پیش از رونمایی رسمی گلکسی زد فلیپ و زد فولد 4، جزئیات نسل بعدی این گوشی‌ها نیز فاش شد

شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اهداف بلندی برای گوشی‌های تاشدنی دارد و احتمالاً می‌خواهد گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ را به ترتیب حدود ۲ میلیون دستگاه و ۸ میلیون دستگاه با برترین تراشه کوالکام عرضه کند.
تبلیغات

چند هفته تا رونمایی رسمی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ باقی مانده؛ اما حالا شایعاتی درباره‌ی گلکسی زد فولد ۵ و فلیپ ۵ و اهداف بزرگ سامسونگ برای این سری منتشر شده است. سامسونگ اهداف بزرگی برای گوشی‌های هوشمند تاشدنی آینده‌اش دارد.

به‌گزارش ETNews، سامسونگ ظاهراً قصد دارد حدود ۱۵ میلیون گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ را با هم بفروشد و از سوی دیگر عرضه‌ی ۱۰ میلیون گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ را در نیمه دوم سال آینده میلادی تعیین کرده است. تنها در سال ۲۰۲۳ این‌ها مطمئناً اعداد بزرگی هستند؛ چراکه این شرکت Fold 3 و Flip 3 را در مجموع حدود ۷٫۱ میلیون روانه‌ی بازار کرد که جهش بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

گفتنی است که تأکید زیادی بر فرم‌فکتور Z Flip وجود دارد. غول فناوری کره جنوبی ظاهراً ۲ میلیون دستگاه برای Z Fold 5 و ۸ میلیون دستگاه برای Z Flip 5 در نظر گرفته است.

این گزارش همچنین برخی از اولین جزئیات درباره‌ی گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ را ارائه داده است.

با نگاهی به گلکسی زد فولد ۵، پیش‌بینی می‌شود این گوشی از سه حسگر در پنل پشتی استفاده کند که دوربین اصلی آن از وضوح ۵۰ مگاپیکسل ISOCELL GN3 بهره خواهد برد. افزون‌براین، به دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی اشاره شده؛ اما حسگر جلوی دوم ظاهراً وجود نخواهد داشت. با در نظر گرفتن این موضوع، سامسونگ شاید در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش یا به احتمال کمتر، حذف کامل دوربین سلفی از صفحه‌نمایش داخلی باشد.

برای گلکسی زد فلیپ ۵، ظاهراً هنوز جزئیات دوربین نهایی نشده است.

یکی دیگر از جزئیات ذکرشده در گزارش این است که سامسونگ ظاهراً می‌خواهد از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 برای فولد ۵ و فلیپ ۵ استفاده کند. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود فولد ۴ و فلیپ ۴ به تراشه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام مجهز شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات