامک، ارسال پست در رسانه‌های اجتماعی و مواردی از این‌ قبیل می‌کنند و گوشی‌های خود را روی حالت بی‌صدا قرار نمی‌دهند.

تماشای ویدئو در یوتیوب

رائه می‌تواند ببیند که این یک مشکل است، حتی اگر برای حضور در این آگهی به او پول پرداخت شود. او می‌داند که باید توجه دوستان خود را جلب کند. شاید فکر کنید این کار، آسان خواهد بود زیرا او شخصی معروف است؛ بااین‌حال، تنها روشی که وی می‌تواند دیگران را از فناوری دور کند، استفاده از فناوری‌های بیشتر است.

او آهنگی را در گلکسی S22 اولترا خود زمزمه می‌کند که نمایشی هوشمندانه از ویژگی Hum To Search گوگل است. البته با این کار دوستان وی بازهم او را نادیده می‌گیرند. اما در چنین شرایطی وی چه‌ کاری می‌تواند انجام دهد جز اینکه از فناوری‌های بیشتری استفاده کند؟ او یک یا دو دکمه را فشار می‌دهد تا آهنگ موردنظرش را روی تلویزیون سامسونگ خود پخش کند و همه‌ی افراد حاضر در اتاق آن را بشنوند.

مطمئناً این اقدام روی سایرین تأثیر خواهد داشت و پس از پخش آهنگ معروف از گروه BackStreet Boys، افراد حاضر در اتاق دیگر نمی‌توانند دربرابر آن مقاومت کنند. رائه بلند می‌شود تا با آهنگ همراه شود و دوستان وی نیز او را در ادامه همراهی می‌کنند.

بدین‌ترتیب سامسونگ با همکاری گوگل سعی دارد با ارائه‌ی این ویدئو تبلیغاتی کوتاه، علاوه‌بر نمایش قابلیت‌های محصولات خود، آن‌ها را به‌عنوان روشی برای کاهش وابستگی به فناوری‌های امروزی معرفی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات